سلام به همه و به این کلاس جدید خوش آمدید. در این کلاس، کل فرآیند ایجاد این محیط معبد ژاپنی را با استفاده از Unreal Engine 5، Blender، Substance Painter مرور خواهیم کرد.
ما مدلسازی در Blender، بافتدهی با استفاده از Substance Painter و تنظیم صحنه، نور و مواد در Unreal Engine 5 را بررسی خواهیم کرد.
نرم افزارهای مورد استفاده - (BLENDER، Substance Painter، Unreal Engine 5):
همه مدلسازیها در Blender انجام میشود، اما تکنیکهای مورد استفاده جهانی هستند و میتوانند در هر بسته مدلسازی سه بعدی دیگری تکرار شوند. مواد و بافت ها با استفاده از Substance Painter ایجاد خواهند شد. هنر سطح، نورپردازی و ترکیب بندی در Unreal Engine 5 انجام خواهد شد.
در این دوره، همه چیزهایی را که برای ایجاد نتایج نهایی که در تصاویر و تریلرها می بینید، باید بدانید. همین تکنیک ها را می توان تقریباً برای هر نوع محیطی اعمال کرد.
این دوره بیش از 8 ساعت محتوا دارد! (همه ویدیوها دارای تفسیر صوتی هستند)
ما همه مراحل این دوره را با هم مرور خواهیم کرد و هیچ چیز نادیده گرفته نخواهد شد. این دوره هیچ نوع تایم لپسی ندارد تا بتوانید هر مرحله را به راحتی دنبال کنید.
ما با جمع آوری برخی از تصاویر مرجع شروع می کنیم تا ایده های اولیه و حال و هوای صحنه خود را به دست آوریم. ما این تصاویر مرجع را در یک برنامه رایگان به نام PureRef ترتیب خواهیم داد. پس از این به بلندر می رویم و شروع به مدل سازی حرم خود می کنیم. ما کل فرآیند مدل سازی این را از ابتدا تا انتها فقط در بلندر مرور خواهیم کرد. ما از تصاویر مرجع برای ایجاد دقیق تمام جزئیات و طرح های سبک تزئینی استفاده خواهیم کرد.
بعد از اینکه همه داراییهای خود را مدلسازی کردیم، آنها را به Substance Painter صادر میکنیم تا بافتسازی را شروع کنیم. ما یاد خواهیم گرفت که مواد با کیفیت و واقعی و ویژگی های کلیدی Substance Painter مانند ماسک های هوشمند، ژنراتورها، مواد هوشمند و غیره ایجاد کنیم.
بعد از این ما تمام مدل های خود را به Unreal Engine وارد می کنیم و بافت ها را از Painter به Unreal Engine صادر می کنیم. برای اینکه صحنه خود را حتی بیشتر کنیم، از درختان Megascans جدید معرفی شده استفاده خواهیم کرد که به صورت کاملا رایگان به عنوان کاربران Unreal Engine توسط Quixel در اختیار ما قرار گرفته است. ما یاد خواهیم گرفت که از ابزارهای منظره، ابزارهای ویرایش شاخ و برگ برای قرار دادن همه این درختان در صحنه خود استفاده کنیم. همچنین یاد خواهیم گرفت که تنظیمات مختلف این درختان مانند باد، فصل، رنگ برگ، سلامت و غیره را سفارشی کنیم.
گام بعدی این است که نورپردازی خود را تنظیم کنیم و حال و هوا و فضایی را برای صحنه خود ایجاد کنیم. ما از ویژگیهای جدید Unreal Engine مانند Lumen برای دریافت نور واقعی برای صحنه خود استفاده خواهیم کرد، سپس یک حجم پس از پردازش را تنظیم خواهیم کرد تا جلوههای بصری صحنه خود را بیشتر کنیم.
ما این دوره را با تنظیم زوایای مختلف دوربین، گرفتن اسکرین شات با وضوح بالا برای نمونه کارها و تنظیم یک تنظیم روشنایی روزانه برای صحنه به پایان خواهیم رساند. قرار است چیزهای زیادی یاد بگیریم. بنابراین، امیدوارم شما را در این دوره ببینم، از شما متشکرم.
این دوره برای چه کسانی است؟
دانش آموزانی که دانش اولیه مدل سازی، بافت سازی دارند و می خواهند نحوه ایجاد محیط را بیاموزند. همه چیز در این دوره با جزئیات توضیح داده خواهد شد، اما برخی از دانش قبلی در مورد نرم افزار مفید خواهد بود.
پروژه این دوره این است که محیط حرم خود را ایجاد کنید:
هنرمند سه بعدی
سلام به همه، نام من آنیکت راوات است و من یک هنرمند سه بعدی هستم که دوست دارد خلق واقعی کند. و لوازم و دارایی های سه بعدی با کیفیت بالا. برنامه های اصلی سه بعدی که من در آنها کار می کنم Blender، Substance Painter، Zbrush و Unreal Engine هستند. من در مدل سازی سه بعدی و تکسچر مهارت دارم.
از اینکه به نمایه من سر زدید متشکرم، امیدوارم دوره های آموزشی من بتوانند به شما کمک کنند چیزهای جدید یاد بگیرید.
نمایش نظرات