آموزش یک داستان پایتون • یک دوره برنامه نویسی آرام برای مبتدیان

A Python Tale • A Relaxed Programming Course for Beginners

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره: دوره برنامه نویسی دوستانه Python که در آن شما واقعاً متوجه خواهید شد که چه اتفاقی می افتد درک اصول نوشتن یک برنامه رایانه ای پایتون درک طرز فکر مورد نیاز برای برقراری ارتباط با رایانه از طریق یک برنامه یادگیری موضوعات اساسی کلیدی، از جمله حلقه ها، تعریف توابع، دستورات شرطی، داده ها انواع و ساختارهای داده کسب اطمینان برای نوشتن برنامه ها به طور مستقل پیش نیازها: نیازی به دانش قبلی در مورد برنامه نویسی نیست. در طول دوره در مورد نحوه دسترسی به پایتون راهنمایی خواهید شد

روشی متفاوت برای یادگیری کدنویسی در پایتون. این دوره شما را با اصول برنامه نویسی به سبک آموزشی دوستانه و آرام آشنا می کند.

تمرکز بر وضوح و درک واقعی آنچه اتفاق می‌افتد است.

من یک دهه است که کدنویسی پایتون را آموزش می‌دهم و نویسنده کتاب کدنویسی پایتون هستم (فقط از Google یک "کتاب پایتون" بخواهید!)

سبک تدریس من متفاوت است. چند درس اول را امتحان کنید و اگر سبک شماست، ساعت‌های زیادی با هم خواهیم بود.

هیچ تجربه قبلی از پایتون یا کدنویسی لازم نیست. این یک دوره مبتدی است.

یا شاید شما مبتدی نیستید، اما در گذشته مقداری کدنویسی انجام داده اید اما ادامه نداده اید. این شما نبودید، احتمالاً منابعی را که مستقیماً با شما صحبت می کنند، پیدا نکرده اید. من نمی توانم قول بدهم که سبک من همان چیزی است که شما به دنبال آن هستید، اما بعد از چند درس اول خواهید فهمید!

این دوره البته تمام ابزارهای اساسی را به شما آموزش می دهد، اما مهمتر از آن، طرز فکر صحیح برای برنامه نویسی را به شما آموزش می دهد. این به همان اندازه مهم است که یادگیری تمام تکنیک های برنامه نویسی – اگر مهمتر نباشد.

و همچنین با مونتی، شخصیت اصلی قیاسی که دوستش دارم، ملاقات خواهید کرد که در این دوره با شما به اشتراک خواهم گذاشت—به من اعتماد کنید، این قیاس به تنهایی ارزش وقت شما را دارد زیرا برنامه نویسی پایتون بسیار منطقی تر خواهد بود…


سرفصل ها و درس ها

داستان از اینجا شروع می شود The Tale Starts Here

  • بیایید شروع کنیم Let's Make a Start

  • کد نویسی چیست؟ این دیدگاه من است… What's Coding? Here's My View…

  • نصب پایتون و سایر ابزارها Installing Python and Other Tools

  • Finding The Goblin • مقدمه ای بر پروژه Finding The Goblin • Introduction to the project

  • با من صحبت کن • «print()»، «input()» و رشته ها Talk To Me • `print()`, `input()`, and strings

  • این را در یک جعبه ذخیره کنید • متغیرها Store This In A Box • Variables

  • چسباندن رشته ها به هم • الحاق Sticking Strings Together • Concatenation

  • تصمیم گیری در مورد اینکه چه باید کرد • عبارات «اگر». Deciding What To Do • `if` statements

  • له کردن اولین اشکال شما Squashing Your First Bug

  • روشن و روشن • حلقه «while». On and on • `while` loop

  • روشن و روشن اما نه برای همیشه • بیشتر حلقه «در حالی که». On and on but not forever • more `while` loop

  • واکشی موارد بیشتر پایتون • وارد کردن ماژول ها Fetching more Python stuff • Importing modules

  • پایان لمس Finishing Touches

  • کمی بیشتر: بیشتر در مورد عبارات «اگر». A bit extra: More on `if` statements

  • کلام پایانی Final word

  • تمرینات بخش 1 Exercises for Section 1

حلقه‌ها، فهرست‌ها و داستان‌های دیگر Loops, Lists and Other Stories

  • ما کجای این داستان هستیم؟ Where Are We in This Tale?

