آموزش مایا: اصلاح صورت

Maya: Facial Rigging

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره: تقلب یک مرحله حیاتی در توسعه شخصیت و انیمیشن است. rig رابطی است که نحوه حرکت و عملکرد شخصیت شما را تعیین می کند. و این در هیچ کجا مهمتر از چهره نیست: پنجره ای به زندگی درونی شخصیت شما. این دوره به شما می آموزد که چگونه ویژگی های صورت را برای حرکت و بیان طبیعی با استفاده از یکی از ابزارهای برجسته سه بعدی تنظیم کنید: Autodesk Maya. مربی جورج مائستری نحوه تهیه یک مدل موجود برای تقلب ، استفاده از اشکال ترکیبی برای شکل دادن به ویژگی های مختلف صورت و افزودن مفاصل برای دستکاری صورت را نشان می دهد. او سپس با گرفتن یک مدل و تقلب در کنترل های سر ، چشم و دهان ، به یک پروژه واقعی می رود. سرانجام ، نکاتی را در مورد استفاده از انواع مختلف ابزارها - محدودیت ها و خوشه ها - برای کنترل حتی دقیق تر حرکت صورت دریافت کنید.
موضوعات شامل:
  • آماده سازی مدل برای تقلب
  • ایجاد و آزمایش اشکال ترکیبی
  • اتصال اشکال ترکیبی
  • تنظیم اسکلت و مفاصل
  • پوست اندازی سر
  • تغییر شکل صورت فوقانی
  • تقلب سر
  • ایجاد کنترل های spline
  • تقلب در کنترل چشم و پلک
  • تنظیم کنترل های دهان
  • اتمام و آزمایش دکل

سرفصل ها و درس ها

مقدمه Introduction

  • تقلب صورت از ابتدا با مایا Facial rigging from scratch with Maya

  • بیشترین استفاده از پرونده های تمرینی Making the most of the exercise files

1. شروع به کار با تقلب صورت 1. Getting Started with Facial Rigging

  • توپولوژی صورت Facial topology

  • آماده سازی مدل برای تقلب Prepping the model for rigging

2. ایجاد اشکال ترکیبی 2. Creating Blend Shapes

  • ترکیب استراتژی های شکل Blend shape stategies

  • مدل کردن شکل دهان Modeling mouth shapes

  • آزمایش اشکال مخلوط Testing blend shapes

  • شکل های اضافی لب Additional lip shapes

  • شکل پلک Eyelid shapes

  • ایجاد اشکال بین Creating in-between shapes

  • استخراج اشکال چپ و راست Extracting left and right shapes

  • شکل های مخلوط را به هم وصل می کند Connecting the blend shapes

3. تنظیم مشترک و اسکلت 3. Joint and Skeleton Setup

  • استراتژی های مشترک و لاغر Joint and skinning strategies

  • تنظیم اسکلت Setting up the skeleton

  • درست حرکت محور فک Getting the jaw pivot right

  • مفاصل صورت فوقانی Upper face joints

  • پوست سر Skinning the head

  • تغییر شکل فک تنظیم کنید Fine-tuning jaw deformation

  • تغییر شکل های بالای صورت Upper face deformations

4- جعبه سر 4. Rigging the Head

  • اتصال مو و ابرو Attaching hair and eyebrows

  • اتصال دندان به فک Attaching teeth to jaw

  • استفاده از مفاصل برای چشم Using joints for eyes

  • ایجاد کنترل اسپلین Creating spline controls

  • کنترل های متصل به سر Connecting head controls

5- سفت کردن چشم و پلک 5. Rigging Eyes and Eyelids

  • کنترل جهت چشم Controlling eye direction

  • ایجاد کنترل نگاه Creating gaze control

  • کنترل های پلک پایین را متصل می کنید Connecting lower eyelid controls

  • کنترل های پلک بالا را وصل کنید Connecting upper eyelid controls

6. تنظیم کنترل دهان 6. Setting Up Mouth Controls

  • کنترل فک را متصل می کند Connecting the jaw control

  • ایجاد اسپلین های کنترل کننده دهان و لب Creating mouth and lip control splines

  • کنترل های مربوط به کنترل لب فوقانی Rigging upper lip controls

  • کنترل های لب پایین Rigging lower lip controls

  • کنترل های چند محور برای لبخند و اخم Multi-axis controls for smile and frown

  • پایان دادن به کنترل چند محور Finishing the multi-axis control

7. به پایان رساندن دکل 7. Finishing the Rig

  • کنترل گونه ها Controlling the cheeks

  • تنظیم ابرو Eyebrow setup

  • با استفاده از خوشه ها Using clusters

  • تست دکل Testing the rig

نتیجه Conclusion

  • مراحل بعدی Next steps

نمایش نظرات

آموزش مایا: اصلاح صورت
جزییات دوره
2h 31m
39
Linkedin (لینکدین) Linkedin (لینکدین)
(آخرین آپدیت)
213
- از 5
ندارد
دارد
دارد
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

George Maestri George Maestri

کارگردان و تهیه کننده انیمیشن جورج مائستری کارگردان و تهیه کننده انیمیشن است. مشتریان او شامل دیزنی و کمدی مرکزی هستند.

جورج مائستری یک کارگردان و تهیه کننده انیمیشن است که در لس آنجلس مستقر است. او تعدادی کتاب درباره انیمیشن شخصیت های سه بعدی نوشته است ، از جمله انیمیشن شخصیت های دیجیتال (جدید سواران) و مایا با یک نگاه (کتاب های Sybex). اعتبار وی شامل کار در استودیوهایی مانند Nickelodeon ، Disney ، Warner Brothers و Comedy Central است.