آموزش مایا 2025 Essential Training

Maya 2025 Essential Training

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره: نحوه ایجاد مدل‌ها و انیمیشن‌های سه بعدی با کیفیت بالا در Maya 2025 را بیاموزید. این دوره مهارت‌های اصلی مایا را پوشش می‌دهد - مدل‌سازی، بافت‌سازی، رندرینگ، و انیمیشن - در یک گردش کار واقعی و مبتنی بر پروژه که به خوبی به فیلم، حرکت ترجمه می‌شود. گرافیک و طراحی بازی اصولی مانند سفارشی کردن رابط، انتخاب و دستکاری اشیا و سازماندهی صحنه ها را بیاموزید. در مرحله بعد، مدل سازی چند ضلعی، ایجاد و اصلاح مش ها، مجسمه سازی، صاف کردن، کار با منحنی ها و موارد دیگر را مرور کنید. نحوه ایجاد و اعمال مواد بر روی سطوح - افزودن رنگ، بافت و قابلیت بازتاب - و همچنین ادغام دوربین‌ها، نورپردازی و جلوه‌های عمق میدان را با استفاده از رندر Arnold for Maya کشف کنید. آخرین اما نه کم اهمیت، مربی جورج ماستری به شما نشان می دهد که چگونه با ابزارهای انیمیشن مایا داخلی، حرکت و زندگی را به کار خود اضافه کنید.

سرفصل ها و درس ها

مقدمه Introduction

  • از فایل های تمرین حداکثر استفاده را ببرید Make the most of the exercise files

  • با Maya مدل ها و انیمیشن های سه بعدی با کیفیت بالا ایجاد کنید Create high-quality 3D models and animations with Maya

  • پیکربندی مایا Configuring Maya

  • سیستم مورد نیاز مایا Maya system requirements

1. رابط مایا 1. The Maya Interface

  • نمای کلی رابط کاربری مایا Overview of the Maya interface

  • پیکربندی فضاهای کاری Configuring workspaces

  • پیکربندی درگاه های نمایش Configuring viewports

  • ناوبری در مایا Navigation in Maya

  • تنظیم تنظیمات Setting preferences

  • استفاده از هات باکس و منوهای علامت گذاری Using the hotbox and marking menus

  • کار با فایل ها و پروژه های مایا Working with files and Maya projects

  • در حال پیکربندی افزونه ها Configuring plug-ins

2. انتخاب و دستکاری اشیاء 2. Selecting and Manipulating Objects

  • دستکاری محورها Manipulating pivots

  • کار با ویرایشگر ویژگی Working with the Attribute Editor

  • انتخاب اشیا Selecting objects

  • با استفاده از ابزار Move Using the Move tool

  • دقت را با ضربه زدن حفظ کنید Maintain accuracy with snapping

  • چرخش و پوسته پوسته شدن Rotating and scaling

  • درک کانال باکس Understanding the Channel Box

  • کپی کردن اشیا Duplicating objects

3. سازماندهی صحنه های مایا 3. Organizing Maya Scenes

  • پنهان کردن و نشان دادن اشیا Hiding and showing objects

  • کار با Outliner Working with the Outliner

  • ایجاد لایه ها Creating layers

  • ایجاد سلسله مراتب Creating hierarchies

  • گروه بندی اشیاء Grouping objects

4. ایجاد مدل های چند ضلعی 4. Creating Polygonal Models

  • استفاده از ابزار قلم مو برای مجسمه سازی مش ها Using brush tools to sculpt meshes

