آموزش ایجاد محیط های مدولار

Creating modular environments

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره: این دوره به شما می آموزد که به صورت ماژولار بسازید و آن را در یک منظره بزرگ بکار ببرید ساخت ساختمان های مدولار با اجسام مدولار ایجاد محیطی بزرگ زمین کار با نور و جو ساخت دارایی های ماژولار آماده بازی پیش نیازها:حداقل 16/32 گیگابایت رم کامپیوتر میان رده

ایجاد محیط‌های مدولار دوره کاملاً جدید ما است که بر محیط‌های مقیاس بزرگ تمرکز دارد. برای مدت طولانی، ما این رویای ساختن صحنه ای را داشتیم که چندین حوزه برای برجسته کردن داشت. رویکرد کلاسیک ساخت یک صحنه از یک یا دو منظر و ساختن رندر از آن بود. این دوره جدید به شما امکان می دهد دهکده ها، شهرها و قلعه ها را به روشی بسیار کارآمد بسازید. ما با طراحی ساختمان مدولار، که قبلاً در صنعت بازی بسیار رایج است، به این امر دست می‌یابیم.

این دوره برای دانش آموزانی طراحی شده است که دانش اولیه Blender را دارند و علاقه زیادی به محیط های مقیاس بزرگ دارند. اگر تازه وارد Blender هستید و پس‌زمینه سه‌بعدی ندارید، دوره آموزشی «ایجاد محیط‌های سه بعدی» را برای شروع به‌طور کامل توصیه می‌کنم که در Udemy نیز موجود است.


این دوره شامل حجم عظیمی از محتوای با کیفیت بالا

است

· کتابخانه بزرگ عکس اسکن های بافت 8K با کیفیت بالا (Texturehaven)

· 26 ساعت محتوای ویدیویی (Udemy از 1080p استفاده می کند)

· تیرهای چوبی و سنگهای اسکن شده عکس

· شخصیت های متحرک قرون وسطایی، گوسفند و گاو

· محتوای مرجع ویدیوی هوایی 4k

· بسته طبیعت با علف، گیاهان و درختان


من می دانم چگونه صحنه بسازم، اما مرحله بعدی مرا می ترساند...

اگر به مرحله ساختن یک صحنه محیطی کوچک با برخی ساختمان ها و پوشش گیاهی رسیده اید، می دانید که این کار چقدر زمان می برد. فکر ایجاد یک روستا یا شهر کوچک می تواند شما را به دلیل تعداد زیاد ساختمان ها و اشیاء زمین بترساند.

این دوره این فرآیند ایجاد را پوشش می دهد. در 8 فصل، شما قادر هستید مجموعه مدولار خود را طراحی کنید و هر نوع ساختمانی را که تصور کنید را به روشی بسیار سریع بسازید. هر فصل بخش خاصی از این فرآیند را پوشش می دهد. این یک دوره آموزشی سرگرم کننده و آسان است که به شما استرس وارد نمی کند.

اما این فقط در مورد طراحی ساختمان نیست. این دوره همچنین داستان پشت صحنه را نشان می دهد: چگونه یک موضوع را پیدا کنید، آن را حل کنید و آن را متعلق به خودتان کنید. از ابتدا تا انتها، مانند یک ماجراجویی خواهد بود که نمی خواهید متوقف شود. ما به پیشرفت شما اهمیت زیادی می دهیم، بنابراین می توانید برای کمک شخصی به کلاس اصلی گفتمان بپیوندید.


نمای کلی دوره:


فصل 1: مقدمه

در این فصل، با چند درس مقدماتی شروع می کنیم. ما در مورد برنامه ریزی، انگیزه و تجربه میدانی صحبت می کنیم. نیازی به اقدام با بلندر نیست، فقط مواردی را که می خواهید به خاطر بسپارید یادداشت کنید. اطلاعات پس‌زمینه‌ای در مورد ایجاد ساختمان مدولار و نحوه عملکرد آن به صورت سه بعدی دریافت می‌کنید. در پایان این فصل، دقیقاً می‌دانید که از دوره چه انتظاری دارید.


