در این نمایش ویدیویی بیش از 5 ساعت، روشی ساده و گام به گام برای خلق زنان زیبای کتاب مصور از ابتدا تا انتها را یاد خواهید گرفت. هر درس مختصر و دقیق است، و شما را با یک راهنمای واضح میگذارد که نحوه انجام آن را نشان میدهد.
شما گردش کار کامل تولید را برای طراحی، طراحی، مرکب زدن و رنگ آمیزی سه شخصیت زن کمیک با استفاده از ترکیبی از استودیو مانگا و فتوشاپ. در طول راه، فرآیند خلاقیت خود را با جزئیات توضیح خواهم داد و تکنیکهای دقیقی را که برای به تصویر کشیدن شخصیتهای کمیک با ظاهر حرفهای و با کیفیت بالا بهصورت دیجیتالی استفاده میکنم، به شما نشان خواهم داد. در اینجا چیزی است که در داخل دوره کشف خواهید کرد:
فصل 1 - مفاهیم مقدماتی:
این دوره با هدایت شما در مرحله طراحی مقدماتی مفهوم شخصیت شروع می شود، جایی که ما ایده ها را با هم مرور می کنیم. برای 5 ابرقهرمان مختلف که به طور بالقوه می توانیم آنها را به طرح های نهایی تبدیل کنیم. این مرحله اولیه تماماً در مورد شروع تخیل شماست تا بتوانید فوراً چیزی را به صفحه بیاورید.
فصل 2 - مبانی:
سپس ما 3 طرح ابرقهرمانی را انتخاب خواهیم کرد. تبدیل شدن به شخصیت های تمام شده - همانطور که ما یک سری ژست های خیره کننده را پیش نویس می کنیم که اعتماد به نفس، قدرت و حداکثر جذابیت را تراوش می کنند! ما آناتومی و گروههای عضلانی کلیدی در سراسر بدن آنها را ترسیم میکنیم تا مطمئن شویم که همه آنها به درستی ساختار یافتهاند. هدف اصلی ما در این فصل ایجاد یک پایه محکم برای هر شخصیت است که بتوانیم طراحی نهایی خود را پیرامون آن بسازیم.
فصل 3 - پیش نویس طراحی:
در مرحله بعد ما شروع به توسعه بیشتر خواهیم کرد. مفهوم قطعی برای شخصیت های ما درست در بالای ژست آنها! این مرحله همه چیز در مورد آزمایش، کاوش و نشان دادن ظاهر ابرقهرمانان ما است. این بخش سرگرم کننده است - جایی که می توانیم ایده اولیه ای را که قبلاً به آن رسیده بودیم بسازیم و آن را به سطح دقیق تری ببریم.
فصل 4-6 - جوهر:
اکنون ما' آماده جوهر زدن هستید! در این درس یاد می گیرید که چگونه مدادهای خود را با هنر خطی تیز، نرم و پر انرژی تعریف کنید. من به شما نشان خواهم داد که چگونه تغییر وزن را پیاده سازی کنید تا جذابیت خطوط خود را افزایش دهید، چگونه تن، مواد، ارزش و جزئیات بافت را ارائه دهید، و چگونه سایه ها را با توجه به منبع نور خود به طور دقیق قرار دهید. علاوه بر این، یاد خواهید گرفت که چگونه مو، لباس، زره، چرم و فناوری رباتیک را به طور دقیق جوهر کنید.
فصل 7-10 - رنگ آمیزی:
چهار فصل آخر دوره به رنگ آمیزی اختصاص داده شده است - چگونه طرح های رنگی مکمل را انتخاب کنیم که برای چشم دلپذیر است و به خوبی با طرح تضاد دارد. و نحوه روشن کردن، سایه زدن و رندر کردن جنبه های فردی آناتومی، لباس و مدل موی هر شخصیت.
برای اطمینان از قابل پیش بینی بودن، به طور کامل توضیح خواهم داد که چرا و چگونه به فرآیند رنگ آمیزی نزدیک می شوم. و نتایج ثابت در ارائه کامل طرحهای شخصیت من.
تکالیف دسترسی VCAC:
هر فصل همراه با تکلیف همراه است تا به شما کمک کند تا هر آنچه را که در طول دوره یاد میگیرید به اجرا در آورید. بهتر از این، میتوانید تکالیف خود را به کلاس درس هنرهای مصور مجازی (VCAC) ارسال کنید - یک گروه بسته فیسبوک که در آن بازخورد مستقیم و تک به تک در مورد کار خود و همچنین کمیک خود را از من دریافت خواهید کرد. همکلاسی های هنر!
این تقریباً تضمین می کند که با خرید این دوره، پیشرفت قابل توجهی در کار خود خواهید دید - و اگر پس از اجرای آنچه آموخته اید هیچ نتیجه ای نبینید، به دست خواهید آورد. بازپرداخت کامل ظرف 30 روز پس از خرید.
آنچه خواهید آموخت:
آنچه قبل از شروع نیاز دارید:
این دوره برای چه کسانی است:
این دوره برای کسانی است که می خواهند با استفاده از گردش کار کامل تولید شخصیت های کتاب کمیک که در این دوره آموزش داده می شود، ابرقهرمان های خیره کننده خلق کنند.
به روز رسانی:
شما برای هر بهروزرسانی و بهروزرسانی آینده این دوره یک ایمیل دریافت خواهید کرد و به محض انتشار میتوانید از بسته دوره خود به آنها دسترسی داشته باشید.
