آموزش تولید انیمیشن با Blender 2.9

Learn Animation Production with Blender 2.9

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره:

در این دوره ما یک صحنه متحرک تنها در بلندر، از اولین چند ضلعی تا رندر نهایی، ایجاد می کنیم. ما با آوردن و تنظیم تصاویر مرجع شروع می کنیم که به ما در ایجاد مدل های سه بعدی کشتی، کانتینر بار و محل فرود کمک می کند. سپس از Blender's Node Editor برای ایجاد متریال و بافت برای اشیاء سه بعدی استفاده می کنیم. پس از تکمیل، کار بر روی ایجاد میدان های ستاره، و همچنین لایه های سیاره و ابر را آغاز خواهیم کرد.

برای آماده‌سازی کشتی برای انیمیشن، نحوه ایجاد دکل برای ارابه فرود را یاد می‌گیرید تا بتوانیم پاها را متحرک کنیم و جهش کشتی را هنگام فرود کنترل کنیم. همچنین نحوه استفاده از Blender's Graph Editor را یاد خواهید گرفت که کشتی را که برای فرود می آید متحرک سازیم. و ما با متحرک سازی یک بافت برای ایجاد موتورهای محرک پلاسما و ایجاد یک انیمیشن اگزوز جت برای عقب کشتی، سرگرم کننده خواهیم بود.

با نحوه وارد کردن کاراکترها به صحنه و نحوه ارائه یک انیمیشن نهایی آشنا خواهید شد. سپس موسیقی و جلوه‌های صوتی را وارد می‌کنیم و صدا را به تصویر در Blender's Video Sequence Editor ترکیب می‌کنیم. در نهایت، ما یک کلیپ ویدیویی را با تصویر و صدا ارائه خواهیم داد.

اگر تا به حال می خواهید صحنه های متحرک خود را در Blender ایجاد کنید، این دوره برای شما مناسب است. فقط با استفاده از نرم افزار رایگان و منبع باز می توانید هر چیزی را که تصور کنید بسازید.

پس برای این دوره کامل به من بپیوندید که در آن تولید انیمیشن با Blender 2.9 را یاد خواهید گرفت.

برای پروژه کلاس می‌توانید هر کشتی را که دوست دارید ایجاد و متحرک کنید. می‌توانید از تصاویر مرجع سفینه فضایی خود برای وارد کردن به Blender استفاده کنید. اما اگر این اولین تلاش شما برای ایجاد یک صحنه متحرک است، پیشنهاد می کنم تصاویر ارائه شده را دنبال کنید تا پروژه شما شبیه پروژه من باشد. سپس دوباره این فرآیند را با طرح های خود امتحان کنید.

پروژه کلاس خود را در این مراحل آسان تکمیل کنید:

  1. از طریق یک درس ویدیویی تماشا کنید
  2. روند نشان داده شده در ویدیو را تکرار کنید (و کار خود را ذخیره کنید)
  3. به ویدیوی بعدی بروید
  4. پس از اتمام دوره، انیمیشن سفینه فضایی خود را در پروژه کلاس خود پست کنید

این یک پروژه طولانی است و ممکن است کمی طول بکشد. اما صبور باش فرآیند ایجاد یک صحنه متحرک سه بعدی مراحل زیادی دارد. اما هرچه بیشتر این کار را انجام دهید، سریعتر و آسان تر خواهد بود.

و با خیال راحت تصاویر و اسکرین شات های پیشرفت خود را در حین حرکت ارسال کنید. دیدن کار شما می تواند برای دیگران الهام بخش باشد.

از آن لذت ببرید! من مشتاقانه منتظر دیدن انیمیشن شما هستم! :)