فصل 2: ​​مبانی ساختمان مدولار

در این فصل، ما راه خود را در Blender باز می کنیم و با درس های مقدماتی در مورد ساختمان مدولار شروع می کنیم. این یکی از سرگرم کننده ترین درس هایی است که تا به حال روی آن کار کرده ام و می تواند خود یک دوره باشد. ما چند شیء مدولار ساده طراحی می کنیم و یک مجموعه ساخت و ساز می سازیم.

بعد از ساخت یک مجموعه اولیه از قطعات مدولار، می توانید شروع به ساخت یک خانه ساده قرون وسطایی کنید. همه چیز گام به گام توضیح داده خواهد شد. پس از تکمیل این فصل، می توانید شروع به ساخت تغییرات ساختمانی آجری کنید. من خودم را به دام انداختم که ساخت و سازها را می ساختم زیرا بسیار ساده و هنوز هم بسیار مؤثر بود.


فصل 3: ساخت یک مجموعه ساختمان مدولار

از این مرحله، با فرآیند ساخت شروع می‌کنیم. ما برخی از دیوارهای مدولار و انواع دیگر اشیاء مدولار را طراحی خواهیم کرد. در پایان یک خانه ساده قرون وسطایی خواهیم ساخت. در همان زمان، با ایجاد یک نقشه پایه با برخی اشکال ناهموار، شکل دادن به محیط بزرگ را شروع می کنیم.

ما روی سایه زن اصلی متریال کار خواهیم کرد و با رنگ رأس برای ترکیب مواد روی منظره کار خواهیم کرد. بعد از این فصل، می توانید به راحتی ساختارهای مدولار قرون وسطایی بسازید و یک منظره را در Blender ترسیم و شکل دهید.


فصل 4: ساخت یک مجموعه مدولار پیشرفته تر

در این فصل به ساخت قطعات ساختمانی مدولار ادامه می دهیم. ما یک متریال دیوار جدید اضافه می کنیم و روی طرح سقف کاهگلی کار می کنیم. این به شما امکان می دهد یک خانه مزرعه یا انواع مشابه ساختمان های کاهگلی بسازید.

در پایان این فصل، شکل دادن به منظره را ادامه می دهیم و چند درخت و بوته کم پلی را اضافه می کنیم. ما از موتور رندر EEVEE برای پیش نمایش صحنه استفاده می کنیم. پس از تکمیل این فصل، طیف گسترده ای از اشیاء مدولار برای طراحی انواع ساختمان های قرون وسطایی خواهید داشت.


فصل 5: ساختن یک کلیسا و ساختن درختان

ما به ساخت چند دیوار مدولار جدید ادامه می دهیم، این بار بر روی دیوارهای تزئینی با قاب پنجره بزرگ تمرکز می کنیم. با این دیوارهای مدولار جدید، می توانید کلیسایی بسازید که کانون روستای شما خواهد بود.

بعد از تکمیل کلیسا، تعدادی درخت کاج و صنوبر طراحی خواهیم کرد. نیازی به پلاگین نیست، درخت ها را از ابتدا در Blender

ایجاد می کنیم


فصل 6: ساخت مجتمع قلعه خرابه

در فصل 6، مجموعه جدیدی از دیوارهای مدولار را برای ساختن یک قلعه و یک مجموعه خرابه طراحی خواهیم کرد. با ساختن نبردها و تاقچه ها، شما این آزادی را خواهید داشت که هر نوع قلعه ای را که ترجیح می دهید بسازید.

ما طرحی را ارائه می‌دهیم که به شما در طراحی مجتمع کمک می‌کند، اما با خیال راحت ساختار خود را در این فصل بسازید. ما همچنین روی دو نوع درخت جدید کار خواهیم کرد، درخت توس و افرا. برای این کار، ما با افزونه رایگان M tree کار می کنیم.


فصل 7: پایان صحنه اصلی

اکنون که همه بلوک‌های ساختمانی مدولار لازم را داریم، تغییراتی در ساختمان ایجاد می‌کنیم. ما چند ساختمان مدولار، قلعه و تالار شهر را برای پرکردن صحنه خواهیم ساخت.

برای این منظور، تمام ساختمان ها را وارد کرده و صحنه اصلی را کار می کنیم. ما نقشه های جابجایی را در زمین اضافه می کنیم و جزئیات بیشتری را برای غنی سازی صحنه اضافه می کنیم. ما در نهایت یک رندر صحنه نهایی را به صورت چرخه ای می سازیم.