تماس:
اگر در مورد خالق شخصیت کمیک: ابرقهرمانان سؤال یا نگرانی دارید با من در claytonbarton@howtodrawcomics.net تماس بگیرید - و من خوشحال می شوم به آنها پاسخ دهم!
-Clayton
پروژه شما برای این کلاس ایجاد سه ابرقهرمان از خودتان است. این پروژه به تکالیف متعدد مربوط به هر یک از فصل های تحت پوشش این دوره تقسیم می شود.
تکلیف 1:
اولین وظیفه شما این است که تا پنج طرح اولیه قهرمان قهرمان را ترسیم کنید، با پیروی از همان فرآیندی که در اینجا با هم طی کرده ایم. میتوانید بهطور سنتی با مداد و کاغذ یا بهصورت دیجیتالی با استفاده از برنامه طراحی ترجیحیتان کار کنید.
اینها مفاهیم نهایی شما نیستند، بنابراین به یاد داشته باشید که آنها را خشن و ساده نگه دارید. دستگیره مداد یا قلم خود را شل کنید و به آرامی کار کنید تا خطوط خود را آرام نگه دارید. با یک پایه نسبتا دقیق شروع کنید و سپس با بررسی ایده های مختلف برای طراحی، شخصیت را بسازید.
تکلیف 2:
وظیفه شما برای این تکلیف این است که سه ژست نهایی را برای قهرمان خود تهیه کنید و آناتومی هر کدام را همانطور که در این درس انجام دادیم تعریف کنید.
از آنجایی که این ژستها پایه و اساس شما خواهند بود. کاراکترهای تمام شده، مهم است که قبل از حرکت به مرحله طراحی، از جامد بودن آنها مطمئن شویم.
ژست ها می توانند خشن باشند، اما پوشش آناتومی را نسبتاً تمیز نگه دارید و هر گروه عضلانی را در سرتاسر بدن مفصل بندی کنید. هندسه آنها را به دقت در نظر بگیرید و همچنین اشکال اصلی زیرین آنها را در نظر بگیرید. این به شما کمک می کند تا آناتومی شخصیت خود را به درستی جهت دهی کنید تا ژست منطقی باشد.
اگر متوجه شدید که ساختار عضلانی کاملاً با ژست کار نمی کند یا به نوعی نامتعادل است، باشه. این مرحله هنوز هم در مورد اتو کردن پیچ خوردگی ها است. پاک کن خود را بیرون بکشید و تنظیمات لازم را برای اصلاح آن انجام دهید.
هیچ کس از شما انتظار ندارد که تمام ماهیچه های کل بدن را به خاطر بسپارید، بنابراین اگر نیاز دارید، از برخی منابع استفاده کنید. من برخی از مراجع آناتومی را بر اساس وضعیتهای نشاندادهشده در این درس اضافه کردهام که میتوانید در منابع دوره بیابید - اما مطمئناً موارد بیشتری نیز در اینترنت وجود دارد.
تکلیف 3:
برای این تکلیف، از ژستهای فیگور که در درس دو ایجاد کردهاید، بهعنوان پایهای برای طراحی ابرقهرمانان خود استفاده خواهید کرد. از آنجایی که نسبت کاراکترها و آناتومی آنها قبلاً مشخص شده است، اکنون می توانید به طور خاص روی فرآیند طراحی تمرکز کنید.
اگر به صورت دیجیتالی کار می کنید، به سادگی یک لایه جدید در بالای پایه های طراحی فیگور خود ایجاد کنید. و شروع به ساخت طرح کنید. برای هنرمندان سنتی، یک تکه کاغذ ردیابی را در بالای ژستهای خود قرار دهید و پیشنویس طرح را بالای آنها ردیابی کنید.
برای شروع به آرامی کار کنید و خط را شل نگه دارید. طراحی را سفت کنید و کانتور طرح را مشخص کنید زیرا در مراحل پایانی توسعه یافته تر می شود. اما نگران این نباشید که آن را خیلی مرتب و مرتب کنید. تا زمانی که به اندازه کافی برای مرحله مرکب کار کنید - این همان چیزی است که اهمیت دارد.
به تداعیهای بصری فکر کنید که میتوانید در مفهوم شخصیت خود بگنجانید تا موضوع، ژانر، شخصیت و پسزمینه آنها را توصیف کنید. این ممکن است از طریق مدل مو، لباس، لوازم جانبی لباس، آرایش یا انتخاب سلاح به آنها منتقل شود. اگر به ایدهها گیر کردهاید، با چهار دستهبندی کلیدی که یک طراحی مرتبط و در عین حال منحصربهفرد ایجاد میکنند شروع کنید - تم، کهنالگو، تروپ و اسپین.
زبان شکل طراحی شخصیت خود را با استفاده از قانون در نظر بگیرید. یک سوم برای توزیع عناصر شکل بزرگ، متوسط و کوچک برای حداکثر خوانایی. از آناتومی زیرین شخصیت خود به عنوان پایه ای برای زره های روکش شده یا روباتیک استفاده کنید و به هدایت چین ها و چین ها در مواد لباس آنها کمک کنید.
از تضاد، از نظر شکل، اندازه و ارزش توناژ استفاده کنید. طراحی دلپذیری ایجاد کنید که به راحتی قابل تفسیر و به یاد ماندنی باشد. این می تواند در مورد مواد مختلفی که در لباس شخصیت ها استفاده می شود نیز صدق کند - به عنوان مثال، ترکیب پارچه و چرم.
آیا طراحی شخصیت شما کاربردی است؟ و چقدر عملی بودن آن بر زیبایی شناسی بصری تأثیر می گذارد. این به ترجیح شما بستگی دارد، اما هنوز هم باید تعادلی بین این دو وجود داشته باشد تا طراحی معنا پیدا کند.
