آموزش الگوهای طراحی در Go

Design Patterns in Go

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره: کشف پیاده سازی مدرن الگوهای طراحی در Go (گلانگ) شناخت و اعمال الگوهای طراحی Refactor طرح های موجود برای استفاده از الگوهای طراحی دلیل کاربرد و کاربرد الگوهای طراحی پیش نیازها: درک خوب Go آشنایی با جدیدترین ویژگی های زبان Go درک خوب طراحی نرم افزار اصول یک کامپیوتر با آخرین کامپایلر Go و (امیدوارم) یک IDE

نمای کلی دوره

این دوره مروری جامع بر الگوهای طراحی در Go از منظر عملی ارائه می دهد. این دوره به ویژه الگوهایی را با استفاده از:

پوشش می دهد
  • آخرین نسخه های زبان برنامه نویسی Go

  • استفاده از کتابخانه ها و چارچوب های برنامه نویسی مدرن

  • استفاده از ابزارهای توسعه دهنده مدرن مانند JetBrains GoLand

  • مباحث تغییرات الگو و رویکردهای جایگزین

این دوره مروری بر تمام الگوهای طراحی گروه چهار (GoF) همانطور که در کتاب اصلی آنها ذکر شده است، همراه با تغییرات، تنظیمات، بحث های استفاده ذاتی از الگوها در زبان امروزی ارائه می دهد.

الگوهای طراحی چیست؟

الگوهای طراحی راه حل های قابل استفاده مجدد برای مشکلات رایج برنامه نویسی هستند. آنها با کتاب 1994 Design Patterns: Elements of Reusable Object-Oriented Software توسط Erich Gamma، John Vlissides، Ralph Johnson و Richard Helm (که معمولاً به عنوان گروه چهار نفره شناخته می شوند، به همین دلیل مخفف GoF شناخته می شوند) محبوب شدند.

کتاب اصلی GoF از C++ و Smalltalk برای مثال‌های خود استفاده می‌کرد، اما از آن زمان، الگوهای طراحی با هر زبان برنامه‌نویسی قابل تصور سازگار شده است: C#، Java، Swift، Python، JavaScript و اکنون — برو!

جذابیت الگوهای طراحی جاودانه است: ما آن‌ها را در کتابخانه‌ها می‌بینیم، برخی از آنها در زبان‌های برنامه‌نویسی ذاتی هستند، و شما احتمالاً به صورت روزانه از آنها استفاده می‌کنید، حتی اگر متوجه وجود آنها نباشید.

این دوره چه الگوهایی را پوشش می دهد؟

این دوره تمام الگوهای طراحی GoF را پوشش می دهد. در واقع، در اینجا لیست کاملی از مواردی که پوشش داده شده است:

  • اصول طراحی جامد: اصل مسئولیت واحد، اصل باز-بسته، اصل جایگزینی لیسکوف، اصل جداسازی رابط و اصل وارونگی وابستگی

  • الگوهای طراحی خلاقانه: سازنده، کارخانه ها (روش کارخانه و کارخانه انتزاعی)، نمونه اولیه و تکی

  • الگوهای طراحی سازه: آداپتور، پل، کامپوزیت، دکوراتور، نما، Flyweight و Proxy

  • الگوهای طراحی رفتاری: زنجیره مسئولیت، فرماندهی، مترجم، تکرارکننده، میانجی، یادگاری، مشاهده‌گر، وضعیت، استراتژی، روش الگو و بازدیدکننده

دوره برای چه کسانی است؟

این دوره برای توسعه دهندگان Go است که می خواهند نه تنها نمونه های کتاب درسی از الگوهای طراحی را ببینند، بلکه می خواهند تغییرات و ترفندهای مختلفی را ببینند که می توانند برای پیاده سازی الگوهای طراحی به روشی مدرن استفاده شوند. برای مثال، استفاده از الگوی کامپوزیت به ساختارها امکان تکرارپذیری می دهد و به اشیاء اسکالر اجازه می دهد تا مانند مجموعه ای ظاهر شوند.

سبک ارائه

این دوره به صورت مجموعه ای (بسیار بزرگ) از نمایش های زنده ارائه شده است که در JetBrains GoLand انجام می شود و با استفاده از موتور رندر Kinetica ارائه می شود. Kinetica بی نظمی بصری IDE را حذف می کند و باعث می شود روی کد تمرکز کنید که به خوبی ارائه می شود، چه در حال تماشای دوره روی صفحه نمایش بزرگ یا یک تلفن همراه باشید.

اکثر نسخه‌های نمایشی تک فایل هستند، بنابراین می‌توانید فایل پیوست شده به درس را دانلود کنید و آن را در GoLand یا IDE دیگری به انتخاب خود اجرا کنید (یا فقط آنها را از خط فرمان اجرا کنید).

این دوره از نمودارهای کلاس UML استفاده نمی کند. همه دموها از طریق برنامه نویسی زنده انجام می شوند.


