آموزش برنامه نویسی و توسعه بازی Lua با LÖVE

Lua Programming and Game Development with LÖVE

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره: اصول برنامه نویسی را بیاموزید، سپس از آن دانش برای ایجاد بازی با موتور بازی سازی مبتدی استفاده کنید: Love2D! اصول برنامه نویسی را بدانید نحوه استفاده از Lua از ویژگی های اصلی LÖVE استفاده کنید نرم افزار منبع باز را بیابید و از آن استفاده کنید ویرایشگرها و ابزارهای اضافی را وارد کنید بازی های خود را بسازید! پیش نیازها:قابلیت استفاده از قابلیت های اولیه کامپیوتر شما امکان دانلود و نصب برنامه ها

برای برنامه نویسان مبتدی و باتجربه، یکی از بهترین ابزارها برای یادگیری ساخت بازی LÖVE (همچنین به عنوان Love2D شناخته می شود)، یک موتور بازی متن باز است که به کاربران اجازه می دهد منطق بازی های خود را در Lua بنویسند. برای انتخاب زبان برنامه نویسی این جواهرات پنهان صنعت توسعه برای یادگیری مفاهیم اساسی و همچنین استفاده از آنها برای ایجاد برنامه های کاربردی در مقیاس کامل عالی هستند.

این دوره یک رویکرد پروژه محور برای درک مبانی برنامه نویسی و نقش آن در توسعه بازی است. سخنرانی‌ها هیچ دانش فنی قبلی را فرض نمی‌کنند و چه قبلاً برنامه‌نویسی کرده باشید یا نه، محتوایی در این دوره وجود دارد که می‌تواند توسط هر کسی استفاده شود. ما با هم سه بازی مجزا ایجاد خواهیم کرد که هر کدام از لحاظ سختی افزایش می‌یابند و با انجام این کار، آشنایی زیادی با برنامه‌نویسی بازی‌های ویدیویی به دست خواهیم آورد. پس از یادگیری عملکرد اصلی آنچه LÖVE ارائه می دهد، آماده خواهید بود که این دانش را برای ایجاد بازی های خود به کار ببرید.

این دوره با چندین سخنرانی شروع می شود که در مورد اصول برنامه نویسی با Lua بحث می کند، به طور خاص این موارد را پوشش می دهد:

• متغیرها
• بیانیه های شرطی
• حلقه ها
• توابع
• نظرات
• محلی در مقابل جهانی
• جداول

این مفاهیم در اکثر زبان های برنامه نویسی رایج است، بنابراین اطلاعات پوشش داده شده در این بخش را می توان فراتر از محدوده این دوره به کار برد. برای اضافه کردن به این، اگر از قبل سابقه برنامه نویسی دارید، یک "خلاصه نحوی" وجود خواهد داشت که به سرعت نحوه انجام هر یک از این اقدامات را در Lua به طور خاص مورد بحث قرار می دهد، بنابراین اگر قبلاً دارید، نیازی به تماشای هر سخنرانی نیست. برخی از تجربه‌های مرتبط، اما قبلاً با Lua کار نکرده‌ام.

بعد از درس برنامه نویسی، ما مستقیماً به کار با LÖVE می رویم و بازی های خود را در بقیه دوره ایجاد می کنیم. ما با یک بازی ساده Shooting Gallery شروع می کنیم، سپس به یک تیراندازی از بالا به پایین می رویم و دوره را با یک پلتفرمر مبتنی بر فیزیک به پایان می رسانیم. در پایان، ما تمام مفاهیم توسعه بازی زیر را پوشش خواهیم داد:

• ساخت یک شخصیت قابل پخش
• ورودی صفحه کلید و ماوس
• طراحی گرافیک
• دشمنان
• برخورد
• تایمر
• تصادفی بودن
• طرح رنگی RGB
• فیزیک
• انیمیشن ها
• استفاده از نرم افزار منبع باز
• کاشی کاری
• دوربین
• جلوه های صوتی و موسیقی
• حفظ امتیاز
• ذخیره داده

با قابلیت پیاده سازی تمامی این ویژگی ها، شما کاملا آماده خواهید بود تا بازی های خود را بسازید. با کدنویسی همراه با سخنرانی ها، اطلاعات در حین مرور مطالب با شما همراه می شود و در پایان، مهارت های برنامه نویسی و توسعه شما به اندازه کافی قوی خواهد بود تا بتوانید هر ایده بازی را که فکر می کنید، زنده کنید!


