آموزش هوش مصنوعی پیشرفته برای بازی ها با برنامه ریزی اقدام هدف گرا

Advanced AI For Games with Goal-Oriented Action Planning

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره: هوش مصنوعی برای ایجاد رفتارهای پیچیده شخصیت‌های بازی برای شبیه‌سازی، بازی‌های استراتژی زمان واقعی و موارد دیگر نحوه طراحی و برنامه‌نویسی شخصیت‌های غیربازیکن با رفتار هوشمندتر با سی شارپ. چگونه می توان اهداف، حالات، اقدامات، باورها و برنامه ریزی مسیر را در بازی های رایانه ای به کار برد. عملکرد دقیق‌تر یک کتابخانه برنامه‌ریزی اقدام هدف‌گرا (GOAP) و ساخت آن از ابتدا. چگونه شبیه سازی های خود را توسعه و اشکال زدایی کنید. پیش نیازها: باید با سی شارپ و موتور توسعه بازی یونیتی آشنا باشید.

برنامه ریزی اقدام هدف گرا (GOAP) یک معماری هوش مصنوعی است که به شخصیت های بازی توانایی انتخاب اهداف و برنامه ریزی برای دستیابی به آن اهداف را بر اساس وضعیت محیط و منابع موجود می دهد. می توان از آن در طیف گسترده ای از ژانرهای بازی از تیراندازی اول شخص تا استراتژی های بلادرنگ استفاده کرد تا شخصیت های هوشمندی ایجاد کند که قادر به تصمیم گیری هوشمندانه بدون نیاز به ماشین های بزرگ حالت محدود هستند. پایگاه کد به طرز فریبنده ای ساده و در عین حال منطقی، قابل استفاده مجدد و بسیار قدرتمند است. این کتابخانه به زبان سی شارپ نوشته شده و در Unity V.2019 پیاده سازی شده است، اما به راحتی به سایر برنامه ها منتقل می شود.

در این دوره، پنی تکنیک پیشرفته هوش مصنوعی GOAP را که برای خلق شخصیت‌های بازی باورپذیر و هوشمند در بازی‌ها با استفاده از سبک تدریس بین‌المللی تحسین‌شده و دانش خود از بیش از 25 سال کار با بازی‌ها، گرافیک و نوشتن دو کتاب برنده جایزه استفاده می‌شود، ابهام می‌کند. در بازی ها هوش مصنوعی در سرتاسر، کارگاه‌های عملی طراحی شده را دنبال خواهید کرد تا شما را در هر مرحله از چیدمان GOAP API خود راهنمایی کنند. شما کل کتابخانه GOAP را از ابتدا می‌سازید و همزمان یک سناریوی شبیه‌سازی بیمارستان را می‌سازید تا در حین حرکت API را آزمایش کنید.

نحوه برنامه نویسی و کار با:

را بیاموزید
  • یک کتابخانه و API GOAP که در طیف وسیعی از پروژه‌های بازی قابل استفاده مجدد است.

  • هدف‌ها، اقدامات، حالت‌ها و باورهایی که وضعیت محیط بازی را مشخص می‌کنند، شخصیت‌های فردی می‌خواهند چه کار کنند و چگونه دنیای خود را درک می‌کنند.

  • مش‌های ناوبری و عواملی که قابلیت‌های برنامه‌ریزی مسیر و ناوبری پیشرفته را برای شخصیت‌ها فراهم می‌کنند.

  • ساخت پویا NavMeshes برای امکان جابجایی منابع در محیط.

  • موجودی برای هر شخصیت برای استفاده در تکمیل کارهایی که اهداف شخصیت را برآورده می‌کنند.

  • سیستم Unity UI برای انتقال منابع قابل کشیدن به محیط بازی.

محتوا و نمای کلی

در طول دوره، در حالی که یک کتابخانه GOAP و API از ابتدا ساخته می‌شوند، ادامه می‌دهید تا به شما امکان اطلاعات دقیق از پایگاه کد را بدهد. در کنار این، یک شبیه‌سازی بیمارستان ساده برای آزمایش عملکرد کتابخانه در کنار هم ساخته خواهد شد. این شبیه‌سازی همچنین به سیستم NavMesh Unity برای ناوبری و برنامه‌ریزی مسیر متکی است.

این دوره با مروری بر سیستم NavMesh Unity آغاز می شود و عملکردهای اساسی مورد نیاز برای شبیه سازی بیمارستان را پوشش می دهد. سپس مفهوم GOAP را پوشش می دهد، جایی که دانش آموزان نحوه تعامل اهداف، اقدامات و برنامه ها را کشف خواهند کرد. یک برنامه ریز ساخته خواهد شد که به صورت پویا توالی اقدامات هر شخصیت را بر اساس آنچه که آنها معتقدند اهدافشان در طول شبیه سازی هستند، می سازد.

