نقاشی هنری است که برای همه قابل دسترسی است. من که در اصل یک هنرمند خودآموخته بودم، خیلی چیزها را تنها از طریق تمرین آموختم. با این حال، از طریق مطالعه آموزش های ارسال شده توسط همتایان به صورت آنلاین، شرکت در کلاس هایی با هنرمندان حرفه ای پرتره، و با مطالعه آثار استادان قدیمی، توانستم به سطح جدیدی از دانش برسم که دوست دارم آن را به هر کسی که مایل به یادگیری است منتقل کنم. .
من به این کلاس آموزش میدهم تا فرآیندم را با شما به اشتراک بگذارم تا بتوانید راز طراحی را که کشف آن سالها طول کشیده است بیاموزید: زیباترین نقاشیها اغلب سادهترین نقاشیها هستند.
آنچه خواهید آموخت
در این کلاس به شما یاد میدهم که چگونه طراحی پرترههای زیبای مداد مانند زندگی خود را شروع کنید. ما پوشش خواهیم داد:
کاری که شما انجام خواهید داد
از این کلاس برای شروع پرتره مدادی خود استفاده کنید. با همکلاسی های خود از سراسر جهان همکاری کنید و پروژه خود را برای بازخورد به اشتراک بگذارید.
لوازم کلاس
میتوانید با هر مداد، کاغذ و پاککنی شروع کنید، اما در زیر چند توصیه خاص از من وجود دارد.
______________
طرح کلی کلاس
طراحی پرتره. در این کلاس، یاد خواهید گرفت که چگونه پرتره های زیبا و واقعی خود را بکشید. گابریل بحث خواهد کرد:
خود را ایجاد کنید. با کمک گابریل، از این کلاس برای شروع پرتره مدادی خود استفاده خواهید کرد. از شما دعوت می شود تا با همکلاسی های خود از سراسر جهان همکاری کنید و پروژه خود را برای بازخورد به اشتراک بگذارید.
با استفاده از مواد. با شروع طراحی آثار هنری واقعی و پویا، خواهید آموخت که چه موادی بهترین پرتره ها را می سازند و سایر ابزارهایی را که نیاز دارید. گابریل توصیه های خاصی در مورد:
ارائه خواهد کردتکیه بر مراجع. گابریل به شما نکاتی را در مورد اینکه چه چیزی یک عکس را به یک ابزار مرجع خوب تبدیل میکند و نحوه تجزیه آن، به منظور تجزیه و تحلیل سایهها، نورها و شکلهای آن به وضوح ارائه میدهد. یاد خواهید گرفت که چگونه به پرتره های خود درام اضافه کنید، و چگونه با مقادیر روشن و تاریک کار کنید تا نقاشی های موفق تری داشته باشید.
طراحی. در این آموزش طراحی با مداد، گابریل به شما کمک می کند تا درک کنید که چگونه طرح اولیه خود را با طراحی های حرکتی و نسبت های دقیق بنویسید. با استفاده از قانون ساده یک سوم و سایر اندازهگیریها، نحوه تقسیم دقیق صورت و نحوه قرار دادن چشمها، ابروها، پایین بینی، لبها و خط مو را یاد خواهید گرفت. همانطور که گابریل روش طراحی خود را نشان می دهد، روند فکر خود را روایت می کند و تکنیک های خود را توضیح می دهد، به طوری که شما به راحتی می توانید در حین کار او را دنبال کنید.
کار با هواپیما. شما یاد خواهید گرفت که چگونه نور و سایه با صفحات صورت ارتباط برقرار می کنند، و چگونه با این صفحات هنگام طراحی پرتره کار کنید تا کار خود را به سطح بعدی برساند. گابریل یک چهره را به هواپیما تقسیم می کند و در مورد اینکه چگونه نورهای مختلف می توانند مقادیر مختلف تن را در هر یک از آنها ایجاد کنند، بحث خواهد کرد.
شما همچنین در مورد نیم تن ها، هایلایت ها، نورهای منعکس شده، سایه های فرم و سایه های ریخته شده خواهید آموخت. و یاد خواهید گرفت که چگونه لبه های نرم و تیز بین آنها را شناسایی کنید.
درک ویژگی ها و فرم ها. گابریل چگونگی ساختار چشمها، بینی، دهان و موهای سوژه را توضیح میدهد. آناتومی اولیه ویژگیهای صورت و نحوه ترسیم دقیق، سایهزنی و ترکیب فرمهای آنها را خواهید آموخت. شما همچنین با ترفندهایی برای کشیدن مو با ضربه های سریع و مطمئن دست خواهید یافت. در نهایت، گابریل به شما نشان میدهد که چگونه از اشتباهات رایجی که باعث میشود پرترهها غیرطبیعی به نظر برسند، اجتناب کنید و چگونه ابروها را برای ایجاد حالت اصلاح کنید.