  • ملاقات با مونتی (مقدمه ای بر قیاس مرکزی در داستان پایتون) Meet Monty (Introduction to the central analogy in A Python Tale)

  • مونتی ماجراهای خود را آغاز می کند Monty Starts His Adventures

  • آیا خشک است؟ (حلقه های «for») Is It DRY? (`for` loops)

  • اطلاعات بیشتر در مورد حلقه "for". More On The `for` Loop

  • بازبینی حلقه "while" (مقایسه "for" و "while") Revisiting The `while` Loop (Comparing `for` and `while`)

  • تورفتگی ها فقط تزئینی نیستند Indents Are Not Just Decorative

  • ذخیره چندین مورد در یک جعبه (فهرست) Storing Several Items in One Box (Lists)

  • یافتن چیزها در جعبه (نمایه سازی و برش) Finding Things in The Box (Indexing and slicing)

  • برش بیشتر More Slicing

  • و یک واقعیت فهرست دیگر And One More List Fact

  • چرخش از طریق فهرست ها Looping Through Lists

  • کلمه پایانی Final Word

  • من کی هستم؟ (اگه برات مهمه…) Who am I? (If you care…)

  • تمرینات بخش 2 Exercises for Section 2

انتخاب نام کودک • عملکردها Choosing a Baby Name • Functions

  • جاده ای که قبلاً طی کرده ایم The Road We've Already Travelled

  • پروژه نام کودک • معرفی پروژه The Baby Name Project • Introducing the project

  • ابتدا مشکل را حل کنید. سپس، کد را بنویسید First, Solve The Problem. Then, Write The Code

  • دسترسی به فایل های مورد نیاز • افزودن آنها به پروژه پایتون Accessing Files You'll Need • Adding them to the Python project

  • اولین تکرار • شروع به کار The First Iteration • Getting started

  • نمایه سازی مجدداً مشاهده شد Indexing Revisited

  • بازگشت به اولین تکرار Back To The First Iteration

  • تکرار کد ما برای همه نام ها Repeating Our Code For All The Names

  • افزودن نام ها به لیست خالی • مقدمه ای بر روش ها Adding Names To An Empty List • Introduction to methods

  • من می خواهم از این کد دوباره استفاده کنم • تعریف توابع I Want To Reuse This Code • Defining functions

  • مونتی و اتاق کار Monty and The Function Room

  • متغیرهای محلی و داده های برگشتی • بیانیه بازگشت Local Variables and Returning Data • return statement

  • فراخوانی تابع Calling The Function

  • انعطاف پذیرتر کردن تابع • پارامترها و آرگومان ها (قسمت 1) Making The Function More Flexible • Parameters and arguments (Part 1)

  • انعطاف پذیرتر کردن تابع • پارامترها و آرگومان ها (قسمت 2) Making The Function More Flexible • Parameters and arguments (Part 2)

  • تعریف یک تابع دیگر Defining Another Function

  • پارامترهای بیشتر، آرگومان های بیشتر More Parameters, More Arguments

  • بازدید مجدد از مونتی و اتاق کار Revisiting Monty and The Function Room

  • شکایات مونتی • پیام های خطا هنگام تماس توابع Monty's Complaints • Error messages when calling functions

  • کلمه پایانی Final Word

  • تمرینات بخش 3 Exercises for Section 3

غرور و تعصب • داده ها، انواع داده ها و ساختارهای داده Pride & Prejudice • Data, Data Types and Data Structures

  • داده ها، داده ها و داده ها • نمای کلی فصل Data, Data, and Data • Chapter overview

  • دانش ویژه موضوع و برنامه نویسی Subject-Specific and Programming-Specific Knowledge