به دنبال این، موجودی‌ها برای نگهداری منابع برای شخصیت‌های فردی معرفی و توسعه می‌یابند. منابع موجود در موجودی ها برای تکمیل طرح مورد نیاز خواهند بود و همچنین به هدایت ناوبری شخصیت در اطراف محیط کمک می کنند. سپس این امر به طراحی رفتارهای پیچیده تری می انجامد که در آن دو شخصیت باید برای تکمیل یک طرح با یکدیگر همکاری کنند.

با ادامه دوره، کاراکترهای بیشتری با نقش‌های متفاوت اضافه می‌شوند و به صورت پویا ایجاد می‌شوند و منابع اضافه و حذف می‌شوند تا یک شبیه‌سازی پیچیده ایجاد شود. در پایان دوره، دانشجویان یک شبیه‌سازی بیمارستانی با بیماران، پرستاران، پزشکان و سرایداران هر کدام با نقش‌ها، اهداف، اقدامات و منابع مورد نیاز خود خواهند داشت.

اگرچه این دوره در مورد ساخت یک بازی کامل نیست، بخش پایانی دانش بیشتری را در مورد توسعه Unity ارائه می‌کند و روش‌های تعامل با محیط مانند کشیدن و رها کردن آیتم‌ها، پخت NavMesh پویا، ایجاد رابط کاربری و دوربین را بررسی می‌کند. حرکتی برای ارائه راهنمایی به دانش آموزان در مورد چگونگی تبدیل چنین شبیه سازی به بازی.

در پایان این دوره، دانش‌آموزان یک کتابخانه GOAP و API کامل خواهند داشت که می‌توانند در پروژه‌های بازی خود مجدداً از آن استفاده کنند تا شخصیت‌های بازی را با رفتارهای هوشمند پیچیده ارائه دهند.

آنچه دانش آموزان در مورد دوره های پنی می گویند:

  • به نظر می رسد، سخت ترین بخش این دوره برای من، یافتن کلماتی است که برای توصیف چقدر خوشحالم که در آن ثبت نام کرده ام.

  • من صادقانه عاشق رویکرد آموزشی Hollistic هستم و هرگز در عرض چند ساعت در مورد کدنویسی مؤثر با چنین توضیحات دقیق چیزهای زیادی یاد نگرفتم!

  • پنی یک مربی عالی است و در تجزیه مفاهیم پیچیده به موضوعات کوچکتر و آسان‌تر کار بسیار خوبی انجام می‌دهد.



