آموزش راهنمای کامل روبی

دانلود Complete Guide to Ruby

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره:

Ruby، زبان برنامه نویسی منبع باز شی گرا محبوب، مکانی عالی برای شروع یادگیری برنامه نویسی یا توسعه وب است. می توانید از آن برای نوشتن برنامه های تعاملی یا ساخت اسکریپت هایی برای سرعت بخشیدن به گردش کار و کارهای رایج استفاده کنید. در این دوره، مدرس کوین اسکوگلند همه چیزهایی را که توسعه دهندگان جدید و باتجربه برای کدنویسی با روبی نیاز دارند، از انواع شی اصلی و ساختارهای کنترل گرفته تا برنامه نویسی شی گرا با کلاس ها و ماژول ها، پوشش می دهد. در طول مسیر، کوین بهترین شیوه ها و مثال های عملی را از طریق یک سری چالش های سرگرم کننده کدنویسی بیان می کند. در پایان این دوره، شما آماده خواهید بود که کدنویسی را در روبی شروع کنید تا روش های سفارشی خود را با حلقه ها و منطق شرطی تعریف کنید.

این دوره با GitHub Codespaces یکپارچه شده است، یک محیط توسعه دهنده ابر فوری که تمام عملکردهای IDE مورد علاقه شما را بدون نیاز به هیچ گونه راه اندازی ماشین محلی ارائه می دهد. با استفاده از GitHub Codespaces، می‌توانید در هر زمان و در هر زمانی از ابزاری استفاده کنید که احتمالاً در محل کار با آن مواجه خواهید شد. برای یادگیری نحوه شروع، ویدیوی "استفاده از فضاهای کد GitHub با این دوره" را بررسی کنید.


سرفصل ها و درس ها

مقدمه Introduction

  • روبی را یاد بگیرید Learn Ruby

  • استفاده از GitHub Codespaces Using GitHub Codespaces

1. با روبی شروع کنید 1. Get Started with Ruby

  • معرفی روبی Introducing Ruby

  • پوسته روبی تعاملی (IRB) Interactive Ruby Shell (IRB)

