آموزش تکنیک های آهنگسازی 2: تنش و رهاسازی

Music Composition Techniques 2: Tension & Release

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره:

وقتی اکثر مردم به یک آهنگساز فکر می کنند، کسی را تصور می کنند که در اتاق زیر شیروانی غبارآلود با یک پیانوی بزرگ، کلاه گیس سفید بزرگ نشسته است و سال 1800 است. شاید در آن زمان درست بود، اما آهنگساز مدرن دقیقاً مانند شماست. و من. در واقع، من یکی هستم.

در این دوره، تکنیک‌هایی را که برای نوشتن موسیقی در سبک‌ها و موقعیت‌های مختلف استفاده می‌کنم به شما نشان می‌دهم. من با ارکسترهای بزرگ آمریکایی، استودیوهای فیلمسازی و طراحان بازی های ویدیویی کار کرده ام، بنابراین بیش از کمی تجربه دارم. من همچنین دکترای آهنگسازی و استاد دانشگاه (آهنگسازی) هستم.

اخیراً به دلیل کلاس‌های حضوری در دانشگاه، به عنوان یک نیمه نهایی جایزه بهترین مربی موسیقی سال بنیاد گرمی معرفی شدم. اکنون این کلاس‌ها را در قالب آنلاین به Udemy می‌برم تا به دانش‌آموزان بیشتری دسترسی پیدا کنم و لذت تئوری موسیقی را به آنها بدهم.

من قصد دارم چندین "بخش" از این کلاس بسازم، و این قسمت 2 است. با رشد کلاس، بیشتر و عمیق تر به تکنیک های من خواهیم رفت. این کلاس بر ایجاد حس تنش و رهاسازی متمرکز است: یکی از اساسی‌ترین مفاهیم در آهنگسازی.

در این کلاس، موارد زیر را پوشش خواهیم داد:

  • پس زمینه من، و گوش دادن به برخی از موسیقی من
  • چرا تنش و رهاسازی؟
  • ابزارهای تجارت: نرم افزار
  • ابزارهای تجارت: مداد و کاغذ ظریف
  • تنش های بلند مدت و کوتاه مدت
  • استفاده از فرم برای تنش و رهاسازی
  • فرم هایی که درام ایجاد می کنند
  • فرم سونات
  • 4 عنصر فرم
  • مثال: موتسارت، سونات مهتاب
  • آهنگسازی با فرم سوناتا
  • کاربردهای مدرن فرم سوناتا
  • مثال: موس، پروانه و طوفان
  • کشش و رها شدن با متر
  • مترهای مرکب
  • امضاهای متر
  • مترهای ترکیبی و دوتایی متناوب
  • استفاده از ریتم برای تغییر انتظارات
  • الگوهای ریتمیک
  • مبهم سازی الگو
  • مثال: Philip Glass، Truman Show Soundtrack
  • مثال: آلن، آپوریا
  • استفاده از هارمونی برای تنش و رهاسازی
  • همخوانی و ناهماهنگی
  • طولانی شدن غالب
  • قطعنامه تاکید شده
  • صدای پدال
  • حرکت "تنهای پدال"
  • مثال: Aphex Twin، Ventolin
  • ترکیب چند تکنیک
  • مثال: Mozart، Sonata در C
  • مثال: Allen, Angel of Repose
  • موسیقی فیلم و نشانه های تنش
  • آهنگسازی برای فیلم
  • خیلی، خیلی، بیشتر!

و البته، به محض ثبت‌نام در این «بخش» کلاس، بخش‌های بعدی با تخفیف‌های زیاد به شما خواهند رسید! بیش از نصف تخفیف برای تمام بخش های آینده!

فرصت دیگری برای یادگیری آهنگسازی به روشی جامع تر از این نخواهید داشت. از اینجا شروع کنید.

دکتر جیسون آلن یک مربی دارای گواهینامه Ableton، و دکترای آهنگسازی موسیقی و استاد صداهای الکترونیک است. موسیقی او در سطح بین المللی در فیلم، رادیو، بازی های ویدیویی و صدای صنعتی و همچنین سالن کنسرت و تئاتر شنیده شده است. آلبوم سال 2015 او،  Aniscorcia،  به جدول CMJ Top200 رسید و پخش رادیویی در سراسر کشور پخش شد. در سال 2014 او به عنوان نیمه نهایی جایزه مربی موسیقی گرمی انتخاب شد.