به خاطر داشته باشید که از منابع زیادی برای کمک به الهام گرفتن ایدههای جدید و ایجاد بازنمایی دقیق از آن استفاده کنید. عناصری که طراحی شخصیت شما را تشکیل می دهند. هر ماده ای نور را به یک شکل تا می کند، چین و یا منعکس نمی کند. زره و پارچه اغلب از یک ساختار منطقی پیروی می کنند که با بدن پوشنده مطابقت دارد - و باید در طراحی شما منعکس شود تا آنها را متقاعد کند.
تکلیف 4:
شما باید سه طرح طرح ابرقهرمانی که ایجاد کردهاید داشته باشید، که اکنون آماده جوهرسازی هستند. این وظیفه شما برای این وظیفه است - اولین مفهوم ابرقهرمانی خود را جوهر کنید. اگر قبلاً یک جوهرکار باتجربه نیستید، پیشنهاد من این است که برای شروع، کم پیچیدگیترین طرح را انتخاب کنید.
اطمینان حاصل کنید که سه مرحله از فرآیند جوهرسازی را دنبال میکنید تا گردش کارتان مستقیم و منظم باشد. . در مرحله 1 شما ابرقهرمان خود را ترسیم میکنید و خطوط نهایی نقاشی را با خطهای تیز و پرانرژی مشخص میکنید. پس از آن به مرحله 2 می روید که در آن سایه ها را رها می کنید و تغییر وزن خط را اضافه می کنید، و در نهایت در مرحله 3 شخصیت را با استفاده از تکنیک های متقاطع که در این درس با آنها آشنا شدیم رندر خواهید کرد.
به یاد داشته باشید که برای کالیبره کردن فشار قلم و اندازه قلم مو کمی زمان بگذارید. اگر به شدت فشار میدهید و قلم را با یک دستگیره محکم نگه میدارید، یک برس کوچکتر را امتحان کنید و ببینید آیا این خط مورد نظرتان را به شما میدهد یا خیر. اگر قلم را با دستی آرام گرفتهاید و به جای آن به آرامی کار میکنید، اندازه قلمتان را افزایش دهید و ببینید که آیا بهتر کار میکند یا نه.
خود را مجبور نکنید که خطوط طولانی را با یک حرکت و به طور پیوسته جوهر بنویسید. همانطور که می روید آنها را بسازید. فقط مطمئن شوید که خط نهایی صاف و روان است. هر یک باید با دقت مجسمه سازی شود تا فرمی که در آن شکل می گیرد به وضوح مشخص شود. خط نهایی کار باید مرتب و بسیار تمیز باشد، بنابراین واقعاً وقت خود را صرف آن کنید و بهترین کاری را که می توانید انجام دهید.
دریچه های متقاطع برای ایجاد لحن و فرم و نحوه کنترل آنها استفاده می شوند. روشنایی، کنتراست و افت شیب، از طریق ضخامت، کمیت و فاصله خطوط رندر یا در صورت تمایل دریچه ها است.
چیزی که بیش از همه مهم است این است که نمایش مرکب شده کاراکتر شما شکل و فرم آنها را با افراطی منتقل می کند. وضوح. بنابراین با هر خطی که در آن مرکب میکنید، آن را در اولویت قرار دهید.
یک نکته آخر، قبل از شروع - ممکن است بخواهید برای شروع، ضربات و دریچههای متقاطع مختلف را در صفحه تمرین آزمایش کنید، فقط برای شروع خود را با نحوه کار و احساس ابزار قلم آشنا کنید. و سعی کنید بفهمید چه چیزی برای شما راحتتر است - به عنوان مثال، آیا ترجیح میدهید زمانی که سکته میکنید، قلم را به سمت خود بکشید یا بهتر است آن را کنار بزنید؟
تکلیف 5:
در این تکلیف شما دومین ابرقهرمان خود را جوهر خواهید کرد. با این حال، قبل از شروع، لحظهای به تجربهای که در ساختن اولین ابرقهرمان خود داشتید فکر کنید و به سؤالات زیر پاسخ دهید.
1. برخی از بزرگترین چالش هایی که با آن مواجه شدید چه بود؟
2. چگونه بر آن موانع غلبه کردید؟
3. در آینده، چه کاری متفاوت انجام می دادید؟
4. آنچه در این درس یاد گرفتید چگونه بر رویکرد و تکنیک شما تأثیر می گذارد؟
5. کدام روشهای جوهرکاری تا کنون بیشترین تأثیر را بر کار شما داشته است؟
6. آیا زمینههایی وجود داشت که میتوانستند بهبود یابند؟
7. چگونه می توانید سطح را بالا ببرید و مهارت های جوهر خود را در این تکلیف به سطح بعدی ارتقا دهید؟
برای پاسخ دادن به این سؤالات وقت بگذارید، سپس به بخش بعدی در این تکلیف بروید.
در این درس، آنچه را که در درس قبلی آموختیم گسترش دادیم و تعدادی از رویکردها را برای آنها توضیح دادیم. مواد کروم مرکب، پارچه های پارچه ای و موهای رنگ شده روشن. امیدواریم طرح دوم ابرقهرمانی شما به شما فرصتی بدهد تا آنچه را که حداقل در یکی از این موضوعات آموختهاید پیادهسازی کنید - اگر نه، آنها را برای طراحی نهایی خود رها کنید یا حداقل با یک مطالعه سریع آنها را عملی کنید.
