آموزش 3ds Max 2024 Essential Training

3ds Max 2024 Essential Training

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
توضیحات دوره:

3ds Max بیشتر به خاطر ابزارهای مدل‌سازی و رندر معروف است. این نقاط قوت در معماری، ساخت، توسعه بازی، طراحی صنعتی و گرافیک حرکتی به چشم می خورد. ده ها ویژگی و تکنیک برای تسلط وجود دارد، از مدل سازی و تکسچرینگ گرفته تا نورپردازی و رندر. این دوره آموزشی 3ds Max را از ابتدا پوشش می دهد و یک نمای کلی از کل بسته و همچنین مهارت های ضروری که هنرمندان سه بعدی برای ایجاد مدل ها و انیمیشن های حرفه ای به آن نیاز دارند را ارائه می دهد.

بیاموزید که چگونه از رابط 3ds Max استفاده کنید و آن را مطابق با ترجیحات خود سفارشی کنید. نحوه مدل‌سازی اشیاء مختلف را با استفاده از خطوط، چندضلعی‌ها و سطوح تقسیم‌بندی کشف کنید. سپس، یاد بگیرید که سلسله مراتب بسازید، دوربین ها و چراغ ها را اضافه کنید و با فریم های کلیدی متحرک سازی کنید. مربی Aaron F. Ross همچنین نگاهی عمیق به نقشه مواد و بافت و همچنین گزینه هایی برای موتورهای رندر مانند Arnold و Quicksilver دارد.


سرفصل ها و درس ها

معرفی Introduction

  • معرفی 3ds Max 2024 Introducing 3ds Max 2024

  • با استفاده از فایل های تمرین Using the exercise files

1. شروع به کار 1. Getting Started

  • تنظیم تنظیمات Setting preferences

  • انتخاب یک فضای کاری Choosing a workspace

  • استفاده از پوشه های پروژه Using project folders

2. رابط 3ds Max 2. 3ds Max Interface

  • پیمایش در ویوپورت ها Navigating in viewports

  • آشنایی با رابط کاربری Getting familiar with the interface

  • Orbit و viewport واگرد Orbit and viewport Undo

  • چرخش و مقیاس اشیاء Rotate and scale objects

  • سفارشی کردن یک فضای کاری Customizing a workspace

  • ایجاد موارد اولیه با ورود صفحه کلید Creating primitives with keyboard entry

  • تنظیمات نمای پیشرفته Advanced viewport settings

  • انتخاب حالت های سایه نما Choosing viewport shading modes

  • در حال پیکربندی طرح‌بندی‌های viewport Configuring viewport layouts

  • با میانبرهای کلید میانبر سرعت کار را تسریع کنید Accelerate workflow with hotkey shortcuts

  • سفارشی کردن رنگ های پس زمینه و شبکه Customizing background and grid colors

  • ایجاد موارد اولیه به صورت تعاملی با ماوس Creating primitives interactively with the mouse

  • سفارشی کردن کلیدهای میانبر Customizing hotkeys

  • اشیاء را با انتخاب و جابجایی موقعیت‌یابی کنید Position objects with Select and Move

3. طرح صحنه 3. Scene Layout

  • درک مراجع خارجی Xref Understanding Xref external references

  • جمع آوری اشیا در گروه ها Collecting objects in Groups

  • دستکاری اشیاء در اطراف مرکز تبدیل Manipulating objects around a Transform Center

  • ایجاد یک رکورد Xref Creating an Xref record

  • ذخیره صحنه قالب maxstart.max Saving a maxstart.max template scene

  • تعیین واحدهای نمایشگر Specifying display units

  • ادغام صحنه ها Merging scenes

  • مشخص کردن واحدهای سیستم Specifying system units

  • کپی کردن اشیا در یک الگو با Array Duplicating objects in a pattern with Array

  • تبدیل دقیق با Grid Snap Precision transforms with Grid Snap

  • حرکت اجسام در سیستم های مختصات مرجع Moving objects in Reference Coordinate Systems

  • چرخش اشیاء در سیستم های مختصات مرجع Rotating objects in Reference Coordinate Systems

  • کپی کردن اشیا با Clone Duplicating objects with Clone

  • انتخاب در حالت های Window و Crossing Selecting in Window and Crossing modes

  • معرفی اسنپ Introducing Snap

  • با استفاده از Isolate Selection و Lock Selection Using Isolate Selection and Lock Selection

  • کنترل ویژگی های نمایش شی و لایه Controlling object and layer Display Properties

  • مدیریت اشیاء با نمای کلی Scene Explorer Managing objects with Scene Explorer outline view

  • تعریف شبکه خانگی Defining the Home grid

  • مدیریت لایه های نمایش در Layer Explorer Managing display layers in the Layer Explorer

4. Spline Modeling 4. Spline Modeling

  • کنترل سطح جزئیات یک اصلاح کننده Bevel Controlling level of detail of a Bevel modifier