او در حال حاضر به عنوان استاد کمکی آهنگسازی در دانشگاه سنت توماس، و مدیر عامل آکادمی اسلم در مینیاپولیس.

تمجید از کلاس های دکتر جیسون آلن:

  • "بدون شک بهترین توضیح و شرق استفاده ای است که می توان دریافت کرد. فضای کافی برای کاوش در شما باقی می گذارد. کلاس ها به سرعت می گذرند، بنابراین می توانید در مسیر مهارت باشید. منتظر چه چیزی هستید. !"
  • "شگفت انگیز - به طور جدی دوستش داشتم! من تمام دوره های او را گذراندم و باید بگویم که خیلی خوشحالم! چیزهای زیادی یاد گرفتم! جیسون یک معلم عالی است!"
  • "من هرگز هیچ آموزش رسمی در زمینه موسیقی ندیده ام. تلاش برای یادگیری همه نت ها و نحوه ترجمه همه چیز یک چالش جدی بود. پس از گذراندن این کلاس، دکتر J به طور کامل موانع را از بین برد. محتوا این بود. بسیار مفید و برای من آسان بود."
  • "من این دوره ها را دوست دارم زیرا می توانید بدون نیاز به صرف ساعت ها وقت در TMI (اطلاعات بیش از حد!) به سرعت پا به پا شوید و اجرا کنید.
  • "قبلاً ویدیوهای بسیار دیگری را در مورد ترازو و آکورد تماشا کرده ام، با این حال، این یکی بهترین بوده است. اکنون مقیاس های کوچک و آکوردها و حتی نحوه تجزیه و تحلیل آهنگ ها را می فهمم. این واقعاً به من اعتماد به نفس داد تا شروع به تولید موسیقی کنم. چون احساس می‌کنم ساختار و دستورالعمل‌هایی برای دنبال کردن دارم. عالی!»
  • "روشن و آموزنده - جیسون یک سبک واضح و بدون درهم آمیختگی (با طنزهای مهم) ارائه دارد که بر جنبه های کلیدی مهم این دوره متمرکز است. برای کسانی که شروع به کار کرده اند توصیه می شود!"
  • "دکتر آلن دوباره این کار را با مجموعه تئوری موسیقی خود انجام می دهد. این دوره واقعاً همه چیزهایی را که از بخش اول یاد گرفتم باز کرد، و اکنون بیشتر در مورد جنبه آهنگسازی موسیقی درک می کنم. من این دوره را به شدت توصیه می کنم به واقعاً چشمانم را به چیزهایی باز کرد که از آنها بی خبر بودم."
  • "بهترین معلم تاریخ، که به شما کمک می کند تا نکات تئوری موسیقی را بدون ارائه آنچه که نمی خواهید بدانید."

در این کلاس ما چند قطعه را تجزیه و تحلیل خواهیم کرد و در مورد چند پروژه مختلف در طول مسیر صحبت خواهیم کرد. شما این 3 فایل را برای زمانی که با آن پروژه ها در کلاس روبرو می شوید می خواهید.

پروژه: The 2 Chord Composition

این چیزی است که من در کلاس های دانشگاه با دانش آموزانم استفاده می کنم. همیشه نتایج عالی دارد، پس آن را امتحان کنید!

  • پشت پیانو یا هر ساز پلی‌فونیک بنشینید. دو آکورد از محتوای هارمونیک جالب پیدا کنید و آنها را روی کاغذ کارمند یادداشت کنید. 10 دقیقه پشت ساز خود بنشینید و چیزی جز آن دو آکورد ننوازید. با وارونگی ها آزمایش کنید. ترک کردن. کاغذ کارکنان خود را که دو آکورد آن نوشته شده است بردارید و به یک مکان راحت بروید. به یاد داشته باشید که صدای آن آکوردها چگونه بود. با استفاده از وارونگی و تغییرات دو آکورد خود، یک قطعه کوتاه برای پیانو سولو بنویسید. از هر نتی که دوست دارید استفاده کنید، اما همه چیز را بر اساس رابطه آن با دو آکورد قرار دهید.

سرفصل ها و درس ها

درس ها Lessons

  • متر و تنش Meter And Tension

  • مترهای ترکیبی و دوتایی متناوب Alternating Compound And Duple Meters

  • الگوهای ریتمیک Rhythmic Patterns

  • استفاده های مدرن از فرم و تنش Modern Uses Of Form and Tension

  • نمونه فرم سوناتا Sonata Form Example

  • مثال: شیشه Example: Glass

  • تعریف فرم سوناتا Sonata Form Definition

  • SkillshareFinal LectureV2 SkillshareFinalLectureV2

  • بلند مدت و کوتاه مدت Long Term And Short Term

  • فرم هایی که می شناسیم Forms We Know

  • ممنون خداحافظ! Thanks & Bye!

