برنامه ریزی اقدام هدف گرا (GOAP) یک معماری هوش مصنوعی است که به شخصیت های بازی توانایی انتخاب اهداف و برنامه ریزی برای دستیابی به آن اهداف را بر اساس وضعیت محیط و منابع موجود می دهد. می توان از آن در طیف گسترده ای از ژانرهای بازی از تیراندازی اول شخص تا استراتژی های بلادرنگ استفاده کرد تا شخصیت های هوشمندی ایجاد کند که قادر به تصمیم گیری هوشمندانه بدون نیاز به ماشین های بزرگ حالت محدود هستند. پایگاه کد به طرز فریبنده ای ساده و در عین حال منطقی، قابل استفاده مجدد و بسیار قدرتمند است. این کتابخانه به زبان سی شارپ نوشته شده و در Unity V.2019 پیاده سازی شده است، اما به راحتی به سایر برنامه ها منتقل می شود.
در این دوره، پنی تکنیک پیشرفته هوش مصنوعی GOAP را که برای خلق شخصیتهای بازی باورپذیر و هوشمند در بازیها با استفاده از سبک تدریس بینالمللی تحسینشده و دانش خود از بیش از 25 سال کار با بازیها، گرافیک و نوشتن دو کتاب برنده جایزه استفاده میشود، ابهام میکند. در بازی ها هوش مصنوعی در سرتاسر، کارگاههای عملی طراحی شده را دنبال خواهید کرد تا شما را در هر مرحله از چیدمان GOAP API خود راهنمایی کنند. شما کل کتابخانه GOAP را از ابتدا میسازید و همزمان یک سناریوی شبیهسازی بیمارستان را میسازید تا در حین حرکت API را آزمایش کنید.
نحوه برنامه نویسی و کار با:
را بیاموزیدیک کتابخانه و API GOAP که در طیف وسیعی از پروژههای بازی قابل استفاده مجدد است.
هدفها، اقدامات، حالتها و باورهایی که وضعیت محیط بازی را مشخص میکنند، شخصیتهای فردی میخواهند چه کار کنند و چگونه دنیای خود را درک میکنند.
مشهای ناوبری و عواملی که قابلیتهای برنامهریزی مسیر و ناوبری پیشرفته را برای شخصیتها فراهم میکنند.
ساخت پویا NavMeshes برای امکان جابجایی منابع در محیط.
موجودی برای هر شخصیت برای استفاده در تکمیل کارهایی که اهداف شخصیت را برآورده میکنند.
سیستم Unity UI برای انتقال منابع قابل کشیدن به محیط بازی.
محتوا و نمای کلی
در طول دوره، در حالی که یک کتابخانه GOAP و API از ابتدا ساخته میشوند، ادامه میدهید تا به شما امکان اطلاعات دقیق از پایگاه کد را بدهد. در کنار این، یک شبیهسازی بیمارستان ساده برای آزمایش عملکرد کتابخانه در کنار هم ساخته خواهد شد. این شبیهسازی همچنین به سیستم NavMesh Unity برای ناوبری و برنامهریزی مسیر متکی است.
این دوره با مروری بر سیستم NavMesh Unity آغاز می شود و عملکردهای اساسی مورد نیاز برای شبیه سازی بیمارستان را پوشش می دهد. سپس مفهوم GOAP را پوشش می دهد، جایی که دانش آموزان نحوه تعامل اهداف، اقدامات و برنامه ها را کشف خواهند کرد. یک برنامه ریز ساخته خواهد شد که به صورت پویا توالی اقدامات هر شخصیت را بر اساس آنچه که آنها معتقدند اهدافشان در طول شبیه سازی هستند، می سازد.
به دنبال این، موجودیها برای نگهداری منابع برای شخصیتهای فردی معرفی و توسعه مییابند. منابع موجود در موجودی ها برای تکمیل طرح مورد نیاز خواهند بود و همچنین به هدایت ناوبری شخصیت در اطراف محیط کمک می کنند. سپس این امر به طراحی رفتارهای پیچیده تری می انجامد که در آن دو شخصیت باید برای تکمیل یک طرح با یکدیگر همکاری کنند.
با ادامه دوره، کاراکترهای بیشتری با نقشهای متفاوت اضافه میشوند و به صورت پویا ایجاد میشوند و منابع اضافه و حذف میشوند تا یک شبیهسازی پیچیده ایجاد شود. در پایان دوره، دانشجویان یک شبیهسازی بیمارستانی با بیماران، پرستاران، پزشکان و سرایداران هر کدام با نقشها، اهداف، اقدامات و منابع مورد نیاز خود خواهند داشت.
اگرچه این دوره در مورد ساخت یک بازی کامل نیست، بخش پایانی دانش بیشتری را در مورد توسعه Unity ارائه میکند و روشهای تعامل با محیط مانند کشیدن و رها کردن آیتمها، پخت NavMesh پویا، ایجاد رابط کاربری و دوربین را بررسی میکند. حرکتی برای ارائه راهنمایی به دانش آموزان در مورد چگونگی تبدیل چنین شبیه سازی به بازی.
در پایان این دوره، دانشآموزان یک کتابخانه GOAP و API کامل خواهند داشت که میتوانند در پروژههای بازی خود مجدداً از آن استفاده کنند تا شخصیتهای بازی را با رفتارهای هوشمند پیچیده ارائه دهند.
