آموزش راهنمای DaVinci Resolve 16 برای جلوه های فیوژن

DaVinci Resolve 16 Guide to Fusion Effects

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره:

هدف این راهنما معرفی صفحه تلفیقی DaVinci Resolve برای ایجاد عناوین سفارشی، جلوه‌ها و ترکیب‌بندی‌های سه بعدی است. ما با توضیحی درباره نحوه ایجاد افکت‌های خود با گره‌ها و اتصال‌دهنده‌ها در صفحه فیوژن شروع می‌کنیم و سپس به چندین مثال می‌پردازیم که مبتدی تا متوسط ​​می‌تواند برای دریافت نتایج خوب در ویرایشگر ویدیوی DaVinci Resolve دنبال کند. می‌توانید تمام آموزش‌ها را با نسخه رایگان یا حرفه‌ای Resolve دنبال کنید.

در اینجا چند مهارت کلیدی وجود دارد که می توانید انتظار یادگیری آنها را داشته باشید

  • Fusion چیست و درک نحوه استفاده از گره ها برای جمع آوری افکت های سفارشی سازی بسیار بالا
  • با ترکیب داده های ورودی/خروجی از چندین گره، جلوه تاری را با یک شکل بپوشانید.
  • جلوه های عنوان سه بعدی را از ابتدا ایجاد کنید
  • افزودن جلوه‌های ذره‌ای به ویدیوهای خود مانند بارش برف و تجزیه یک تصویر به هزاران ذره.
  • ردیابی حرکت در یک عکس و استفاده از داده ها برای قرار دادن متن روی یک شی متحرک
  • صادرات و واردات ترکیبات فیوژن برای استفاده مجدد در پروژه های دیگر.

برای پروژه دوره خود، بیایید با دستورالعمل‌های گام به گام، جلوه انحلال ذرات نشان‌واره را از دوره بازسازی کنیم. برای ادامه‌ی مرجع، به ویدیوی شماره 16، نشان‌واره یا اثر انحلال ذرات تصویر نگاه کنید.

  1. یک کلیپ ترکیب ترکیبی را به خط زمانی بکشید. این پایه ای برای ایجاد هر گونه افکت فیوژن از ابتدا در صفحه فیوژن است.
  2. تصویری را که می‌خواهید آن را حل کنید به استخر رسانه اضافه کنید (کشیدن و رها کردن از یک پوشه با Windows Explorer روش ترجیحی من است). سپس به تب فیوژن بروید. تصویر را روی پنجره گره ها بکشید تا به عنوان یک گره MediaInput ظاهر شود.
  3. یک گره فرستنده تصویر ذرات را به ترکیب گره ها اضافه کنید. این کار را با کلیک راست در پنجره گره ها در فضای خالی انجام دهید، ابزار add tool، particles و سپس pImageEmitter را انتخاب کنید.
  4. MediaIn1 را به pImageEmitter وصل کنید
  5. روی دکمه گره رندر ذرات در نوار ابزار گره ها کلیک کنید تا یک گره pRender اضافه کنید
  6. pImageEmitter را به pRender و pRender را به Media out وصل کنید. تنظیم گره شما باید به این شکل باشد. توجه داشته باشید که اگر روی دایره زیر MediaOut کلیک کنید تا در پیش‌نمایش نشان داده شود، از قبل می‌توانید تصویر را ببینید که به ذرات تبدیل شده است.
  7. روی خط بین MediaIn و pImageEmitter در سمت MediaIn کلیک راست کنید، برای افزودن یک گره تبدیل برای تنظیم اندازه و موقعیت تصویر، افزودن ابزار، تبدیل و تبدیل را انتخاب کنید.
  8. روی گره تبدیل کلیک کنید، بازرس را در بالا سمت راست باز کنید و اندازه و موقعیت را به دلخواه تنظیم کنید. در مثال ما، اندازه را به 0.48 کاهش دادم تا آرم بهتر روی صفحه نمایش قرار گیرد.
  9. در مرحله بعد می خواهیم اندازه ذرات را افزایش دهیم تا بیشتر قابل مشاهده باشند. روی گره pImageEmitter کلیک کنید، به تب style در inspector بروید و استایل را از نقطه ای به حباب تغییر دهید. روی کنترل های اندازه کلیک کنید و اندازه ذرات حباب را افزایش دهید تا تصویر شما به اندازه کافی قابل مشاهده باشد. اگر قبلاً این کار را نکرده‌اید، ممکن است لازم باشد روی حلقه‌های پیش‌نمایش گره MediaOut کلیک کنید تا ببینید ذرات در نتیجه نهایی چگونه به نظر می‌رسند.
  10. بیایید نیروها را به ساطع کننده ذرات وارد کنیم تا ذرات حرکت کنند. روی گره pImageEmitter کلیک کنید و به تب کنترل ها در سمت چپ بازرس بروید. منوی فرعی سرعت را در زیر پیدا کنید و سرعت را روی مقداری بالاتر از 0 قرار دهید. واریانس تصادفی عموماً جلوه‌های ذرات را بسیار طبیعی‌تر و جالب‌تر نشان می‌دهد.
  11. احتمالاً بزرگترین نگرانی ما اکنون این است که مطمئن شویم جهت ذرات برای تأثیر ما مطلوب است. یکی از گزینه‌های خوب این است که ذرات به دوربین نزدیک‌تر یا دورتر شوند و راهی که می‌توانیم این کار را انجام دهیم این است که به جای «زاویه» در کنترل‌های سرعت، یک Angle Z را تنظیم کنیم. زاویه Z را به -90 تغییر دهید تا ذرات به مرور زمان به سمت دوربین بیایند یا 90 تا مستقیماً از دوربین دور شود. می توانید مقداری زاویه Z یا واریانس زاویه اضافه کنید تا حرکت ذرات نیز تا حدی تصادفی باشد. این تنظیمات من از آموزش است.
  12. برای اینکه پردازش گرافیکی/سی پی یو کمتر رندر شود. روی گره pRender کلیک کنید و تنظیم "Kill particles that leave the view" را فعال کنید. این بدان معنی است که هر ذره ای که از ناحیه قابل مشاهده صفحه نمایش خارج شود بلافاصله از بین می رود و این بدان معناست که اشیاء کمتری برای ردیابی رندر Fusion و زمان رندر سریعتر است!
  13. اگر همه چیز خوب پیش برود، اکنون باید یک جلوه ذره تصویر جالب داشته باشید که می توانید روی جدول زمانی ویدیوی خود لایه بندی کنید. در صفحه ویرایش، ترکیب ترکیبی را در تراک ویدیوی 2 روی هر ویدیوی دیگری که می‌خواهید افکت را در بالای ویدیوی اصلی خود قرار دهید، قرار دهید.

