لطفا جهت پرداخت (ورود به درگاه بانک) فیلترشکن خود را خاموش نمایید.
لطفا جهت اطلاع از آخرین دوره ها و اخبار سایت در
کانال تلگرام
عضو شوید.
آموزش یک داستان پایتون • یک دوره برنامه نویسی آرام برای مبتدیان
A Python Tale • A Relaxed Programming Course for Beginners
نکته:
آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره:
دوره برنامه نویسی دوستانه Python که در آن شما واقعاً متوجه خواهید شد که چه اتفاقی می افتد درک اصول نوشتن یک برنامه رایانه ای پایتون درک طرز فکر مورد نیاز برای برقراری ارتباط با رایانه از طریق یک برنامه یادگیری موضوعات اساسی کلیدی، از جمله حلقه ها، تعریف توابع، دستورات شرطی، داده ها انواع و ساختارهای داده کسب اطمینان برای نوشتن برنامه ها به طور مستقل پیش نیازها: نیازی به دانش قبلی در مورد برنامه نویسی نیست. در طول دوره در مورد نحوه دسترسی به پایتون راهنمایی خواهید شد
روشی متفاوت برای یادگیری کدنویسی در پایتون. این دوره شما را با اصول برنامه نویسی به سبک آموزشی دوستانه و آرام آشنا می کند.
تمرکز بر وضوح و درک واقعی آنچه اتفاق میافتد است.
من یک دهه است که کدنویسی پایتون را آموزش میدهم و نویسنده کتاب کدنویسی پایتون هستم (فقط از Google یک "کتاب پایتون" بخواهید!)
سبک تدریس من متفاوت است. چند درس اول را امتحان کنید و اگر سبک شماست، ساعتهای زیادی با هم خواهیم بود.
هیچ تجربه قبلی از پایتون یا کدنویسی لازم نیست. این یک دوره مبتدی است.
یا شاید شما مبتدی نیستید، اما در گذشته مقداری کدنویسی انجام داده اید اما ادامه نداده اید. این شما نبودید، احتمالاً منابعی را که مستقیماً با شما صحبت می کنند، پیدا نکرده اید. من نمی توانم قول بدهم که سبک من همان چیزی است که شما به دنبال آن هستید، اما بعد از چند درس اول خواهید فهمید!
این دوره البته تمام ابزارهای اساسی را به شما آموزش می دهد، اما مهمتر از آن، طرز فکر صحیح برای برنامه نویسی را به شما آموزش می دهد. این به همان اندازه مهم است که یادگیری تمام تکنیک های برنامه نویسی – اگر مهمتر نباشد.
و همچنین با مونتی، شخصیت اصلی قیاسی که دوستش دارم، ملاقات خواهید کرد که در این دوره با شما به اشتراک خواهم گذاشت—به من اعتماد کنید، این قیاس به تنهایی ارزش وقت شما را دارد زیرا برنامه نویسی پایتون بسیار منطقی تر خواهد بود…
سرفصل ها و درس ها
داستان از اینجا شروع می شود
The Tale Starts Here
بیایید شروع کنیم
Let's Make a Start
کد نویسی چیست؟ این دیدگاه من است…
What's Coding? Here's My View…
نصب پایتون و سایر ابزارها
Installing Python and Other Tools
Finding The Goblin • مقدمه ای بر پروژه
Finding The Goblin • Introduction to the project
با من صحبت کن • «print()»، «input()» و رشته ها
Talk To Me • `print()`, `input()`, and strings
این را در یک جعبه ذخیره کنید • متغیرها
Store This In A Box • Variables
چسباندن رشته ها به هم • الحاق
Sticking Strings Together • Concatenation
تصمیم گیری در مورد اینکه چه باید کرد • عبارات «اگر».
Deciding What To Do • `if` statements
له کردن اولین اشکال شما
Squashing Your First Bug
روشن و روشن • حلقه «while».
On and on • `while` loop
روشن و روشن اما نه برای همیشه • بیشتر حلقه «در حالی که».
On and on but not forever • more `while` loop
واکشی موارد بیشتر پایتون • وارد کردن ماژول ها
Fetching more Python stuff • Importing modules
پایان لمس
Finishing Touches
کمی بیشتر: بیشتر در مورد عبارات «اگر».
