آموزش جعل چهره انسان در مایا

Rigging the Human Face in Maya

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره: در این آموزش مایا، با طیف گسترده ای از ابزارها و تکنیک های مفید برای اصلاح چهره انسان آشنا می شویم. نرم‌افزار مورد نیاز: Maya 2011 و بالاتر. در این آموزش مایا، با طیف گسترده‌ای از ابزارها و تکنیک‌های مفید برای اصلاح چهره انسان آشنا می‌شویم. در طول آموزش ما بر روی ارائه کنترلی به انیماتورها برای ایجاد عبارات طبیعی با یک ریگ کنترل که سریع محاسبه می‌کند تمرکز خواهیم کرد. ما همچنین چندین تکنیک و ابزاری را که می‌توانند برای ایجاد تغییر شکل‌های واقعی مورد استفاده قرار گیرند، به طور خلاقانه بررسی خواهیم کرد. گام به گام، ما یک سیستم کنترل صورت می سازیم که قوی و سازگار با انیماتور باشد. ما همه چیز را از نحوه ایجاد دکل فک معکوس، تقلب با منحنی‌ها برای انعطاف‌پذیری، نحوه ایجاد کنترل‌های چسبنده، چشم‌های گوشتی، و همچنین نحوه تنظیم عبارات از پیش تعیین شده برای انیمیشن سریع را یاد خواهیم گرفت. نرم افزار مورد نیاز: Maya 2011 و بالاتر.

سرفصل ها و درس ها

معرفی و بررسی اجمالی پروژه Introduction and Project Overview

  • معرفی و بررسی اجمالی پروژه Introduction and Project Overview

جعل چهره انسان در مایا Rigging the Human Face in Maya

  • انتظارات از دستگاه کنترل صورت The Expectations of the Facial Control Rig

  • راه اندازی یک قفسه برای دسترسی به ابزارهای ریگ ما Setting up a Shelf to Access Our Rigging Tools

  • ساختن استخوان های اولیه دکل سر ما Building the Primary Bones of Our Head Rig

  • ایجاد استخوان فک Creating the Jaw Bones

  • ایجاد استخوان های چشم Creating the Eye Bones

  • سلسله مراتب گروهی برای دکل صورت Group Hierarchy for the Facial Rig

  • بستن صورت Binding the Face

  • انسداد در وزنه های فک پایین Blocking in the Weights of the Lower Jaw

  • انسداد در وزنه های سر Blocking in the Weights of the Head

  • تغییر شکل های گوشه های دهان را اصلاح کنید Refine the Deformations Around the Corners of the Mouth

  • اصلاح تغییر شکل های گردن و سر Correcting the Deformations of the Neck and Head

  • استفاده از منحنی ها برای کنترل تغییر شکل ابروها Using Curves to Control the Deformations of the Eyebrows

  • اصلاح منحنی های ابرو با خوشه ها Rigging the Brow Curves with Clusters

  • وزن دادن به خوشه های منحنی ابرو Weighting the Clusters of the Brow Curves

  • ساختن منحنی های ابرو بر اجسام تاثیر می گذارد Making the Brow Curves Influence Objects

  • تنظیم دقیق تغییر شکل های ابرو Fine-tuning the Brow Deformations

  • تنظیم استخوان های بینی Setting up the Nose Bones

  • نقاشی وزنه روی بینی Painting Weights on the Nose

  • شروع دکل لب Beginning the Lip Rig

  • مسدود کردن وزن لب ها/اتصال شکل ترکیبی Blocking the Weights of the Lips / Connecting the Blend Shape

  • اصلاح تغییر شکل های لب Correcting the Deformations of the Lips

  • تکمیل تغییر شکل های لب Finishing the Lip Deformations

  • ساخت دکل پلک Building the Eyelid Rig

  • تغییر شکل پلک ها Deforming the Eyelids

  • شروع دکل چشم گوشتی Beginning the Fleshy Eye Rig

  • بسته بندی دکل چشم گوشتی Wrapping up the Fleshy Eye Rig

  • راه اندازی تغییر شکل گونه Setting up the Cheek Deformations

  • گره زدن شکل های گونه به سر ترکیبی Tying the Cheek Shapes to the Blend Shape Head

