مرورگر شما از این ویدیو پشتیبانی نمی کند.
نکته:
آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
(صرفا برای مشاهده نمونه ویدیو، ممکن هست نیاز به شکن داشته باشید.)
بارگزاری مجدد
توضیحات دوره:
داشتن مهارت های ایجاد دود و آتش قابل باور برای هر هنرمند مشتاق VFX بسیار مهم است. در این دوره بن واتس نشان می دهد که چگونه از TurbulenceFD ، یک شبیه ساز مایع فوق العاده قدرتمند که مستقیماً به CINEMA 4D متصل می شود ، برای ایجاد دود ، آتش سوزی و انفجار واقعی استفاده کنید.
می خواهید درست بپرید؟ برای آموزش کوتاه در مورد ایجاد کانتینرها و ساطع کننده ها و ارائه شبیه سازی خود ، فصل "شروع سریع" را بررسی کنید. از آنجا ، این دوره به بررسی همه جنبه های TurbulenceFD در عمق ، از جمله حل آن و تنظیمات زمان بندی ، نیروها ، کانال ها و گزینه های امیتر می پردازد. در طول مسیر ، بن چندین مثال عملی و سرگرم کننده را شامل می شود. با پایان این دوره با استفاده از Turbulence FD و ایجاد اثرات عالی دود و آتش به خود اعتماد خواهید داشت.
موضوعات شامل:
تنظیم ظروف و حافظه نهان li>
شروع و توقف شبیه سازی li>
انتخاب کانال برای شبیه سازی li>
تغییر حس شبیه سازی خود با تنظیمات زمان بندی li>
تأثیر حرکت ذرات با سرعت li>
افزودن جزئیات و تصادفی بودن با تلاطم li>
تأثیرگذاری بر شبیه سازی با کانال ها li>
تنظیم خصوصیات امیتر li>
پیش نمایش جلوه ها در نمای در li>
ایجاد ظاهر خود با سایه اندازها li>
ارائه شبیه سازی li>
سرفصل ها و درس ها
مقدمه
Introduction
خوش آمدی
Welcome
فایل های تمرینی
Exercise files
1. شروع سریع
1. Quick Start
تنظیمات برگزیده TurbulenceFD (TFD)
TurbulenceFD (TFD) preferences
ایجاد یک ظرف
Creating a container
ایجاد یک emitter
Creating an emitter
انتخاب کانال
Choosing a channel
شروع شبیه سازی
Starting the simulation
نتایج شبیه سازی خود را در قسمت مشاهده مشاهده کنید
Checking your simulation results in the viewport
ارائه شبیه سازی
Rendering the simulation
2. اصول TFD
2. TFD Fundamentals
"فلسفه" TurbulenceFD
The "philosophy" of TurbulenceFD
تنظیم یک ظرف و کاوش در شبکه وکسل
Setting up a container and exploring the voxel grid
تنظیم انبارها و کاوش در ویژگی های آنها
Setting up caches and exploring their attributes
شروع و متوقف کردن شبیه سازی
Starting and stopping the simulation
انتخاب بین پردازنده و GPU برای شبیه سازی
Choosing between CPU vs. GPU for simulation
با استفاده از حالت شبیه سازی تعاملی
Using Interactive Simulation mode
انتخاب کانال برای شبیه سازی
Choosing channels to simulate
قرار دادن یک emitter در ظرف
Placing an emitter in the container
3. شبیه سازی: تنظیمات عمومی
3. Simulations: General Settings
درک تنظیمات Solver
Understanding the Solver settings
راه اندازی انتقال ذرات
Setting up particle advection
احساس شبیه سازی خود را با تنظیمات Timing تغییر دهید
Changing the feel of your simulation with Timing settings
با Up-Res'ing جزئیات بیشتری را به شبیه سازی خود اضافه کنید
Adding more detail to your simulation with Up-Res'ing
زمان سنجی
Timing
4. شبیه سازی: درک نیروهای
4. Simulations: Understanding Forces
بر حرکت ذرات با سرعت تأثیر می گذارد
Affecting particle motion with Velocity
روی کل ظرف با باد تأثیر می گذارد
Influencing the whole container with Wind
اضافه کردن جزئیات و فرهای کوچک با Vorticity