سرفصل ها و درس ها

درس ها Lessons

  • 056 وارد کردن شخصیت ها به صحنه 056 Importing Characters Into the Scene

  • 034 شروع ویرایش Star Field 034 Beginning the Star Field edit

  • 052 ایجاد اگزوز موشک 052 Creating the Rocket Exhaust

  • 035 اتمام میدان ستاره 035 Finishing the Star Field

  • 017 افزودن جزئیات به پشت کشتی 017 Adding Details to the Back of the Ship

  • 061 رندر کردن انیمیشن با صدا 061 Rendering the Animation with Audio

  • 060 ویرایش جلوه های صوتی فرود 060 Editing the Landing Sound Effects

  • 008 مدل سازی گیره های جانبی 008 Modeling the Side Clamps

  • 055 ایجاد یک رندر آزمایشی 055 Creating a Test Render

  • 050 پایان انیمیشن کشتی 050 Finishing the Ship Animation

  • 003 آغاز کانتینر بار 003 Beginning the Cargo Container

  • 012 افزودن جزئیات به موتور عقب 012 Adding Detail to the Rear Engine

  • 029 تکمیل مواد برای کشتی 029 Finishing the Materials for the Ship

  • 033 تکمیل مواد خلیج فرود 033 Finishing the Materials of the Landing Bay

  • 020 آغاز خلیج فرود 020 Beginning the Landing Bay

  • 044 ادامه دکل فرود 044 Continuing the Landing Gear Rig

  • 025 افزودن گرانج به پنل ها 025 Adding Grunge to the Panels

  • 048 با استفاده از ویرایشگر نمودار 048 Using the Graph Editor

  • 027 بافت موتور عقب و قاب پنجره 027 Texturing the Rear Engine and Window Frame

  • 010 با استفاده از Boolean Modifier 010 Using the Boolean Modifier

  • 031 ساییدگی لبه نقاشی روی ظرف 031 Painting Edge Wear on the Container

  • 007 افزودن جزئیات به کانتینر بار 007 Adding Detail to the Cargo Container

  • 001 مقدمه ای کوتاه بر بلندر 001 A Brief Introduction to Blender

  • 016 افزودن جزئیات به جلوی کشتی 016 Adding Details to the Front of the Ship

  • 026 اضافه کردن پانل های علمی تخیلی به جلو و کنار 026 Adding Sci Fi Panels to Front and Side

  • 032 افزودن مواد به خلیج فرود 032 Adding Materials to the Landing Bay

  • 040 افزودن چراغ به خلیج فرود 040 Adding Lights to the Landing Bay

  • 005 مسدود کردن در موتورها 005 Blocking In the Engines

  • 019 نامگذاری اشیا و سازماندهی Outliner 019 Naming Objects and Organizing the Outliner

  • 041 افزودن نور خورشید برای سیاره 041 Adding a Sun Light for the Planet

  • 018 پایان دادن به پشت کشتی 018 Finishing the Back of the Ship

  • 021 مدل سازی پانل های علمی تخیلی در خلیج فرود 021 Modeling Sci Fi Panels in the Landing Bay

  • 046 شروع در انیمیشن 046 Starting on the Animation

  • 053 متحرک سازی اگزوز موشک 053 Animating the Rocket Exhaust

  • 013 افزودن پانل ها به کشتی 013 Adding Panels to the Ship

  • 049 متحرک سازی ارابه فرود 049 Animating the Landing Gear

  • 006 ایجاد پیشران عقب 006 Creating the Rear Thruster

  • 062 نتیجه گیری 062 Conclusion

  • 024 ایجاد پنل های علمی تخیلی با ویرایشگر Node 024 Creating Sci Fi Panels with the Node Editor

  • 043 راه اندازی سینماتیک معکوس 043 Setting Up Inverse Kinematics

  • 028 مواد برای پانل های جلو 028 Materials for the Front Panels

  • 011 مدل سازی ارابه فرود 011 Modeling the Landing Gear

  • 030 تنظیم مواد برای کانتینر 030 Setting Up the Materials for the Container

  • 023 اتمام مدل سازی و سازماندهی صحنه 023 Finishing the Modeling and Organizing the Scene

  • 038 افزودن اطلاعات زبری و برآمدگی 038 Adding the Roughness and Bump Information

  • 039 ایجاد لایه های ابری 039 Creating Cloud Layers

  • 059 اضافه کردن Fly در جلوه های صوتی 059 Adding the Fly In Sound Effects

  • 045 تکمیل دکل برای کشتی 045 Finishing the Rig for the Ship

  • 014 مدل سازی جزئیات قاب پنجره 014 Modeling the Window Frame Details

  • 002 تصاویر مرجع و مقیاس پروژه 002 Reference Images and Project Scale

  • 015 Discombobulator Add on و Array Modifier 015 The Discombobulator Add on and the Array Modifier

  • 058 افزودن موسیقی به ترتیب‌دهنده ویدیو 058 Adding Music in the Video Sequencer

  • 037 افزودن رنگ به سیاره 037 Adding Color to the Planet

  • 051 متحرک سازی یک بافت برای درایو پلاسما 051 Animating a Texture for the Plasma Drive

  • 004 مسدود کردن در جلوی کشتی 004 Blocking In the Front of the Ship

  • 047 ادامه انیمیشن کشتی 047 Continuing the Ship Animation

  • 036 آغاز سیاره 036 Beginning the Planet

  • 054 تنظیمات نهایی 054 Final Adjustments

  • تولید انیمیشن ویدئویی تبلیغاتی با Blender 2.9 Promo Video-Learn Animation Production with Blender 2.9

  • 042 شروع دکل فرود 042 Beginning the Landing Gear Rig

  • 057 رندر کردن انیمیشن نهایی 057 Rendering the Final Animation

  • 009 ایجاد یک گیره لولای بالا 009 Creating a Top Hinge Clamp

  • 022 استفاده از ابزار مسیر برای ایجاد شیلنگ 022 Using the Path Tool to Create Hoses

نمایش نظرات

آموزش تولید انیمیشن با Blender 2.9
جزییات دوره
10h 52m
63
Skillshare (اسکیل شیر) Skillshare (اسکیل شیر)
(آخرین آپدیت)
332
4 از 5
دارد
دارد
دارد
Darrin Lile
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Darrin Lile Darrin Lile

مدرس معتبر Blender Foundation