لطفا جهت پرداخت (ورود به درگاه بانک) فیلترشکن خود را خاموش نمایید.
لطفا جهت اطلاع از آخرین دوره ها و اخبار سایت در
کانال تلگرام
عضو شوید.
انجام ریاضی با پایتون
Doing Math with Python
نکته:
آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره:
از برنامه نویسی برای کاوش جبر، آمار، حساب دیفرانسیل و انتگرال و موارد دیگر استفاده کنید! با استفاده از پایتون، بتوانید موضوعات ریاضی سطح دبیرستان را کاوش کنید یاد بگیرید چگونه داده ها را با نمودارها با استفاده از پایتون برنامه نویسی کنید آموزش hwo برای توصیف داده ها با آمار درک جبر و ریاضی نمادین با SymPy در پایتون یاد بگیرید چگونه با مجموعه ها و احتمالات بازی کنید آموزش ترسیم هندسی hwo شکلها و فراکتالها استفاده از پایتون برای حل مسائل حساب دیفرانسیل و انتگرال پیش نیازها: فرض کنید که اصول اولیه زبان برنامهنویسی پایتون را میدانید و به موضوعات ریاضی خاصی علاقه دارید.
با این دوره، کتاب زیبای "انجام ریاضی با پایتون" (نویسنده آمیت ساها) را با جزئیات کامل مرور خواهیم کرد، نسخه نمایشی برای شما هر موضوع ریاضی لمس شده، مانند
دستکاری واحدهای اندازه گیری.
بررسی حرکت پرتابه؛
محاسبه میانگین، میانه و حالت؛
تعیین همبستگی خطی؛
حل معادلات جبری؛
توصیف حرکت یک آونگ ساده؛
شبیه سازی بازی های تاس؛
ایجاد اشکال هندسی؛
و یافتن حدود، مشتقات و انتگرال توابع.
بعد از دوره، میتوانید برنامههایی بنویسید تا اعداد و فرمولها را به عنوان ورودی دریافت کنید، محاسبات خستهکننده مورد نیاز را انجام دهید و سپس راهحل را بیرون بیاورید یا یک نمودار بکشید.
شانس خواهید داشت که چندین چالش برنامه نویسی را دنبال کنید، خواهید دید که این برنامه ها ماشین حساب های قدرتمندی برای حل مسائل ریاضی هستند. همچنین راهحلهای معادلات را پیدا میکنید، همبستگی بین مجموعههای داده را محاسبه میکنید و حداکثر مقدار یک تابع را در میان وظایف دیگر تعیین میکنید. همچنین برای شبیهسازی رویدادهای واقعی مانند حرکات پرتابه، پرتاب سکه یا چرخاندن قالب تمرین خواهید کرد.
همانطور که نویسنده کتاب ذکر کرده است، امیدوارم "دریابید که این زمینه جدید برای "انجام ریاضی" یادگیری برنامه نویسی و ریاضی را هیجان انگیزتر، سرگرم کننده تر و با ارزش تر می کند."
بنابراین، هنوز منتظر چه چیزی هستید؟ بیایید اکنون شروع کنیم و موفق باشید!
سرفصل ها و درس ها
معرفی
Introduction
افتتاحیه و معرفی
Opening and Introduction
فصل 1: کار با اعداد
Chapter 1: Working with Numbers
01-02 برچسب ها: الصاق نام ها به اعداد، 01-03 انواع مختلف اعداد
01-02 Labels: Attaching Names to Numbers, 01-03 Differnt Kind s of Numbers
01-04 دریافت ورودی کاربر
01-04 Getting User Input
01-05 نوشتن برنامه هایی که ریاضی را انجام می دهند (قسمت 1)
01-05 Writing Programs that Do the Math (Part 1)
01-05 نوشتن برنامه هایی که ریاضی را انجام می دهند (قسمت 2) - جدول ضرب
01-05 Writing Programs that Do the Math (Part 2) - Multiplication Table
01-05 نوشتن برنامه هایی که ریاضی را انجام می دهند (قسمت 3) - مبدل واحد اندازه گیری
01-05 Writing Programs that Do the Math (Part 3) - Measurement Unit Converter
01-05 نوشتن برنامه هایی که ریاضی را انجام می دهند (قسمت 4) - یک ماشین حساب ریاضی
01-05 Writing Programs that Do the Math (Part 4) - One Math Calculator
03-07 خواندن داده ها از فایل ها (قسمت 1): فایل متنی
03-07 Reading Data from Files (Part 1): Text File
03-07 خواندن داده ها از فایل ها (قسمت 2): فایل CSV
03-07 Reading Data from Files (Part 2): CSV File
03-08 چالش های برنامه نویسی شماره 1: برنامه ضریب همبستگی بهتر
03-08 Programming Challenges #1: Better Correlation Coefficient-Finding Program
03-08 چالش های برنامه نویسی شماره 2: ماشین حساب آمار
03-08 Programming Challenges #2: Statistics Calculator
03-08 چالش های برنامه نویسی شماره 3: آزمایش با سایر داده های CSV
03-08 Programming Challenges #3: Experiment with Other CSV Data
03-08 چالش های برنامه نویسی شماره 4: یافتن درصد (1)
03-08 Programming Challenges #4: Finding the Percentile (1)