Adding detail and small curls with Vorticity
اضافه کردن جزئیات و تصادفی با آشفتگی
Adding detail and randomness with Turbulence
5. شبیه سازی: کار با کانال
5. Simulations: Working with Channels
تأثیر شبیه سازی با کانال دما
Influencing the simulation with the Temperature channel
تحت تاثیر قرار دادن شبیه سازی با کانال تراکم
Influencing the simulation with the Density channel
تاثیرگذاری در شبیه سازی با کانال Fuel
Influencing the simulation with the Fuel channel
اضافه کردن پوسیدگی به شبیه سازی با کانال Burn
Adding decay to the simulation with the Burn channel
6. برچسب Emter TFD
6. The TFD Emitter Tag
تنظیم اندازه emitter
Setting up the emitter size
ساطع از بافت ها و نقشه های ورتکس
Emitting from textures and vertex maps
درک شدت انتشار ذرات
Understanding particle emission intensity
افزودن نیرو و جهت دهی به فرستنده ها
Adding force and directionality to emitters
درک کانالهای انتشار
Understanding emission channels
ایجاد اشیاء Collider
Creating Collider objects
7. پیش نمایش Viewport
7. Viewport Preview
مشاهده کانالها و سایه بانها در قسمت مشاهده
Viewing channels and shaders in the viewport
پیش نمایش آتش و دود به همراه پنجره Preview Fluid Container
Previewing fire and smoke together with the Preview Fluid Container window
8. برگه رندر
8. The Rendering Tab
با استفاده از شبیه سازی
Retiming the simulation
توسعه نگاه دود با سایه بان دود: قسمت اول
Developing the look of smoke with the Smoke shader: Part one
توسعه نگاه دود با سایه بان دود: قسمت دوم
Developing the look of smoke with the Smoke shader: Part two
توسعه نگاه دود با سایه بان دود: قسمت سوم
Developing the look of smoke with the Smoke shader: Part three
ایجاد نمای آتش با سایه بان آتش
Developing the look of fire with the Fire shader
9- ارائه
9. Rendering
ارائه TurbulenceFD عبور می کند
Rendering out TurbulenceFD passes
نحوه اعمال تیرگی حرکت سیال
How to apply fluid motion blur
10. نمونه های TFD: انفجار
10. TFD Examples: Explosion
تنظیم کننده فرستنده ها
Setting up the emitters
کانالها و نیروها را تنظیم کنید
Setting up the channels and forces
در حال توسعه سایه بان دود و آتش
Developing the Smoke and Fire shader
ایجاد پیش تنظیم از شبیه سازی ها و ارائه
Creating presets from simulations and rendering
11. نمونه های TFD: فرسودگی
11. TFD Examples: Burnout
آماده سازی صحنه برای شبیه سازی
Preparing the scene for simulation
آماده سازی emitter و راه اندازی کانال
Preparing emitter and channel setup
12. نمونه های TFD: تأثیر دیواره
12. TFD Examples: Wall Impact
تهیه هندسه شکستگی برای دینامیک: قسمت اول
Preparing fractured geometry for dynamics: Part one
تهیه هندسه شکستگی برای دینامیک: قسمت دوم
Preparing fractured geometry for dynamics: Part two
تنظیم ویژگی های ظرف
Setting up the container properties
تنظیم ویژگی های ظرف
Setting up the container properties
تنظیم کننده فرستنده ها و رندرها
Setting up the emitters and rendering
13. نمونه های TFD: شبیه سازی مقیاس
13. TFD Examples: Scaling Simulations
ایجاد ظرف و انتخاب مقیاس صحنه
Creating the container and choosing scene scale
نتیجه
Conclusion
بسته بندی کردن
Wrapping up
نمایش نظرات