  • در حال ویرایش splines bezier Editing bezier splines

  • اضافه کردن یک اصلاح کننده Bevel Adding a Bevel modifier

  • دستکاری و تنظیم دقیق TextPlus Manipulating and fine-tuning TextPlus

  • مدل سازی با اصلاح کننده Extrude Modeling with the Extrude modifier

  • ایجاد اشکال Creating shapes

  • وارد کردن مسیرهای Illustrator به 3ds Max Importing Illustrator paths to 3ds Max

  • تنظیم جزئیات شکل با درون یابی Setting shape detail with Interpolation

  • مدل سازی تایپوگرافی با TextPlus Modeling typography with TextPlus

  • اکسترود کردن در طول یک مسیر با اصلاح کننده Sweep Extruding along a path with the Sweep modifier

5. مدلسازی پارامتریک 5. Parametric Modeling

  • نسخه سازی و جمع کردن پشته Versioning and collapsing the stack

  • تعریف سطح جزئیات چند ضلعی Defining polygon level of detail

  • لایه بندی تغییر شکل دهنده ها در پشته اصلاح کننده Layering deformers in the modifier stack

  • تغییر شکل یک شی با یک اصلاح کننده Deforming an object with a modifier

  • درک وابستگی توپولوژی Understanding topology dependence

  • ارسال یک انتخاب به بالای پشته Passing a selection up the stack

6. مدل سازی چند ضلعی 6. Polygon Modeling

  • گرد کردن گوشه ها با چمفر Rounding corners with Chamfer

  • جزئیات یک مش Detailing a mesh

  • ساده کردن هندسه با Remove Simplifying geometry with Remove

  • اضافه کردن لبه ها با Cut Adding edges with Cut

  • انشعاب با پلی اکسترود قابل ویرایش Branching with Editable Poly Extrude

  • با استفاده از روبان مدلسازی Using the Modeling Ribbon

  • حجم ها را با شی مرکب بولی ترکیب کنید Combine volumes with Boolean compound object

  • اضافه کردن لبه ها با Quickslice Adding edges with Quickslice

  • سخت شدن لبه های چند ضلعی با اصلاح کننده Smooth Hardening polygon edges with the Smooth modifier

  • آماده سازی عملوندهای بولی Preparing Boolean operands

7. مدلسازی سطح فرعی 7. Subdivision Surface Modeling

  • مدل سازی با اصلاح کننده Symmetry Modeling with the Symmetry modifier

  • تبدیل شیء فرعی محدود کننده Constraining sub-object transforms

  • درک سطوح فرعی Understanding subdivision surfaces

  • بهترین روش‌ها برای مدل‌سازی سطوح زیربخش Best practices for modeling subdivision surfaces

  • مدل سازی انحنا با انتخاب نرم Modeling curvature with Soft Selection

  • اصلاح هندسه با SwiftLoop Refining geometry with SwiftLoop

  • زیرمجموعه های پخت Baking subdivisions

  • تصحیح یک درز با Align to Grid Correcting a seam with Align to Grid

  • تیز کردن گوشه ها با Edge Crease Sharpening corners with Edge Crease

  • مدل سازی جعبه برای سطوح زیربخش Box modeling for subdivision surfaces

8. تکنیک های دوربین 8. Camera Techniques

  • تنظیم وضوح و نسبت تصویر در Render Setup Setting resolution and aspect ratio in Render Setup

  • ایجاد یک دوربین فیزیکی و هدف Creating a Physical Camera and Target

  • ایجاد یک دوربین رایگان Creating a free camera

  • چرخش در فضای مختصات گیمبال Rotating in Gimbal coordinate space

  • تنظیم ترتیب چرخش محور برای تقلید از سه پایه Setting rotation Axis Order to emulate a tripod

  • ناوبری دوربین اول شخص در ویوپورت ها First-person camera navigation in viewports