کارهای پایانی. یاد خواهید گرفت که چگونه جزئیات تکمیلی را ثبت کنید، که به برجسته کردن پرتره شما کمک می کند. گابریل همچنین نکات اضافی خود را برای نزدیک شدن به کارتان با دیدگاهی جدید به اشتراک میگذارد و به شما کمک میکند جزئیاتی را ببینید که در غیر این صورت ممکن است از دست بدهید.
تکلیف
وظیفه شما این است که برای ایجاد یک پرتره مدادی الهام بگیرید! با انجام این پروژه، مواد مورد استفاده و همچنین نحوه انتخاب بهترین عکسهای مرجع را خواهید آموخت. همچنین یاد خواهید گرفت که چگونه با استفاده از اشاره، تناسبات و نور و سایه، پرتره را بهطور دقیق بکشید. با ایجاد پروژه خود، میتوانید آناتومی و شکلهایی را برای کشیدن چشم، بینی، دهان، مو و گوش تمرین کنید. در حین طراحی، تکنیک های مداد را نیز خواهید دید که برای شما بهترین کار را دارند.
قابل تحویل
پروژه خود را برای بازخورد به اشتراک بگذارید! پرتره تمام شده خود را آپلود کنید یا کار و تجربه خود را در حین حرکت به اشتراک بگذارید. هنر خود را در یکی یا همه این مراحل آپلود کنید:
فهرست مواد
کاغذ:
مداد:
سرب:
پاک کن ها:
ابزارهای ترکیبی:
ابزارهای اضافی:
یادداشت های کلاس
مواد و تکنیک ها
داشتن مواد خوب از ابتدا مهم است. من متوجه شدم که هر چه مواد بهتری داشته باشید، سریعتر یاد خواهید گرفت! اگر ابزار خوبی داشته باشید، می توانید زمان بیشتری را صرف یادگیری مفاهیم کنید. بنابراین وقت خود را برای به دست آوردن مواد متوسط برای انجام آنچه می خواهید تلف نخواهید کرد.
اینها موادی هستند که من دوست دارم استفاده کنم. همچنین توصیه میکنم آزمایش کنید تا بفهمید چه چیزی برای شما بهتر عمل میکند.
کاغذ: کاغذ بریستول سنگین وزن. من توصیه میکنم: 100 پوند Canson vellum bristol، 9"x12" یا 11"x14"
مدادها: مدادهای مکانیکی، توصیه میکنم: 0.3 میلیمتر خط پیشکش و گرافیت 0.5 میلیمتری 925 Staedtler سرب: سربهای مجدد پنتل و 0.5 میلیمتر سرب 4B (اگر نمیتوانید سرنخهای دقیق را پیدا کنید ، فقط حتما حداقل یک سرب سخت (2H-4H) و حداقل یک سرب نرم (2B-6B) بخرید)
مخلوط کن ها: دستمال کاغذی، دستمال توالت، کیو تیپ، و توریلیون ها یا کنده های ترکیبی
پاک کن ها: پاک کن مروارید صورتی (یا هر پاک کن معمولی)، پاک کن خمیری، و مداد پاک کن Faber-Castell
متفرقه: تخته سخت برای کشیدن (من از یک تکه تخته ماسونیت برش خورده استفاده می کنم)، کاغذ ضایعاتی برای قرار دادن زیر دست طراحی شما، و یک خط کش
مداد خود را به سمت پایین زاویه دهید تا خط صاف و پهنتری ایجاد کنید. ایجاد یک لحن زیبا و تمیز با نوک تیز مداد دشوار است.
اگر می خواهید چیزی نرم و صاف به نظر برسد، باید از همان ابتدا نرم و صاف فکر کنید. ابزارهای ترکیبی از همه چیز مراقبت نمی کنند.
با مدادتان سریع و منظم به عقب و جلو بروید، هر خط جدیدی را که میسازید تا حد امکان به خط قبل نزدیک کنید (بدون اینکه شکافهای کاغذی زیادی نمایان شود.) به تمرین ادامه دهید و این کار آسانتر میشود.
با سرب 3H خود چند ضربه تمیز بکشید و به تدریج با اعمال فشار بیشتر و با افزودن لایههای بیشتر به قسمت تیرهتر، آنها را تیرهتر کنید.
اگر دوست دارید ترکیب کنید، بهتر است به جای انگشت خود از دستمال کاغذی و مخلوط کن استفاده کنید، زیرا گاهی اوقات اگر فقط از انگشت خود استفاده می کنید، روغن دستان شما می تواند لکه های تیره ای را روی پرتره ایجاد کند! خوب نیست.