03-08 چالش های برنامه نویسی شماره 4: یافتن درصد (2)
03-08 Programming Challenges #4: Finding the Percentile (2)
03-08 چالش های برنامه نویسی شماره 5: یک جدول فرکانس گروهی ایجاد کنید
03-08 Programming Challenges #5: Generate a Grouped Frequency Table
فصل چهارم: جبر و ریاضیات نمادین با سیمپی
Chapter 4: Algebra and Symbolic Math with Sympy
04-00 نصب و پیکربندی SymPy
04-00 Installing and Configuring SymPy
04-01 تعریف نمادها و عملیات نمادین
04-01 Defining Symbols and Symbolic Operations
04-02 کار با عبارات
04-02 Working with Expressions
04-03 حل معادلات
04-03 Solving Equations
04-04 توطئه با استفاده از SymPy
04-04 Plotting Using SymPy
04-05 چالش های برنامه نویسی شماره 1: فاکتور یاب
04-05 Programming Challenges #1: Factor Finder
04-05 چالش های برنامه نویسی شماره 2: حل معادلات گرافیکی
04-05 Programming Challenges #2: Graphical Equation Solver
04-05 چالش های برنامه نویسی شماره 3: جمع بندی یک سری
04-05 Programming Challenges #3: Summing a Series
04-05 چالش های برنامه نویسی شماره 4: حل نابرابری های تک متغیره
04-05 Programming Challenges #4: Solving Single-Variable Inequalities
فصل 5: بازی با مجموعه ها و احتمالات
Chapter 5: Playing with Sets and Probability
05-01 ست چیست؟ (1) - مفاهیم، ساخت مجموعه
05-01 What is a Set? (1) - Concepts, Set Construction
05-01 ست چیست؟ (2) - روابط را تنظیم می کند
05-01 What is a Set? (2) - Sets Relationships
05-01 ست چیست؟ (3) - عملیات را تنظیم کنید
05-01 What is a Set? (3) - Set Operations
05-02 احتمال (0) مفهوم (1) یا (2) و
05-02 Probability (0) Concept (1) Or (2) And
05-02 احتمال (3) ایجاد اعداد تصادفی
05-02 Probability (3) Generating Random Numbers
05-02 احتمال (4) اعداد تصادفی غیر یکنواخت
05-02 Probability (4) Non-Uniform Random Numbers
05-03 چالش های برنامه نویسی شماره 1: استفاده از نمودارهای ون برای ارتباط بصری مجموعه ها
05-03 Programming Challenges #1: Using Venn Diagrams to Visual Relation of Sets
05-03 چالش های برنامه نویسی شماره 2: قانون اعداد بزرگ
05-03 Programming Challenges #2: Law of Large Numbers
05-03 چالش های برنامه نویسی شماره 3: قبل از اینکه حافظه شما تمام شود چند بار پرتاب می شود؟
05-03 Programming Challenges #3: How Many Tosses Before You Run Out of Memory?
05-03 چالش های برنامه نویسی شماره 4: به هم ریختن یک دسته کارت
05-03 Programming Challenges #4: Shuffling a Deck of Cards
05-03 چالش های برنامه نویسی شماره 5: تخمین مساحت یک دایره
05-03 Programming Challenges #5: Estimating the Area of a Circle
فصل ششم: ترسیم اشکال هندسی و فراکتال ها
Chapter 6: Drawing Geometric Shapes and Fractals
06-01 ترسیم اشکال هندسی با وصله های Matplotlib شماره 1: رسم یک دایره
06-01 Drawing Geometrics Shapes with Matplotlib's Patches #1: Drawing a Circle
06-01 ترسیم اشکال هندسی با وصله های Matplotlib شماره 2 ایجاد انیمیشن شکل.
06-01 Drawing Geometrics Shapes with Matplotlib's Patches #2 Create Animate Fig.
یودمی یکی از بزرگترین پلتفرمهای آموزشی آنلاین است که به میلیونها کاربر در سراسر جهان امکان دسترسی به دورههای متنوع و کاربردی را فراهم میکند. این پلتفرم امکان آموزش در زمینههای مختلف از فناوری اطلاعات و برنامهنویسی گرفته تا زبانهای خارجی، مدیریت، و هنر را به کاربران ارائه میدهد. با استفاده از یودمی، کاربران میتوانند به صورت انعطافپذیر و بهینه، مهارتهای جدیدی را یاد بگیرند و خود را برای بازار کار آماده کنند.
یکی از ویژگیهای برجسته یودمی، کیفیت بالای دورهها و حضور استادان مجرب و با تجربه در هر حوزه است. این امر به کاربران اعتماد میدهد که در حال دریافت آموزش از منابع قابل اعتماد و معتبر هستند و میتوانند به بهترین شکل ممکن از آموزشها بهره ببرند. به طور خلاصه، یودمی به عنوان یکی از معتبرترین و موثرترین پلتفرمهای آموزشی آنلاین، به افراد امکان میدهد تا به راحتی و با کیفیت، مهارتهای مورد نیاز خود را ارتقا دهند و به دنبال رشد و پیشرفت شغلی خود باشند.
نمایش نظرات