آنچه دانش آموزان در مورد دوره های پنی می گویند:
به نظر می رسد، سخت ترین بخش این دوره برای من، یافتن کلماتی است که برای توصیف چقدر خوشحالم که در آن ثبت نام کرده ام.
من صادقانه عاشق رویکرد آموزشی Hollistic هستم و هرگز در عرض چند ساعت در مورد کدنویسی مؤثر با چنین توضیحات دقیق چیزهای زیادی یاد نگرفتم!
پنی یک مربی عالی است و در تجزیه مفاهیم پیچیده به موضوعات کوچکتر و آسانتر کار بسیار خوبی انجام میدهد.
استاد برنده جایزه بین المللی و نویسنده پرفروش سلام ، من دکتر پنی دی بایل هستم. من کاملاً سازنده بسیاری از مسائل مربوط به کمبود رایانه و دانشگاهی هستم و علاقه واقعی به تدریس دارم. من بیش از 25 سال است که در دانشگاه ها در استرالیا و اروپا در سطح استاد کامل در مورد توسعه بازی ها ، برنامه نویسی ، گرافیک رایانه ای ، انیمیشن و طراحی وب به دیگران آموزش می دهم. من همچنین برای یونیتی ، SAE ، انستیتوی سرگرمی استرالیا و ویکی گودت مشورت کرده ام. بهترین کتابهای درسی من از جمله توسعه بازی جامع با وحدت در بیش از 100 موسسه در سراسر جهان استفاده می شود. فارغ التحصیلان من در شرکت هایی مانند اپل ، Ubisoft ، LinkedIn و Deloitte Digital کار می کنند. من دارای مدرک ممتاز گرافیک رایانه و دکترا هستم. در هوش مصنوعی برای شخصیت های بازی در طول زندگی حرفه ای من جوایز زیادی را برای تعالی تدریس در سطح ایالتی ، ملی و بین المللی از جمله جایزه تعالی تدریس و آموزش استرالیا و مسابقه برنامه درسی بازی موبایل یونیت برنده شده ام. رویکرد من در زمینه آموزش علوم کامپیوتر و زمینه های مرتبط مبتنی بر پروژه است که به شما کارگاه های عملی می دهم و می توانید بلافاصله دندان های خود را در آن قرار دهید.
Penny @Holistic3D.comهیجان علمی ، نویسنده و توسعه بازی سلام ، من دکتر پنی د بیل هستم. من کاملاً سازنده بسیاری از مسائل مربوط به کمبود رایانه و دانشگاهی هستم و علاقه واقعی به تدریس دارم. من بیش از 25 سال است که در دانشگاه ها در استرالیا و اروپا در سطح استاد کامل در مورد توسعه بازی ها ، برنامه نویسی ، گرافیک رایانه ای ، انیمیشن و طراحی وب به دیگران آموزش می دهم. من همچنین برای یونیتی و SAE مشورت کرده ام. بهترین کتابهای درسی من از جمله توسعه بازی جامع با وحدت در بیش از 100 موسسه در سراسر جهان استفاده می شود. فارغ التحصیلان من در شرکت هایی مانند اپل ، Ubisoft ، LinkedIn و Deloitte Digital کار می کنند. من دارای مدرک ممتاز گرافیک رایانه و دکترا هستم. در هوش مصنوعی برای شخصیت های بازی در طول زندگی حرفه ای من جوایز زیادی را برای تعالی تدریس در سطح ایالتی ، ملی و بین المللی از جمله جایزه تعالی تدریس و آموزش استرالیا و مسابقه برنامه درسی بازی موبایل یونیت برنده شده ام. رویکرد من در زمینه آموزش علوم کامپیوتر و زمینه های مرتبط مبتنی بر پروژه است که به شما کارگاه های عملی می دهم و می توانید بلافاصله دندان های خود را در آن قرار دهید.
Penny @Holistic3D.comهیجان علمی ، نویسنده و توسعه بازی سلام ، من دکتر پنی د بیل هستم. من کاملاً سازنده بسیاری از مسائل مربوط به کمبود رایانه و دانشگاهی هستم و علاقه واقعی به تدریس دارم. من بیش از 25 سال است که در دانشگاه ها در استرالیا و اروپا در سطح استاد کامل در مورد توسعه بازی ها ، برنامه نویسی ، گرافیک رایانه ای ، انیمیشن و طراحی وب به دیگران آموزش می دهم. من همچنین برای یونیتی و SAE مشورت کرده ام. بهترین کتابهای درسی من از جمله توسعه بازی جامع با وحدت در بیش از 100 موسسه در سراسر جهان استفاده می شود. فارغ التحصیلان من در شرکت هایی مانند اپل ، Ubisoft ، LinkedIn و Deloitte Digital کار می کنند. من دارای مدرک ممتاز گرافیک رایانه و دکترا هستم. در هوش مصنوعی برای شخصیت های بازی در طول زندگی حرفه ای من جوایز زیادی را برای تعالی تدریس در سطح ایالتی ، ملی و بین المللی از جمله جایزه تعالی تدریس و آموزش استرالیا و مسابقه برنامه درسی بازی موبایل یونیت برنده شده ام. رویکرد من در زمینه آموزش علوم کامپیوتر و زمینه های مرتبط مبتنی بر پروژه است که به شما کارگاه های عملی می دهم و می توانید بلافاصله دندان های خود را در آن قرار دهید.
نمایش نظرات