لطفا جهت اطلاع از آخرین دوره ها و اخبار سایت در
کانال تلگرام
عضو شوید.
آموزش ساخت هواپیمای اسباب بازی برای چاپ سه بعدی در مایا و ماد باکس
Building a Toy Plane for 3D Printing in Maya and Mudbox
نکته:
آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره:
در این آموزش مایا و مادباکس، ما یاد می گیریم که چگونه یک مش ایجاد کنیم که برای پرینت سه بعدی آماده باشد. نرمافزار مورد نیاز: Maya 2016، Mudbox 2016، PreForm. در این آموزش Maya و Mudbox، نحوه ایجاد شبکهای که برای پرینت سهبعدی آماده باشد را یاد خواهیم گرفت. ما از یک تمرین ساده فریبنده استفاده خواهیم کرد و یک مدل قابل مونتاژ از GeeBee Racer دهه 1930 ایجاد خواهیم کرد. ما با ایجاد قطعاتی که در شکاف های تک تک تکه های مدل قرار می گیرند شروع می کنیم. سپس آن قطعات را متحرک می کنیم تا در یک انیمیشن 15 ثانیه ای جمع شوند. در طول مسیر، به برخی از ابزارها و مفاهیم مایا مانند ابزار Multi-Cut، Target Weld و دستور Shrinkwrap خواهیم پرداخت. در پایان این آموزش Maya و Mudbox، یک مدل آماده برای چاپ روی چاپگر Form +1 با استفاده از نرم افزار PreForm آنها خواهید داشت. نرم افزار مورد نیاز: Maya 2016، Mudbox 2016، PreForm.
سرفصل ها و درس ها
معرفی و بررسی اجمالی پروژه
Introduction and Project Overview
معرفی و بررسی اجمالی پروژه
Introduction and Project Overview
ساخت هواپیمای اسباب بازی برای چاپ سه بعدی در مایا و ماد باکس
Building a Toy Plane for 3D Printing in Maya and Mudbox
ایجاد الگوی مدلسازی
Creating the Modeling Template
مدل سازی بدنه
Modeling the Fuselage
ادامه بدنه
Continuing the Fuselage
اتمام بدنه
Finishing the Fuselage
مدل سازی پروانه
Modeling the Propeller
ایجاد بال
Creating the Wing
ایجاد اتصال بال به بدنه
Creating the Wing Attachment to the Fuselage
وصل کردن پین و حک کردن سوکت آسانسور
Attaching the Pin and Carving out the Elevator Socket
ایجاد آسانسور
Creating the Elevator
شروع سکان
Beginning the Rudder
اتمام سکان
Finishing the Rudder
شروع ارابه فرود
Beginning the Landing Gear
مدل سازی ارابه فرود
Modeling the Landing Gear
سنجاق کردن ارابه فرود به بال
Pinning the Landing Gear to the Wing
ایجاد پنجره کابین خلبان
Creating the Cockpit Window
UV Mapping the Wings and Elevator
UV Mapping the Wings and Elevator
نقشه برداری پروانه
Mapping the Propeller
UV نقشه برداری از چرخ ها، ارابه فرود، و سکان
UV Mapping the Wheels, Landing Gear, and Rudder
نقشه برداری از بدنه
Mapping the Fuselage
تکمیل نقشه UV روی بدنه
Finishing the UV Map on the Fuselage
آینه کاری در امتداد خط مرکزی
Mirroring Along the Centerline
باز شدن و پیوستن به UVهای بدن
Unfolding and Joining the Body UVs
قرار دادن پوسته های UV
Laying Out UV Shells
آماده سازی بافت چوب
Preparing the Wood Texture
تنظیم اشعه ماوراء بنفش در مایا
Adjusting UVs in Maya
وارد کردن و تنظیم نقشه ها در Mudbox
Importing and Adjusting Maps in Mudbox
نقاشی اضافی در Mudbox
Painting Extras in Mudbox
وارد کردن محیط رندر استودیو به مایا
Importing Render Studio Environment into Maya
کاوش مواد میلا در مایا
Exploring Mila Material in Maya
ساخت انیمیشن اسمبلی
Creating the Assembly Animation
اتمام انیمیشن
Finishing the Animation
جابجایی مش در Mudbox
Displacing the Mesh in Mudbox
رندر و مونتاژ انیمیشن
Rendering and Assembling the Animation
نمایش نظرات