در مورد واقعیت افزوده کنجکاو هستید، به جای درستی آمده اید. اصول اولیه و تکنیک های برنامه نویسی مورد نیاز برای ساخت اپلیکیشن های اندروید و iOS واقعیت افزوده کاملا کاربردی را بیاموزید. برای این دوره به یک گوشی هوشمند اندرویدی یا آیفون نیاز دارید.
پس واقعیت افزوده چیست؟
طبق ویکیپدیا، واقعیت افزوده (AR) یک نمای زنده مستقیم یا غیرمستقیم از یک محیط فیزیکی و دنیای واقعی است که عناصر آن توسط ورودیهای حسی دنیای واقعی تولید شده یا استخراجشده توسط رایانه، مانند صدا، ویدیو، «افزایش» میشوند. گرافیک یا داده های GPS.
در واقعیت افزوده نمای واقعی توسط یک کامپیوتر اصلاح میشود (در این مورد تلفن هوشمند). واقعیت افزوده (AR) درک فعلی فرد از واقعیت را افزایش می دهد، در حالی که در مقابل، واقعیت مجازی، دنیای واقعی را با دنیای شبیه سازی شده جایگزین می کند. تکنیکهای افزایش اساساً در زمان واقعی،
انجام میشوندبه عنوان مثال: نمایش نتایج زنده و آمار در داخل یک ویدیوی زنده از یک رویداد ورزشی
قدرت واقعیت افزوده
در سال 2015 پس از تماشای ویدیویی از کتاب واقعیت افزوده با واقعیت افزوده مواجه شدم. من مجذوب شدم که بدانم چنین فناوری واقعاً وجود دارد. بنابراین من شروع به تحقیق بر روی پلتفرم های مختلف واقعیت افزوده کردم. پلتفرم Vuforia بسیار امیدوار کننده به نظر می رسید زیرا توسعه دهندگان در سراسر جهان از Vuforia برای توسعه برنامه های واقعیت افزوده استفاده کرده اند.
بازی Pokemon Go بهترین نمونه از واقعیت افزوده است. به غیر از آن، برنامههای واقعیت افزوده در طیف گستردهای از موضوعات از آموزش، تجارت، معماری، صنعت سلامت، دکوراسیون خانه و بدیهی است که بازیهای موبایلی گسترش مییابند.
محتوای دوره و نمای کلی
این دوره برای دانشآموزانی طراحی شده است که علاقهمند به ایجاد برنامههای واقعیت افزوده هستند. هیچ تجربه کدنویسی لازم نیست. تنها چیزی که نیاز دارید یک دستگاه Android یا iOS برای آزمایش برنامه های واقعیت افزوده خود است. از مبانی یونیتی، پلتفرم سی شارپ شروع می کنیم و سپس به سراغ موضوعات بالاتر می رویم
مقدمه مبانی واقعیت افزوده
در بخش اول ابتدا متوجه خواهید شد که واقعیت افزوده چیست؟ در ادامه به چهار تکنیک مختلف واقعیت افزوده و کاربرد آن خواهیم پرداخت. بعد از این به شما توضیح خواهم داد که واقعیت مجازی چیست و تفاوت های واقعیت مجازی (AR) واقعیت مجازی (VR) چیست.
مبانی وحدت
بعد از درک واقعیت افزوده، در ادامه به اصول یونیتی خواهیم پرداخت زیرا Unity نرم افزار اصلی است که برای ساخت برنامه های واقعیت افزوده از آن استفاده خواهیم کرد.
برنامه واقعیت افزوده یک (ARONE).
ARONE اولین برنامه واقعیت افزوده است که شما می خواهید ایجاد کنید. در این برنامه شما
حساب Vuforia ایجاد کنید
کلید مجوز را برای برنامه AR ایجاد کنید
یک تصویر را به عنوان هدف تصویر آپلود کنید
با سیستم تشخیص تصویر Vuforia آشنا شوید
راه حل مشکل White ImageTarget در Vuforia نسخه 6.2.10
مدل سه بعدی را از فروشگاه Unity Asset دانلود کنید
مدل سه بعدی را در بالای تصویر هدف قرار دهید
پایگاه داده برنامه ARONE را از Vuforia دانلود کنید و آن را در Unity فعال کنید
این برنامه را برای Android Ios بسازید
برنامه کتاب واقعیت افزوده (ARBOOK).
