لطفا جهت اطلاع از آخرین دوره ها و اخبار سایت در
کانال تلگرام
عضو شوید.
آموزش SOLIDWORKS 2016
SOLIDWORKS 2016 Essential Training
نکته:
آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره:
این دوره آموزشی ابزارهای اساسی و تکنیک های مدل سازی را برای طراحی کارآمد در SOLIDWORKS - نرم افزار پیشرو CAD در جهان برای طراحی و توسعه محصول - به شما آموزش می دهد. ما با استفاده از روش ساده اما موثر "چرا ، چه ، چگونه" آموزش ، با هدف نهایی ایجاد قطعات و مجموعه های آماده برای تولید.
نویسنده Gabriel Corbett ابتدا نحوه ایجاد طرح های 2 بعدی و استفاده از ابزار Extrude و Revolve را برای تبدیل این طرح ها به قطعات سه بعدی نشان می دهد. سپس او نشان می دهد که چگونه می توان هندسه پیچیده تری را با جاروها ، زیر شیروانی ها و برش ها ایجاد کرد. سپس به درسهایی می پردازیم که ابزارهای اصلاح کننده مانند Fillet ، Chamfer ، Draft و Shell را پوشش می دهد. سپس یاد می گیرید که چگونه با استفاده از Hole Wizard سوراخ های استاندارد یکنواخت ایجاد کنید و از الگوها و ویژگی های آینه برای استفاده مجدد از هندسه استفاده کنید. بعد قطعات را به مجموعه ها تركیب می كنیم و از قطعات و زیر مجموعه ها یك مجموعه متحرك ایجاد می كنیم. سرانجام ، ما نقاشی های دقیق حاوی حاشیه را ایجاد می کنیم که آماده تحویل به تولید کننده است.
موضوعات شامل:
ایجاد اولین قسمت سه بعدی خود li>
ایجاد طرح ها li>
مدل سازی با ویژگی های Extrude و Revolve
استفاده از مواد ، رنگها و زمینه ها li>
ترسیم اشکال اساسی و چند ضلعی ها li>
ایجاد هندسه افست li>
انتقال ، کپی کردن و چرخش عناصر li>
کار با صفحات ، محورها و سیستم مختصات li>
ایجاد گوشه های صاف و زاویه دار با فیله و پخ li>
مدل سازی قسمت پیشرفته با ویژگی های Loft و Sweep
استفاده از جادوگر سوراخ li>
طراحی با بلوک li>
مجامع و زیر مجموعه های ساختمان li>
قطعات جفت گیری li>
استفاده از جداول طراحی li>
افزودن قطعات و مجموعه ها به نقاشی ها li>
افزودن نمادهای بعدی به نقاشی li>
سرفصل ها و درس ها
مقدمه
Introduction
خوش آمدی
Welcome
با استفاده از پرونده های تمرینی
Using the exercise files
1. مقدمه ای بر روی مشكلات
1. Introduction to SOLIDWORKS
راه اندازی SOLIDWORKS برای اولین بار
Launching SOLIDWORKS for the first time
پیمایش در فضای کاری سه بعدی
Navigating in the 3D workspace
الگوهای SOLIDWORKS
SOLIDWORKS templates
ذخیره ، تغییر نام و مدیریت پرونده ها
Saving, renaming, and managing files
2. شروع سریع
2. SOLIDWORKS Quick Start
اولین قسمت سه بعدی خود را ایجاد می کنید
Creating your first 3D part
اولین مجلس خود را بسازید
Building your first assembly
اولین طراحی CAD خود را انجام دهید
Making your first CAD drawing
مراحل اساسی برای مدل سازی سه بعدی
Basic steps for 3D modeling
3. مدل سازی قسمت اصلی
3. Basic Part Modeling
ایجاد طرح
Creating sketches
درک روابط
Understanding relationships
با استفاده از ویژگی Extrude
Using the Extrude feature
با استفاده از ویژگی Extruded Cut
Using the Extruded Cut feature
ایجاد ویژگی های جدید
Creating revolved features
کاهش برش های جدید
Making revolved cuts
با استفاده از مواد ، رنگ ها و پس زمینه ها
Applying materials, colors, and backgrounds
یافتن خصوصیات جرم
Finding mass properties
گزینه های سیستم ، واحدها و قالب ها
System options, units, and templates
4. ابزار طراحی
4. Sketch Tools
ابزارهای Line و Centerline
Line and Centerline tools
با استفاده از ابزار Rectangle
