در این دوره ما یک شخصیت بازی را با استفاده از Blender 2.8 ایجاد می کنیم و آن را به Unity صادر می کنیم و پیکربندی می کنیم تا بتوانیم آن را در موتور بازی کنترل کنیم.
در طول دوره، یاد خواهید گرفت:
مدلسازی سه بعدی در Blender 2.8
نقشه برداری UV
بافت و مجسمه سازی
پخت یک نقشه معمولی
تقلب یک کاراکتر در Blender 2.8
متحرک سازی یک چهره دو بعدی با مداد گریس
ایجاد چرخه های انیمیشن برای یک بازی ویدیویی
صادر کردن یک کاراکتر و انیمیشن ها از Blender 2.8 به Unity
ایجاد یک اسکریپت C# در Unity برای کنترل یک شخصیت بازی
اگر تا به حال می خواهید یک شخصیت بازی بسازید، و علاقه مندید که در Blender 2.8 به سرعت بالا بروید، پس این دوره برای شما مناسب است. بنابراین با من همراه باشید تا یک شخصیت بازی را در Blender 2.8 بسازیم.
برای پروژه کلاس می توانید هر شخصیتی را که دوست دارید ایجاد کنید. می توانید از تصاویر مرجع کاراکتر خود برای وارد کردن به بلندر استفاده کنید. اما اگر این اولین تلاش شما برای ایجاد یک شخصیت سه بعدی است، پیشنهاد می کنم تصویر ارائه شده را دنبال کنید تا پروژه شما شبیه پروژه من باشد. سپس دوباره این فرآیند را با کاراکترهای خود امتحان کنید.
من از Blender برای ایجاد کاراکتر سه بعدی استفاده خواهم کرد. و من از تبلت گرافیکی Wacom در مرحله تکسچرینگ استفاده خواهم کرد. اگر تبلت گرافیکی ندارید، می توانید از ماوس کامپیوتر استفاده کنید.
پروژه کلاس خود را در این مراحل آسان تکمیل کنید:
این یک پروژه طولانی است و ممکن است کمی طول بکشد. فرآیند ایجاد یک کاراکتر سه بعدی مراحل زیادی دارد. اما هرچه بیشتر این کار را انجام دهید، سریعتر و آسان تر می شود.
و با خیال راحت تصاویر و اسکرین شات های پیشرفت خود را در حین حرکت ارسال کنید. دیدن کار شما می تواند برای دیگران الهام بخش باشد.
از آن لذت ببرید! من مشتاقانه منتظر دیدن کار شما هستم! :)
مدرس معتبر Blender Foundation
نمایش نظرات