صرف نظر از طراحی ابرقهرمان شما، دستورالعملهای کلی وجود دارد که میتوانید از آنها پیروی کنید که در همه جا اعمال میشوند.
ویژگیهای مواد را در لباس ابرقهرمان خود در نظر بگیرید. آیا آنها براق و بازتابنده هستند یا بیشتر از مواد مات پخش شده هستند؟ آیا با فرم بدن او تناسب دارد یا شل و آرام است؟ آیا چین ها و چین ها بزرگ و نرم هستند یا تیز و عمیق هستند؟ ارزش رنگی متریال چقدر است؟
اگرچه کنتراست، روشنایی و تن رندر به ویژگیهای ماده برای هر عنصر بستگی دارد، منبع نور تعیین میکند که نقاط برجسته و سایهها در کجا قرار میگیرند. پاییز.
از «خط زیبایی» منحنی S برای ایجاد خطوط پر جنب و جوش که از یک حرکت طبیعی پیروی می کنند، استفاده کنید. این نوع استروک برای عناصر پویا مانند پارچه و مو بسیار عالی است.
وقتی صحبت از همپوشانی عناصر به میان می آید، از مقادیر متضاد در رندر خود استفاده کنید تا آنها را متمایز کنید. سپس، برای اینکه واقعاً آنها را پاپ کنید، آنهایی را که در خط مقدم شخصیت قرار دارند با خطوط برجسته تر تعریف کنید. این کار عمق و ابعاد بیشتری را در طرح ابرقهرمانی شما ایجاد می کند!
به یاد داشته باشید که برای افزودن آخرین پولیش به جوهرهای خود وقت بگذارید. اگر به بهتر خواندن اشکال کمک می کند ضخامت خطوط را تغییر دهید. محدوده تونال رندر را در مناطقی که به آن نیاز دارند تنظیم کنید. برای افزودن یکپارچگی به فرمها، سایهها و جزئیات بافت ظریف را قرار دهید.
تکلیف 6:
به ششمین تکلیف خود خوش آمدید. تا به حال باید دو طرح شخصیت ابرقهرمان را جوهر میکردید، آنها را برای بازخورد در کلاس هنرهای مصور مجازی پست میکردید و آن را اعمال میکردید. در نتیجه، شما باید شاهد پیشرفت قابل توجهی بین ابرقهرمان یک و دو باشید.
در این تکلیف شما آنچه را که از جوهر دو شخصیت قبلی آموختهاید، بازخوردی که دریافت کردهاید و آنچه را که دریافت کردهاید، میگیرید. در این درس آموختهاید - و همه آنها را در حین ثبت شخصیت سوم و آخر خود به کار ببرید.
اما برای انجام مؤثر این کار، باید با پاسخ دادن به آنچه تاکنون آموختهاید، روشن کنید. سوالات زیر.
1. چه دو چیز باید کالیبره شوند تا خطوط جوهر در ضخامت دلخواه قرار گیرند؟
2. سه راه را فهرست کنید که تغییر وزن می تواند کیفیت هنر خط شما را افزایش دهد
3. نحوه قرارگیری و شدت سایه ها و سایه های خود را چگونه تعیین می کنید؟
4. Rendering از چه راه هایی عمق و خوانایی تصویر شما را افزایش می دهد؟
5. برای ارائه موثر چه سه ملاحظه باید در نظر گرفته شود؟
6. مزایای استفاده از یک روش سازماندهی شده برای تولید هنر شما چیست؟
برخی از این سؤالات ممکن است بسیار سخت به نظر برسند، اما اگر پاسخ دادن به آنها برای شما سخت است، از مراجع مهر زمانی برای مرور درس استفاده کنید. مطمئن شوید که به این سؤالات متفکرانه پاسخ می دهید، زیرا آنها مهمترین عناصر لازم برای جوهر کاری مؤثر را در خود جای می دهند.
بعد، بیایید آنچه را که تاکنون در تجربه خود آموخته اید در نظر بگیریم و تعیین کنیم که تمرکز اصلی شما باید بر چه چیزی باشد. بعدی!
1. در دو تکلیف قبلی، سخت ترین موانعی که با آن روبرو بودید چه بود؟
2. توضیح دهید که برای عبور از آنها چه کردید؟
3. با مشاهده ابرقهرمان هایی که تا به حال نامگذاری کرده اید، تفاوتی در کیفیت آنها می بینید؟
4. چه کاری متفاوت انجام دادید که نتیجه Superheroine two را بهبود بخشید؟
5. چند لحظه وقت بگذارید و جوهرهای ابرقهرمان اول و دوم خود را مرور کنید. چگونه می توان آنها را بهبود بخشید؟
6. چگونه پاکت را در این تکلیف فشار می دهید تا کیفیت جوهرهای سومین ابرقهرمان خود را افزایش دهید؟
7. فکر میکنید از چه جنبههایی از فرآیند مرکبسازی استفاده میکنید؟
تا زمانی که نیاز دارید به این سؤالات با احتیاط پاسخ دهید. آنها باید به طور ناخودآگاه آگاهی شما را به حوزه هایی که در فرآیند جوهر کاری شما کار می کنند، بیاورند و تمرکز شما در تکالیف بعدی به منظور بهبود در کجا باشد. نظارت بر پیشرفت شما 80 تا 90 درصد از تجربه یادگیری شما را تشکیل می دهد - و برای شما کاملاً ضروری است که از این دوره بیشترین بهره را ببرید.