Using the Rectangle tool
دایره ها و قوس ها
Circles and arcs
شکافها و بیضی ها
Slots and ellipses
چند ضلعی های طراحی
Sketching polygons
ایجاد متن
Creating text
با استفاده از معادلات و متغیرهای مرتبط
Using equations and linked variables
با استفاده از ابزار Spline
Using the Spline tool
5. تغییر طرح
5. Modifying Sketches
پیرایش و گسترش بخش هایی از یک طرح
Trimming and extending portions of a sketch
ایجاد هندسه افست
Creating offset geometry
عناصر در حال حرکت ، کپی کردن و چرخش
Moving, copying, and rotating elements
پاک کردن ، خنثیسازی و اقدامات مجدد
Erasing, undoing, and redoing actions
با استفاده از ابزارهای Mirror
Using the Mirror tools
ایجاد الگوهای تکراری در یک طرح
Creating repeating patterns in a sketch
استفاده از خطوط ساختمانی برای ساختن طرح های قوی
Using construction lines to build robust sketches
با استفاده از ابزار تبدیل اشخاص
Using the Convert Entities tool
اضافه کردن فیله و اتاقک به طرح
Adding fillets and chamfers to sketches
6. هندسه مرجع
6. Reference Geometry
کار با هواپیماها
Working with planes
ساخت محور
Making an axis
ایجاد یک سیستم مختصات
Creating a coordinate system
7. تغییرات قسمت
7. Part Modifications
فیله ها را به بخشی اضافه کنید
Adding fillets to a part
لبه های بزرگ
Chamfering edges
پیش نویس
Applying draft
با استفاده از دستور Shell
Using the Shell command
با استفاده از دستور Mirror
Using the Mirror command
ایجاد الگوهای خطی
Creating linear patterns
8. مدل سازی قسمت پیشرفته
8. Advanced Part Modeling
ابزار شیروانی
Loft tool
پالایش یک شکل lofted با منحنی های راهنما
Refining a lofted shape with guide curves
ایجاد برش های لوفت
Making lofted cuts
ایجاد اشکال جارو
Creating swept shapes
ایجاد برش جاروب
Making swept cuts
با استفاده از دستور Wrap
Using the Wrap command
رئیس مرز و پایه
Boundary boss and base
ابزار تقاطع
Intersect tool
کار با تنظیمات
Working with configurations
9. سوراخ جادوگر
9. Hole Wizard
شروع کار با جادوگر سوراخ
Getting started with the Hole Wizard
درک انواع و استانداردهای سوراخ
Understanding hole types and standards
موقعیت های سوراخ به صورت سه بعدی
Positioning holes in 3D
10. بلوک
10. Blocks
کار با طرح ها و بلوک های قابل استفاده مجدد
Working with reusable sketches and blocks
ایجاد بلوک
Creating blocks
طراحی با بلوک
Designing with blocks
11. مجامع ساختمانی
11. Building Assemblies
شروع یک مجمع
Starting an assembly
تنظیم قطعات ، کپی کردن ، جابجایی و چرخش قطعات در مجامع
Arranging, copying, moving, and rotating parts in assemblies
جفت گیری قطعات با هم در یک مونتاژ
Mating parts together in an assembly
کار با زیر مجموعه ها
Working with subassemblies
ساخت الگوهای خطی
Making linear patterns
ایجاد الگوهای دایره ای
Creating circular patterns
ایجاد الگوهای دایره ای
Creating circular patterns
با استفاده از جعبه ابزار
Using the Toolbox
بارگیری قطعات premade از اینترنت
Downloading premade parts from the Internet
12. ماتس پیشرفته
12. Advanced Mates
کار با انواع همسر
Working with mate types
جفت گیری قطعات با همسران پیشرفته
Mating parts with advanced mates
قطعات جفت گیری با Path Mate
Mating parts with Path Mate
جفت مکانیکی
Mechanical mates
جفت گیری قطعات با تراز کردن هواپیماها
Mating parts by aligning planes
13. مدل سازی در متن
13. In-Context Modeling