  • برخی از دسته بندی های نوع داده • تکرارپذیرها و توالی ها Some Data Type Categories • Iterables and Sequences

  • برخی از دسته بندی های نوع داده • قابل تغییر و تغییرناپذیر Some Data Type Categories • Mutable and Immutable

  • این داده ها چه کاری می توانند انجام دهند؟ • روش های مرتبط با انواع داده ها What Can This Data Do? • Methods associated with data types

  • بازبینی انواع داده های قابل تغییر و تغییرناپذیر Revisiting Mutable and Immutable Data Types

  • روش های بیشتر ذخیره سازی مطالب • ساختارهای داده More Ways of Storing Stuff • Data Structures

  • تک، دو نفره، سه نفره، چهارنفره... چند نفره Single, Double, Triple, Quadruple... Tuple

  • دیکشنری پایتون (نه از آن نوع فرهنگ لغت، نه) The Python Dictionary (not that type of dictionary, no)

  • و کمی بیشتر در مورد دیکشنری ها And A Bit More About Dictionaries

  • غرور و تعصب • معرفی پروژه جدید • خواندن از روی فایل متنی Pride & Prejudice • Introducing the new project • Reading from a text file

  • تقسیم متن به کلمات Splitting The Text Into Words

  • تمیز کردن مورد نیاز • پاک کردن داده ها (قسمت 1) Cleaning Required • Cleaning the data (Part 1)

  • تمیز کردن مورد نیاز • پاک کردن داده ها (قسمت 2) Cleaning Required • Cleaning the data (Part 2)

  • رایج ترین کلماتی که جین آستن استفاده می کند چیست؟ What Are The Most Common Words Jane Austen Used?

  • بررسی الگوریتم Reviewing The Algorithm

  • نتایج خود را به اشتراک بگذارید • نوشتن نتایج در صفحه گسترده Share Your Results • Writing results to a spreadsheet

  • حلقه زدن از طریق فرهنگ لغت Looping Through Dictionaries

  • بازگشت به صادرات به صفحه گسترده Back To Exporting To A Spreadsheet

  • برخی موارد اضافی… Some Extras…

  • کلمه پایانی Final Word

  • تمرینات فصل 4 Exercises for Chapter 4

پایان: مونتی و اتاق سفید (به علاوه یک پروژه اضافی) Epilogue: Monty and The White Room (plus an extra project)

  • آنچه در این اپیلوگ است What's In This Epilogue

  • پرش توپ • مقدمه ای بر پروژه Bouncing a Ball • Introduction to the project

  • ایجاد یک توپ • ماژول «لاک پشت». Create a Ball • The `turtle` module

  • پرایمر بسیار مختصر "لاک پشت". A Very Brief `turtle` Primer

  • توپ را بنداز Drop the Ball

  • حالا Gravity را اضافه کنید Now Add Gravity

  • کنترل زمانی که چیزها روی صفحه نمایش شما نمایش داده می شوند Controlling When Things Are Displayed On Your Screen

  • گزاف گویی توپ Bounce The Ball

  • پرش توپ (به درستی) Bounce The Ball (properly)

  • توپ را به طرفین پرتاب کنید Throw The Ball Sideways

  • دیوارها را فراموش نکنید Don't Forget The Walls

  • پایان لمس Finishing Touches

  • مونتی و اتاق سفید • اتاق اصلی Monty and The White Room • The main room

  • مونتی و اتاق سفید • اتاق عمل Monty and The White Room • The function room

  • مونتی و اتاق سفید • شهر پایتون Monty and The White Room • Python City

  • کلمه نهایی نهایی (برای این دوره!) The Final Final Word (for this course!)

نمایش نظرات

آموزش یک داستان پایتون • یک دوره برنامه نویسی آرام برای مبتدیان
جزییات دوره
8.5 hours
90
Udemy (یودمی) Udemy (یودمی)
(آخرین آپدیت)
1,103
4 از 5
دارد
ندارد
ندارد
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Stephen Gruppetta Stephen Gruppetta

مربی پایتون