  • با استفاده از روبی Using Ruby

  • Ruby را نصب کنید Install Ruby

2. انواع اشیاء روبی 2. Ruby Object Types

  • رشته ها: فرار و درون یابی Strings: Escaping and interpolation

  • بولین ها Booleans

  • اعداد: اعداد صحیح Numbers: Integers

  • ثابت ها Constants

  • آرایه ها Arrays

  • چالش: اعداد رومی Challenge: Roman numerals

  • راه حل: اعداد رومی Solution: Roman numerals

  • اعداد: شناورها Numbers: Floats

  • نمادها Symbols

  • متغیرها Variables

  • محدوده ها Ranges

  • هش Hashes

  • صفر Nil

  • اشیاء Objects

  • روش های آرایه Array methods

  • رشته ها Strings

3. ساختارهای کنترل 3. Control Structures

  • شرایط: عملگرهای کوتاه Conditionals: Shorthand operators

  • راه حل: الگوهای پتو Solution: Blanket patterns

  • شرایط: مورد Conditionals: case

  • شرایط: if، else، elif Conditionals: if, else, elsif

  • حلقه ها Loops

  • در مورد ساختارهای کنترلی About control structures

  • چالش: الگوهای پتو Challenge: Blanket patterns

  • تکرار کننده ها Iterators

  • شرایط: مگر اینکه Conditionals: unless

4. روبی اسکریپت 4. Ruby Scripting

  • راه حل: بازی حدس زدن Solution: Guessing game

  • شناسایی کد روبی Identifying Ruby code

  • چالش: بازی حدس زدن Challenge: Guessing game

  • از یک اسکریپت در حال اجرا خارج شوید Exit a running script

  • ورودی و خروجی Input and output

5. تاریخ و زمان 5. Dates and Times

  • راه حل: تجزیه و تحلیل تاریخ تولد Solution: Birthdate analysis

  • تاریخ Date

  • زمان Time

  • چالش: تجزیه و تحلیل تاریخ تولد Challenge: Birthdate analysis

6. Enumerables و Code Blocks 6. Enumerables and Code Blocks

  • قابل شمارش Enumerables

  • راه حل: جاهای خالی یاقوتی Solution: Ruby blanks

  • روش های مرتب سازی Sort methods

  • روش ها را پیدا کنید Find methods

  • روش های تزریق Inject methods

  • بلوک های کد Code blocks

  • چالش: جاهای خالی یاقوتی Challenge: Ruby blanks

  • روش های ادغام Merge methods

  • روش های نقشه برداری Map methods

7. روش های سفارشی 7. Custom Methods

  • استدلال ها Arguments

  • راه حل: خوک لاتین Solution: Pig Latin

  • مقادیر پیش فرض آرگومان Argument default values

  • دامنه متغیر Variable scope

  • تعریف و فراخوانی متدها Define and call methods

  • چالش: خوک لاتین Challenge: Pig Latin

  • ارزش برگشتی Return value

  • خروجی در مقابل مقادیر بازگشتی Output vs. return values

  • چندین مقدار را برگردانید Return multiple values

  • استفاده از هش گزینه ها Using a hash of options

8. کلاس ها 8. Classes

  • روش های خواننده/نویسنده Reader/writer methods

  • موارد Instances

  • راه حل: تاس Solution: Dice

  • روش کنترل دسترسی Method access control

  • روش های ویژگی Attribute methods

  • یک کلاس تعریف کنید Define a class

  • روش Initialize Initialize method

  • صفات Attributes

  • چالش: تاس Challenge: Dice

9. ویژگی ها و روش های کلاس 9. Class Attributes and Methods

  • راه حل: رادیو Solution: Radio

  • ویژگی های کلاس Class attributes

  • چالش: رادیو Challenge: Radio

  • روش های کلاس Class methods

  • روش های کلاس خوان و نویسنده Class reader and writer methods

10. ارث 10. Inheritance

  • به سوپرکلاس دسترسی پیدا کنید Access the superclass

  • راه حل: تاس سیاه چال Solution: Dungeon dice

  • لغو و گسترش دهید Override and extend

  • وراثت طبقاتی Class inheritance

  • چالش: تاس سیاه چال Challenge: Dungeon dice

11. ماژول ها 11. Modules

  • مخلوط ها Mixins

  • بارگیری، نیاز، و گنجاندن Load, require, and include

  • راه حل: فهرست کارها Solution: To-do list

  • چالش: فهرست کارها Challenge: To-do list

  • فاصله نام Namespacing

12. استثنائات 12. Exceptions

  • رسیدگی به استثناها Handle exceptions

  • روش های استثنایی Exception methods

  • استثناهای سفارشی Custom exceptions

  • به استثناهای خاص رسیدگی کنید Handle specific exceptions

  • استثناها را مطرح کنید Raise exceptions

13. سیستم فایل 13. The File System

  • اصول سیستم فایل File system basics

  • مجوزهای فایل File permissions

  • انواع مسیرهای فایل Types of file paths

  • اصول ورودی/خروجی Input/output basics

14. با فایل ها کار کنید 14. Work with Files

  • دسترسی به فایل ها Access files

  • چالش: فهرست ساز Challenge: List maker

  • راه حل: فهرست ساز Solution: List maker

  • خواندن از روی فایل ها Read from files

  • تغییر نام، حذف، کپی Rename, delete, copy

  • جزئیات فایل را بررسی کنید Examine file details

  • نشانگر فایل File pointer

  • یک فایل کامل را بخوانید یا بنویسید Read or write an entire file

  • در فایل ها بنویسید Write to files

15. با دایرکتوری ها کار کنید 15. Work with Directories

  • ورودی ها Entries

  • چالش: شکار گنج Challenge: Treasure hunt

  • تغییر دایرکتوری ها Change directories

  • راه حل: گنج یابی Solution: Treasure hunt

  • دایرکتوری ایجاد کنید Create directories

  • گلوب Glob

16. فرمت های رایج داده 16. Common Data Formats

  • YAML YAML

  • JSON JSON

  • XML XML

  • CSV CSV

17. الگوسازی ERB 17. ERB Templating

  • روبی را جاسازی کنید Embed Ruby

  • فایل های قالب Template files

  • صحافی Binding

  • چالش: ادغام ایمیل Challenge: Mail merge

  • راه حل: ادغام ایمیل Solution: Mail merge

18. پروژه Capstone 18. Capstone Project

  • خروجی Output

  • رستوران یاب Restaurant finder

  • فهرست کنش List action

  • سازمان پروژه Project organization

  • تکمیل پروژه Completing the project

  • اقدام را پیدا کنید Find action

  • ذخیره سازی فایل File storage

  • اقدام را اضافه کنید Add action

  • لیست را مرتب کنید Sort the list

  • ورودی کاربر User input

نتیجه گیری Conclusion

  • مراحل بعدی Next steps

نمایش نظرات

آموزش راهنمای کامل روبی
جزییات دوره
9h 16m
127
Linkedin (لینکدین) Linkedin (لینکدین)
(آخرین آپدیت)
774
- از 5
ندارد
دارد
دارد
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Kevin Skoglund Kevin Skoglund

بنیانگذار NovaFabrica

Kevin Skoglund راه حل های وب سفارشی را در Nova Fabrica می سازد و توسعه وب را در LinkedIn Learning آموزش می دهد.

Kevin Skoglund بنیانگذار Nova Fabrica، یک آژانس توسعه وب متخصص در ارائه راه حل های سفارشی و مقیاس پذیر با استفاده از Ruby on Rails، PHP، SQL، و فناوری های مرتبط. مشتریان Nova Fabrica عبارتند از: An Event Apart، Atlas Carpet Mills، Consulate Film، Gregorius|Pineo، Maharam، Oakley، و The Bold Italic. کوین نویسنده lynda.com با بیش از 15 سال تجربه تدریس و توسعه وب است.