لطفا جهت اطلاع از آخرین دوره ها و اخبار سایت در
کانال تلگرام
عضو شوید.
آموزش مجسمه سازی یک ماکت دیجیتال در ZBrush
Sculpting a Digital Maquette in ZBrush
نکته:
آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره:
در این آموزش ZBrush، ساخت یک ماکت دیجیتال را از مرحله مفهومی تا مجسمه نهایی با وضوح بالا مرور خواهیم کرد. نرمافزار مورد نیاز: ZBrush 4R2. در این آموزش ZBrush، ما از مرحله مفهومی تا آخرین مجسمهسازی با وضوح بالا، ساخت یک ماکت دیجیتال را طی میکنیم. در طول این درس ها، ما از ویژگی DynaMesh در ZBrush به عنوان یک ابزار مفهومی برای کشف ایده های خود و تعریف ژست شخصیت استفاده خواهیم کرد. از آنجا، فرآیند مجسمهسازی را آغاز میکنیم، شکلها و ساختار اولیه را قبل از اضافه کردن فرمهای ثانویه و حجم عضلات تعریف میکنیم. در نهایت، به پیکربندی چین و چروکهای ظریف و جزئیات پوست برای یک سطح بسیار واقعی پوست خواهیم پرداخت. در طول راه، استفاده از FiberMesh را برای ایجاد خز و افزودن رئالیسم به شخصیت خود و همچنین مرحله ژست بررسی خواهیم کرد. مراحل نهایی ایجاد راهحلهای نوری مبتنی بر HDRI واقعی برای ارائه پاسهای مختلف برای استفاده در تصویر نهایی خواهد بود. نرم افزار مورد نیاز: ZBrush 4R2.
سرفصل ها و درس ها
معرفی و بررسی اجمالی پروژه
Introduction and Project Overview
معرفی و بررسی اجمالی پروژه
Introduction and Project Overview
مجسمه سازی یک ماکت دیجیتال در ZBrush
Sculpting a Digital Maquette in ZBrush
ایجاد یک Base Mesh با ZSpheres
Creating a Base Mesh with ZSpheres
شروع به ساخت جلدهای اولیه
Starting to Build the Primary Volumes
تعریف حجم و عضلات ثانویه
Defining Secondary Volumes and Muscles
جزئیات ساختارهای عضلانی
Detailing the Muscle Structures
به افزودن جزئیات ماهیچه ادامه دهید
Continuing to Add Muscle Detail
اولین پاس مجسمه روی سر
First Sculpt Pass on the Head
تعیین مرحله اول جزئیات
Laying Down the First Stage of Details
افزودن به بازوها و ساعدها
Adding to the Arms and Forearms
پالایش عضلات پشت
Refining the Back Muscles
ایجاد انگشتان برای شخصیت ما
Creating Fingers for Our Character
ساختن دست ها
Building the Hands
استفاده از براش CurveTriFill برای ایجاد غشا
Using the CurveTriFill Brush to Create Membranes
نگاهی به اشکال مختلف سر
Looking at Various Head Shapes
تمیز کردن DynaMesh
Cleaning the DynaMesh
کار روی دست ها
Working on the Hands
تعریف جزئیات سوم
Defining Tertiary Details
ادامه افزودن حجم های سوم بر روی بدنه
Continuing to Add Tertiary Volumes on the Body
افزودن مرحله دوم جزئیات
Adding a Second Stage of Details
ایجاد چین و چروک پوست
Creating Skin Folds and Wrinkles
ساختن پاها برای شخصیت ما
Building Legs for Our Character
مجسمه سازی برخی از جزئیات برای پاها
Sculpting Some Details for the Legs
شروع به افزودن برخی جزئیات با فرکانس بالا
Starting to Add Some High-frequency Details
جزئیات پوست با چین و چروک بیشتر
Detailing the Skin with More Wrinkles
ایجاد جزئیات دقیق برای صورت
Creating Fine Details for the Face
استفاده از برس های سفارشی برای ایجاد رگ
Using Custom Brushes to Create Veins
پوشش لایه ها با مورف هدف
Masking Layers with Morph Target
قرار دادن شخصیت ما
Posing Our Character
افزودن خز با استفاده از فیبرمش
Adding Fur Using FiberMesh
ذخیره سازی ماسک در لایه ها
Storing Masks in Layers
شروع به اضافه کردن نور برای شخصیت ما
Starting to Add Lighting for Our Character
به روشن کردن شخصیت ما ادامه می دهیم
Continuing to Light Our Character
نگاهی به تنظیمات رندر نهایی
Looking at the Final Render Settings
Pluralsight یکی از پرطرفدارترین پلتفرمهای آموزش آنلاین است که به میلیونها کاربر در سراسر جهان کمک میکند تا مهارتهای خود را توسعه دهند و به روز رسانی کنند. این پلتفرم دورههای آموزشی در زمینههای فناوری اطلاعات، توسعه نرمافزار، طراحی وب، مدیریت پروژه، و موضوعات مختلف دیگر را ارائه میدهد.
یکی از ویژگیهای برجسته Pluralsight، محتوای بروز و با کیفیت آموزشی آن است. این پلتفرم با همکاری با توسعهدهندگان و کارشناسان معتبر، دورههایی را ارائه میدهد که با توجه به تغییرات روزافزون در صنعت فناوری، کاربران را در جریان آخرین مفاهیم و تکنولوژیها نگه میدارد. این امر به کاربران این اطمینان را میدهد که دورههایی که در Pluralsight میپذیرند، با جدیدترین دانشها و تجارب به روز شدهاند.
فدریکو اسکاربینی یک هنرمند ایتالیایی خودآموخته ساکن لندن است. او در حین دریافت مدرک لیسانس خود در فرهنگ ها و زبان های آسیایی، هنر سه بعدی را کشف کرد و از آن زمان تاکنون به مطالعه نرم افزار و همچنین هنر سنتی و آناتومی پرداخته است. او اکنون برای The Moving Picture Company کار می کند که دارایی های فیلم های بلند را تحویل می دهد. او اخیراً روی «سایههای تاریک» کار کرده است و بافتهایی برای دوبلهای دیجیتال و بافتسازی و مجسمهسازی موجودات ایجاد کرده است. او پیش از این سالها در آگهیهای بازرگانی، اینستالیشنهای هنری، آرشویز، تصویرسازی و در زمینه پزشکی کار کرده بود. در چند سال گذشته او مقالات و آموزشهایی را در مورد رشد شخصیت و موجودات برای کتابها و مجلات بینالمللی ارائه کرده است.
نمایش نظرات