A bit extra: More on `if` statements
کلام پایانی
Final word
تمرینات بخش 1
Exercises for Section 1
حلقهها، فهرستها و داستانهای دیگر
Loops, Lists and Other Stories
ما کجای این داستان هستیم؟
Where Are We in This Tale?
ملاقات با مونتی (مقدمه ای بر قیاس مرکزی در داستان پایتون)
Meet Monty (Introduction to the central analogy in A Python Tale)
مونتی ماجراهای خود را آغاز می کند
Monty Starts His Adventures
آیا خشک است؟ (حلقه های «for»)
Is It DRY? (`for` loops)
اطلاعات بیشتر در مورد حلقه "for".
More On The `for` Loop
بازبینی حلقه "while" (مقایسه "for" و "while")
Revisiting The `while` Loop (Comparing `for` and `while`)
تورفتگی ها فقط تزئینی نیستند
Indents Are Not Just Decorative
ذخیره چندین مورد در یک جعبه (فهرست)
Storing Several Items in One Box (Lists)
یافتن چیزها در جعبه (نمایه سازی و برش)
Finding Things in The Box (Indexing and slicing)
برش بیشتر
More Slicing
و یک واقعیت فهرست دیگر
And One More List Fact
چرخش از طریق فهرست ها
Looping Through Lists
کلمه پایانی
Final Word
من کی هستم؟ (اگه برات مهمه…)
Who am I? (If you care…)
تمرینات بخش 2
Exercises for Section 2
انتخاب نام کودک • عملکردها
Choosing a Baby Name • Functions
جاده ای که قبلاً طی کرده ایم
The Road We've Already Travelled
پروژه نام کودک • معرفی پروژه
The Baby Name Project • Introducing the project
ابتدا مشکل را حل کنید. سپس، کد را بنویسید
First, Solve The Problem. Then, Write The Code
دسترسی به فایل های مورد نیاز • افزودن آنها به پروژه پایتون
Accessing Files You'll Need • Adding them to the Python project
اولین تکرار • شروع به کار
The First Iteration • Getting started
نمایه سازی مجدداً مشاهده شد
Indexing Revisited
بازگشت به اولین تکرار
Back To The First Iteration
تکرار کد ما برای همه نام ها
Repeating Our Code For All The Names
افزودن نام ها به لیست خالی • مقدمه ای بر روش ها
Adding Names To An Empty List • Introduction to methods
من می خواهم از این کد دوباره استفاده کنم • تعریف توابع
I Want To Reuse This Code • Defining functions
مونتی و اتاق کار
Monty and The Function Room
متغیرهای محلی و داده های برگشتی • بیانیه بازگشت
Local Variables and Returning Data • return statement
فراخوانی تابع
Calling The Function
انعطاف پذیرتر کردن تابع • پارامترها و آرگومان ها (قسمت 1)
Making The Function More Flexible • Parameters and arguments (Part 1)
انعطاف پذیرتر کردن تابع • پارامترها و آرگومان ها (قسمت 2)
Making The Function More Flexible • Parameters and arguments (Part 2)
تعریف یک تابع دیگر
Defining Another Function
پارامترهای بیشتر، آرگومان های بیشتر
More Parameters, More Arguments
بازدید مجدد از مونتی و اتاق کار
Revisiting Monty and The Function Room
شکایات مونتی • پیام های خطا هنگام تماس توابع
Monty's Complaints • Error messages when calling functions
کلمه پایانی
Final Word
تمرینات بخش 3
Exercises for Section 3
غرور و تعصب • داده ها، انواع داده ها و ساختارهای داده
Pride & Prejudice • Data, Data Types and Data Structures
داده ها، داده ها و داده ها • نمای کلی فصل
Data, Data, and Data • Chapter overview
دانش ویژه موضوع و برنامه نویسی
Subject-Specific and Programming-Specific Knowledge
برخی از دسته بندی های نوع داده • تکرارپذیرها و توالی ها
Some Data Type Categories • Iterables and Sequences
برخی از دسته بندی های نوع داده • قابل تغییر و تغییرناپذیر
Some Data Type Categories • Mutable and Immutable
این داده ها چه کاری می توانند انجام دهند؟ • روش های مرتبط با انواع داده ها
What Can This Data Do? • Methods associated with data types
بازبینی انواع داده های قابل تغییر و تغییرناپذیر
Revisiting Mutable and Immutable Data Types
روش های بیشتر ذخیره سازی مطالب • ساختارهای داده
More Ways of Storing Stuff • Data Structures
تک، دو نفره، سه نفره، چهارنفره... چند نفره
Single, Double, Triple, Quadruple... Tuple
دیکشنری پایتون (نه از آن نوع فرهنگ لغت، نه)
The Python Dictionary (not that type of dictionary, no)
و کمی بیشتر در مورد دیکشنری ها
And A Bit More About Dictionaries
غرور و تعصب • معرفی پروژه جدید • خواندن از روی فایل متنی
Pride & Prejudice • Introducing the new project • Reading from a text file
تقسیم متن به کلمات
Splitting The Text Into Words
تمیز کردن مورد نیاز • پاک کردن داده ها (قسمت 1)
Cleaning Required • Cleaning the data (Part 1)
تمیز کردن مورد نیاز • پاک کردن داده ها (قسمت 2)
Cleaning Required • Cleaning the data (Part 2)
رایج ترین کلماتی که جین آستن استفاده می کند چیست؟
What Are The Most Common Words Jane Austen Used?