نتیجه!

جایزه:

یک راه جالب دیگر برای دستکاری ذرات خود اضافه کردن یک گره نیروی جهت دار برای شتاب بخشیدن به ذرات در یک جهت در طول زمان است. این را می توان به راحتی در جهتی متفاوت از سرعت اولیه آنها که در گره pImageEmitter تنظیم شده بود تنظیم کرد

  1. برای افزودن نیروی شتاب دهنده به ذرات در طول زمان، می توانیم یک گره pDirectionalForce را نیز اضافه کنیم. روی خط سمت راست pImageEmitter کلیک راست کرده و add tool - particles - pDirectionalForce را انتخاب کنید. اکنون باید بین pImageEmitter و pRender متصل شود.
  2. روی گره pDirectionalForce کلیک کنید، به بازرس بروید و یک قدرت (میزان نیرو) و زاویه جهت را برای اعمال به ذرات تولید شده در طول زمان تنظیم کنید. از آنجایی که نیروی جهت به طور مداوم اعمال می شود، ذرات باید در طول زمان در جهت تعیین شده سریعتر حرکت کنند.

سرفصل ها و درس ها

درس ها Lessons

  • Text Reveal Effect Title در DaVinci Resolve 16 Text Reveal Effect Title in DaVinci Resolve 16

  • به فیوژن خوش آمدید - بررسی اجمالی دوره! Welcome to Fusion - Course Overview!

  • قرار دادن متن روی یک شی متحرک با ردیابی مسطح Put Text on a Moving Object with Planar Tracking

  • پوشاندن تاری چندین ورودی و خروجی Masking a Blur Multiple Inputs & Outputs

  • اثر آستانه سیاه و سفید Black and White Threshold Effect

  • ایجاد یک عنوان فیوژن سفارشی از ابتدا Creating a Custom Fusion Title from Scratch

  • فیلم Inside Text Fusion DaVinci Resolve Tutorial Video Inside Text Fusion DaVinci Resolve Tutorial

  • گروه بندی گره ها و افکت های تقسیم به ترکیبات فیوژن Grouping Nodes & Splitting Effects into Fusion Compositions

  • جلوه تاری چهره ردیاب Tracker Face Blur Effect

  • صادر کردن عناوین به عنوان فایل ماکرو یا تنظیمات Exporting Titles as Macro or Settings File

  • ردیابی دستی یک عکس با Transform Manually Track a Shot with Transform

  • اثرات ذرات در عناوین فیوژن Particle Effects in Fusion Titles

  • از طریق Nodes Basic مثال محو کنید Blur through Nodes Basic Example

  • وارد کردن انیمیشن های دو بعدی به فیوژن Importing 2D Animations to Fusion

  • فیوژن چیست؟ What is Fusion Explained!

  • لوگو یا ذرات تصویر حل می شود Logo or Image Particle Dissolve

  • نحوه استفاده از مدل های سه بعدی در DaVinci Resolve 16 How to Use 3D Models in DaVinci Resolve 16

  • گره ها و اتصال دهنده ها Nodes & Connectors

نمایش نظرات

آموزش راهنمای DaVinci Resolve 16 برای جلوه های فیوژن
جزییات دوره
2h 19m
18
Skillshare (اسکیل شیر) Skillshare (اسکیل شیر)
(آخرین آپدیت)
869
4 از 5
ندارد
دارد
دارد
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Christopher Navarre Christopher Navarre

مدرس نرم افزار

فلسفه من در فناوری اطلاعات و یادگیری به طور کلی این است که یادگیری ویدیویی بهترین راه برای یادگیری برای خودتان است. من می توانم ویدیوها را ارائه دهم، اما این به شما به عنوان دانش آموز من بستگی دارد که اطلاعات را جذب و تمرین کنید تا فردی تحصیل کرده و ماهرتر شوید.

اگر می‌خواهید طعم رویکرد من به آموزش و مجموعه‌های آموزشی را بچشید، می‌توانید من را در کانال آموزشی یوتیوب من به نام «آموزش‌های کریس» پیدا کنید.