این برای پوست صاف عالی عمل می کند. مطمئن شوید که نور را با تاریکی ترکیب کنید.
مداد و پاک کن خمیر شده خود را بردارید و سوراخ هایی را در پاک کن ایجاد کنید. حالا پاک کن را روی نقاشی خود بکشید. این یک جلوه بافت ایجاد می کند که برای پوست های خشن، پارچه های خاص، دود و غیره به خوبی کار می کند.
در اینجا از تکنیک بافت برای پوست استفاده کردم.
مراجع
برای درسهایی که در اینجا آموزش میدهم تا پرترهای شبیه زندگی داشته باشم، بهتر است به جای یک تصویر «مسطح» بدون کنتراست، مرجعی با نور و سایه خوب داشته باشید. با داشتن تصویری که هم نور و هم سایه دارد، می توانید ظاهری واقعی و سه بعدی داشته باشید. به علاوه، نقاشی شما را جذاب تر می کند.
در اینجا چند نمونه از مراجع خوب آورده شده است:
(اعتبار: سهام CathleenTarawhiti)
(اعتبار: CorneredRing-Stock)
چشمهایتان را خم کنید تا نور و سایه را بهتر ببینید. نورپردازی جالب طراحی شما را خاص تر می کند.
لبخندهای بزرگ در عکسها فوقالعاده به نظر میرسند! آنها همیشه برای کشیدن پرتره بهترین نیستند. کشیدن دندان ها دشوار است و من همچنین شنیده ام که می گویند لبخندهای بزرگ در پرتره ها بعد از مدتی ممکن است عجیب به نظر برسند، زیرا هیچ کس در زندگی واقعی نمی تواند لبخندی به این مدت طولانی نگه دارد. اگر می خواهید با کشیدن دندان خود را به چالش بکشید، ادامه دهید. قبلاً به خوبی انجام شده است و می توان دوباره آن را به خوبی انجام داد.
یک لبخند خفیف به خوبی انجام خواهد شد. یک لبخند نرم یا لب هایی که کمی از هم باز شده اند برای نقاشی های پرتره خوب هستند.
برخی وب سایت های سهام رایگان و همچنین وب سایت های پولی وجود دارد. در اینترنت بگردید تا ببینید چه چیزی می توانید پیدا کنید. شما همچنین می توانید عکس های خود را بگیرید. با تنظیمات نور مختلف آزمایش کنید و سعی کنید برخی از خانواده، دوستان و خودتان را بگیرید. ببینید چه چیزی می توانید پیدا کنید!
هرچه کیفیت بالاتر باشد، بهتر است. با کار کردن از روی یک عکس تار خود را عذاب ندهید.
من دوست دارم گاهی اوقات از یک مانیتور کامپیوتر کار کنم، اما همچنین دوست دارم چاپی از مرجع داشته باشم. همچنین، بهتر است از چاپی هم اندازه طراحی شما استفاده کنید. اگر در رابطه با نسبتها و نیاز به اندازهگیری به کمک نیاز دارید، این کار مفید خواهد بود.
(کار در حال انجام است، با مرجع چاپ)
نسبت ها
در نمای مستقیم:
همانطور که سر به این طرف یا آن طرف کج می شود، چشم انداز تغییر می کند. با این حال، این اندازهگیریها برای دانستن و متعهد شدن به حافظه بسیار مفید هستند.
اگر در حال مبارزه با یک زاویه هستید- در حالی که مرجع و نقاشی در کنار هم ایستاده اند، مداد خود را در بالای زاویه دردسرساز مرجع خود قرار دهید. سپس با یک بازوی قفل شده، بازوی خود را به سمت نقاشی خود بکشید. زاویه مداد شما به شما نشان می دهد که چقدر باید زاویه را در نقاشی خود تغییر دهید.
روی مرجع خود، به آرامی یک خط عمودی را مستقیماً از هر نقطه به پایین بکشید تا ببینید چه نقاط دیگری ممکن است با آن مطابقت داشته باشند. به عنوان مثال: انداختن خطی از مردمک به سمت پایین اغلب نزدیک گوشه دهان قرار می گیرد.
وقتی شروع به کشیدن میکنید، اگر چیزی به نظر میرسد، خطکشی بگیرید و با خیال راحت اندازهگیری کنید! (این زمانی است که چاپ یک مرجع با اندازه طراحی شما بسیار مفید است.)