بررسی الگوریتم
Reviewing The Algorithm
نتایج خود را به اشتراک بگذارید • نوشتن نتایج در صفحه گسترده
Share Your Results • Writing results to a spreadsheet
حلقه زدن از طریق فرهنگ لغت
Looping Through Dictionaries
بازگشت به صادرات به صفحه گسترده
Back To Exporting To A Spreadsheet
برخی موارد اضافی…
Some Extras…
کلمه پایانی
Final Word
تمرینات فصل 4
Exercises for Chapter 4
پایان: مونتی و اتاق سفید (به علاوه یک پروژه اضافی)
Epilogue: Monty and The White Room (plus an extra project)
آنچه در این اپیلوگ است
What's In This Epilogue
پرش توپ • مقدمه ای بر پروژه
Bouncing a Ball • Introduction to the project
ایجاد یک توپ • ماژول «لاک پشت».
Create a Ball • The `turtle` module
پرایمر بسیار مختصر "لاک پشت".
A Very Brief `turtle` Primer
توپ را بنداز
Drop the Ball
حالا Gravity را اضافه کنید
Now Add Gravity
کنترل زمانی که چیزها روی صفحه نمایش شما نمایش داده می شوند
Controlling When Things Are Displayed On Your Screen
گزاف گویی توپ
Bounce The Ball
پرش توپ (به درستی)
Bounce The Ball (properly)
توپ را به طرفین پرتاب کنید
Throw The Ball Sideways
دیوارها را فراموش نکنید
Don't Forget The Walls
پایان لمس
Finishing Touches
مونتی و اتاق سفید • اتاق اصلی
Monty and The White Room • The main room
مونتی و اتاق سفید • اتاق عمل
Monty and The White Room • The function room
مونتی و اتاق سفید • شهر پایتون
Monty and The White Room • Python City
کلمه نهایی نهایی (برای این دوره!)
The Final Final Word (for this course!)
یودمی یکی از بزرگترین پلتفرمهای آموزشی آنلاین است که به میلیونها کاربر در سراسر جهان امکان دسترسی به دورههای متنوع و کاربردی را فراهم میکند. این پلتفرم امکان آموزش در زمینههای مختلف از فناوری اطلاعات و برنامهنویسی گرفته تا زبانهای خارجی، مدیریت، و هنر را به کاربران ارائه میدهد. با استفاده از یودمی، کاربران میتوانند به صورت انعطافپذیر و بهینه، مهارتهای جدیدی را یاد بگیرند و خود را برای بازار کار آماده کنند.
یکی از ویژگیهای برجسته یودمی، کیفیت بالای دورهها و حضور استادان مجرب و با تجربه در هر حوزه است. این امر به کاربران اعتماد میدهد که در حال دریافت آموزش از منابع قابل اعتماد و معتبر هستند و میتوانند به بهترین شکل ممکن از آموزشها بهره ببرند. به طور خلاصه، یودمی به عنوان یکی از معتبرترین و موثرترین پلتفرمهای آموزشی آنلاین، به افراد امکان میدهد تا به راحتی و با کیفیت، مهارتهای مورد نیاز خود را ارتقا دهند و به دنبال رشد و پیشرفت شغلی خود باشند.
نمایش نظرات