لطفا جهت اطلاع از آخرین دوره ها و اخبار سایت در
کانال تلگرام
عضو شوید.
آموزش چگونه یک بازی بقای سه بعدی در Godot 4.2 با GDScript ایجاد کنیم
How to Create a 3D Survival Game in Godot 4.2 with GDScript
نکته:
آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره:
آموزش ایجاد یک بازی بقای اول شخص با Godot 4.2 و GDScript. سیستم ها، گیم پلی، طراحی، همه چیز را یاد خواهید گرفت استاد گودو توسعه بازی: یادگیری 2 بعدی، سه بعدی، هوش مصنوعی، فیزیک، انیمیشن، صدا و بسیاری موارد دیگر! معماری سیستمهای قوی در گودو: ارتباطات جهانی، کنترلکنندهها، پیکربندیها، منابع سفارشی سیستمهای بازی تمیز در GDScript: مدیران، Multithreading، ترکیب، وراثت، نما درگاهها به راحتی بر موانع توسعه بازی غلبه میکنند، با استفاده از: Raycasting، Physics Layers، Rendering UI سلسله مراتب فایل ها با استفاده از پلاگین ها در گودو به طور کلی ایجاد سیستم های تمیز، مقیاس پذیر و انعطاف پذیر به عنوان پایه ای بسیار محکم برای بازی های بزرگتر
به دوره جامع ما در زمینه ایجاد یک بازی سه بعدی جذاب بقای اول شخص با استفاده از موتور Godot 4.2.1 و زبان برنامه نویسی GDScript خوش آمدید. سفری هیجان انگیز را آغاز کنید که در آن عمیقاً در توسعه بازی غوطه ور خواهید شد و بر مهارت های ضروری برای ایجاد تجربه های گیم پلی همهجانبه تسلط خواهید داشت.
در طول این دوره، شما به دانش و ابزارهای مورد نیاز برای زنده کردن ایده های بازی خود مجهز خواهید شد. هنگام ساختن یک بازی بقای اول شخص از ابتدا، با مکانیک های پیچیده مانند جمع آوری اقلام، کاردستی، شکار، آشپزی و ساختن، اصول طراحی بازی را بیاموزید.
یکی از تمرکزهای اصلی این دوره بر ایجاد یک معماری سیستم های جامد است. شما به دنبال ایجاد یک سلسله مراتب فایل پروژه با ساختار خوب و توسعه سیستم های بازی با کیفیت بالا، انعطاف پذیر و مقیاس پذیر با کدهای تمیز و کارآمد خواهید بود. در پایان، مهارتهایی برای ایجاد بازیهایی خواهید داشت که نه تنها جذاب هستند، بلکه به راحتی قابل نگهداری و گسترش هستند.
در اینجا نگاهی اجمالی به آنچه پوشش خواهیم داد:
اجرای یک کنترلر اول شخص
تسلط بر امواج پرتوی برای تشخیص دقیق شی و تعامل
افزودن غوطه وری با جلوه های صوتی و انیمیشن
تقویت جلوه های بصری با ذرات و توئین
اجرای هوش مصنوعی ماشین حالت برای رفتار دشمن
ایجاد یک سیستم رویداد جهانی برای ارتباط موثر بین عناصر بازی
طراحی سیستمهای قوی موجودی و تجهیز اقلام
اجرای چرخه روز و شب پویا برای گیم پلی واقع گرایانه
تقویت زیبایی بصری با سایهزن آب و جلوههای نورپردازی سفارشی
استفاده از افزونهها برای عملکرد افزوده و چند رشتهای برای بهبود عملکرد
ایجاد منابع سفارشی
در پایان این دوره، مهارت و اعتماد به نفس برای ایجاد بازی بقای اول شخص سه بعدی خود را خواهید داشت که آماده اشتراک گذاری با جهان است. در این ماجراجویی هیجان انگیز به ما بپیوندید و رویاهای توسعه بازی خود را به واقعیت تبدیل کنید!
سرفصل ها و درس ها
بیا شروع کنیم
Let's Get Started
راه اندازی پروژه
Setting Up The Project
شخصیت بازیکن
Player Character
اقلام قابل تعامل
Interactable Items
HUD، رویدادها و بولتن ها
HUD, Events and Bulletins
سلسله مراتب صحنه و مراحل
Scene Hierarchy And Stages
موارد
Items
منابع مورد
Item Resources
مدیر موجودی
Inventory Manager
منوی پخش 1 - UI
Player Menu 1 - UI
منوی پخش 2 - آیتم ها
Player Menu 2 - Items
منوی پخش 3 - توضیحات مورد
Player Menu 3 - Item Descriptions
نمایش نظرات