بعد، بیایید به اصل این تکلیف برویم!
br> وظیفه شما این است که آخرین ابرقهرمان خود را جوهر کنید. تمام آنچه را که دارید به این یکی بدهید، مجموع چیزهایی را که در طول درسهای قبلی آموختهاید جمعآوری کنید و آن را عملی کنید. اگر بخشهایی از فرآیند مرکبسازی وجود دارد که هنوز کاملاً ادغام نشدهاید، تمام تلاش خود را بکنید تا آنها را هماکنون درج کنید.
این در مورد تکنیکهایی است که هنوز با آنها راحت نیستید و ممکن است از آنها اجتناب کنید. . یادگیری موثر ما را ملزم می کند که در طول تمرین از منطقه راحتی خود فراتر برویم. در طبیعت ما این است که از هر چیزی که هنوز به آن دست نیافته ایم دوری کنیم، بنابراین ممکن است با آن مبارزه کنید و شجاع باشید.
اگر ابرقهرمان شما با دارایی های مکانیکی و فناوری طراحی شده است، آنچه را که ما انجام داده ایم به یاد بیاورید. در این درس به جوهر بخشیدن به قسمت های بدن تقویت شده گلیچ پرداخته شد. به خاطر داشته باشید که به طور استراتژیک از تغییر وزن خط و رندر استفاده کنید تا وضوح و عمق طرح را به ارمغان بیاورید، به خصوص اگر از ترکیب پیچیده ای تشکیل شده باشد.
برای کنترل سطح، تراکم، فاصله و ضخامت دریچه متقاطع خود را با دقت متعادل کنید. لحن در سایه شما و ارزش های طراحی لباس شخصیت شما. اگر ویژگیهای این دریچهها را در نظر داشته باشید، و ایده روشنی از لحنی که میخواهید ایجاد کنید دارید، این باید کاملاً ساده باشد - اما لزوماً آسان نیست.
شکل همه چیز است، بنابراین شما خطوط نگهدارنده را برای ابرقهرمان خود مشخص می کنید، سعی کنید با خطوط قوی و پرانرژی او را تا حد امکان واضح ترسیم کنید. برای کمک به این کار، اطمینان حاصل کنید که هر ضربه دقیق و هدفمند است، و هر جنبه از شخصیت را با شبحهای جالبی که چشمها را جذب میکند، توصیف میکند.
برای صاف و روان نگه داشتن خط خود، سرعت کار را بسته به مناطقی که در آن حضور دارید برخی از آنها به یک حرکت سریع و براق نیاز دارند، برخی دیگر ممکن است نیاز به ساختن در فواصل کوتاه داشته باشند تا خط را از بین ببرند، و بنابراین کمی زمان بیشتری را میگیرند.
تکلیف 7:
رنگهای پایه:
بخش اول این تکلیف بر ایجاد رنگهای پایه برای ابرقهرمانهای شما متمرکز است - که به عنوان "Flatting" شناخته میشود. اینجاست که ما طرح رنگی طرح را شکل میدهیم، و برای اینکه آن را عملی کنیم، باید اطمینان حاصل کنیم که هر رنگ با بقیه مطابقت دارد، به روشی که چشمنواز باشد.
برای انجام این کار، میتوانیم از چرخ رنگ برای ایجاد ترکیبهای جذاب استفاده کنید، با تعدادی طرحهای موجود که برای اکثر شخصیتها به خوبی کار میکنند.
طرحهای رنگی مکمل: ترکیب دو رنگ در انتهای مخالف چرخ رنگ.
رنگ مشابه طرحها: توسط سه رنگ که در کنار یکدیگر روی چرخ رنگ قرار میگیرند تشکیل میشوند.
طرحهای رنگی تک رنگ: با استفاده از سایههای یک رنگ ایجاد میکند
طرحهای رنگ سهگانه: ترکیبی از سه رنگ که به طور مساوی در اطراف چرخ رنگ قرار گرفتهاند. .
طرح های رنگی مربعی: از چهار رنگ تشکیل شده است که به طور مساوی در اطراف چرخ رنگ قرار گرفته اند.
هماهنگی رنگ ها به طور طبیعی در طبیعت نیز وجود دارد، مانند رنگ های صورتی، بنفش و نارنجی که هنگام غروب خورشید ایجاد می شود. غروب این همان چیزی است که باعث میشود طرحهای رنگی بالا در وهله اول بسیار خوب عمل کنند، زیرا معمولاً در دنیای اطراف ما ظاهر میشوند.
از یک برس صاف، لبههای سخت و کاملاً مات (غیر قابل مشاهده) استفاده کنید. برای پر کردن آپارتمان ها هر یک از عناصر ابرقهرمان خود را در لایههای جداگانهای که بهطور مناسب لایهبندی شدهاند، نگه دارید تا بتوانید بعداً از آنها به عنوان ماسک انتخاب استفاده کنید.
مطمئن شوید که هنر خط در بالای فهرست لایهها قرار دارد، بهطوری که به جای رفتن روی جوهرها، شما به زیر آنها می روید. کل ناحیه را با رنگ پر کنید و آن را درست به لبه خط مرزی ببرید. اشکالی ندارد اگر فلت ها به زیر خط خط نفوذ کنند، فقط مطمئن شوید که از آن فراتر نمی روند. اگر بهطور تصادفی خارج از خطوط رنگآمیزی کردید، به سادگی از ابزار پاککن برای پاک کردن بریدگیها استفاده کنید.
هر سه ابرقهرمان خود را به یکباره پر کنید. این به شما این امکان را می دهد که تکنیک صاف کردن را از طریق تکرار در تمرین خود تقویت کنید. همچنین با تقسیمبندی فرآیند، شما را وارد یک طرز فکر تولید میکند تا بتوانید بهتدریج شخصیتهای خود را با همان سرعت کامل کنید.