  • تکمیل چیک ریگ Completing the Cheek Rig

  • تغییر شکل اضافی گونه Extra Cheek Deformations

  • راه اندازی Lip Rolls Setting up the Lip Rolls

  • تکمیل عملکرد رول لب Finishing the Lip Roll Functionality

  • ایجاد کنترل های انیمیشن برای سر و گردن Creating Animation Controls for the Head and Neck

  • کنترل های فک The Jaw Controls

  • راه اندازی سیستمی برای چسباندن کنترل های لب به صورت Setting up a System to Glue the Lip Controls to the Face

  • تکمیل مش های اتصال لب برای کنترل های چسبنده Finishing the Lip Connection Meshes for the Sticky Controls

  • چسباندن کنترل های لب به دهان Gluing the Lip Controls to the Mouth

  • کنترل های لب The Lip Controls

  • راندن خوشه های لب با کنترل های لب Driving the Lip Clusters with the Lip Controls

  • ساختن کنترلی برای ترجمه دهان Building a Control to Translate the Mouth

  • ویژگی های سفارشی برای رول های لب و شکل های گسترش گونه Custom Attributes for the Lip Rolls and Cheek Expansion Shapes

  • ایجاد کنترل های بینی Creating the Nose Controls

  • تکمیل دستگاه بینی Completing the Nose Rig

  • تقلب چشم Rigging the Eyes

  • کنترل های چشم The Eye Controls

  • نهایی کردن دستگاه Eye Rig Finalizing the Eye Rig

  • کنترل های ابرو The Brow Controls

  • ایجاد استخوان های زبان/اتصال مش زبان Creating Tongue Bones / Binding the Tongue Mesh

  • اتمام دکل زبان Finishing the Tongue Rig

  • عیب یابی کنترل های لب Trouble-shooting the Lip Controls

  • تمیز کردن دکل کنترل Cleaning up the Control Rig

  • مجموعه کاراکترها برای انیمیشن Character Sets for Animation

  • عبارات از پیش تعیین شده برای انیمیشن سریع Preset Expressions for Fast Animation

  • اتصال Facial Rig به یک Character Control Rig Connecting the Facial Rig to a Character Control Rig

نمایش نظرات

آموزش جعل چهره انسان در مایا
جزییات دوره
6h 45m
55
Pluralsight (پلورال سایت) Pluralsight (پلورال سایت)
(آخرین آپدیت)
از 5
دارد
دارد
دارد
Delano Athias
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Delano Athias Delano Athias

دلانو با اشتیاق به عنوان نویسنده انیمیشن در Pluralsight فعالیت می کند. دلانو با شروع کار خود در استودیوهای انیمیشن مانند شیلو ، علاقه شدیدی به استعدادهای خود پیدا کرده است. زمینه انیمیشن و تقلب وی به وی کمک می کند تا آموزش و ایجاد برخی از پربیننده ترین آموزشها را درباره Pluralsight ارائه دهد. چند مورد از پروژه های مورد علاقه وی که در آن سهیم بوده است عبارتند از: تعامل شخصیت در مایا و در نرم افزاری ، تقلب صورت انسان در مایا ، تقلب موجودات دریایی در مایا ، و تقلب و متحرک سازی وسایل نقلیه. دلانو کتابخانه آموزش Pluralsight را با دانش حاصل از ارادت پرشور خود به هنر انیمیشن جمع کرده است. او الهام خود را از فیلم ها و سایر اشکال هنری می گیرد که مشت مشتی را به سمت مخاطب بسته است. چه بخواهید انیمیشن های ظریف صورت را برای حلقه دموی خود بسازید و چه یک دانشمند دیوانه را از یک منجنیق در یک فیلم سینمایی راه اندازی کنید ، دلانو پشت سر شما را گرفت.