لطفا جهت اطلاع از آخرین دوره ها و اخبار سایت در
کانال تلگرام
عضو شوید.
آموزش با Blender و Substance Painter یک وسیله نقلیه بسازید و متحرک کنید
Create and Animate a Vehicle with Blender and Substance Painter
نکته:
آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره:
سلام، به این دوره خوش آمدید که در آن یک وسیله نقلیه را در Blender and Substance Painter ایجاد و متحرک می کنیم. ما قصد داریم یک آمبولانس کانادایی دوران جنگ جهانی دوم ایجاد کنیم. و ما با آماده سازی تصاویر مرجع خود در Krita شروع می کنیم و سپس آنها را در Blender می گیریم و آنها را در نمای سه بعدی تنظیم می کنیم.
سپس شروع به مسدود کردن اشکال اصلی میکنیم تا اندازه و نسبت قطعات مختلف و نحوه قرار گرفتن آنها با هم را درک کنیم. همانطور که مدل را اصلاح می کنیم، در مورد ابزارها و اصلاح کننده های مدل سازی Blender، نحوه سازماندهی ماندن در طول یک پروژه بزرگ، و نحوه برنامه ریزی از قبل برای ساخت و ساز و متحرک سازی وسیله نقلیه خواهید آموخت.
همچنین یاد خواهید گرفت که چگونه یک مدل در Blender برای بافت در Adobe Substance Painter آماده کنید. ما به نحوه استفاده از مواد برای سازماندهی مجموعههای بافت خود، نحوه پخت نقشهها در Substance Painter و نحوه استفاده از ماسکها و ژنراتورها برای اضافه کردن کثیفی و پوشیدن به مدلهای خود خواهیم پرداخت. سپس به نحوه پیکربندی و صادرات نقشههای بافت از Substance Painter و نحوه اعمال آنها بر روی مدل خود در Blender خواهیم پرداخت.
اکنون آماده ایم انیمیشن سازی وسیله نقلیه خود را آغاز کنیم. اما ابتدا باید کامیون را دکل کنیم. ما از افزونه رایگان Blender، Rigacar، برای ایجاد دکل خودرو، پیکربندی سیستم تعلیق و متحرک سازی آن در یک زمین ناهموار استفاده خواهیم کرد. هنگامی که انیمیشن کامل شد، یاد خواهید گرفت که چگونه یک توالی تصویر از صحنه و همچنین یک فایل ویدئویی mp4.
را ارائه دهید.
این دوره شما را از ابتدا تا انتها میبرد و یک صحنه متحرک از یک وسیله نقلیه در یک محیط ایجاد میکند. ابزارها و مهارت هایی که در این دوره یاد خواهید گرفت به شما این امکان را می دهد که قدم بعدی ایجاد صحنه های متحرک شگفت انگیز خود را بردارید.
پس به من بپیوندید! هنگام ایجاد این وسیله نقلیه واقعی و متحرک سازی آن در یک زمین ناهموار، Blender را یاد بگیرید. این نوع پروژه همیشه بسیار سرگرم کننده است. در طول مسیر فضای زیادی برای سفارشی سازی دارد. اما در پایان، همه چیزهایی را که برای ساخت انیمیشن های باورنکردنی خود باید بدانید، خواهید فهمید!
برای پروژه کلاس میتوانید هر خودرویی را که دوست دارید ایجاد کنید. می توانید از تصاویر مرجع خود برای وارد کردن به بلندر استفاده کنید. اما اگر این اولین تلاش شما برای ایجاد یک وسیله نقلیه واقعی در Blender است، پیشنهاد میکنم تصاویر ارائه شده را دنبال کنید تا پروژه شما شبیه پروژه من باشد. سپس این فرآیند را دوباره با صحنه خود امتحان کنید.
پروژه کلاس خود را در این مراحل آسان تکمیل کنید:
از طریق یک درس ویدیویی تماشا کنید
روند نشان داده شده در ویدیو را تکرار کنید (و کار خود را ذخیره کنید)
به ویدیوی بعدی بروید
وقتی دوره را کامل کردید، صحنه رندر شده خود را در پروژه کلاس خود پست کنید
فرآیند مدلسازی و ارائه یک صحنه سهبعدی مراحل زیادی دارد. اما هر چه تعداد دفعات بیشتری این کار را انجام دهید، سریعتر و آسانتر میشود.
در حین حرکت، می توانید تصاویر و اسکرین شات های پیشرفت خود را پست کنید. دیدن کار شما می تواند برای دیگران الهام بخش باشد.