  • غالب طولانی مدت Prolonged Dominant

  • صدای پدال در صداهای بالاتر Pedal Tones in Higher Voices

  • میوز: پروانه ها و طوفان ها Muse: Butterflies And Hurricanes

  • چرا تنش و رهاسازی Why Tension And Release

  • مثال: آپوریا Example: Aporia

  • همخوانی و ناهماهنگی Consonance And Dissonance

  • مثال: Ventolin Example: Ventolin

  • 4 عنصر فرم سوناتا 4 Elements Of Sonata Form

  • قطعنامه تاکید شده Emphasized Resolution

  • مثال: حرکت 7. حرکت 7 Example: Kinesthesia, Movement 7

  • تقاطع فیلم مثال Intersections Of Film Example

  • دغدغه های سبکی Stylistic Concerns

  • ابزارهای بررسی Review Tools

  • به زودی: موسیقی فیلم Coming Soon: Film Music

  • استفاده از فرم سوناتا برای تنش Using Sonata Form for Tension

  • متر مرکب Compound Meters

  • آهنگسازی برای فیلم Composing For Films

  • فرآیند بررسی Review Process

  • مبهم سازی الگو Pattern Obfuscation

  • خوش آمدید و معرفی Welcome & Intro

  • تکنیک های ترکیبی Combining Techniques

  • وضوح طولانی آهنگ های پدال Long Resolutions of Pedal Tones

  • فرم هایی که درام ایجاد می کنند Forms That Create Drama

  • صدای پدال Pedal Tones

نمایش نظرات

آموزش تکنیک های آهنگسازی 2: تنش و رهاسازی
جزییات دوره
3h 19m
35
Skillshare (اسکیل شیر) Skillshare (اسکیل شیر)
(آخرین آپدیت)
978
4 از 5
دارد
دارد
دارد
Jason Allen
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Jason Allen Jason Allen

دکترا، مربی معتبر Ableton

ج. آنتونی آلن کلاه آهنگساز، تهیه کننده، ترانه سرا، مهندس، طراح صدا، دی جی، هنرمند ریمیکس، هنرمند چند رسانه ای، مجری، مخترع، و کارآفرین را بر سر داشته است. آلن یک خالق همه کاره است که تجربه پروژه های متنوع او از آثار نوشته شده برای ارکستر مینه سوتا تا قطعات ساخته شده برای فیلم، تلویزیون و رادیو را شامل می شود. آلن که یک مبتکر در زمینه عملکرد الکترونیکی است، روی مجموعه ای از کنترلرهای "دستکشی" اجرا می کند که توسط خودش طراحی، ساخته و برنامه ریزی شده است. وقتی آلن به عنوان یک هنرمند انفرادی کار نمی کند، یک همکار سریال است. وسیله اصلی همکاری او گروه Ballet Mech است که آلن یکی از سه تهیه کننده آن است.

در سال 2014، آلن یک نیمه نهایی برای بهترین مربی موسیقی سال بنیاد گرمی بود.

ج. آنتونی آلن در دانشگاه آگسبورگ در مینیاپولیس، مینه‌سوتا تدریس می‌کند و یک مدرس معتبر Ableton Live است. وی دارای مدرک دکتری در آهنگسازی، 2 مدرک کارشناسی ارشد در آهنگسازی و موسیقی الکترونیک و مدرک لیسانس در اجرای گیتار است. دکتر آلن در طول سفرهای آکادمیک خود جوایز متعددی را دریافت کرده است.

آلن متولد و بزرگ شده در میشیگان، با انواع مختلفی از رسانه های تعاملی از جمله صوتی، تصویری، نصب و رقص کار کرده است. کار آقای آلن در سراسر جهان تجربه شده است و به آن "مطالعه در صدا و حرکت شوم" (خورشید بالتیمور)، "توهم زا شنیداری" (رادیو عمومی مینه سوتا) و "استفاده زیبا و جذاب از فن آوری. ” (Cogapp: وبلاگ هنر و علم). در سال 2003 آلن به تیم جشنواره موسیقی و هنر الکترونیک اسپارک پیوست و تا سال 2009 دستیار کارگردان و تهیه کننده اصلی بود.