برجستهها و سایههای پایه:
بعد از اینکه رنگهای پایه تمام شد، تمام میشود. زمان ایجاد طرح روشنایی پایه است. این به دو لایه اضافی نیاز دارد که در بالای رنگهای پایه در سلسله مراتب لایهها قرار میگیرند - با برچسبهای "سایههای پایه" و "نقاط برجسته پایه".
در لایه پایه سایهها، رنگ سایه را به راحتی مسدود میکنیم. ابرقهرمانان ما با "برس رنگ". برای ایجاد رنگ سایه، از ابزار Eye Dropper Tool برای انتخاب رنگ پایه ای که می خواهید سایه بزنید، استفاده کنید. با استفاده از لغزنده "B" در صفحه رنگ، روشنایی خود را کم کنید و با استفاده از لغزنده "S" سطح اشباع را افزایش دهید تا از دست دادن قدرت را جبران کنید. سایهها معمولاً رنگ سردتری دارند، بنابراین لغزنده «H» را به سمت تغییر سردتری از رنگ پایهای که از قسمتهای تخت انتخاب کردهاید فشار دهید.
هنگامی که سایهها را مسدود میکنید، به شکل اصلی فکر کنید. ، طراحی ابرقهرمان شما را به اشکال ابتدایی ساده می کند. این کار تشخیص اینکه چگونه باید نسبت به جهت منبع نور سایه زده شوند، آسان تر می شود.
رنگ پایه برجسته به همین ترتیب انتخاب می شود، با استفاده از ابزار قطره چکان برای نمونه برداری از رنگ پایه ما. در شرف نقاشی کردن بر خلاف تن سایه، هایلایت ها معمولاً در مقابل گرمتر هستند، بنابراین ما می خواهیم Hue آنها را برای ایجاد یک نوع گرمتر شماره گیری کنیم. آنها همچنین معمولاً اشباع کمتر و سطح روشنایی بالاتری دارند.
همانطور که بخشهای مختلف ابرقهرمان خود را سایه میزنید، از ابزار Magic Wand Tool برای انتخاب هر رنگ پایه استفاده کنید. این که میتوانید بدون بیرون رفتن از ناحیهای که در آن کار میکنید، حرکتهای وسیعی انجام دهید.
هنوز نگران ترکیب کردن نقاط برجسته و سایهها با هم نباشید. تنها کاری که فعلاً میخواهیم انجام دهیم این است که فرمهای کلی را در سایه قرار دهیم.
پوششهای سایه و برجسته:
در نهایت، ما رنگهای پالت خود را با افزودن یک پوشش رنگی به سایهها و برجستهها غنی میکنیم. . برای این کار، باید دو لایه جدید در بالای سایه های پایه و هایلایت ایجاد کنید - یکی برای "Shadow Overlay" که روی "Multiply Mode" تنظیم شده است و دیگری برای "Highlight Overlay" که روی "Overlay Mode" تنظیم شده است.
یک ماسک انتخاب ترکیبی از رنگ های پایه، با نگه داشتن Shift +Ctrl روی صفحه کلید خود و کلیک کردن بر روی هر یک از لایه های بندانگشتی آنها ایجاد کنید. سپس با کلیک راست، انتخاب را پر کنید و از میان گزینهها «پر کردن انتخاب» را انتخاب کنید.
سپس از این ماسک استفاده کنید تا در محدودههای بیرونی ابرقهرمان خود باقی بمانید. مطمئن شوید که براش رنگ خود را به ایر براش گرد تغییر دهید تا گرادیان ته رنگ نرم و بدون درز حفظ شود.
اکثر طرحهای نورپردازی شامل موارد برجسته گرم/سایههای سرد یا برجستهسازی سرد/سایههای گرم هستند. بنابراین برای رنگ سایه، رنگ سردتری مانند آبی یا بنفش را توصیه می کنم. اگر هنگام مسواک زدن خیلی شدید بیرون میآید، سطح روشنایی و اشباع را تنظیم کنید تا قدرت آن رقیق شود.
سپس ایربراش را روی بالای سایهها بکشید. نگران دقیق بودن نباشید، بزرگ و وسیع کار کنید. تا زمانی که رنگ در قسمتهای کلی سایهها قرار گرفته باشد، باید خوب به نظر برسد. اگر رنگ هنوز خیلی شدید بیرون میآید، سعی کنید تیرگی قلم مو را کاهش دهید.
در مورد رنگ هایلایت، آن را به رنگ گرمتری مانند نارنجی یا زرد در آورید. روشنایی را با سطح اشباع متوسط تا پایین بالا نگه دارید. برس را روی ناحیه روشن فرم ها بکشید.
فراموش نکنید که کمی آرایش ابرقهرمان خود را انجام دهید! یک لایه جدید بالای Highlight and Shadow Overlay به نام “Hue Shift” ایجاد کنید و آن را روی حالت “Multiply” قرار دهید. سپس رنگ هایی را که می خواهید برای رژ لب، رژگونه و سایه چشم او استفاده کنید، انتخاب کنید. این رنگ ها می توانند هر رنگی باشند، اما من دوست دارم رنگ های قرمز و صورتی را برای لب ها، بینی و گونه ها بچسبانم تا چهره را زنده کند، در حالی که از سایه تیره تر برای تقویت چشم ها استفاده می کنم. سپس آن را به ضخامتی که دوست دارید بخوابانید - فقط مراقب باشید که ابرقهرمانان شما دلقک به نظر نرسند!