طراحی
گاهی اوقات برای من مفید است که ابتدا طرحهای خود را روی کاغذهای ضایعاتی انجام دهم، سپس طرح نهایی را به کاغذ خوب ردیابی کنم، هنگامی که یک طراحی جامد است. انجام طرح خود بر روی کاغذ ارزان قیمت ممکن است باعث شود در اشتباه کردن و پاک کردن آن احساس آزادی بیشتری داشته باشید.
وقتی روی کاغذ خوب بیش از حد پاک می کنید، بعد از مدتی دندانه کاغذ را خراب می کند. (ترکیب کردن را دشوارتر می کند.) بنابراین اگر مقدار زیادی پاک می کنید این ایده خوبی است.
اگر می خواهید ژست خود را به کاغذ خوب خود ردیابی کنید، می توانید این کار را با چسباندن دو کاغذ خود به یک پنجره روشن انجام دهید. این مانند یک لایت باکس کار خواهد کرد.
اگر می خواهید درست روی کاغذ خوب شروع کنید زیرا به اندازه کافی اعتماد به نفس دارید، فقط با یک لمس سبک تر نقاشی کنید تا در صورت نیاز بتوانید به راحتی چیزها را پاک کنید.
سر، گردن و مو را بکشید تا جوهر ژست را به دست آورید. طراحی ژست باید "نگرش" سر را به تصویر بکشد. حتماً شیب سر را دریافت کنید- توجه داشته باشید که بالا یا پایین، به سمت چپ یا راست و غیره کج شده است. همچنین، آیا نمایه، نمای 3/4، مستقیم روی دید یا ژست دارید. جایی در این بین؟ این چیزها را بشناسید و آن را طوری ترسیم کنید.
در حال حاضر همه چیز را ساده و بزرگ نگه دارید. یک راه بزرگ برای فکر کردن در مورد سر این است که به آن مانند یک توپ با فک فکر کنید. هنگامی که آن مفهوم بسیار ابتدایی را دارید، می توانید شروع به نگاه کردن به زوایای خاص و خطوط (طرح کلی) سر کنید.
(به عنوان یک نکته: اگر با اصطلاحات هنری استفاده شده در این کلاس آشنا نیستید، پیشنهاد می کنم کلمه را در موتور جستجو قرار دهید تا در مورد آن بیشتر بدانید.)
هنگامی که سر را پایین آوردید، خطوطی را برای قرار دادن چشم ها، پایین بینی و خط دهان بکشید.
گاهی اوقات دوست دارم پایین بینی را به صورت مثلث ساده وارونه و دهان را لکهای از لحن یا خطی در چین لبها بسازم تا نشان دهم لبها کجا خواهند بود. این باعث می شود که از قبل شبیه یک چهره به نظر برسد. همچنین میتوانید خطی را در مرکز صورت پایین بیاورید تا جهتی را که صورت به سمت آن نشان میدهد نشان دهد.
اگر برای دانستن اینکه این موارد باید در کجا قرار گیرند به کمک نیاز دارید، برای راهنمایی کلی به واحد تناسب مراجعه کنید.
گاهی اوقات حرکات من به این شکل شروع می شود:
روی طرح کار کنید تا زمانی که از آن راضی باشید. اگر اکنون نسبت ها را دوست ندارید، هیچ مقدار سایه و جزئیات آن را تغییر نمی دهد. بنابراین مطمئن شوید که طرح خود را به اندازه کافی دوست دارید قبل از حرکت به جلو.
هواپیماها و سایه روشن
هواپیماهای کنار صورت را ببینید. سعی کنید به عکس های مختلف نگاه کنید تا این و همچنین نمونه های زیر را ببینید. با کشیدن 3 خط از استخوان گونه (زیگوماتیک) تا
می توانید هواپیماها را پیدا کنید.تصاویری از طراحی سر و دست، توسط اندرو لومیس
تصویر از پیکره انسان، اثر جان واندرپول
هواپیماهای روی پیشانی را ببینید. پیشانی دارای یک صفحه جلو و دو صفحه جانبی کوچکتر است. در صورت امکان، سعی کنید این موارد را در مرجع خود مشاهده کنید.
صفحات حدقه چشم را ببینید. چشم ها توسط برآمدگی ابرو محافظت می شوند و روی صفحه ای قرار دارند که رو به پایین است. بنابراین، این صفحه که در آن حفره چشم است، اغلب در سایه است.
هر هنرمند در نحوه به تصویر کشیدن این هواپیماها کمی متفاوت است، اما همه آنها شبیه به هم هستند. به همین ترتیب برای هر صورت - هیچ دو صورت یکسان نیستند، بنابراین هواپیماها یکسان نخواهند بود، اما به طور کلی شبیه هم خواهند بود.
شناخت این صفحات بزرگ به شما کمک می کند سایه زدن را شروع کنید تا بتوانید جلوه نور بزرگ نقاشی خود را ثبت کنید. بعداً وارد برخی از هواپیماهای کوچکتر خواهیم شد.