سرفصل ها و درس ها

معرفی Introduction

  • معرفی Introduction

  • به انجمن دانشجویی H3D بپیوندید Join the H3D Student Community

معرفی Introduction

  • معرفی Introduction

  • به انجمن دانشجویی H3D بپیوندید Join the H3D Student Community

  • تماس با H3D Contacting H3D

  • تماس با H3D Contacting H3D

  • سوالات متداول FAQs

  • سوالات متداول FAQs

دوره تصادف در مش های ناوبری A Crash Course in Navigation Meshes

دوره تصادف در مش های ناوبری A Crash Course in Navigation Meshes

  • مقدمه ای بر مش های ناوبری An Introduction to Navigation Meshes

  • مقدمه ای بر مش های ناوبری An Introduction to Navigation Meshes

  • راه اندازی NavMesh خود Setting up your own NavMesh

  • راه اندازی NavMesh خود Setting up your own NavMesh

  • حرکت یک عامل در اطراف مش Moving an Agent Around the Mesh

  • حرکت یک عامل در اطراف مش Moving an Agent Around the Mesh

مقدمه ای بر GOAP Introduction to GOAP

  • مقدمه GOAP GOAP Introduction

  • کشورهای جهان The World States

  • عوامل Agents

مقدمه ای بر GOAP Introduction to GOAP

  • مقدمه GOAP GOAP Introduction

  • راه اندازی یک محیط GOAP Setting up a GOAP Environment

  • راه اندازی یک محیط GOAP Setting up a GOAP Environment

  • از پیش برنامه ریزی اقدامات عامل Preplanning the Agent Actions

  • از پیش برنامه ریزی اقدامات عامل Preplanning the Agent Actions

  • کشورهای جهان The World States

  • اقدامات Actions

  • اقدامات Actions

  • عوامل Agents

برنامه ریزی Planning

  • برنامه ریز GOAP قسمت 1 The GOAP Planner Part 1

  • ایجاد یک طرح چند مرحله ای Creating a Multistep Plan

برنامه ریزی Planning

  • برنامه ریز GOAP قسمت 1 The GOAP Planner Part 1

  • برنامه ریز GOAP قسمت 2 The GOAP Planner Part 2

  • برنامه ریز GOAP قسمت 2 The GOAP Planner Part 2

  • اجرای یک طرح ساده Executing a Simple Plan

  • اجرای یک طرح ساده Executing a Simple Plan

  • ایجاد یک طرح چند مرحله ای Creating a Multistep Plan

  • طرح هایی که به چندین عامل نیاز دارند Plans that Require Multiple Agents

  • طرح هایی که به چندین عامل نیاز دارند Plans that Require Multiple Agents

موجودی ها Inventories

موجودی ها Inventories

  • افزودن منابع بیشتر به جهان Adding More Resources to the World

  • افزودن منابع بیشتر به جهان Adding More Resources to the World

  • پیاده سازی سیستم موجودی Implementing an Inventory System

  • پیاده سازی سیستم موجودی Implementing an Inventory System

رفتارهای پیچیده Complex Behaviours

  • حرکت پرستار Moving the Nurse

  • افزودن چالش هدف Adding Goal Challenge

  • گرفتن یک استراحت Taking a Break

رفتارهای پیچیده Complex Behaviours

  • حرکت پرستار Moving the Nurse

  • افزودن چالش هدف Adding Goal Challenge

  • گرفتن یک استراحت Taking a Break

عملکرد ساختمان و اشکال زدایی Building Functionality and Debugging

  • اضافه کردن یک چالش دکتر Adding a Doctor Challenge

  • مدل های منابع جدید و عیب یابی قسمت 2 New Resource Models and Troubleshooting Part 2

  • چالش منابع جدید New Resource Challenge

عملکرد ساختمان و اشکال زدایی Building Functionality and Debugging

  • اضافه کردن یک چالش دکتر Adding a Doctor Challenge

  • مدل های منابع جدید و عیب یابی قسمت 1 New Resource Models and Troubleshooting Part 1

  • مدل های منابع جدید و عیب یابی قسمت 1 New Resource Models and Troubleshooting Part 1

  • مدل های منابع جدید و عیب یابی قسمت 2 New Resource Models and Troubleshooting Part 2

  • چالش منابع جدید New Resource Challenge

  • استفاده مجدد از اقدامات در سایر عوامل Reusing Actions on Other Agents

  • استفاده مجدد از اقدامات در سایر عوامل Reusing Actions on Other Agents

تولید و حذف منابع Producing and Removing Resources

  • A Little World Refactoring A Little World Refactoring

  • ایالت های عامل نظارت Monitoring Agent States

  • پاسخ به یک منبع جدید Responding to a New Resource

تولید و حذف منابع Producing and Removing Resources

  • A Little World Refactoring A Little World Refactoring

  • ایالت های عامل نظارت Monitoring Agent States

  • پاسخ به یک منبع جدید Responding to a New Resource

تعامل با محیط زیست Interacting with the Environment

  • کشیدن و رها کردن منابع جدید Dragging and Dropping New Resources

  • پخت نومش پویا Dynamic Navmesh Baking

  • جابجایی و چرخش منابع Repositioning and Rotating Resources

  • حذف یک منبع Deleting a Resource

تعامل با محیط زیست Interacting with the Environment

  • کشیدن و رها کردن منابع جدید Dragging and Dropping New Resources

  • پخت نومش پویا Dynamic Navmesh Baking

  • جابجایی و چرخش منابع Repositioning and Rotating Resources

  • حذف یک منبع Deleting a Resource

  • Refactoring برای یک رابط کاربری چند منبعی Refactoring for a Multi-resource UI

  • Refactoring برای یک رابط کاربری چند منبعی Refactoring for a Multi-resource UI

  • رابط کاربری برای کار با منابع متعدد A UI to Work with Multiple Resources

  • رابط کاربری برای کار با منابع متعدد A UI to Work with Multiple Resources

  • تغییر موقعیت بهبود یافته Improved Repositioning

  • تغییر موقعیت بهبود یافته Improved Repositioning

  • حرکت دوربین Moving the Camera

  • حرکت دوربین Moving the Camera

کلمات پایانی Final Words

کلمات پایانی Final Words

  • چند کلمه پایانی از پنی Some Final Words from Penny

  • چند کلمه پایانی از پنی Some Final Words from Penny

  • الان به کجا Where to now?

  • الان به کجا Where to now?