تکلیف 8:
وظیفه این تکلیف رندر کردن اولین ابرقهرمان شما است.
تکلیف 9:
به تکلیف 9 خوش آمدید - شما راه درازی را پیموده اید، و امیدواریم در این مرحله شاهد ثمربخشی تلاش و تمرین خود باشید.
وظیفه:
در این تکلیف ما به سراغ رندر کردن دومین ابرقهرمان خود می رویم. اولین دور رندر شما باید به شما کمک کرده باشد که اصول نورپردازی، فرم، متریال و ترکیب را عملی کنید. بیایید آن را به عنوان یک آزمون آزمایشی در نظر بگیریم - تکلیف 9 یک معامله واقعی است.
ما چیزهایی را که آموختهایم به کار میگیریم و به سختی میتوانیم تواناییهای رندر خود را به سطح دقیقتری برسانیم.
مواد:
برای بررسی موادی که در سرتاسر لباس ابرقهرمان با آنها کار می کنید، زمان بیشتری صرف کنید. فهرستی ذهنی از آنها تهیه کنید و از میزان بازتاب، کنتراست و رنگی که برای انتقال دقیق آنها نیاز دارند آگاه باشید. در صورت نیاز، برخی از مراجع را ردیابی کنید.
در مورد بافت سطحی فرمها زیاد نگران نباشید، بیشتر این جزئیات از بین میروند مگر اینکه به شخصیت خود بزرگنمایی کنید. اگر مواد زبر هستند، آنها را حداکثر پیشنهاد دهید.
آنچه واقعا مهم است، نحوه برخورد نور با آن مواد و جهش از آنها است. این نه تنها خود مواد، بلکه شکل فرم ها را نیز توصیف می کند.
با نگاهی به آنچه که ما به طور خاص از این درس آموختیم، تفاوت های گسترده بین پوست، پارچه، شنل و زره کرومی گواردینا را مشاهده کنید. در مورد پارچه، نمونهای از دو لباس را نشان میدهیم که مواد مشابهی دارند، اما رنگ مشابهی ندارند. تفاوت زیادی بین آنها وجود دارد، بنابراین بهتر است تمایز قائل شوید و آنها را به عنوان اجزای جداگانه ای در نظر بگیرید که در رندر یک فرم قرار می گیرند.
پارچه های نرم در سراسر طراحی او را با زره براق و بازتابنده تضاد کنید. ببینید که این ماده نور را به روشی بسیار متفاوت از فرم منعکس می کند. هایلایت ها و سایه ها بسیار شدید هستند، با حداقل مقدار ترکیب بین این دو. نکته جالب این است که کروم و سایر فلزات براق با آینه ای مانند براق نه تنها نور، بلکه محیط اطراف را نیز منعکس می کنند!
پوست او یک مورد خاص است. به روشی مشابه پارچههای نرم، با انتقال صاف و بدون درز بین مقادیر تن، سایهزنی شده است - اما چند تفاوت ظریف در آن وجود دارد که باید در مورد آنها فکر کرد. بدن انسان اشکال پیچیده زیادی دارد، و روشی که ما روی پوست سایه میزنیم، و سایر موادی که در مقابل آناتومی شخصیت قرار میگیرند، نحوه برخورد آنها را تعیین میکند. این بدان معناست که سایه ها و هایلایت ها باید دقیقاً در نواحی مناسب فرم، با میزان ترکیب و شدت درست قرار گیرند. در غیر این صورت، آنها به سادگی درست به نظر نخواهند رسید.
پوست همچنین دارای رنگ هایی است که آن را جذاب تر می کند - صورتی، قرمز و زرد برای نقاط برجسته و آبی و بنفش برای مناطق سایه دار. در بالای رنگ پوست، معمولاً یک لایه نازک از عرق و روغن وجود دارد که مقدار کمی انعکاس بیشتری نسبت به رنگ پوست ایجاد می کند - که می توانیم از آن برای برجسته کردن فرم های بدن استفاده کنیم. افزودن درخشش بیشتر به پوست ابرقهرمان شما یک راه عالی برای نشان دادن هیکل اوست!
فرم:
یکی دیگر از اجزای مهم در هنگام رندر، انتقال فرم، با قد و شکل مناسب است. و جرم. همانطور که می دانیم اینها همان چیزهایی هستند که به آن عمق می دهند.
تکلیف 10:
تبریک یک سفارش است:
در ابتدا، میخواهم به شما تبریک بزرگی بدهم که به این نقطه رسیدید. اکثر افرادی که دوره های آنلاین نقاشی را می گذرانند، به دلیل عدم تعهد و تعهد تا پایان راه را طی نمی کنند. اما تو به آن چسبیده ای! - و امیدواریم با پیشرفت ابرقهرمانان خود در طول این تکالیف، مزایای انجام این کار را مشاهده کرده باشید.
این آخرین تکلیف بزرگ برای صف شما از ابرقهرمانان است که در آن شخصیت نهایی خود را رندر خواهید کرد و او را کامل کنید.
دیدن فرصتهایی برای بهبود:
تاکنون تجربه رندر کردن دو ابرقهرمان قبلی را پشت سر خود دارید، به این معنی که در حالت ایدهآل، میتوانید آنچه را که دارید انجام دهید. آن را آموخته و بهبود بخشیده است. اما باید توجه داشته باشید که آن زمینههای پیشرفت در کجا هستند - و اگر کار خود را در کلاس درس هنرهای مصور مجازی پست کردهاید، بازخوردی که دریافت کردهاید باید توجه آنها را جلب کند.