و مهمتر از همه، از آن لذت ببرید! من مشتاقانه منتظر دیدن پروژه تمام شده شما هستم! :)
سرفصل ها و درس ها
درس ها
Lessons
لاستیک، سقف و آینه
Tires, Roof, and Mirrors
افزودن سپرهای پنجره کوچک
Adding the Small Window Shields
تکمیل فضای داخلی
Finishing the Interior
ایجاد قلاب های تارپ
Creating the Tarp Hooks
رندر کردن انیمیشن
Rendering the Animation
رفع مشکلات UV در بلندر
Fixing UV Issues in Blender
مدل سازی قلاب های جلو
Modeling the Front Hooks
نقشه برداری UV کوره و درب
UV Mapping the Grill and Doors
اتمام چراغ های جلو
Finishing the Headlights
نقشه برداری و جهت گیری چهره
Mapping and Face Orientation
بستن جبهه
Closing Up the Front
ادامه تنظیم مواد
Continuing the Material Set up
ادامه چراغ جلو
Continuing the Headlight
ایجاد سپر عقب
Creating the Rear Bumper
تنظیمات ماشین ریگینگ و رندر
Car Rigging and Render Settings
رندر و صادر کردن یک فایل ویدیویی
Rendering and Exporting a Video File
افزودن گلگیرها
Adding the Fenders
شروع مواد پایه
Beginning the Base Materials
بافت زیرانداز و نردبان
Texturing the Undercarriage and Ladder
مدل سازی صندلی ها
Modeling the Seats
تکمیل مواد پایه
Finishing the Base Materials
مدل سازی دستگیره های در
Modeling the Door Handles
شروع آج تایر
Beginning the Tire Treads
مدل سازی محور جلو
Modeling the Front Axle
آماده سازی مدل برای صادرات
Preparing the Model for Export
ادامه کار روی محورها
Continuing Work on the Axles
اضافه کردن طناب به تارپ
Adding Ropes to the Tarp
در حال اتمام گریل
Finishing the Grill
متحرک سازی وسیله نقلیه
Animating the Vehicle
بافت چراغ های جلو
Texturing the Headlights
شروع پنجره جانبی
Beginning the Side Window
مدل سازی دیوارهای داخلی
Modeling the Inner Walls
تکمیل آینه های دید عقب جدید
Finishing the Rearview Mirrors new
ایجاد قلاب های دایره ای
Creating the Circular Hooks
اتمام سپرهای جلو
Finishing the Front Shields
اتمام گیره های هود
Finishing the Hood Clamps
شروع پانل های سپر جلو
Beginning the Front Shield Panels
ایجاد دنده و ترمز دستی
Creating the Gear Shift and Parking Brake
شروع چراغ های جلو
Beginning the Headlights
افزودن جزئیات به زیرانداز
Adding Details to the Undercarriage
صادرات به Substance Painter
Exporting to Substance Painter
اتمام چرخ ها
Finishing the Wheels
آماده سازی تصاویر مرجع در کریتا
Preparing Reference Images in Krita
شروع به رنگ آمیزی خاک
Beginning to Paint the Dirt
اضافه کردن برگردان به خودرو
Adding Decals to the Vehicle
افزودن جزئیات بیشتر
Adding More Details
ادامه نقشه برداری UV
Continuing the UV Mapping
پر کردن چند ضلعی و طرح ریزی سه سطحی
Polygon Fill and Triplanar Projection
به روز رسانی تغییرات در Substance Painter
Updating Changes in Substance Painter
مدل سازی داش برد
Modeling the Dash Board
تنظیم تعلیق و متحرک کردن دوربین
Adjusting the Suspension and Animating the Camera
افزودن جزئیات به محور
Adding Details to the Axle
شروع زیرانداز
Beginning the Undercarriage
ایجاد درب های جانبی
Creating the Side Doors
راه اندازی وسیله نقلیه برای تقلب
Setting up the Vehicle for Rigging
ایجاد چاه های چرخ جلو
Creating the Front Wheel Wells
مسدود کردن در زوایای پیچیده
Blocking in the Complex Angles
نقشه برداری از بدنه خارجی
Mapping the Exterior Body
استفاده از بافت ها در بلندر
Applying the Textures in Blender
بررسی اجمالی دوره
Course Overview
پالایش لولاهای درب
Refining the Door Hinges
ایجاد گل و لای و کاور هود
Creating the Mudflaps and Hood Cover
مدل سازی چرخ فرمان
Modeling the Steering Wheel
ادامه رنگ آمیزی لایه های خاک
Continuing Painting the Dirt Layers
با استفاده از پروژه هوشمند UV
Using Smart UV Project
شروع درهای عقب
Beginning the Rear Doors
اتمام آج تایر
Finishing the Tire Treads
نتیجه
Conclusion
اکسترود کردن پشت کامیون
Extruding the Back of the Truck
تصاویر مرجع در بلندر
Reference Images in Blender
با استفاده از ابزار پیکربندی پروژه
Using the Project Configuration Tool
مدل سازی نردبان عقب
Modeling the Rear Ladder
شروع شکل های پایه
Beginning the Basic Shapes
اضافه کردن قسمت بالایی خودرو
Adding the Top of the Vehicle
پایان دادن به زیرانداز
Finishing the Undercarriage
جهت گیری صورت و جا دادن قطعات با هم
Face Orientation and Fitting Pieces Together
رفع، پاکسازی، و سازماندهی
Fixes, Clean up, and Organization
اضافه کردن پیچ و مهره به چرخ
Adding the Bolts to the Wheel
شروع آینه های دید عقب
Beginning the Rear View Mirrors
اتمام نقشه برداری UV
Finishing the UV Mapping
بافت داخلی
Texturing the Interior
ابزار دو نیم و برشی
The Bisect and Shear Tools
مدل سازی قاب گریل
Modeling the Grill Frame
مدل سازی لولاهای هود
Modeling the Hood Hinges
اطلاعات ارتفاع و برآمدگی نقاشی
Painting Height and Bump Information
با استفاده از ابزار Unwrap
Using the Unwrap Tool
شروع لاستیک و چرخ
Beginning the Tires and Wheels
استفاده از الگوی تست UV
Using a UV Test Pattern
صادرات نقشه های بافت از Substance Painter
Exporting Textures Maps from Substance Painter
رفع مشکلات UV در بلندر
Fixing UV Issues in Blender
نمایش نظرات