لطفا جهت اطلاع از آخرین دوره ها و اخبار سایت در
کانال تلگرام
عضو شوید.
آموزش SOLIDWORKS 2012
SOLIDWORKS 2012 Essential Training
نکته:
آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره:
در این دوره ، نویسنده گابریل کوربت نحوه ایجاد قطعات و مجموعه های آماده برای تولید را در SOLIDWORKS 2012 نشان می دهد. این دوره با طراحی ساده 2D و ابزار ویرایش طرح نرم افزار ، گام به گام دستورالعمل ساخت هندسه سه بعدی را از طرح های 2D ارائه می دهد . این دوره ایجاد اشیا complex سه بعدی پیچیده با ابزارهای Extrude ، Revolve ، Sweep و Loft را در بر می گیرد و ساخت مجموعه های پیچیده را با جفت کردن قطعات جداگانه با هم در مجموعه ها و ساختارهای مقاوم نشان می دهد.
این دوره نحوه برش و چرخش سوراخ ها را به قطعات نشان می دهد و با استفاده از ابزار Hole Wizard می توان سوراخ های استاندارد صنعت مانند سوراخ کن ، غرق کن و شیر را ایجاد کرد. بهترین روش برای طراحی قطعات در طول دوره و همچنین روشهای ایجاد سریعتر و آسانتر قطعات با استفاده از معادلات ، آینه سازی و ابزارهای الگویی مورد تأکید است. این دوره با تولید نقشه های آماده ساخت کامل با یک لایحه مواد به پایان می رسد. به عنوان یک ویژگی پاداش ، گابریل نحوه عکسبرداری از یک طرح نهایی را نشان می دهد. پرونده های ورزشی همراه با دوره است.
موضوعات شامل:
شروع طرح جدید li>
افزودن و از بین بردن روابط li>
تغییر اندازه طرح برای ویژگی های اندازه خاص li>
تنظیم گزینه های سیستم ، واحدها و الگوها li>
ترسیم چند ضلعی ها li>
رسم دایره ها ، کمان ها و خطوط شکاف li>
ایجاد هندسه افست li>
انتقال ، کپی کردن و چرخش عناصر li>
کار با صفحات ، محورها و سیستم مختصات li>
استفاده از Revolve و Loft برای ایجاد اشیا 3D سه بعدی li>
اصلاح با برش Revolve ، Loft و Sweep
ایجاد گوشه های صاف و زاویه دار با فیله و پخ li>
طراحی با بلوک های اسکیس li>
کار با زیر مجموعه ها li>
ایجاد قسمتهای رشته ای li>
ادغام اکسل برای مدیریت جداول طراحی li>
افزودن نمادهای بعدی به نقاشی li>
ارائه تصویری از یک قطعه یا مونتاژ li>
سرفصل ها و درس ها
مقدمه
Introduction
خوش آمدی
Welcome
با استفاده از پرونده های تمرینی
Using the exercise files
1. گشت و گذار در رابط
1. Touring the Interface
راه اندازی SOLIDWORKS برای اولین بار
Launching SOLIDWORKS for the first time
دسترسی و سفارشی سازی روبان
Accessing and customizing the Ribbon
گشت و گذار در نوار میانبر و شناسایی کلیدهای ضروری
Touring the shortcut bar and identifying essential keys
ذخیره ، تغییر نام و مدیریت پرونده ها
Saving, renaming, and managing files
2. معرفی فضای کاری 3D
2. Introducing the 3D Workspace
درک دنیای سه بعدی
Understanding the 3D world
شش مرحله استفاده شده در تقریباً تمام ویژگی های مدل سازی
The six steps used in almost all modeling features
شروع یک طرح جدید
Starting a new sketch
3. ابزارهای طراحی اولیه
3. Basic Sketching Tools
طراحی خطوط و خطوط مرکزی
Sketching lines and center lines
با استفاده از ابزار Circle
Using the Circle tool
افزودن و از بین بردن روابط
Adding and removing relationships
درک انواع روابط
Understanding relationship types
ابعاد یک طرح برای تعریف ویژگی های اندازه خاص
Dimensioning a sketch to define specific size attributes
تنظیم گزینه ها ، واحدها و قالب های سیستم
Setting system options, units, and templates
4- روابط و ابزار طراحی
4. Relationships and Sketching Tools
طراحی مستطیل
Sketching rectangles
ایجاد قوس در یک طرح
Creating arcs in a sketch
رسم اسپلین ها در یک طرح
Drawing splines in a sketch
چند ضلعی های طراحی
Sketching polygons
5. ابزارهای ویرایش طرح
5. Sketch-Editing Tools
پیرایش و گسترش بخش هایی از یک طرح
Trimming and extending portions of a sketch
ایجاد هندسه افست
Creating offset geometry
عناصر در حال حرکت ، کپی کردن و چرخش
Moving, copying, and rotating elements
پاک کردن ، خنثیسازی و اقدامات مجدد