در اینجا میتوانید نمونهای از نحوه ظاهر نور و سایه روی توپ را ببینید. این توپی است که با نور مستقیم برخورد می کند. نور مستقیم می تواند منبع نوری مانند خورشید درخشان، نورافکن و غیره باشد. با نور مستقیم، به راحتی می توان تقسیم نور و سایه را مشاهده کرد.
یک شرایط روشنایی نیز وجود دارد که به آن نور ابری میگویند. این نوری است که در یک روز ابری خواهید دید. این یک نور نرم و پراکنده است. در این شرایط نوری به راحتی نمی توانید نور و سایه را ببینید. بنابراین گاهی اوقات دشوارتر است. نور ملایمتر باعث ایجاد یک پرتره خوب نیز میشود، فقط ممکن است چالشبرانگیزتر باشد.
به همین دلیل است که توصیه می کنم از یک مرجع عکس که نور و سایه خوبی دارد کار کنید. دیدن آنچه در جریان است را آسان تر می کند و بنابراین ترسیم را آسان تر می کند.
برای اینکه طراحی شما واقع گرایانه به نظر برسد، درک نور و سایه روی توپ واقعاً کمک خواهد کرد. این اصول را می توان در کارهای پرتره شما نیز به کار برد. به عنوان مثال، زمانی که توپ را در نوک بینی قرار می دهید، می توانید به سایه زدن توپ فکر کنید!
نور=
Shadow=
هیچ چیز در سایه نباید به اندازه هر چیزی در نور باشد.
برای طراحی با مداد:
نقاط برجسته سفید کاغذ شما خواهد بود.
نیم تون ها را می توان با چند لایه مداد 3H درست کرد.
سایه های فرم باید به آرامی رندر شوند. همانطور که از مقدار نیم تن در نور دور می شوید، به تدریج تیره تر و تیره تر شوید. تدریجی بودن این امر باعث می شود سایه های فرم شما نرم شوند. می توانید از 3H و 4B استفاده کنید.
وقتی سایههای پرتعداد میکشم، از یک سرب تیره مانند 4B استفاده میکنم. لبه های سایه ریخته شده نیز باید تردتر از لبه های سایه فرم باشند.
وقتی شروع به سایه انداختن نقاشی خود می کنید، سعی کنید هواپیماهای بزرگ را در ذهن خود نگه دارید. سعی کنید جلوه نوری که در حال رخ دادن است را ببینید.
با استفاده از تکنیک مداد که قبلاً برای ضربات منظم یاد گرفتید، شروع به پایین انداختن لایههای ارزش کنید. در نواحی تیره تر، بیشتر لایه لایه کنید و کمی فشار بیشتری به مداد خود وارد کنید.
در ابتدا، آن را تا حد امکان ساده و ابتدایی نگه دارید. در حالی که به مرجع خود نگاه می کنید، چشمان خود را خم کنید و می توانید مقادیر را ساده کنید. هنگامی که ابتدایی ترین نور و سایه را داشتید، می توانید بر روی آن بنا کنید و نور و سایه را حتی بیشتر تجزیه کنید.
چشم ها
چشم را مطالعه کنید و بخشهای آن را یاد بگیرید تا بهتر بتوانید نحوه عملکرد آن را درک کنید. چند کتاب آناتومی را بررسی کنید تا عمیق تر شوید.
کشیدن چشم را با شکل فوتبال شروع نکنید. چشم ها زوایایی دارند - سعی کنید ابتدا آنها را ببینید و سپس صاف کنید. از این طریق شکل دقیق تری خواهید داشت.
برای قرار دادن صحیح عنبیه (قسمت رنگی چشم)، سعی کنید به فضای منفی که صلبیه ("سفید" چشم) در اطراف عنبیه ایجاد می کند نگاه کنید. سپس مطمئن شوید که پلک های بالایی بالای عنبیه ها را می پوشانند. مگر اینکه قصد داشته باشید که پرتره شما ظاهری غافلگیرکننده داشته باشد. اگر صلبیه را در بالای عنبیه نشان دهید، فرد شوکه شده به نظر می رسد.
بسیاری از بیان از ابروها می آید. اگر متوجه شدید که نقاشی شما شوم، غمگین یا نگران به نظر می رسد و قصد نداشتید اینگونه به نظر برسد، ابروها را اصلاح کنید تا زمانی که حالت مناسب را به دست آورید.
