Reactive Socket با نام مستعار rSocket یک پروتکل باینری یکی از داغترین فناوریهای سالهای اخیر نتفلیکس است. این پشتیبانی از Reactive-Streams را برای ارتباط کلاینت و سرور فراهم می کند. این ما را قادر میسازد تا میکروسرویسهای ناهمزمان کاملاً غیر مسدود کننده ایجاد کنیم.
مزایای استفاده از RSocket چیست؟
RSocket یک پروتکل باینری است که در لایه 5/6 کار می کند - در مقایسه با HTTP که در لایه شبکه 7 کار می کند بسیار سریعتر است.
RSocket از اتصال TCP مداوم استفاده می کند. (سرور همچنین می تواند با Client تماس بگیرد)
RSocket از جریانهای واکنشی پشتیبانی میکند. ( ارتباط غیرمسدود و ناهمزمان بین برنامه های کاربردی سرویس گیرنده و سرور).
مدلهای تعامل مختلفی را همراه با مدل استاندارد درخواست و پاسخ ارائه میدهد.
مدلهای تعامل RSocket:
درخواست پاسخ: درخواست استاندارد و مدل پاسخ.
Fire and Forget: Fire-and-Forget درخواست/پاسخی است که در مواقعی که نیازی به پاسخ نیست مفید است. این امکان بهینه سازی عملکرد قابل توجهی را فراهم می کند، نه تنها در استفاده ذخیره شده از شبکه با پرش از پاسخ، بلکه همچنین در زمان پردازش مشتری و سرور، زیرا برای منتظر ماندن و مرتبط کردن پاسخ یا درخواست لغو نیازی به حسابداری نیست. این مدل تعامل برای موارد استفاده مانند ثبت رویدادهای غیر بحرانی مفید است.
درخواست جریان: یک درخواست واحد که می تواند چندین پاسخ ایجاد کند. به عنوان مثال جستجوی گوگل - یک جستجوی کلمه کلیدی می تواند میلیون ها نتیجه جستجو را به همراه داشته باشد. میتوانیم از مدل درخواست جریان برای ارائه پاسخهای جریانی به تماسگیرنده استفاده کنیم. تماسگیرنده میتواند در هر زمانی پاسخها را لغو کند.
درخواست کانال (جریانسازی دو جهته): مشتری/سرور یا سرور به سرور با درخواستها و پاسخهای جریانی تعامل دارند. ما می توانیم بازی ها را توسعه دهیم!! ما یکی را در این دوره توسعه خواهیم داد.
از این دوره چه چیزی یاد خواهید گرفت؟
در پایان این دوره، با
راحت خواهید بودRSocket
ادغام بهار
مسیریابی RSocket
مدل های مختلف تعامل و استفاده از آن
تنظیم اتصال
مدیریت اتصالات
لغو
کنترل جریان برنامه
از بین بردن اتصالات
تلاش مجدد اتصال
از سرگیری جلسه
کاربران تماس با سرور
پیامرسانی همتا به همتا
مشتری تماس گیرنده سرور
بررسی خطا
OnErrorReturn
defaultIfEmpty
@MessageExceptionHandler
فشار فراداده
SSL/TLS
تأیید هویت و مجوز سطح اتصال
درخواست احراز هویت سطح
تعادل بار
سمت سرور
سمت مشتری
کارهای زیادی با برنامه نویسی واکنشی جاوا
در حال توسعه میکروسرویس ها
توسعه برنامه های CRUD
ادغام با Spring Data Reactive MongoDB
بازی سرور مشتری به عنوان تکلیف
رویدادهای ارسال شده توسط سرور
مهندس اصلی
نمایش نظرات