سرفصل ها و درس ها

نصب و بررسی اجمالی Install and Overview

  • بررسی اجمالی دوره Course Overview

  • در حال نصب LÖVE Installing LÖVE

  • محیط برنامه نویسی Programming Environment

  • ساختار پروژه Project Structure

  • پروژه ها در GitHub Projects On GitHub

برنامه نویسی لوا Lua Programming

  • معرفی لوا Introduction to Lua

  • متغیرها Variables

  • اگر بیانیه ها If Statements

  • Else و ElseIf Else and ElseIf

  • در حالی که حلقه ها While Loops

  • برای حلقه ها For Loops

  • کارکرد Functions

  • نظرات Comments

  • متغیرهای محلی و جهانی Local and Global Variables

  • جدول pt. 1 Tables pt. 1

  • جدول pt. 2 Tables pt. 2

  • بررسی نحو Syntax Review

  • مسابقه برنامه نویسی Lua Lua Programming Quiz

بازی شماره 1: گالری تیراندازی Game #1: Shooting Gallery

  • نمای کلی گالری عکسبرداری Shooting Gallery Overview

  • بارگیری، به روز رسانی و ترسیم Load, Update, and Draw

  • رسم اشکال Drawing Shapes

  • رنگ ها و گرافیک های همپوشانی Colors and Overlapping Graphics

  • جدول هدف و متغیرهای جهانی Target Table and Global Variables

  • با استفاده از ماوس Using the Mouse

  • شلیک به هدف Shooting the Target

  • تصادفی بودن Randomness

  • تایمر Timer

  • جن (تصاویر) Sprites (Images)

  • منوی اصلی Main Menu

  • پایان لمس Finishing Touches

  • بازی شماره 1 ارزیابی مهارت Game #1 Skills Assessment

  • بازی شماره 1 چالش کدنویسی Game #1 Coding Challenge

بازی شماره 2: تیرانداز از بالا به پایین Game #2: Top-Down Shooter

  • بررسی اجمالی تیرانداز از بالا به پایین Top-Down Shooter Overview

  • راه اندازی جهانی World Setup

  • حرکت بازیکن Player Movement

  • زمان دلتا Delta Time

  • چرخش جن Sprite Rotation

  • روبروی موش Facing the Mouse

  • دشمنان Enemies

  • چرخش دشمن Enemy Rotation

  • جنبش دشمن Enemy Movement

  • برخوردهای اساسی Basic Collisions

  • پرتابه های تیراندازی Shooting Projectiles

  • Sprites پوسته پوسته شدن Scaling Sprites

  • حذف پرتابه ها Deleting Projectiles

  • تیراندازی به دشمنان Shooting Enemies

  • موقعیت تخم ریزی دشمن Enemy Spawn Position

  • تایمر تخم ریزی دشمن Enemy Spawn Timer

  • منو، امتیاز، و لهستانی Menu, Score, and Polish

  • بازی شماره 2 ارزیابی مهارت Game #2 Skills Assessment

  • بازی شماره 2 چالش کدنویسی Game #2 Coding Challenge

بازی شماره 3: Platformer Game #3: Platformer

  • مروری بر پلتفرمر Platformer Overview

  • فیزیک Physics

  • حرکت و پریدن Moving and Jumping

  • کلاس های برخورد Collision Classes

  • پرس و جو برای برخورد دهنده ها Querying for Colliders

  • تصاوير متحرك Animations

  • گرافیک پلیر Player Graphics

  • تغییر بین انیمیشن ها Changing Between Animations

  • جهت پخش (برگرداندن انیمیشن) Player Direction (Flipping the Animation)

  • انیمیشن پرش Jump Animation

  • چندین فایل Lua Multiple Lua Files

  • کاشی کاری شده Tiled

  • وارد کردن نقشه کاشی شده به LÖVE Import Tiled Map to LÖVE

  • تخم ریزی اجسام از کاشی Spawning Objects from Tiled

  • دوربین Camera

  • دشمنان پلتفرمر Platformer Enemies

  • انتقال بین سطوح Transitioning Between Levels

  • ذخیره داده ها Saving Data

  • موسیقی و صداها Music and Sounds

  • پایان لمس Finishing Touches

  • پایان لمس Finishing Touches

  • بازی شماره 3 ارزیابی مهارت Game #3 Skills Assessment

  • بعد چه می شود؟ What's Next?

توسعه بازی های وب Web Game Development

  • LÖVE برای مرور کلی وب LÖVE for Web Overview

  • راه اندازی و نصب Love.js Love.js Setup and Installation

  • ساخت و اجرا با Love.js Building and Running with Love.js

  • میزبانی بازی شما Hosting Your Game

توسعه بازی موبایل Mobile Game Development

  • نمای کلی موبایل Mobile Overview

  • لمس کردن صفحه نمایش Touching the Screen

  • تطبیق با اندازه صفحه نمایش Adapting to Screen Size

  • نصب ابزار اندروید Installing Android Tools

  • در حال تولید APK Generating the APK

  • نصب بر روی دستگاه اندرویدی شما Installing on Your Android Device

  • امضای برنامه شما Signing Your App

  • انتشار اپلیکیشن شما Publishing Your App

سخنرانی های جایزه Bonus Lectures

  • Command Line و Git Basics Command Line and Git Basics

نمایش نظرات

آموزش برنامه نویسی و توسعه بازی Lua با LÖVE
جزییات دوره
8.5 hours
82
Udemy (یودمی) Udemy (یودمی)
(آخرین آپدیت)
8,466
4.9 از 5
دارد
دارد
دارد
Kyle Schaub
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Kyle Schaub Kyle Schaub

مهندس نرم افزار