با استفاده از مقادیر شروع به کشیدن چشم کنید. چشم ها توسط برآمدگی ابرو محافظت می شوند و روی صفحه ای قرار دارند که رو به پایین است و بنابراین تا حدودی در سایه هستند. بنابراین با خیال راحت یک رنگ روشن را روی کل حدقه چشم قرار دهید.
حالا تن فرورفتگی سایه مثلثی شکل را بین بینی و گوشه داخلی چشم اضافه کنید. آن لحن را دقیقاً روی ابرو اعمال کنید.
سپس شروع به سایه زدن به شکل دایره ای کنید و آن را گرد کنید. (گاهی اوقات این سایهزنی ظریف خواهد بود. در موارد دیگر، مانند نسخهی نمایشی من در اینجا، چشمگیرتر خواهد بود.) اجازه دهید رنگ شما در چین پلک بالایی تیرهتر شود.
خط مژه بالایی را بکشید و مقداری را برای عنبیه پایین قرار دهید. سپس سایه پلک پایین را اضافه کنید و مردمک، مژه ها و ابرو را مشخص کنید. کاغذ سفید را برای نقاط برجسته در چشم نگه دارید یا از پاک کن خود برای پاک کردن آنها استفاده کنید. همچنین از پاک کن خمیر شده خود برای نشان دادن نور در عنبیه استفاده کنید.
صلبیه یا "سفیدی چشم" سفید نخواهد بود! آنها یک تن خواهند داشت و در زیر پلک بالایی که در آن پلک بالایی روی کره چشم سایه می اندازد، سایه می زنند.
نکاتی برای کشیدن مژه:
از ضربات سریع و مطمئن استفاده کنید.
بینی
قسمتها را یاد بگیرید تا بهتر بتوانید بینی را درک کنید.
(تصویر از اطلس آناتومی انسان برای هنرمند، اثر استفان راجرز پک)
بینی را به صورت انتزاعی بزرگ مانند یک گوه با چهار سطح در نظر بگیرید - سطح بالایی، دو صفحه جانبی و پایه. این هواپیماها به شما کمک می کنند تا نور و سایه روی بینی را ساده کنید.
تصویر از پیکره انسان، اثر جان اچ. واندرپول
تمام بینی دارای تون است، بنابراین با استفاده از مداد 3H یک رنگ روشن را روی کل بدن قرار دهید.
نور و سایه در سطوح بینی به مرجعی که استفاده می کنید بستگی دارد. سعی کنید گوه بینی را پیدا کنید و با توجه به مرجع خود نور را روی صفحات کناری بگذارید یا به آرامی روی صفحات کناری بینی سایه بزنید.
غضروف آلار و بال های بینی دارای سایه های نرمی خواهند بود. سعی کنید به نور و سایه روی یک توپ ساده فکر کنید تا "توپ" غضروف آلار را بکشید.
مگر اینکه سر از پایین روشن باشد، سطح پایین بینی در سایه خواهد بود. همچنین معمولاً یک سایه در زیر بینی وجود دارد یا ممکن است بسته به موقعیت نور، سایه ای روی گونه ایجاد شود. برای شروع ایجاد بینی شبیه به زندگی، سایه را بکشید. در مورد اشکال سایه خود دقیق باشید، زیرا دقت شما به شما شباهت را نسبت می دهد.
در جایی که سوراخهای بینی قرار دارند، لهجههای تیرهتر را اضافه کنید و با پاککن خمیری خود برای برجستهسازی که معمولاً در نوک بینی قرار دارد، یک هایلایت اضافه کنید. (هایلایت بینی گاهی اوقات شبیه علامت تعجب است - از پل بینی تا نوک آلار.)
دهان
به سیلندر دندان که بین بینی و چانه قرار دارد توجه کنید. تقریباً شبیه قوطی ماهی تن است. لب ها روی صفحه گرد استوانه دندان قرار می گیرند. اگر به سیلندر دندان توجه نکنید، لب ها صاف به نظر می رسند.
(تصویر از طراحی سر و دست، توسط اندرو لومیس)
یک راه دیگر برای دیدن دهان این است که سعی کنید هواپیماها را ببینید. صفحه رو به جلو و دو صفحه جانبی وجود دارد که زاویه دارند و یک نسخه صفحه ساده شده از استوانه دندان را نشان می دهند.
برای مشاهده ساده صفحات، میتوانید این را به آرامی روی مرجع خود بکشید: دو خط بکشید که هر کدام از سپتوم بینی شروع میشود، سپس از کنارههای فیلتروم، از طریق نقاط توبرکل (کمان کوپید)، از پری لب پایین، و سپس به گوشه های چانه. این صفحه جلوی دهان را به شما نشان می دهد.
اگر صورت از جلو به صورت مستقیم روشن شود، نور صفحات جانبی استوانه دندان به آرامی کاهش مییابد، زیرا زاویه آنها از نور دور میشود.
