آموزش رندر سه بعدی با نورپردازی یک صحنه داخلی در طول روز: توسعه مهارت ها در بلندر

Learn 3D Rendering by Lighting a Daytime Interior Scene: Developing Skills in Blender

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره:

خلاصه:

همانطور که نورپردازی را برای یک صحنه داخلی در طول روز توسعه می‌دهیم، دنبال کنید. در این دوره آموزشی با عناصر کلیدی آشنا خواهید شد که به ایجاد یک منظره طبیعی در طول روز با استفاده از منابع رایگان کمک می کنند (به سلب مسئولیت زیر مراجعه کنید). من شما را از طریق فرآیند معمولی خود برای ایجاد نورپردازی برای صحنه ای مانند این همراه خواهم کرد. از ایجاد تنظیمات نور طبیعی، اضافه کردن نورهای عملی (فیزیکی)، تا افزودن برخی تنظیمات ترکیبی برای خروجی نهایی. همچنین نورپردازی مبتنی بر شخصیت/شات را انجام خواهیم داد. نرم افزار مورد استفاده در کلاس، Blender به همراه موتور رندر بومی Cycles است، که کاملا رایگان است، پس خودتان مقداری Blender را دانلود کنید و وارد شوید! (لینک زیر را دنبال کنید یا یک گوگل سریع دانلود کنید). اگر در این راه سوالی داشتید، در صورت تمایل پیام ارسال کنید و من در اسرع وقت با شما تماس خواهم گرفت :)

موضوعات تحت پوشش:

  • راه‌اندازی یک راه‌اندازی اولیه نور طبیعی به عنوان پایه‌ای برای کار از
  • ایجاد نورهای عملی/فیزیکی برای پرکردن صحنه
  • استفاده از نورپردازی مبتنی بر کاراکتر/شات برای کمک به شکل دادن به شخصیت و ایجاد جدایی
  • افزودن جلوه های حجمی برای کمک به افزودن جو/عمق
  • ترکیب رندر نهایی برای خروجی نهایی

نرم افزار مورد استفاده:

برای ایجاد این صحنه از Blender 3.0 و Cycles (موتور رندر اصلی است) استفاده کردم. اگر قبلاً Blender را ندارید، می‌توانید آن را به صورت رایگان از وب‌سایت Blender () دانلود کنید.

سلب مسئولیت:

هنگام تماشای ویدیوهای درس برای این کلاس، توصیه می‌کنم هر بار که ویدیوی جدیدی را شروع می‌کنید، فایل پروژه مرتبط با آن درس را باز کنید. این رویکرد به شما کمک می کند تا محتوای این دوره را بهتر یاد بگیرید، به خصوص اگر در سطح تجربه مبتدی هستید.

برای توسعه این کلاس، من از منابع رایگان موجود در وب سایت بلندر استفاده کردم، زیرا آنها قبلاً خوب بودند و آماده استفاده از روشنایی بودند. می‌توانید پیوندهای فایل‌های اصلی را در بخش پروژه‌ها و منابع این کلاس پیدا کنید.

همچنین توجه داشته باشید که من یک انیماتور نیستم، بنابراین ژست ضعیف شخصیت ها را ببخشید ;)

در زیر رندرهای نهایی وجود دارد که می‌آموزید چگونه در این کلاس از پایه نورپردازی کنید.

*فقط یک سر بالا، اگر تصمیم دارید این پروژه را دنبال کنید، فایل های پروژه ارائه شده صورتی می شوند. این به این دلیل است که من بافت ها را به یک دایرکتوری در درایو محلی خود هدایت می کردم. من سعی کردم آنها را در فایل های ترکیبی مربوطه خود بسته بندی کنم، اما فایل ها برای آپلود در Skillshare بیش از حد بزرگ شدند. در حال حاضر لطفا دارایی های اصلی را که دانلود کردم دانلود کنید (به لینک های زیر مراجعه کنید). شما باید خودتان آنها را تنظیم کنید تا به مکان مشابهی برسید که متاسفانه من در کلاس شروع کردم. اگر راه حل دیگری برای این موضوع پیدا کنم، حتما فایل ها را به روز می کنم. متاسفم برای آن!

خلاصه:

در این پروژه شما با استفاده از همان فایل‌های صحنه‌ای که در هنگام توسعه این دوره استفاده شده‌اند، یک صحنه داخلی در طول روز را روشن می‌کنید (فایل‌های دارایی اصلی برای دانلود از وب‌سایت Blender موجود است - پیوند زیر را پیدا کنید).

فایل های پروژه:

فایل‌های پروژه مرتبط با هر ویدیوی درس را می‌توانید در بخش منابع (در ستون سمت راست این صفحه) پیدا کنید. از آنجایی که این دوره به طور خاص روی نورپردازی تمرکز می کند، من به طور پیشگیرانه تنظیمات رندر پایه را در هر فایل درس برای آزمایش ایجاد کرده ام. اگر متوجه شدید که در مقطعی در طول دوره گم شده اید، می توانید فایل پروژه را که مربوط به ویدیوی درسی است که همراه با آن دنبال می کنید، دوباره باز کنید و باید شما را به مسیر اصلی بازگرداند. همچنین توجه داشته باشید که رندرهای نهایی را از فایل لایت به قسمت فایل ها ضمیمه کرده ام که می توانید در هنگام گذراندن درس کامپوزیت از آنها استفاده کنید. شما همچنین می توانید تصویر خود (چند لایه exr) را از فایل نور نهایی رندر کنید تا در صورت تمایل شروع به ترکیب کردن کنید. رزولوشن من برای خروجی نهایی 1920x1080 بود. اگر سوالی دارید به من بگویید!