  • با استفاده از جعبه ابزار مدلسازی Using the Modeling Toolkit

  • ایجاد اشیاء چند ضلعی Creating polygonal objects

  • برچسب های کامپوننت Component tags

  • انتخاب اجزای چند ضلعی Selecting polygonal components

5. مدل سازی مش های چند ضلعی 5. Modeling Polygonal Meshes

  • ترکیب و جدا کنید Combine and Separate

  • با استفاده از ابزار Extrude Using the Extrude tools

  • کار با حلقه های لبه Working with edge loops

  • اکسترود هوشمند Smart Extrude

  • تاریخچه شی Object history

  • مدل سازی در برابر یک مرجع Modeling against a reference

  • ابزار اریب Bevel tools

  • تنظیم یک مرجع Setting up a reference

6. تکنیک های مدل سازی اضافی 6. Additional Modeling Techniques

  • ابزارهای بولی Boolean tools

  • تغییر شکل دهنده های اشیا Object deformers

  • کار با سطوح فرعی Working with subdivision surfaces

  • آینه سازی و ادغام اجزا Mirroring and merging components

  • صاف کردن سطوح Smoothing surfaces

7. کار با Curves 7. Working with Curves

  • ایجاد منحنی ها Creating curves

  • اصلاح منحنی ها Modifying curves

  • اکسترود در طول یک مسیر Extruding along a path

8. ایجاد مواد 8. Creating Materials

  • مواد سطح استاندارد Standard surface materials

  • ایجاد و اعمال نقشه ها Creating and applying maps

  • کار با پنجره Hypershade Working with the Hypershade window

  • کدورت و شکست Opacity and refraction

  • اصول رندر مایا Basics of Maya rendering

  • استفاده از بیت مپ به عنوان بافت Using bitmaps as textures

  • از مواد مواد استفاده کنید Use Substance materials

9. استفاده از مواد و بافت 9. Applying Materials and Textures

  • آشنایی با ویرایشگر UV Understanding the UV Editor

  • نقشه برداری اشیاء چند ضلعی UV UV mapping polygonal objects

  • چندین ماده را روی اشیاء اعمال کنید Apply multiple materials to objects

  • تنظیم دقیق اشعه ماوراء بنفش Fine-tuning UVs

10. رندر در آرنولد 10. Rendering in Arnold

  • نمای رندر و خروجی نهایی Render view and final output

  • اضافه شدن دوربین ها Adding cameras

  • تنظیمات رندر Render settings

  • انواع نور آرنولد Arnold light types

  • استفاده از اشیا و نورها Using objects and lights

  • افزودن عمق میدان در آرنولد Adding depth of field in Arnold

  • رعد و برق و آسمان نماهای مبتنی بر تصویر Image-based lightning and skydomes

  • نور را اضافه و کنترل کنید Add and control light

  • ایجاد تاری حرکت در آرنولد Creating motion blur in Arnold

11. انیمیشن در مایا 11. Animating in Maya

  • تغییر کلیدها در Graph Editor Modifying keys in the Graph Editor

  • متحرک سازی اشیا با استفاده از کلید تنظیم Animating objects using Set Key

  • نشانک های نوار لغزنده زمان Time slider bookmarks

  • درک رابط انیمیشن Understanding the animation interface

  • ایجاد چرخه های انیمیشن Creating animation cycles

  • با استفاده از برگه دوپ Using the Dope Sheet

  • تجسم انیمیشن Visualizing animation

  • تغییر کلیدهای روی Timeline Modifying keys on the Timeline

  • با مداد آبی روی صفحه بکشید Draw on screen with Blue Pencil

  • متحرک سازی اشیاء در امتداد مسیرهای اسپلاین Animating objects along spline paths

12. کار با داده های خارجی 12. Working with External Data

  • کار با فرمت های استاندارد Working with standard formats

  • ایجاد تغییرات در USD Creating variations in USD

  • راه اندازی مراحل USD Setting up USD stages

نتیجه گیری Conclusion

  • مراحل بعدی Next steps

نمایش نظرات

آموزش مایا 2025 Essential Training
جزییات دوره
4h 46m
80
Linkedin (لینکدین) Linkedin (لینکدین)
(آخرین آپدیت)
357
- از 5
دارد
دارد
دارد
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

George Maestri George Maestri

کارگردان و تهیه کننده انیمیشن جورج مائستری کارگردان و تهیه کننده انیمیشن است. مشتریان او شامل دیزنی و کمدی مرکزی هستند.

جورج مائستری یک کارگردان و تهیه کننده انیمیشن است که در لس آنجلس مستقر است. او تعدادی کتاب درباره انیمیشن شخصیت های سه بعدی نوشته است ، از جمله انیمیشن شخصیت های دیجیتال (جدید سواران) و مایا با یک نگاه (کتاب های Sybex). اعتبار وی شامل کار در استودیوهایی مانند Nickelodeon ، Disney ، Warner Brothers و Comedy Central است.