Erasing, undoing, and redoing actions
آینه کاری بخشی از یک طرح
Mirroring part of a sketch
ایجاد الگوهای تکراری در یک طرح
Creating repeating patterns in a sketch
استفاده از خطوط ساختمانی برای قرار دادن ویژگی ها با دقت
Using construction lines to place features with precision
6. هندسه مرجع
6. Reference Geometry
کار با هواپیماها
Working with planes
قرار دادن و استفاده از محورها
Placing and using axes
کار با سیستم مختصات و نکات فردی
Working with the coordinate system and individual points
7. هندسه سه بعدی ساختمان
7. Building 3D Geometry
بیرون کشیدن یک طرح به یک جسم سه بعدی
Extruding a sketch into a 3D object
با استفاده از Revolve برای ایجاد قطعات سه بعدی در اطراف یک محور دایره ای
Using Revolve to create 3D parts around a circular axis
استفاده از Loft برای ایجاد یک شکل پیچیده
Using Loft to create a complex shape
پالایش یک شکل شیروانی با منحنیهای راهنما
Refining a loft shape with guide curves
استفاده از Sweep برای ایجاد شکل سیم و لوله
Using Sweep to create wire and pipe shapes
8- حذف مواد
8. Removing Material
با استفاده از Extruded Cut برای برش قسمت هایی از یک شی سه بعدی
Using Extruded Cut to trim parts of a 3D object
پیرایش با برش گردان
Trimming with the revolve cut
پیرایش با برش شیروانی
Trimming with the loft cut
پیرایش با برش جارو
Trimming with the sweep cut
9. هندسه پالایش
9. Refining Geometry
استفاده از فیله ها و محفظه ها برای ایجاد گوشه های صاف یا زاویه دار
Using fillets and chamfers to create smooth or angled corners
ایجاد الگوهای تکراری مستطیل
Creating repeating rectangular patterns
ایجاد الگوهای دایره ای تکرار شونده
Creating repeating circular patterns
آینه سازی اجسام
Mirroring objects
ایجاد اشیاء توخالی با Shell و Draft
Creating hollow objects with Shell and Draft
10. بلوک
10. Blocks
کار با طرح های قابل استفاده مجدد با استفاده از بلوک
Working with reusable sketches using blocks
ایجاد بلوک
Creating blocks
طراحی با بلوک
Designing with blocks
11. مجمع: قرار دادن آن همه با هم
11. Assembly: Putting it All Together
دانستن ابزارها برای شروع یک مجمع جدید
Understanding the tools for beginning a new assembly
شناسایی مراحل ایجاد مجمع
Identifying steps in creating an assembly
جفت گیری قطعات با هم در یک مونتاژ
Mating parts together in an assembly
اندازه جزیی قطعات در محیط نمونه سازی پارامتری با دقت مطابقت دارد
Matching part sizes accurately in the parametric prototyping environment
کار با زیر مجموعه ها
Working with subassemblies
الگوبرداری در مجامع
Patterning in assemblies
در حال بارگیری قطعات از پیش ساخته از اینترنت
Downloading pre-made parts from the Internet
کار با قطعات پیش ساخته همراه با SOLIDWORKS Professional و SOLIDWORKS Premium
Working with pre-made parts bundled with SOLIDWORKS Professional and SOLIDWORKS Premium
12. ماتس پیشرفته
12. Advanced Mates
جفت گیری قطعات با همسان های همزمان ، موازی و مسافت
Mating parts with coincident, parallel, and distance mates
قطعات جفت گیری با همرنگ های مماس و عرض
Mating parts with tangent and width mates
جفت گیری قطعات در طول مسیر
Mating parts along a path
جفت گیری قطعات با تراز کردن هواپیماها
Mating parts by aligning planes
13. سوراخ جادوگر
13. Hole Wizard
شروع کار با جادوگر سوراخ
Getting started with the Hole Wizard
درک انواع و استانداردهای سوراخ
Understanding hole types and standards
موقعیت های سوراخ در طرح های طرح دار
Positioning holes in layout sketches
14. مدل سازی در متن
14. In-Context Modeling
پیوند طرح ها به قسمت های دیگر
Linking sketches to other parts
پیوند به طرح های طرح بندی
Linking to layout sketches
با استفاده از جادوگر سوراخ در متن
Using the Hole Wizard in context