فصل 8: ساختن رندر صحنه

اکنون که یک منظره بزرگ داریم، می‌توانیم چند نقطه زیبا را برای ایجاد رندرهای زیبا انتخاب کنیم. ما چند سیستم ذرات جدید برای اضافه کردن علف و نی خواهیم ساخت.

ما همچنین حیوانات و شخصیت‌ها را وارد می‌کنیم تا صحنه پر شود و چندین دوربین اضافه می‌کنیم تا موقعیت دوربین را به راحتی تغییر دهیم.


سرفصل ها و درس ها

فصل 1 Chapter 1

  • معرفی Introduction

  • بستر اجتماع گفتمان Discourse community platform

  • همه چیز با یک ایده شروع می شود It all starts with an idea

  • کار با اشیاء مدولار Working with modular objects

  • سازماندهی کار شما Organizing your work

  • استفاده از محتوا Use of content

فصل 2 Chapter 2

  • مقدمه (1) Introduction (1)

  • نصب و سازماندهی پوشه (2) Installing and folder organization (2)

  • کار با اشیاء مدولار (3) Working with modular objects (3)

  • ساخت آجر مدولار (4) Making a modular brick (4)

  • ساخت انواع آجر (5) Making brick variations (5)

  • ساخت انواع آجر بیشتر (6) Making more brick variations (6)

  • ساخت آجر اریب (7) Making a skew shape brick (7)

  • ساخت آجر تخت (8) Making flat bricks (8)

  • ساخت چهارچوب درب (9) Making a door frame (9)

  • اضافه کردن اریب و سایه زن (10) Adding bevel and shader (10)

  • یک طبقه بسازید (11) Make a floor (11)

  • ساخت خانه مدولار (12) Building a modular house (12)

  • خانه را تمام کن (13) Finish the house (13)

  • رندر صحنه (14) Scene rendering (14)

  • خلاصه (15) Recap (15)

فصل 3 Chapter 3

  • مقدمه (1) Introduction (1)

  • سازماندهی مجموعه (2) Organizing the collection (2)

  • بافت/پلی هاون (3) Texture/Poly Haven (3)

  • سازماندهی پوشه ها (4) Organizing folders (4)

  • واردات تیرآهن چوبی (5) Importing wooden beams (5)

  • ساختن دیوار (6) Build a wall (6)

  • مواد گچ را اضافه کنید (7) Add plaster material (7)

  • یک دیوار کوچک بسازید (8) Make a small wall (8)

  • دیوار درب بسازید (9) Make a door wall (9)

  • دیوار پنجره بسازید (10) Make a window wall (10)

  • ساخت سقف (11) Make a roof (11)

  • ایجاد حاشیه دیوار (12) Make wall borders (12)

  • ایجاد دیوار گوشه ای (13) Creating a corner wall (13)

  • ساخت دیوار پنجره بزرگ (14) Making a large window wall (14)

  • ایجاد پنجره دیوار سقف (15) Creating a roof wall window (15)

  • ایجاد تغییرات دیوار (16) Creating wall variations (16)

  • ثابت کردن دارایی ها/اضافه کردن نقشه ها (17) Fixing assets / adding blueprints (17)

  • ساخت خانه (18) Creating a house (18)

  • تکمیل ساختمان (19) Completing the building (19)

  • تکمیل خانه (20) Completing the house (20)

  • ساخت فایل صحنه (21) Make a scene file (21)

  • شکل دادن به رودخانه (22) Shape the river (22)

  • ایجاد زمین سایه بان اصلی (23) Creating master shader terrain (23)

  • افزودن رنگ راس رودخانه (24) Adding river vertex paint (24)

  • سازماندهی صحنه (25) Scene organization (25)

  • خلاصه (26) Recap (26)

فصل 4 Chapter 4

  • مقدمه (1) Introduction (1)

  • آماده سازی مجموعه (2) Preparing collection (2)

  • مدل سازی تیرهای سیلندر (3) Modeling cylinder beams (3)

  • مدل سقف کاهگلی (4) Model a thatch roof (4)

  • اضافه کردن کثیفی سقف (5) Adding roof dirt (5)

  • افزودن میله های جانبی سقف (6) Adding roof side bars (6)