در برنامه ARBook ابتدا طرح های چند اینچی یک کتاب طراحی ایجاد می کنیم. در ادامه تعدادی مدل سه بعدی را از فروشگاه دارایی دانلود می کنیم و مدل سه بعدی را در بالای هر هدف تصویری نمایش می دهیم.
برنامه ای مانند ARBOOK را می توان در دانشکده های دانشکده برای آموزش موضوعات پیچیده به روشی سرگرم کننده و آسان تر اجرا کرد.
کارت ویزیت واقعیت افزوده با دکمه مجازی (ARBusinessCard)
در این بخش ابتدا مفهوم Virtual Button در Vuforia و شش فاکتور مهمی که باید در حین کار با Virtual Button در نظر گرفته شوند را توضیح خواهم داد.
در مرحله بعد یک برنامه ساده Virtual Button به نام AugmentedRealityVirtualButton ایجاد خواهید کرد که در آن رابط عملکرد مهمی را که برای کار با Virtual Button لازم است، درک خواهید کرد.
بعد از برنامه ARVirtualButton، سپس ARBusinessCard را ایجاد می کنیم. در برنامه ARBusinessCard ابتدا چندین دکمه مجازی را در بالای یک هدف تصویر قرار می دهید. در ادامه به شما نشان خواهم داد که چگونه فایل ویدیویی را در داخل Unity پخش کنید، پس از آن یک اسکریپت سی شارپ برای پخش یک ویدیوی خاص زمانی که دکمه مجازی برای یک ویدیو خاص فشار داده می شود می نویسیم.
کارت تبریک واقعیت افزوده
در این بخش، فرآیند شناسایی چندین هدف تصویری به طور همزمان را خواهید آموخت. همچنین یک فایل mp3 به برنامه اضافه خواهید کرد که تنها زمانی که کارت تبریک باز شود شروع به پخش می کند.
AR مبتنی بر روی هم قرار گرفتن | ردیابی شی -
در این بخش ابتدا یک مدل سه بعدی را با استفاده از برنامه اندروید اسکن سه بعدی Vuforia اسکن خواهید کرد. در مرحله بعد، این مدل را داخل یونیتی وارد می کنیم و در بالای این مدل، یک ماشین دیجیتال قرار می دهیم.
ردیابی شی استوانه ای
در این بخش با تکنیک تشخیص یک شی استوانه ای آشنا می شوید. پس از شناسایی جسم استوانه ای، با کمک هواپیماها، ابرهای کم پلی و زمین های کم پلی، یک منظره زیبای سه بعدی در اطراف استوانه ایجاد خواهید کرد.
Vuforia Cloud Recognition
در این بخش کارکرد پایگاه داده های ابری Vuforia را خواهید فهمید. شما یک اپلیکیشن به نام BookInfoAR ایجاد خواهید کرد. این برنامه یک جلد کتاب (نشانگر) را اسکن می کند و پانل اطلاعات را در کنار جلد کتاب نمایش می دهد. اطلاعات نشانگر در پایگاه داده ابری ذخیره می شود.
هواپیماهای زمینی و هوای میانی
در این بخش شما اولین واقعیت افزوده بدون نشانگر خود را با استفاده از Vuforia Ground Plane ایجاد خواهید کرد. با ویژگی صفحه زمین، ما یک مدل لامبورگینی در اندازه واقعی را در دنیای واقعی قرار خواهیم داد. در مرحله بعد با استفاده از ویژگی MidAir یک پهپاد را در هوای میانی قرار می دهیم.
هدف تعریف شده توسط کاربر
در این بخش، ویژگی به نام ویژگی هدف تعریف شده توسط کاربر از نمونه هسته Vuforia را خواهید فهمید. با کمک ویژگی User Defined Target می توانیم از هر تصویری به عنوان نشانگر استفاده کنیم.
بنابراین پس از توضیح محتوای دوره، امیدوارم شما را در این دوره آموزشی واقعیت افزوده ببینم
مهندس، توسعه دهنده، مربی فنی
نمایش نظرات