15. ایجاد قطعات رشته ای
15. Creating Threaded Parts
محاسبه مقادیر برای ایجاد یک قسمت رشته
Calculating values for creating a threaded part
با استفاده از یک مسیر رفت و برگشت مارپیچ برای ایجاد نخ
Using a helix sweep path to create a thread
درک موضوعات داخلی و خارجی
Understanding internal and external threads
16. معادلات و جداول طراحی
16. Equations and Design Tables
استفاده از معادلات در پالایش طرح
Using equations in refining sketching
کار با محاسبات پیچیده
Working with complex calculations
ادغام مایکروسافت اکسل برای مدیریت جداول طراحی
Integrating Microsoft Excel to manage design tables
ساخت مجامع با استفاده از تنظیمات قسمت
Making assemblies using part configurations
17. نقاشی قسمت
17. Part Drawings
کار با الگوهای رسم
Working with drawing templates
تنظیم گزینه های ترسیم و خصوصیات ورق
Setting up drawing options and sheet properties
انتخاب زاویه طرح ریزی صحیح: زاویه اول در مقابل زاویه سوم
Choosing the correct projection angle: first angle vs. third angle
اضافه کردن نماهای مدل به یک نقاشی
Adding model views to a drawing
18. اضافه کردن نمادهای ابعاد به یک نقشه
18. Adding Dimension Notations to a Drawing
ایجاد نمادهای بعد عمومی
Creating general dimension notations
ایجاد ابعاد زنجیره ای و منظم
Creating chain and ordinate dimensions
اندازه گیری سوراخ ها و ویژگی های منحنی
Dimensioning holes and curved features
اعمال ابعاد خودکار
Applying auto dimensions
19. اضافه کردن یادداشتهای عمومی
19. Adding General Annotations
ایجاد فراخوان های سوراخ
Creating hole callouts
اضافه کردن علائم مرکز و خطوط مرکزی به یک نقاشی
Adding center marks and centerlines to a drawing
افزودن یادداشتهای مورد
Adding item notes
تجدید نظر در نقشه
Drawing revisions
20. نقشه مونتاژ
20. Assembly Drawings
اضافه کردن مجامع به نقشه ها
Adding assemblies to drawings
از جمله قبض مواد
Including a bill of materials
افزودن یک بلوک عنوان و خصوصیات ورق به یک نقاشی مونتاژ
Adding a title block and sheet properties to an assembly drawing
ایجاد یک نمای منفجر شده برای طراحی مونتاژ
Building an exploded view for an assembly drawing
از جمله بادکنک های جزئی در یک طراحی مونتاژ
Including part balloons in an assembly drawing
21. ارائه
21. Rendering
ارائه تصویر از یک قسمت یا یک مونتاژ
Rendering an image of a part or an assembly
گابریل کوربت یک طراح محصول، مدرس و سخنران با تجربه است.
گابریل دارای مدرک لیسانس مهندسی مکانیک است و در 18 سال گذشته یک طراح محصول فعال بوده است. او قبلاً صاحب یک ماشینفروشی نمونه اولیه بود که قطعاتی را برای سازمانهای مهمی مانند آزمایشگاه پیشرانه جت (JPL) و پاناسونیک میساخت. گابریل با ترکیب تجربه طراحی جامد و مهارت در دنیای واقعی در ساخت محصولات، توانایی منحصر به فرد در طراحی سریع و موثر محصولات را دارد. او مرتباً با شرکتها در مورد روشهای ساخت و طراحی بهتر و کارآمدتر مشورت میکند.
گابریل با بسیاری از استارتآپها و شرکتهای تأسیس شده کار کرده و محصولاتی را برای بازارهای مصرفکننده، صنعتی و پزشکی توسعه داده است. او روی همه جنبه های توسعه محصول از جمله طراحی محصول، مهندسی، بازاریابی، فروش و مدیریت کار کرده است.
گابریل از سال 2011 نویسنده Lynda.com بوده و دوره هایی را در مورد SOLIDWORKS، Onshape، rapid ایجاد کرده است. نمونه سازی و صدور گواهینامه او گروه کاربری SOLIDWORKS Orange County را اداره می کند و SOLIDWORKS و ماشینکاری CNC را در کالج Irvine Valley تدریس کرده است. علاوه بر این، او شرکت مهندسی طراحی خود به نام Tiger Industrial Inc را اداره می کند. او در SOLIDWORKS World در دالاس، سن دیگو، فلوریدا و لس آنجلس ارائه کرده است.
علائق گابریل شامل سرمایه گذاری های جدید، عکاسی، سفر ماجراجویی، موج سواری است. ، دوچرخه سواری در کوهستان، و پدل بردینگ ایستاده.
نمایش نظرات