آموزش یادگیری فیلمنامه نویسی

Learning Screenwriting

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره: مارک تاپیو کینز ، کارگردان و فیلمنامه نویس مستقل فیلم ، به او بپیوندید تا شما را در روند گرفتن ایده فیلمنامه از ذهنتان و به صفحه چاپ شده ، پی ببرد. بیاموزید که چگونه شخصیت ها ، موانع و دامنه داستان خود را تعریف کنید. اهمیت هر یک از این سه عمل را در یک ساختار روایی سنتی درک کنید. و کشف چگونگی ایجاد تنش و آشکار کردن نکات کلیدی در طرح. سرانجام ، مارک به شما نشان می دهد که چگونه فیلمنامه خود را به گونه ای قالب بندی کنید که قابل خواندن و گام به گام باشد و از قوانین سازگاری دارایی موجود ، همکاری با یک مباشرت یا قرارداد کاری برای اجاره استفاده کنید.
موضوعات شامل:
  • یافتن درام در ایده داستان خود
  • ساختار داستان خود را به سه عمل تقسیم کنید
  • تعریف اهداف كوتاه مدت و بلند مدت قهرمان اصلی شما
  • ایجاد موانعی برای شخصیت های خود
  • درک اهمیت تعلیق
  • زمان بندی پیچ و تاب های طرح خود
  • قالب بندی اسکریپت شما
  • ثبت نام برای کپی رایت

سرفصل ها و درس ها

مقدمه Introduction

  • خوش آمدی Welcome

  • مرور کلی دوره Overview of the course

1. شما یک ایده دارید ، حالا چه؟ 1. You've Got an Idea, Now What?

  • مثل فیلمنامه نویس فکر کنید Think like a screenwriter

  • دامنه داستان خود را بفهمید Figuring out your story's scope

  • درک تعلیق ، نمایش و درگیری Understanding suspense, drama, and conflict

  • ساخت شخصیت اصلی Basic character construction

  • غلبه بر دفاعی بودن Overcoming defensiveness

2. پایه گذاری داستان شما 2. Laying the Foundations for Your Story

  • پایان اول می آید: واقعه داستان شما The end comes first: Your story's event

  • آغاز: وضع موجود چیست؟ The beginning: What's the status quo?

  • ساختار سه عمل The three-act structure

  • پیچ و تاب طرح خود را پیدا کنید Locating your plot twists

3. قانون یک: سازنده 3. Act One: The Buildup

  • شخصیت اصلی خود را معرفی کنید Introducing your protagonist

  • ابر قدرت و کریپتونیت Superpowers and kryptonite

  • خواسته های شخصیت شما Your characters's desires

  • بازیکنان حامی شما کی هستند؟ Who are your supporting players?

  • قاتل معمول: اولین پیچ نقشه شما The routine killer: Your first plot twist

  • باید بمانم یا باید بروم؟ Should I stay or should I go?

  • عمل یک پیچش پیچ: خداحافظی از منطقه راحتی The act one plot twist: Saying goodbye to the comfort zone

4. قانون دوم: ماجراجویی 4. Act Two: The Adventure

  • چرا ماجراجویی؟ Why adventure?

  • ضخیمترهای طرح شما: اضافه کردن دو پیچ و تاب جدید Your plot thickeners: Adding two new twists

  • نیاز به موانع The need for obstacles

  • میزان سهام شما چقدر است؟ How high are your stakes?

  • تغییر وضعیت و بازگشت ثروت Status shifts and reversals of fortune

  • ضخیم کننده قطعه اول: این جدی می شود The first plot thickener: This is getting serious

  • نقطه نیمه The halfway point

  • ضخیم تر شدن طرح دوم: بحران The second plot thickener: The crisis

  • شخصیت خود را برای وضوح آماده می کنید Preparing your character for resolution

  • عمل دو پیچش پیچیده: مکاشفه عالی The act two plot twist: The great revelation

5. قانون سوم: قطعنامه 5. Act Three: The Resolution

  • چگونه باید سه عمل آزاد انجام داد؟ How should act three open?

  • تقابل قاطع (AKA اوج) The decisive confrontation (AKA the climax)

  • واقعه داستان شما ، از همه شکوه و عظمت آن Your story's event, in all its glory

  • پیامدهای بعدی ، اپیلاگ ها ، و پایان های پیچشی Aftermaths, epilogues, and twist endings

6. اصول فیلمنامه 6. Screenplay Fundamentals

  • یک صفحه = یک دقیقه زمان صفحه نمایش One page = one minute of screen time

  • طرح صفحه فیلمنامه Screenplay page layout

  • نکات پیشرفته در قالب بندی Advanced formatting tips

  • جهت صفحه: چه مواردی را شامل شود و چه نباشد Screen direction: What to include and what not to

7. پاکسازی موانع قانونی 7. Clearing the Legal Hurdles

  • اکنون نگران حقوقی ها نباشید ، بعداً Worry about the legalities now, not later

  • آیا فیلم شما قبلاً ساخته شده است؟ Has your movie been made already?

  • تطبیق کار موجود Adapting existing work

  • حوزه عمومی ، استفاده منصفانه و تقلید Public domain, fair use, and parody

  • همکاری با نویسنده مشترک Working with a cowriter

  • کار برای استخدام Being a work for hire

  • ثبت نام برای حق چاپ Registering for a copyright

نتیجه Conclusion

  • خداحافظ Goodbye

نمایش نظرات

آموزش یادگیری فیلمنامه نویسی
جزییات دوره
2h 37m
44
Linkedin (لینکدین) Linkedin (لینکدین)
(آخرین آپدیت)
425,616
- از 5
ندارد
دارد
دارد
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Mark Tapio Kines Mark Tapio Kines

مارک تاپیو کینز یک فیلمساز مستقل برنده جایزه است. وی پس از اخذ مدرک BFA از CalArts ، فعالیت خود را بعد از کالج به عنوان یک خواننده فیلمنامه نویسی حرفه ای آغاز کرد. مارک سپس در سال 1997 اولین کارنامه خود ، خبرنگاران خارجی را نوشت و کارگردانی کرد. او در همان سال وب سایتی برای این فیلم راه اندازی کرد که 150،000 دلار برای به پایان رساندن بودجه جمع آوری کرد و خبرنگاران خارجی را به عنوان اولین تصویر متحرک در تاریخ تأسیس کرد. دومین اثر مارک ، Claustrophobia ، توسط Lionsgate در سال 2004 توزیع شد. مارک همچنین چندین فیلم کوتاه از جمله فیلم The Closest Thing to Time Travel 2006 را تهیه کرده است ، که در یک رقابت بین المللی با حمایت مالی گتی ایماژ جایزه بزرگ را کسب کرد. مارک همچنین با داشتن هشت فیلمنامه در زیر کمربند خود ، به عنوان نویسنده فیلم سازی (تولید اثری به معنای واقعی کلمه برای استودیوهای بزرگ هالیوود) ، مشاور فیلم ، مدیر هنری ، طراح گرافیک و انیماتور فعالیت داشته است. می توانید اطلاعات بیشتری در مورد کار مارک - و همچنین صدها بررسی فیلم و مجموعه ای از لیست ها - در www.cassavafilms.com کسب کنید.