کل هواپیمای جلویی تقریباً شبیه یک مثلث است.
(تصویر از پیکره انسان، اثر جان اچ. واندرپول)
1) دو نقطه را برای نشان دادن محل قرار گرفتن گوشه های دهان پایین بیاورید. (فاصله بین نقاط را برای دقت اندازه گیری کنید.)
2) دو نقطه را با خطی که چین بین لب ها است وصل کنید.
3) یک لحن به کل موضوع اضافه کنید.
4) سپس، "کمان کوپید" و سایه را زیر لب پایین پیدا کرده و قرار دهید.
این به شما کمک می کند تا به راحتی لب ها را قرار دهید.
روی لب ها را مشخص نکنید و آنها را رنگ کنید. این بسیار صاف به نظر می رسد.
در عوض، با مداد خود مقداری روی لب بالا و پایین قرار دهید. سپس توجه کنید که لب بالا (اغلب) تیره تر از لب پایینی است، زیرا صفحه لب پایین معمولاً روشن می شود. سپس اغلب یک سایه ریخته شده روی لب پایینی روی چانه زیر آن وجود دارد.
شما می توانید سطوح دهان را به راحتی در نمای نمای جانبی مشاهده کنید. هواپیماها مثل یک پلکان داخل و خارج می شوند. هواپیماهایی که رو به پایین هستند تیره تر از هواپیماهایی هستند که رو به بالا به سمت نور هستند. بنابراین شما اغلب این جلوه نور و سایه را دریافت خواهید کرد.
چانه پله های پلکانی را که دهان نیز دارد ادامه می دهد. از نمای جانبی میتوانید ببینید که از زیر لب پایین، هواپیماها به داخل میروند، سپس برای چانه بیرون میروند، سپس دوباره به داخل و سپس زیر میروند. چانه دارای سایه شکل است، بنابراین سایه را به آرامی انجام دهید.
گوش
در یک دید مستقیم، گوش ها بین خط ابرو و پایین بینی جایی که بینی به صورت متصل می شود قرار می گیرد. با بالا و پایین رفتن سر، این تغییر خواهد کرد.
گوش ها به نشان دادن جهت سر کمک می کنند. اگر گوش ها پایین تر از بینی هستند، باید به این معنی باشد که فرد به سمت بالا نگاه می کند. اگر گوش ها بالاتر از بینی باشد، به این معنی است که فرد به سمت پایین نگاه می کند.
در نمای نمای جانبی، میتوانید ببینید که گوش در پشت فک قرار گرفته است.
تصاویری از طراحی سر و دست، توسط اندرو لومیس
معمولاً 6 زاویه اصلی روی گوش وجود دارد، و این مفید است که بدانید چه زمانی در حال ساختن یکی هستید. به جای کشیدن یک خط، ابتدا به زوایای مختلف فکر کنید و سپس آن را صاف کنید. (همچنین به خاطر داشته باشید که لوب های متصل و جدا شده وجود دارد.)
اگر گوش را به یک سوم تقسیم کردید، توجه داشته باشید که کانکا در 2/3 وسط قرار دارد.
آناتومی گوش را مطالعه کنید و آن را به حافظه اختصاص دهید. گوش ها از فردی به فرد دیگر می توانند تنوع زیادی داشته باشند، اما همه آن ها آناتومی یکسانی دارند. برای اهداف هنری، من تشویق میکنم این بخشها و شکلهای آنها را بهویژه حفظ کنید: مارپیچ (و پا)، اسکافا، پادمارپیچ (و پاها)، حفره مثلثی، کونچا، تراگوس، ضد تراگوس، لوب.
تصویر از Atlas of Human Anatomy for the Artist اثر استفان راجرز پک
فرمهای آناتومی را که آموختهاید با نور و سایه ارائه دهید. با این حال، گوش ها کنتراست زیادی نداشته باشند. آنها قبلاً طراحی زیادی دارند. در صورت امکان آنها را ساده نگه دارید. شما نمی خواهید با گوش بیش از حد دقیق توجه را از چشم ها دور کنید.
مو
مطمئن شوید که "جریان" موها از ژست قبلی خود باقی است. به مو فکر کنید که انگار آب جاری است.
همچنین میتوانید از مو برای نشان دادن خطوط به صورت استفاده کنید. این به طراحی ترکیب شما کمک می کند. وقتی کسی به نقاشی شما نگاه می کند، مثلاً اگر مو بلند و روان است، چشمش باید بتواند به راحتی خطوط مو را دنبال کند و او را مستقیماً به صورت هدایت کند. به دنبال ریتم هایی در موها باشید تا به صورت اشاره کنند - که در یک پرتره مرکز توجه است.
