لطفا جهت اطلاع از آخرین دوره ها و اخبار سایت در
کانال تلگرام
عضو شوید.
آموزش برنامه نویسی C برای برنامه های جاسازی شده
C Programming for Embedded Applications
نکته:
آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره:
بیاموزید که نرم افزارهای جاسازی شده را در C بنویسید و برنامه های کوچک ، کارآمد و سریع ارائه دهید. در این دوره ، مدرس Eduardo Corpeño توضیح می دهد که چگونه برنامه نویسی C و اینترنت اشیا Th در برنامه های جاسازی شده - نرم افزاری که به طور دائمی در یک دستگاه قرار دارد - با هم ترکیب می شوند. او چالش های مربوط به این نوع برنامه نویسی را بررسی می کند ، از حافظه ، ذخیره سازی و محدودیت های برق گرفته تا آگاهی از سخت افزار. او توضیح می دهد که چگونه انواع مختلف داده می توانند بر عملکرد برنامه شما تأثیر بگذارند و دستکاری بیت را بازبینی می کند - منطقه ای که C در آن می درخشد. ادواردو نشان می دهد که چگونه می توان داده های سطح بیت را با استفاده از بیت پنهان کردن و فیلدهای بیت دستکاری کرد ، نقاط قوت هر دو روش را با یک کنترل کننده آردوینو نشان می دهد. سپس بیاموزید که چگونه از متغیرهای ناپایدار و ثابت برای اعمال درستی داده ها و دسترسی فقط به خواندن استفاده کنید و گزینه های دیگری را برای عملکردهای سنتی که ممکن است طولانی شود و ریاضیات با شناور که CPU را مصرف می کند ، جستجو کنید.
موضوعات شامل:
سیستم عامل در مقابل برنامه های جاسازی شده li>
مشکلات حافظه ، ذخیره سازی و قدرت li>
انواع داده li>
دستکاری بیت li>
مقدماتی li>
گزینه های عملکرد li>
گزینه های واحد شناور li>
سرفصل ها و درس ها
مقدمه
Introduction
شروع به کار در سیستم های تعبیه شده
Getting started in embedded systems
آنچه باید بدانید
What you should know
1. سیستم های جاسازی شده
1. Embedded Systems
برنامه های کاربردی: سیستم عامل در مقابل تعبیه شده
Applications: OS vs. embedded
حافظه
Memory
ذخیره سازی
Storage
مصرف انرژی
Energy consumption
قدرت پردازش
Processing power
آگاهی از سخت افزار
Hardware awareness
2. انواع داده ها
2. Data Types
انواع انتگرال
Integral types
انواع نقطه شناور
Floating-point types
تجزیه و تحلیل سریع در مورد استفاده از حافظه با Keil
A quick analysis of memory usage with Keil
بررسی میزان استفاده از حافظه با Arduino
Checking memory usage with Arduino
3. دستکاری بیت
3. Bit Manipulation
نقاب زدن
Masking
کمی ماسک زدن با آردوینو
Bit masking with Arduino
زمینه های بیت
Bit fields
یک مثال درست میدانی
A bit field example
4. صلاحیت ها
4. Qualifiers
صلاحیت فرار
The volatile qualifier
واجد شرایط بودن const
The const qualifier
از متغیرها با استفاده از فرار محافظت کنید
Protect variables using volatile
اجازه ندهید که بهینه ساز هنگام حلقه خود را از بین ببرد
Don't let the optimizer remove your while loop
5. گزینه های جایگزین
5. Function Alternatives
جداول جستجو
Lookup tables
توابع ماکرو
Macro functions
توابع درون خطی
Inline functions
نمونه ای از عملکرد LUT در مقابل
Example of a LUT vs. function
6. گزینه های واحد شناور
6. Floating-Point Unit Alternatives
اجرای نرم افزار float
Software implementation of float
ریاضی نقطه ثابت
Fixed-point math
Floats در مقابل مثال ثابت
Floats vs. fixed example
مهندس برق، برنامه نویس کامپیوتر و معلم بیش از 15 سال
ادواردو کورپنو بیش از 15 سال مهندس برق، برنامه نویس کامپیوتر و معلم بوده است.
ادواردو فارغ التحصیل مفتخر از برنامه کارشناسی ارشد آنلاین علوم کامپیوتر از گرجستان تک است. او بیش از 20 دوره آنلاین با موضوعاتی مانند میکروکنترلرها، سیستم های جاسازی شده و حل مسائل مهندسی منتشر کرده است. در دانشگاه گالیله، شهر گواتمالا، او موضوعات مختلفی از جمله نظریه مدارهای الکتریکی، معماری کامپیوتر، میکروکنترلرها و طراحی برد مدار چاپی را تدریس می کند. ادواردو به همراه برخی از همکارانش، یکی از اولین MOOC ها را در سال 2013 به زبان اسپانیایی ایجاد کرد - مقدمه ای بر Raspberry Pi - و بعداً توسط دیوید پترسون و اندرو واترمن، برنده جایزه تورینگ، "The RISC-V Reader: An Open Architecture Atlas" را به اسپانیایی ترجمه کرد. .
نمایش نظرات