  • ساخت دیوار پشت بام (7) Making a roof wall (7)

  • افزودن مجموعه تیر (8) Adding beam collection (8)

  • ساخت انواع دیوارها (9) making wall variations (9)

  • ساخت دیوار گوشه ای (10) Making a corner wall (10)

  • ایجاد یک ساختمان کاهگلی جدید (11) Create a new thatch building (11)

  • ساخت و ساز ساختمان (12) Constructing the building (12)

  • ساختن ساختمان کاهگلی دوم (13) Make a second thatch building (13)

  • شکل دادن به منظره (14) Shaping the landscape (14)

  • افزودن درختان کم پلی (15) Adding low poly trees (15)

  • ایجاد خطوط بوش (16) Creating bush lanes (16)

  • اضافه کردن کثیفی راس خط (17) Adding lane vertex dirt (17)

  • افزودن رنگ راس منظره (18) Adding landscape vertex paint (18)

  • افزودن مواد کوهستانی (19) Adding mountain material (19)

  • خلاصه (20) Recap (20)

فصل 5 Chapter 5

  • مقدمه (1) Introduction (1)

  • ساخت دیوارهای کلیسا (2) Making church walls (2)

  • ایجاد پنجره دیواری (3) Creating a wall window (3)

  • ایجاد درب کلیسا (4) Creating a church door (4)

  • تکمیل درب کلیسا (5) Completing church door (5)

  • ایجاد پنجره بزرگ کلیسا (6) Creating large church window (6)

  • مدلسازی تزیینات پنجره (7) Modeling window ornament (7)

  • تکمیل پنجره کلیسا (8) Completing church window (8)

  • ایجاد برج کلیسا (9) Creating church tower (9)

  • مدل سازی سقف کلیسا (10) Modeling church roof (10)

  • صحنه سازماندهی (11) Organizing scene (11)

  • ساختن کلیسا (12) Building the church (12)

  • افزودن جزئیات بیشتر (13) Adding more details (13)

  • ساخت شاخه کاج (14) Making a pine twig (14)

  • ساخت شاخه (15) Making a branch (15)

  • ساختن درخت کاج (16) Making a pine tree (16)

  • درخت کاج پایان (17) Finish pine tree (17)

  • ساخت انواع درخت (18) Making tree variations (18)

  • ساختن شاخه درخت صنوبر (19) Making a fir twig (19)

  • یک شاخه صنوبر درست کنید (20) Make a fir branch (20)

  • درخت صنوبر درست کنید (21) Make a fir tree (21)

  • به روز رسانی صحنه ها با درختان (22) Updating scenes with trees (22)

  • خلاصه (23) Recap (23)

فصل 6 Chapter 6

  • مقدمه (1) Introduction (1)

  • ایجاد دیوار قلعه (2) Creating a castle wall (2)

  • ایجاد دیوار گوشه ای (3) Creating a corner wall (3)

  • ایجاد دیوار پنجره (4) Creating a window wall (4)

  • ایجاد تنوع دیوار پنجره (5) Creating a window wall variation (5)

  • ایجاد دیوارهای پنجره بیشتر (6) Creating more window walls (6)

  • ایجاد دیوار برج (7) Creating a tower wall (7)

  • UV دیوار را باز می کند (8) UV unwrap the wall (8)

  • دیوار پنجره سیلندر بسازید (9) Make a cylinder window wall (9)

  • ساخت نبرد بالا (10) Making a top battlement (10)

  • ساخت کرنل (11) Making crenellations (11)

  • کرنل های پایانی (12) Finish crenellations (12)

  • یک دیوار کوچک شکسته بسازید (13) Make a small broken wall (13)

  • آماده سازی ساخت قلعه (14) Preparing castle construction (14)

  • ساخت برج ها (15) Building the towers (15)

  • ساخت مجموعه قلعه (16) Building the castle complex (16)

  • افزودن جزئیات اضافی قلعه (17) Adding extra details castle (17)

  • ساخت برج های قلعه (18) Making castle towers (18)

  • ساخت دیوارهای شکسته (19) Making broken walls (19)

  • ساختن دیوارهای خراب بیشتر (20) Making more ruine walls (20)

  • ساخت ستون (21) Making columns (21)

