نمای کلی دوره
این دوره مروری جامع بر الگوهای طراحی در Go از منظر عملی ارائه می دهد. این دوره به ویژه الگوهایی را با استفاده از:
پوشش می دهدآخرین نسخه های زبان برنامه نویسی Go
استفاده از کتابخانه ها و چارچوب های برنامه نویسی مدرن
استفاده از ابزارهای توسعه دهنده مدرن مانند JetBrains GoLand
مباحث تغییرات الگو و رویکردهای جایگزین
این دوره مروری بر تمام الگوهای طراحی گروه چهار (GoF) همانطور که در کتاب اصلی آنها ذکر شده است، همراه با تغییرات، تنظیمات، بحث های استفاده ذاتی از الگوها در زبان امروزی ارائه می دهد.
الگوهای طراحی چیست؟
الگوهای طراحی راه حل های قابل استفاده مجدد برای مشکلات رایج برنامه نویسی هستند. آنها با کتاب 1994 Design Patterns: Elements of Reusable Object-Oriented Software توسط Erich Gamma، John Vlissides، Ralph Johnson و Richard Helm (که معمولاً به عنوان گروه چهار نفره شناخته می شوند، به همین دلیل مخفف GoF شناخته می شوند) محبوب شدند.
کتاب اصلی GoF از C++ و Smalltalk برای مثالهای خود استفاده میکرد، اما از آن زمان، الگوهای طراحی با هر زبان برنامهنویسی قابل تصور سازگار شده است: C#، Java، Swift، Python، JavaScript و اکنون — برو!
جذابیت الگوهای طراحی جاودانه است: ما آنها را در کتابخانهها میبینیم، برخی از آنها در زبانهای برنامهنویسی ذاتی هستند، و شما احتمالاً به صورت روزانه از آنها استفاده میکنید، حتی اگر متوجه وجود آنها نباشید.
این دوره چه الگوهایی را پوشش می دهد؟
این دوره تمام الگوهای طراحی GoF را پوشش می دهد. در واقع، در اینجا لیست کاملی از مواردی که پوشش داده شده است:
اصول طراحی جامد: اصل مسئولیت واحد، اصل باز-بسته، اصل جایگزینی لیسکوف، اصل جداسازی رابط و اصل وارونگی وابستگی
الگوهای طراحی خلاقانه: سازنده، کارخانه ها (روش کارخانه و کارخانه انتزاعی)، نمونه اولیه و تکی
الگوهای طراحی سازه: آداپتور، پل، کامپوزیت، دکوراتور، نما، Flyweight و Proxy
الگوهای طراحی رفتاری: زنجیره مسئولیت، فرماندهی، مترجم، تکرارکننده، میانجی، یادگاری، مشاهدهگر، وضعیت، استراتژی، روش الگو و بازدیدکننده
دوره برای چه کسانی است؟
این دوره برای توسعه دهندگان Go است که می خواهند نه تنها نمونه های کتاب درسی از الگوهای طراحی را ببینند، بلکه می خواهند تغییرات و ترفندهای مختلفی را ببینند که می توانند برای پیاده سازی الگوهای طراحی به روشی مدرن استفاده شوند. برای مثال، استفاده از الگوی کامپوزیت به ساختارها امکان تکرارپذیری می دهد و به اشیاء اسکالر اجازه می دهد تا مانند مجموعه ای ظاهر شوند.
سبک ارائه
این دوره به صورت مجموعه ای (بسیار بزرگ) از نمایش های زنده ارائه شده است که در JetBrains GoLand انجام می شود و با استفاده از موتور رندر Kinetica ارائه می شود. Kinetica بی نظمی بصری IDE را حذف می کند و باعث می شود روی کد تمرکز کنید که به خوبی ارائه می شود، چه در حال تماشای دوره روی صفحه نمایش بزرگ یا یک تلفن همراه باشید.
اکثر نسخههای نمایشی تک فایل هستند، بنابراین میتوانید فایل پیوست شده به درس را دانلود کنید و آن را در GoLand یا IDE دیگری به انتخاب خود اجرا کنید (یا فقط آنها را از خط فرمان اجرا کنید).
این دوره از نمودارهای کلاس UML استفاده نمی کند. همه دموها از طریق برنامه نویسی زنده انجام می شوند.
مهندسی نرم افزار/سخت افزار • Quant Finance • Algotrading
نمایش نظرات