سرفصل ها و درس ها

معرفی Introduction

  • معرفی Introduction

اصول طراحی جامد SOLID Design Principles

  • بررسی اجمالی Overview

  • اصل مسئولیت واحد Single Responsibility Principle

  • اصل باز-بسته Open-Closed Principle

  • اصل جایگزینی لیسکوف Liskov Substitution Principle

  • اصل جداسازی رابط Interface Segregation Principle

  • اصل وارونگی وابستگی Dependency Inversion Principle

  • خلاصه Summary

سازنده Builder

  • بررسی اجمالی Overview

  • سازنده Builder

  • جنبه های سازنده Builder Facets

  • پارامتر سازنده Builder Parameter

  • سازنده عملکردی Functional Builder

  • خلاصه Summary

کارخانه ها Factories

  • بررسی اجمالی Overview

  • عملکرد کارخانه Factory Function

  • کارخانه رابط Interface Factory

  • ژنراتور کارخانه Factory Generator

  • کارخانه نمونه اولیه Prototype Factory

  • خلاصه Summary

نمونه اولیه Prototype

  • بررسی اجمالی Overview

  • کپی عمیق Deep Copying

  • روش کپی Copy Method

  • کپی از طریق سریال سازی Copy Through Serialization

  • کارخانه نمونه اولیه Prototype Factory

  • کارخانه نمونه اولیه Prototype Factory

  • خلاصه Summary

سینگلتون Singleton

  • بررسی اجمالی Overview

  • سینگلتون Singleton

  • مشکلات با سینگلتون Problems with Singleton

  • وارونگی تک تن و وابستگی Singleton and Dependency Inversion

  • خلاصه Summary

آداپتور Adapter

  • بررسی اجمالی Overview

  • آداپتور Adapter

  • حافظه پنهان آداپتور Adapter Caching

  • خلاصه Summary

پل Bridge

  • بررسی اجمالی Overview

  • پل Bridge

  • خلاصه Summary

کامپوزیت Composite

  • بررسی اجمالی Overview

  • شکل های هندسی Geometric Shapes

  • شبکه های عصبی Neural Networks

  • خلاصه Summary

دکوراتور Decorator

  • بررسی اجمالی Overview

  • تجمع چندگانه Multiple Aggregation

  • دکوراتور Decorator

  • خلاصه Summary

نما Façade

  • بررسی اجمالی Overview

  • نما Façade

  • خلاصه Summary

وزن پرواز Flyweight

  • بررسی اجمالی Overview

  • قالب بندی متن Text Formatting

  • نام های کاربری User Names

  • خلاصه Summary

پروکسی Proxy

  • بررسی اجمالی Overview

  • پروکسی حفاظتی Protection Proxy

  • پروکسی مجازی Virtual Proxy

  • پروکسی در مقابل دکوراتور Proxy vs Decorator

  • خلاصه Summary

زنجیره مسئولیت Chain of Responsibility

  • بررسی اجمالی Overview

  • زنجیره روش Method Chain

  • جداسازی پرس و جوی دستوری Command Query Separation

  • زنجیره کارگزار Broker Chain

  • خلاصه Summary

فرمان Command

  • بررسی اجمالی Overview

  • فرمان Command

  • لغو عملیات Undo Operations

  • فرمان مرکب Composite Command

  • فرمان عملکردی Functional Command

  • خلاصه Summary

مترجم Interpreter

  • بررسی اجمالی Overview

  • لکسینگ Lexing

  • تجزیه Parsing

  • خلاصه Summary

اشاره گر Iterator

  • بررسی اجمالی Overview

  • تکرار Iteration

  • پیمایش درخت Tree Traversal

  • خلاصه Summary

میانجی Mediator

  • بررسی اجمالی Overview

  • اتاق چت Chat Room

  • خلاصه Summary

یادگاری Memento

  • بررسی اجمالی Overview

  • یادگاری Memento

  • Undo و Redo Undo and Redo

  • Memento vs Flyweight Memento vs Flyweight

  • خلاصه Summary

مشاهده کننده Observer

  • بررسی اجمالی Overview

  • مشاهده گر و قابل مشاهده Observer and Observable

  • ناظران اموال Property Observers

  • وابستگی های دارایی Property Dependencies

  • خلاصه Summary

حالت State

  • بررسی اجمالی Overview

  • پیاده سازی کلاسیک Classic Implementation

  • ماشین دولتی دست ساز Handmade State Machine

  • ماشین حالت مبتنی بر سوئیچ Switch-Based State Machine

  • خلاصه Summary

استراتژی Strategy

  • بررسی اجمالی Overview

  • استراتژی Strategy

  • خلاصه Summary

روش قالب Template Method

  • بررسی اجمالی Overview

  • روش قالب Template Method

  • روش الگوی کاربردی Functional Template Method

  • خلاصه Summary

بازدید کننده Visitor

  • بررسی اجمالی Overview

  • بررسی اجمالی Overview

  • بازدید کننده سرزده Intrusive Visitor

  • بازدید کننده بازتابی Reflective Visitor

  • ارسال Dispatch

  • بازدیدکننده کلاسیک Classic Visitor

  • خلاصه Summary

  • خلاصه Summary

خلاصه دوره Course Summary

  • خلاصه دوره Course Summary

  • پایان دوره End of Course

نمایش نظرات

آموزش الگوهای طراحی در Go
جزییات دوره
10 hours
110
Udemy (یودمی) Udemy (یودمی)
(آخرین آپدیت)
12,416
4.6 از 5
دارد
دارد
دارد
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Dmitri Nesteruk Dmitri Nesteruk

مهندسی نرم افزار/سخت افزار • Quant Finance • Algotrading