هنگام کشیدن یک دسته مو، موها را با ضربات سریع و مطمئن بکشید. از بالا به وسط راه، سپس از پایین به وسط راه بروید. این عالی عمل می کند زیرا در جایی که ضربه ها به هم می رسند یک برجسته ایجاد می کند.
اگر موهای بسیار ظریفی می خواهید، قبل از کشیدن هر چیزی، نوک فلزی مداد مکانیکی خود را بردارید (بدون سرب در آن) و چند خط موی سریع روی کاغذ خود بکشید. شما هنوز واقعاً نمی توانید آنها را ببینید، اما این تورفتگی روی کاغذ شما باقی می گذارد. سپس شروع به کشیدن موها به طور معمول کنید و موهای بسیار کم رنگ و روشن را مشاهده خواهید کرد. اگر می خواهید جزئیاتی در موهای خود داشته باشید، این یک جلوه بسیار منظم است.
همچنین میتوانید مداد پاککن خود را تیز کنید و موهای بریدهشده را پاک کنید.
نکات طراحی
اگر با قطعه خود مشکل دارید، سعی کنید به روشی جدید به آن نگاه کنید:
یک قدم به عقب بروید همیشه سعی کنید به عقب برگردید و از دور به کار خود نگاه کنید. در کل فرآیند و به خصوص در پایان. این به شما یک برداشت متفاوت از چیزها می دهد. همچنین، اگر چیزی از فاصله دور اشتباه به نظر برسد، نقاشی اغلب به چیزی برای سادهسازی و برداشتن نیاز دارد. به جای اضافه کردن جزئیات بیشتر که باعث پیچیدگی می شود.
آن را وارونه کنید وقتی طراحی خود را وارونه کنید، اشکال جدیدی خواهید دید. اگر همه چیز خوب پیش نمی رود، این می تواند بسیار مفید باشد.
عکس را معکوس کنید سعی کنید به نقاشی خود در جلوی آینه نگاه کنید. سپس می توانید تصویر معکوس نقاشی خود را ببینید. وقتی این کار را انجام میدهید، میتوانید به راحتی اشتباهات را به نسبت تشخیص دهید.
از مواردی در مرجع عکس که حواسپرت میکنند یا بیمعنی هستند خلاص شوید. لازم نیست همه چیز از یک عکس در نقاشی شما کپی شود. قبلاً می خواستم تمام جزئیات کوچکی را که عکس به من می گفت کپی کنم. اما وقتی متوجه شدم که مجبور نیستم این کار را انجام دهم، کارم را بسیار بهتر کرد. شما هنرمند هستید و میتوانید آنچه را که در نقاشی میخواهید و آنچه فکر میکنید بهتر است کنار گذاشته شود، انتخاب و انتخاب کنید.
همانطور که قبلاً اشاره کردم، چشم ها اغلب مرکز توجه هستند. بنابراین آنها را به چیزی تبدیل کنید که بیشتر مورد توجه است و همه چیز را کمی کمتر از آنها متمرکز کنید. این چشم ها را واقعا خاص می کند. از خطوطی در مو، لباس و غیره استفاده کنید تا بیننده نقاشی خود را به نکته اصلی راهنمایی کنید. صورت (و چشم ها).
وقتی قدرت لبه ها را کشف کردم، واقعاً کارم را تغییر داد. لازم نیست همه چیز با جزئیات دقیق ترسیم شود. گاهی اوقات ترک کردن، مثلاً لبه پیراهن، یا لبه بخشی از موها نرم و تار می تواند واقعاً باعث شود که نقاشی شروع به واقعی خواندن کند! زیبایی زیادی در لبه نرم و مه آلود وجود دارد.
مطمئن شوید که نورهای نقاشی به یکدیگر متصل هستند و سایهها به یکدیگر متصل هستند و معنی دارند. نور را "داستان بگوید."
بسازیددر نهایت، اگر پرتره را دوست دارید و می خواهید پیشرفت کنید، همیشه تمرین کنید و مشتاق یادگیری باشید. از زندگی نقاشی بکشید، عکس بگیرید، از استادان قدیمی کپی کنید و حتی از تخیل خود بکشید. با هر نقاشی جدیدی که بسازید رشد خواهید کرد و دانش کسب خواهید کرد!! :)
پیشرفت از 1999 تا 2009
منابع اضافی
لوازم و کتابهای هنری مورد علاقهام را در Amazon خرید کنید! :) (من وابسته به آمازون هستم، اما به لوازم هنری معتاد هستم. اینها واقعاً موارد مورد علاقه من هستند!)
هنرمند و معلم پرتره
نمایش نظرات