  • فعال کردن قاب های ایمن Enabling Safe Frames

9. نورپردازی 9. Lighting

  • جداسازی محیط از پس زمینه Separating environment from background

  • تنظیم کنترل نوردهی Setting exposure control

  • تنظیم شدت نور و رنگ Adjusting light intensity and color

  • ایجاد یک خورشید و آسمان Creating a sun and sky

  • هنر هدایت خورشید و آسمان Art directing a sun and sky

  • ایجاد نورهای فتومتریک Creating photometric lights

  • رندر تولید تعاملی Interactive production rendering

  • با استفاده از Light Explorer Using the Light Explorer

  • تنظیم شکل نور Adjusting light shape

  • نورپردازی با محیط HDRI Illuminating with an HDRI environment

  • کنترل پارامترهای نورافکن Controlling spotlight parameters

  • نورپردازی با رنگ محیط Illuminating with an environment color

10. مواد 10. Materials

  • بازیابی پیوندها با ردیابی دارایی Restoring links with Asset Tracking

  • نگاشت فایل های تصویری bitmap Mapping bitmap image files

  • با استفاده از اندازه نقشه دنیای واقعی Using real-world map size

  • مدیریت اسلات های نمونه Managing sample slots

  • ذخیره یک کتابخانه مواد Saving a material library

  • پارامترهای بازتاب مواد فیزیکی Physical material reflection parameters

  • تخصیص مواد به اشیا Assigning materials to objects

  • کنترل سایه زنی مواد ویوپورت Controlling viewport material shading

  • رنگ و زبری مواد فیزیکی Physical material color and roughness

  • طراحی UVs با UVW Map Projecting UVs with UVW Map

  • ایجاد نقشه رویه ای سه بعدی Creating a 3D procedural map

  • با استفاده از ویرایشگر Slate Material Using the Slate Material Editor

  • مدیریت مواد صحنه Managing scene materials

  • کنترل حجم نمونه مواد Controlling material sample size

  • پارامترهای نقشه سه بعدی هنر کارگردانی Art directing 3D map parameters

11. انیمیشن 11. Animation

  • ویرایش فریم های کلیدی در Dope Sheet Editing keyframes in the Dope Sheet

  • ایجاد فریم های کلیدی در حالت کلید خودکار Creating keyframes in Auto Key mode

  • پیوند دادن اشیاء Linking objects

  • انتخاب نرخ فریم و سرعت پخش Choosing frame rate and playback speed

  • جابجایی نقاط محوری Moving pivot points

  • قفل کردن تبدیل می شود Locking transforms

  • ایجاد فریم های کلیدی در حالت تنظیم کلید Creating keyframes in Set Key mode

  • انتخاب بخش زمانی فعال Choosing the active time segment

  • تصحیح و اجتناب از مسائل مربوط به مقیاس Correcting and avoiding scale issues

  • ویرایش فریم های کلیدی در خط زمانی Track Bar Editing keyframes in the Track Bar timeline

  • درک سلسله مراتب Understanding hierarchies

  • ویرایش یک مسیر با یک مسیر حرکت Editing a trajectory with a Motion Path

  • ویرایش فریم های کلیدی در Curve Editor Editing keyframes in the Curve Editor

  • ویرایش درون یابی در ویرایشگر Curve Editing interpolation in the Curve Editor

  • نقاط محوری چرخشی Rotating pivot points

  • دستکاری مماس ها در ویرایشگر Curve Manipulating tangents in the Curve Editor

  • اولویت بندی محورهای چرخشی Prioritizing rotation axes

12. رندرینگ 12. Rendering

  • رندر کردن دنباله تصویر Rendering an image sequence

  • پخش یک دنباله تصویر با RAM Player Playing an image sequence with the RAM Player

  • آماده شدن برای رندر با Quicksilver Preparing to render with Quicksilver

  • انتخاب یک رندر Choosing a renderer

  • انتخاب گزینه های رندر Quicksilver Choosing Quicksilver render options

نتیجه Conclusion

  • مراحل بعدی Next steps

نمایش نظرات

نظری ارسال نشده است.

آموزش 3ds Max 2024 Essential Training
خرید اشتراک و دانلود خرید تکی و دانلود | 160,000 تومان (5 روز مهلت دانلود) زمان تقریبی آماده سازی لینک دانلود این دوره آموزشی حدود 5 تا 24 ساعت می باشد.
جزییات دوره
14h 17m
132
Linkedin (لینکدین) lynda-small
19 تیر 1402 (آخرین آپدیت رو دریافت می‌کنید، حتی اگر این تاریخ بروز نباشد.)
1,902
- از 5
دارد
دارد
دارد

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Linkedin (لینکدین)

لینکدین: شبکه اجتماعی حرفه‌ای برای ارتباط و کارآفرینی

لینکدین به عنوان یکی از بزرگترین شبکه‌های اجتماعی حرفه‌ای، به میلیون‌ها افراد در سراسر جهان این امکان را می‌دهد تا ارتباط برقرار کنند، اطلاعات حرفه‌ای خود را به اشتراک بگذارند و فرصت‌های شغلی را کشف کنند. این شبکه اجتماعی به کاربران امکان می‌دهد تا رزومه حرفه‌ای خود را آپدیت کنند، با همکاران، دوستان و همکاران آینده ارتباط برقرار کنند، به انجمن‌ها و گروه‌های حرفه‌ای ملحق شوند و از مقالات و مطالب مرتبط با حوزه کاری خود بهره‌مند شوند.

لینکدین همچنین به کارفرمایان امکان می‌دهد تا به دنبال نیروهای با تجربه و مهارت مورد نیاز خود بگردند و ارتباط برقرار کنند. این شبکه حرفه‌ای به عنوان یک پلتفرم کلیدی برای بهبود دسترسی به فرصت‌های شغلی و گسترش شبکه حرفه‌ای خود، نقش مهمی را ایفا می‌کند. از این رو، لینکدین به عنوان یکی از مهمترین ابزارهای کارآفرینی و توسعه حرفه‌ای در دنیای امروز مورد توجه قرار دارد.