نمایش نظرات

Udemy (یودمی)

یودمی یکی از بزرگ‌ترین پلتفرم‌های آموزشی آنلاین است که به میلیون‌ها کاربر در سراسر جهان امکان دسترسی به دوره‌های متنوع و کاربردی را فراهم می‌کند. این پلتفرم امکان آموزش در زمینه‌های مختلف از فناوری اطلاعات و برنامه‌نویسی گرفته تا زبان‌های خارجی، مدیریت، و هنر را به کاربران ارائه می‌دهد. با استفاده از یودمی، کاربران می‌توانند به صورت انعطاف‌پذیر و بهینه، مهارت‌های جدیدی را یاد بگیرند و خود را برای بازار کار آماده کنند.

یکی از ویژگی‌های برجسته یودمی، کیفیت بالای دوره‌ها و حضور استادان مجرب و با تجربه در هر حوزه است. این امر به کاربران اعتماد می‌دهد که در حال دریافت آموزش از منابع قابل اعتماد و معتبر هستند و می‌توانند به بهترین شکل ممکن از آموزش‌ها بهره ببرند. به طور خلاصه، یودمی به عنوان یکی از معتبرترین و موثرترین پلتفرم‌های آموزشی آنلاین، به افراد امکان می‌دهد تا به راحتی و با کیفیت، مهارت‌های مورد نیاز خود را ارتقا دهند و به دنبال رشد و پیشرفت شغلی خود باشند.

آموزش هوش مصنوعی پیشرفته برای بازی ها با برنامه ریزی اقدام هدف گرا
جزییات دوره
8 hours
41
Udemy (یودمی) Udemy (یودمی)
(آخرین آپدیت)
6,408
4.7 از 5
دارد
دارد
دارد
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Penny de Byl Penny de Byl

استاد برنده جایزه بین المللی و نویسنده پرفروش سلام ، من دکتر پنی دی بایل هستم. من کاملاً سازنده بسیاری از مسائل مربوط به کمبود رایانه و دانشگاهی هستم و علاقه واقعی به تدریس دارم. من بیش از 25 سال است که در دانشگاه ها در استرالیا و اروپا در سطح استاد کامل در مورد توسعه بازی ها ، برنامه نویسی ، گرافیک رایانه ای ، انیمیشن و طراحی وب به دیگران آموزش می دهم. من همچنین برای یونیتی ، SAE ، انستیتوی سرگرمی استرالیا و ویکی گودت مشورت کرده ام. بهترین کتابهای درسی من از جمله توسعه بازی جامع با وحدت در بیش از 100 موسسه در سراسر جهان استفاده می شود. فارغ التحصیلان من در شرکت هایی مانند اپل ، Ubisoft ، LinkedIn و Deloitte Digital کار می کنند. من دارای مدرک ممتاز گرافیک رایانه و دکترا هستم. در هوش مصنوعی برای شخصیت های بازی در طول زندگی حرفه ای من جوایز زیادی را برای تعالی تدریس در سطح ایالتی ، ملی و بین المللی از جمله جایزه تعالی تدریس و آموزش استرالیا و مسابقه برنامه درسی بازی موبایل یونیت برنده شده ام. رویکرد من در زمینه آموزش علوم کامپیوتر و زمینه های مرتبط مبتنی بر پروژه است که به شما کارگاه های عملی می دهم و می توانید بلافاصله دندان های خود را در آن قرار دهید.

Penny @Holistic3D.com Penny @Holistic3D.com

هیجان علمی ، نویسنده و توسعه بازی سلام ، من دکتر پنی د بیل هستم. من کاملاً سازنده بسیاری از مسائل مربوط به کمبود رایانه و دانشگاهی هستم و علاقه واقعی به تدریس دارم. من بیش از 25 سال است که در دانشگاه ها در استرالیا و اروپا در سطح استاد کامل در مورد توسعه بازی ها ، برنامه نویسی ، گرافیک رایانه ای ، انیمیشن و طراحی وب به دیگران آموزش می دهم. من همچنین برای یونیتی و SAE مشورت کرده ام. بهترین کتابهای درسی من از جمله توسعه بازی جامع با وحدت در بیش از 100 موسسه در سراسر جهان استفاده می شود. فارغ التحصیلان من در شرکت هایی مانند اپل ، Ubisoft ، LinkedIn و Deloitte Digital کار می کنند. من دارای مدرک ممتاز گرافیک رایانه و دکترا هستم. در هوش مصنوعی برای شخصیت های بازی در طول زندگی حرفه ای من جوایز زیادی را برای تعالی تدریس در سطح ایالتی ، ملی و بین المللی از جمله جایزه تعالی تدریس و آموزش استرالیا و مسابقه برنامه درسی بازی موبایل یونیت برنده شده ام. رویکرد من در زمینه آموزش علوم کامپیوتر و زمینه های مرتبط مبتنی بر پروژه است که به شما کارگاه های عملی می دهم و می توانید بلافاصله دندان های خود را در آن قرار دهید.