-------------

آموزش (در صورت انجام این دوره به عنوان یک مبتدی مفید است).

آموزشی که به اصول اولیه انتخاب و تبدیل (مقیاس، حرکت، چرخش) در Blender می پردازد:

آموزشی که در Blender به پیمایش درگاه نمایش می‌پردازد:

-------------

دارایی اصلی:

مجموعه (کلاس درس)
توسط  کریستف سوس

شخصیت (باران)
https://studio.blender.org/characters/5f1ed640e9115ed35ea4b3fb/v2/
Rain Rig © بنیاد بلندر | cloud.blender.org

-------------

سلب مسئولیت:

اگر قصد دارید همراه با ویدیوهای درسی که روی این فایل پروژه کار می کنید دنبال کنید، اگر تجربه مبتدی یا متوسط ​​دارید، توصیه می کنم هر ویدیو را مرحله به مرحله (1 تا 1) دنبال کنید. هنگامی که مسیر خود را در دوره طی کردید، با خیال راحت ظاهر منحصر به فرد خود را برای رندر نهایی خود ایجاد کنید (رنگ ها، شدت، جهت، نور کاراکتر و غیره را تنظیم کنید). و اگر می‌خواهید واقعاً دیوانه شوید، می‌توانید زمان متفاوتی از روز مانند ساعت طلایی را امتحان کنید یا اگر کلاس "روشن کردن یک صحنه شبانه بد خلق" (با مایا و رندرمن) را دنبال کردید، می‌توانید همین اصول را در اینجا به کار ببرید. و یک صحنه داخلی شبانه بد خلق کنید.


سرفصل ها و درس ها

درس ها Lessons

  • ساختن نور خورشید Making the Sunlight

  • ساخت چراغ سقفی | نکته 2: نکات ضروری Making the Ceiling Lights | Pt 2: Essential Tips

  • افزودن حجم سنجی | Pt. 2: پالایش و جداسازی Adding Volumetrics | Pt. 2: Refine and Isolate

  • افزودن نورپردازی کاراکتر | نقطه 3: هایلایت چشم Adding Character Lighting | Pt 3: Eye Highlight

  • افزودن نورپردازی کاراکتر | نقطه 2: نور بالا Adding Character Lighting | Pt 2: Top Light

  • کمپوست | Pt. 1: نمای کلی فایل Composting | Pt. 1: File Overview

  • ساخت تخته سیاه نور | نقطه 2: اضافه کردن نور منطقه Making the Blackboard Light | Pt 2: Adding the Area Light

  • ساختن نور محیط Making the Ambient Light

  • تنظیمات نهایی روشنایی Final Lighting Adjustments

  • تنظیم برای خروجی نهایی Setting Up for Final Output

  • ساخت چراغ سقفی | نقطه 3: نورهای نقطه ای Making the Ceiling Lights | Pt 3: Point Lights

  • ساخت نور راهرو Making the Hallway Light

  • افزودن حجم سنجی | Pt. 1: ایجاد جو Adding Volumetrics | Pt. 1: Creating Atmosphere

  • معرفی Introduction

  • کمپوست | Pt. 2: اعمال تنظیمات Composting | Pt. 2: Applying Adjustments

  • افزودن نورپردازی کاراکتر | نقطه 1: نور حاشیه Adding Character Lighting | Pt 1: Rim Light

  • ساخت تخته سیاه نور | نقطه 1: درخشان کردن آن Making the Blackboard Light | Pt 1: Making it Glow

  • ساخت چراغ سقفی | نقطه 1: درخشان کردن آنها Making the Ceiling Lights | Pt 1: Making them Glow

  • نمای کلی فایل File Overview

  • ایجاد چشم انداز Establishing The Vision

  • کمپوست | Pt. 3: اعمال تنظیمات | نهایی Composting | Pt. 3: Applying Adjustments | Final

نمایش نظرات

آموزش رندر سه بعدی با نورپردازی یک صحنه داخلی در طول روز: توسعه مهارت ها در بلندر
جزییات دوره
2h 5m
21
Skillshare (اسکیل شیر) Skillshare (اسکیل شیر)
(آخرین آپدیت)
283
- از 5
دارد
دارد
دارد
Evan Coates
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Evan Coates Evan Coates

هنرمند نورپردازی

سلام! من یک هنرمند حرفه ای نورپردازی در صنعت انیمیشن هستم که علاقه زیادی به کمک به داستان گویی از طریق نورپردازی دارم. من دیپلم گرافیک سه بعدی کامپیوتر پیشرفته و همچنین طراحی چند رسانه ای دیجیتال دارم. من بعد از کالج به عنوان یک ژنرالیست سه بعدی وارد این صنعت شدم تا اینکه بعداً در نورپردازی تخصص پیدا کردم. من در حال حاضر یک هنرمند ارشد نورپردازی در IoM Media Ventures هستم. من روی تعدادی برنامه کار کرده‌ام که در نتفلیکس، آمازون پرایم و شبکه کارتون پخش شده‌اند. برخی از این نمایش ها عبارتند از Maya and The Three، Rev and Roll و Little People. من همچنین فینالیست یک چالش نورپردازی رندرمن بوده ام.