لطفا جهت اطلاع از آخرین دوره ها و اخبار سایت در
کانال تلگرام
عضو شوید.
آموزش Blender 2.8 UV Mapping
Blender 2.8 UV Mapping
نکته:
آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره:
نقشه برداری UV یک مهارت ضروری برای اعمال بافت بر روی اشیاء سه بعدی در Blender 2.8 برای انیمیشن و بازی است. در این دوره به بررسی نقشه UV چیست، چرا به آن نیاز است، و همچنین ابزارها و تکنیکهایی را که به شما کمک میکنند بهطور کارآمد از اشیاء سهبعدی خود در Blender 2.8 نقشهبرداری کنید، میپردازیم.
در مورد:
خواهید آموخت
جلوگیری از کشش در جزایر UV شما
پنهان کردن درزها
اهمیت مقیاس یکنواخت
ابزار پروژه هوشمند UV Blender 2.8
Blender 2.8's Live Unwrap Tool
Blender 2.8's Align Tool
Blender 2.8's Stitch Tool
بهینه سازی یک نقشه UV برای یک شخصیت بازی در Blender 2.8
تکسچرینگ در کریتا
استفاده از بافت ها در Blender 2.8
بنابراین، اگر با UV Mapping تازه کار هستید، یا شاید همه آن هنوز کاملاً کلیک نشده است، برای این مقدمه برای UV Mapping در Blender 2.8 به من بپیوندید.
ما دوره را با مروری بر اصول UV Mapping در Blender 2.8 آغاز می کنیم. و سپس ما روی 5 پروژه مختلف نقشه برداری UV کار خواهیم کرد که هر کدام دارای پیچیدگی فزاینده ای هستند تا به شما کمک کنیم با نقشه برداری UV و گردش کار در آن راحت باشید.
ما همچنین نقشههای UV خود را از Blender 2.8 خارج میکنیم و آنها را به Krita برای بافت میآوریم، به طوری که میتوانید نحوه استفاده از نقشههای UV در خط لوله استاندارد را ببینید و چگونه تصمیمهای نقشهبرداری UV شما میتواند بر بافت شما تأثیر بگذارد.
در پایان، درک بهتری از چرایی و چگونگی استفاده از نقشههای UV در Blender 2.8 و همچنین ابزارها و تکنیکهایی که میتوانید در پروژههای خود استفاده کنید، خواهید داشت.
پروژه های کلاس خود را در این مراحل آسان تکمیل کنید:
از طریق یک درس ویدیویی تماشا کنید
روند نشان داده شده در ویدیو را تکرار کنید (و کار خود را ذخیره کنید)
به ویدیوی بعدی بروید
پس از اتمام دوره، کار خود را در پروژه کلاس خود پست کنید
و با خیال راحت تصاویر و اسکرین شات های پیشرفت خود را نیز ارسال کنید. دیدن کار شما می تواند برای دیگران الهام بخش باشد.
از آن لذت ببرید! من مشتاقانه منتظر دیدن پروژه های تکمیل شده شما هستم! :)
سرفصل ها و درس ها
درس ها
Lessons
43 نتیجه گیری
43 Conclusion
07 استفاده از نقشه UV برای بافت
07 Using the UV Map for Texturing
21 شروع تا ساختمان نقشه UV 1
21 Beginning to UV Map Building 1
16 سازماندهی نقشه UV
16 Organizing the UV Map
10 استفاده از پروژه هوشمند UV
10 Using Smart UV Project
29 نقشه برداری UV سطل زباله
29 UV Mapping the Trash Can
25 آزمایش اندازه بافت در کریتا
25 Testing the Texture Size in Krita
28 ایجاد مواد و به کار بردن بافت
28 Creating Materials and Applying Textures
32 شروع نقشه UV سر
32 Beginning to UV Map the Head
نمایش نظرات