پیوند طرح ها به قسمت های دیگر
Linking sketches to other parts
پیوند به طرح های طرح بندی
Linking to layout sketches
با استفاده از جادوگر سوراخ در متن
Using the Hole Wizard in context
14. استفاده از جداول طراحی
14. Using Design Tables
با استفاده از جداول طراحی
Using design tables
کار با محاسبات پیچیده
Working with complex calculations
انتخاب تنظیمات مؤلفه در یک مجموعه
Selecting component configurations in an assembly
مجتمع های ساختمانی با جداول طراحی
Building assemblies with design tables
15. نقاشی قسمت
15. Part Drawings
کار با الگوهای رسم
Working with drawing templates
تنظیم گزینه های ترسیم و خصوصیات ورق
Setting up drawing options and sheet properties
انتخاب زاویه طرح ریزی صحیح
Choosing the correct projection angle
اضافه کردن نماهای مدل به یک نقاشی
Adding model views to a drawing
16. ابعاد
16. Dimensioning
ایجاد نمادهای بعد عمومی
Creating general dimension notations
ایجاد ابعاد منظم
Creating ordinate dimensions
اندازه گیری سوراخ ها و ویژگی های منحنی
Dimensioning holes and curved features
با استفاده از ابزارهای ابعاد خودکار
Using the auto-dimension tools
17. اضافه کردن یادداشتهای عمومی
17. Adding General Annotations
اضافه کردن حاشیه نویسی
Adding annotations
نماهای اضافی را به نقاشی خود اضافه کنید
Adding additional views to your drawing
اضافه کردن خصوصیات سفارشی
Adding custom properties
پیوند یادداشت های ترسیم با خصوصیات سفارشی
Linking drawing notes to custom properties
18. نقشه مونتاژ
18. Assembly Drawings
اضافه کردن مجامع به نقشه ها
Adding assemblies to drawings
از جمله قبض مواد
Including a bill of materials
اضافه کردن بادکنک برای مشخص کردن قسمت ها در نقشه مونتاژ
Adding balloons to specify parts on an assembly drawing
ایجاد یک نمای منفجر شده برای طراحی مونتاژ
Building an exploded view for an assembly drawing
افزودن ویژگیهای سفارشی و تجدید نظر
Adding in custom properties and revision
گابریل کوربت یک طراح محصول، مدرس و سخنران با تجربه است.
گابریل دارای مدرک لیسانس مهندسی مکانیک است و در 18 سال گذشته یک طراح محصول فعال بوده است. او قبلاً صاحب یک ماشینفروشی نمونه اولیه بود که قطعاتی را برای سازمانهای مهمی مانند آزمایشگاه پیشرانه جت (JPL) و پاناسونیک میساخت. گابریل با ترکیب تجربه طراحی جامد و مهارت در دنیای واقعی در ساخت محصولات، توانایی منحصر به فرد در طراحی سریع و موثر محصولات را دارد. او مرتباً با شرکتها در مورد روشهای ساخت و طراحی بهتر و کارآمدتر مشورت میکند.
گابریل با بسیاری از استارتآپها و شرکتهای تأسیس شده کار کرده و محصولاتی را برای بازارهای مصرفکننده، صنعتی و پزشکی توسعه داده است. او روی همه جنبه های توسعه محصول از جمله طراحی محصول، مهندسی، بازاریابی، فروش و مدیریت کار کرده است.
گابریل از سال 2011 نویسنده Lynda.com بوده و دوره هایی را در مورد SOLIDWORKS، Onshape، rapid ایجاد کرده است. نمونه سازی و صدور گواهینامه او گروه کاربری SOLIDWORKS Orange County را اداره می کند و SOLIDWORKS و ماشینکاری CNC را در کالج Irvine Valley تدریس کرده است. علاوه بر این، او شرکت مهندسی طراحی خود به نام Tiger Industrial Inc را اداره می کند. او در SOLIDWORKS World در دالاس، سن دیگو، فلوریدا و لس آنجلس ارائه کرده است.
علائق گابریل شامل سرمایه گذاری های جدید، عکاسی، سفر ماجراجویی، موج سواری است. ، دوچرخه سواری در کوهستان، و پدل بردینگ ایستاده.
نمایش نظرات