آموزش ساختار داستان: 8 مورد ضروری برای ترسیم رمان یا فیلمنامه شما

Story Structure: 8 Essentials for Outlining Your Novel or Script

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره:

هیچ رویکرد یکسانی برای نوشتن داستان وجود ندارد، اما نداشتن جایی برای شروع می‌تواند ترسناک باشد. فرقی نمی‌کند که شما یک پانستر یا پلاتر، رمان‌نویس یا فیلم‌نامه‌نویس باشید، این هشت نکته ضروری داستان به شما کمک می‌کند تا قلب داستانتان را مشخص کنید و درگیری‌تان را به سمت اوج احساسی رضایت‌بخش‌تر بسازید.

هر درس یکی از هشت نکته ضروری داستان را بررسی می کند، آن را در یک ساختار سه پرده ای در چارچوب قرار می دهد و به شما نکاتی در مورد نحوه استفاده از آن برای داستان منحصر به فرد خود می دهد. همچنین این فرصت را خواهید داشت که ببینید چگونه از این نکات در داستان های موفق ژانرهای مختلف استفاده شده است. پروژه کلاس شما با استفاده از این هشت نکته، طرح کلی داستان شما خواهد بود.

با این حال، هیچ داستانی 100٪ مبتنی بر داستان نیست. شخصیت را نیز باید در نظر گرفت! برای بهترین نتایج، این دوره را با کلاس نویسندگی دیگر من،  .

جفت کنید

پروژه کلاس شما طرح کلی رمان یا فیلمنامه شما با استفاده از هشت نکته اساسی داستان در یک ساختار سه پرده، همانطور که در زیر ذکر شده است، خواهد بود. پروژه خود را با دنبال کردن این دو مرحله تکمیل کنید:

  1. این طرح کلی را کپی و در پروژه خود جایگذاری کنید و یادداشت های خود را به صورت پررنگ اضافه کنید. هر یک از شما سبک طراحی متفاوتی خواهید داشت: یادداشت‌های شما ممکن است توصیف طولانی از یک صحنه یا نقاط گلوله ساده باشد تا به شما کمک کند در مسیر خود بمانید.
  2. اگر هر یک از دوره‌های نویسندگی دیگر من را گذرانده‌اید، پیوندی به پروژه‌های کلاسی نیز اضافه کنید، زیرا آنها به این داستان مربوط می‌شوند.

الگوی طرح کلی - این را در پروژه خود کپی و جایگذاری کنید:

عمل اول: راه‌اندازی 

  • نکته اصلی داستان شماره 1: قلاب
  • اختیاری: نجات گربه
  • نکته اساسی داستان شماره 2: برهم زدن وضعیت موجود
  • نکته اصلی داستان شماره 3: دریچه بدون بازگشت

عمل دوم: درگیری در حال افزایش

  • نکته اساسی داستان شماره 4: طرح اولیه
  • اختیاری: مشکل دم کردن
  • نکته اصلی داستان شماره 5: نقطه میانی و لحظه آینه
  • اختیاری: Mounting Forces
  • نکته اصلی داستان شماره 6: همه امیدها از دست رفته است

ACT III: CLIMAX و RESOLUTION

  • نکته اساسی داستان شماره 7: تغییر شکل
  • نکته اساسی داستان شماره 8: نقطه اوج و وضوح

–––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––– –––––––––––––––––––

به خاطر داشته باشید: لازم نیست اینها را به ترتیب پر کنید! این می تواند هر چقدر که دوست دارید بی نظم یا تمیز باشد. هنگامی که طرح کلی خود را پست کردید، همیشه می توانید به عقب برگردید و آن را تغییر دهید! نوشتن به اندازه تکمیل چک لیست نیست. همانطور که شخصیت های خود را توسعه می دهید، طرح شما نیز تغییر می کند - و بالعکس. ممکن است فکر کنید داستانتان ناقص است، یا خیلی خشن است که نمی‌توانید آنلاین کنید. به هر حال پستش کن این به شما کمک می کند صفحه خالی و دروغ بلاک نویسنده را شکست دهید. فقط بنویسید و مطمئن باشید که به چیزی سعادتمند تبدیل خواهد شد.

سلب مسئولیت: من این دوره را از طیف گسترده ای از نکات و ترفندهای ارائه شده توسط سایر نویسندگان و معلمان اقتباس کردم. این رویکرد شخصی من با استفاده از آموخته‌هایم است، و پیشنهاد می‌کنم رویکرد خود را نیز توسعه دهید. برای منابع اطلاعاتی بیشتر، کتاب های زیر را به شدت توصیه می کنم:

  • هنر شخصیت: خلق شخصیت های به یاد ماندنی برای داستان، فیلم و تلویزیون توسط دیوید کوربت
  • رمان خود را از میانه نوشته جیمز اسکات بل بنویسید
  • نجات گربه! آخرین کتاب در مورد فیلمنامه نویسی که همیشه به آن نیاز خواهید داشت توسط بلیک اسنایدر

سرفصل ها و درس ها

درس ها Lessons

  • قانون اول - نکته شماره 2: برهم زدن وضعیت موجود Act I - Point #2: Upsetting the Status Quo

  • مقدمه قانون دوم: درگیری در حال افزایش Intro to Act II: Rising Conflict

  • قانون سوم - نکته شماره 7: تحول Act III - Point #7: Transformation

  • قانون دوم - نکته 4: طرح اولیه Act II - Point #4: The Initial Plan

  • مقدمه قانون اول: راه اندازی Intro to Act I: The Setup

  • نمای کلی کلاس Class Overview

  • قانون اول - نکته شماره 3: درگاه بدون بازگشت Act I - Point #3: Doorway of No Return

  • قانون سوم - نقطه 8: نقطه اوج و وضوح Act III - Point #8: Climax & Resolution

  • قانون اول - نکته شماره 1: قلاب Act I - Point #1: The Hook

  • نتیجه Conclusion

  • قانون دوم - نقطه 5: نقطه میانی و لحظه آینه Act II - Point #5: Midpoint & Mirror Moment

  • قانون دوم - نکته شماره 6: همه امیدها از بین رفته است Act II - Point #6: All Hope is Lost

نمایش نظرات

آموزش ساختار داستان: 8 مورد ضروری برای ترسیم رمان یا فیلمنامه شما
جزییات دوره
27m
12
Skillshare (اسکیل شیر) Skillshare (اسکیل شیر)
(آخرین آپدیت)
6,009
4 از 5
دارد
دارد
دارد
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Rebecca Loomis Rebecca Loomis

خلاق اجباری با سرگرمی های بیش از حد

ربکا یک عکاس آزاد، طراح گرافیک و نویسنده است که در زمینه بازاریابی، فیلمبرداری و غیره تجربه دارد. وقتی ربکا از سوراخ هابیت درونگرا خود بیرون می‌خزد، از ماجراجویی در فضای باز، رقص اجتماعی و درست کردن غذاهای خوشمزه لذت می‌برد!