  • افزودن ستون های بافت (22) Adding textures columns (22)

  • ساخت خرابه (23) Constructing the ruine (23)

  • ادامه ساخت ویرانه (24) Continue constructing the ruine (24)

  • خرابه را تمام کن (25) Finish the ruine (25)

  • افزودن رنگ راس (26) Adding vertex paint (26)

  • ایجاد شاخه افرا (27) Creating a maple branch (27)

  • استفاده از افزونه M-tree (28) Using the M-tree Add-on (28)

  • ایجاد درخت توس (29) Creating a birch tree (29)

  • ساخت انواع توس (30) Making birch variations (30)

  • ایجاد بوته ها (31) Creating bushes (31)

  • واردات درخت و بوته (32) Importing trees and bushes (32)

  • به روز رسانی رودخانه (33) Updating the river (33)

  • پختن صحنه (34) Baking the scene (34)

  • خلاصه (35) Recap (35)

فصل 7 Chapter 7

  • مقدمه (1) Introduction (1)

  • آماده سازی دارایی های ساختمان (2) Prepare building assets (2)

  • ساخت ساختمان T شکل (3) Making a T shape building (3)

  • ایجاد تغییرات ساختمانی (4) Making building variations (4)

  • ساختن دژ کوچک (5) Building a small fort (5)

  • افزودن سقف قلعه (6) Adding a fort roof (6)

  • ساخت تالار شهر (7) Making a town hall (7)

  • تکمیل تالار شهر (8) Completing the town hall (8)

  • اضافه کردن مودیلیون ها (9) Adding modillions (9)

  • ساخت اشیاء ساختمانی واحد (10) Make single building objects (10)

  • ساخت پالیسید (11) Making a palisade (11)

  • ساختن حصار (12) Building a fence (12)

  • ساخت واریاسیون حصار (13) Making a fence variation (13)

  • سازماندهی وسایل (14) Organizing the props (14)

  • ساخت دهکده (15) Building a village (15)

  • افزودن قلعه و قلعه (16) Adding fort & palisade (16)

  • افزودن سنگ های جنگلی (17) Adding forest rocks (17)

  • افزودن قلعه (18) Adding castle (18)

  • افزودن خرابه (19) Adding ruine (19)

  • افزودن قطب ها به چشم انداز (20) Adding poles on landscape (20)

  • افزودن حصار (21) Adding fence (21)

  • بهبود زمین (22) Improving terrain (22)

  • افزودن سنگ های رودخانه (23) Adding river rocks (23)

  • اضافه کردن جابجایی رودخانه (24) Adding river displacement (24)

  • اضافه کردن مجسمه (25) Adding statue (25)

  • بهبود صحنه (26) Improving scene (26)

  • افزودن جزئیات بیشتر رودخانه (27) Adding more river details (27)

  • اضافه کردن خرابه پیچک (28) Adding ruine Ivy (28)

  • خلاصه (29) Recap (29)

فصل 8 Chapter 8

  • مقدمه (1) Introduction (1)

  • در حال انجام یک عکس جدید (2) Working out a new shot (2)

  • افزودن لایه وزنی (3) Adding weight layer (3)

  • افزودن دارایی های طبیعت اضافی (4) Adding extra nature assets (4)

  • اضافه کردن حیوانات (5) Adding animals (5)

  • کار کردن رندر صحنه جدید (6) Working out new scene render (6)

  • بهبود صحنه (7) Improving the scene (7)

  • انجام تنظیمات کوچک (8) Making small adjustments (8)

  • کار کردن رندر صحنه جدید (9) Working out new scene render (9)

  • ایجاد یک مسیر (10) Creating a path (10)

  • اضافه کردن کاراکتر (11) Adding a character (11)

  • اضافه کردن کاراکترهای بیشتر (12) Adding more characters (12)

  • بهینه سازی طرح صحنه (13) Optimizing scene layout (13)

  • خلاصه (14) Recap (14)

نمایش نظرات

آموزش ایجاد محیط های مدولار
جزییات دوره
28 hours
168
Udemy (یودمی) Udemy (یودمی)
(آخرین آپدیت)
6,193
4.7 از 5
دارد
دارد
دارد
Rob Tuytel
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Rob Tuytel Rob Tuytel

یکی از بنیانگذاران پلی هاون