دیدن فرصتهای پیشرفت در وهله اول، کلید پیشرفت مداوم در تسلط بر تواناییهای خود و روشهایی است که در طول این نمایش آموختهاید. سعی کنید کاملاً با خودتان صادق باشید و برای رفع هرگونه ضعف احتمالی در رویکرد خود تلاش کنید تا بتوانید از آنها عبور کنید.
هنگامی که به این تکلیف میروید، به برخی از نکات کلیدی خود فکر کنید. از درسی که همین الان تماشا کردی چه چیزی را می توانید در رندر این ابرقهرمان پیاده کنید که ممکن است با دو نسخه قبلی از دست داده باشید؟
از انجام اشتباهات مشابه اجتناب کنید:
فرایند یادگیری شامل اقدام، بازخورد و تجزیه و تحلیل است تا شما با بهینه ترین سرعت ممکن پیشرفت کنید. آخرین چیزی که میخواهیم اشتباهات مشابه را بارها و بارها تکرار کنیم و به دلیل عدم درک یا آگاهی ساده، آنها را تقویت کنیم. این بیشتر از آنچه فکر میکنید اتفاق میافتد، و میتواند هر بار سالها جلوی پیشرفت هنرمندان را بگیرد، مگر اینکه مسیرشان را در مسیر درست تغییر دهند.
تحلیل بازتابی:
برای کمک به شما در این مورد قرار دادهام. با هم یک پرسشنامه ساده دیگر برای شما. لطفاً وقت بگذارید و به دقت در مورد این سؤالات فکر کنید و آنها را یادداشت کنید. تا زمانی که نیاز دارید در مورد درس هایی که تا به حال پشت سر گذاشته اید، تکالیفی که انجام داده اید و میزان پیشرفتی که فکر می کنید انجام داده اید فکر کنید - و مهمتر از همه چیزهایی که می خواهید در آینده روی آن تمرکز کنید.
1. با نگاهی به دو ابرقهرمان قبلی که رندر کرده اید، تفاوت قابل توجهی در کیفیت بین آنها می بینید؟
2. اگر بخواهید حداقل سه مورد از این تفاوت ها را انتخاب کنید، آنها چه خواهند بود؟
3. دوست دارید چه جنبه هایی از ابرقهرمانانتان بهتر باشد؟
4. چگونه با ابرقهرمان بعدی خود آنها را بهبود خواهید داد؟
5. در حال حاضر بیشتر برای دستیابی به چه تکنیکی تلاش می کنید؟
6. چرا آن را دشوار می بینید؟
7. سه کاری را که می توانید انجام دهید تا با این تکنیک راحت تر شوید، فهرست کنید.
8. بیشتر از همه منتظر چه چیزی در مورد ارائه ابرقهرمان بعدی خود هستید؟
9. این بار چه کاری انجام خواهید داد تا این ابرقهرمان را به بهترین شکل ممکن تبدیل کنید؟
بعد از اینکه به این پرسشنامه پاسخ دادید، باید تصور روشنی در مورد مسافتی که از شروع این دوره طی کرده اید و چه چیزی داشته باشید. باید روی بعدی تمرکز کنید تا ابرقهرمان نهایی خود را به سطح بعدی ببرید.
از آزمایش کردن نترسید:
به یاد داشته باشید که از آزمایش کردن نترسید. یادگیری به معنای کامل بودن نیست. این در مورد کشف چیزهای جدید موثر است، که می توانید به طور مداوم انجام دهید تا به نتیجه ایده آل برای شخصیت های زن کتاب های مصور برسید.
هیچ عجله ای نیز وجود ندارد، وقت خود را صرف کنید تا واقعاً ابزارها و روش های خود را بشناسید. همانطور که آنها را در عمل به کار می برید، در مورد آنها یاد گرفته اید. ایجاد ارتباطات صحیح نه تنها به درک منطقی آنچه در مورد آن صحبت کرده ایم، بلکه در سطح عملی نیز نیاز به زمان دارد.
در این تکلیف موفق باشید!
تکنیک های پیشرفته طراحی پویا را بیاموزید اغلب از من می پرسند که چه مدت طراحی کرده ام. حقیقت این است که زمانی را به خاطر نمی آورم که نبودم. من مثل هر بچه مداد شمعی دیگری بودم، تنها تفاوتش این بود که هیچ وقت این اشتیاق برای سرمایه گذاری هنری را رها نکردم. هنوز به یاد دارم که دیوارها از بالا تا پایین با نوک نمدی یک کودک پنج ساله آتشین هنری پر میشد. کتابهای ریاضی پر از کارتون به جای اعداد، کتابهای انگلیسی پر از عکسهای بیشتر تا شعر. ادامه داشت و ادامه پیدا کرد و هرگز متوقف نشد. اولین عشق من کتاب های کمیک بود، دومین عشقم بازی های ویدیویی بود. با درک این موضوع که میخواهم در هر دو زمینه شغلی ایجاد کنم، بیشتر اواخر نوجوانیام را در مطالعه، تمرین و بهبود مستمر غوطهور کردم تا مهارتهایم را در زمینههای مختلف مهار کنم. این یک سفر طولانی و شدید بود، با آزمایشها و مصیبتهای زیادی در طول مسیر، که همگی به من کمک کرد تا مهارتهای گستردهام را به سطح امروزی برسانم. بعد از آن که خودم را وقف زنده کردن شخصیتها، دنیاها و داستانهای بازیهای ویدیویی و کتابهای کمیک کردم!
نمایش نظرات