لطفا جهت اطلاع از آخرین دوره ها و اخبار سایت در
کانال تلگرام
عضو شوید.
آموزش ARCore و Sceneform Masterclass برای اندروید
ARCore and Sceneform Masterclass for Android
نکته:
آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره:
یاد بگیرید چگونه برنامه های واقعیت افزوده قدرتمند را در Kotlin بسازید تا با دنیای فناوری که به سرعت در حال تغییر است همراه باشید. ساختن هر نوع برنامه AR برای اندروید مدل های سه بعدی خود را انتخاب کرده و در صحنه واقعیت افزوده خود قرار دهید با استفاده از حرکات لمسی ساده مدل ها را تغییر دهید. عکس گرفتن از صحنه AR خود ضبط ویدیو از صحنه AR شما انواع اصطلاحات جدید در مورد AR (WorldSpace، LocalSpace، Trackable، Quaternion، Pose، و غیره...) چگونه تصاویر از پیش تعریف شده را در زندگی واقعی شناسایی کنیم تا مدل های خود را بر روی آنها بفرستیم نحوه استفاده از ابزار arcoreimg برای تولید پایگاه داده های تصویر تقویت شده نحوه شناسایی چهره ها در صحنه AR خود برای اعمال snapchat- مانند فیلترهای روی آنها چگونه مدل های سه بعدی را در واقعیت افزوده متحرک کنیم چگونه به مدل ها اجازه دهیم در فضای AR حرکت کنند چگونه انواع چرخش ها و تبدیل های سه بعدی را مدیریت کنیم نحوه استفاده از کلاس ObjectAnimator پیش نیازها: دانستن اصول توسعه اندروید با کاتلین
سلب مسئولیت: افزونه Sceneform که برای این دوره لازم است در دسترس نیست و برای Android Studio نسخه 4.1 و بالاتر در دسترس نخواهد بود. اگر نسخه ای زیر آن دارید، می توانید این دوره را بگذرانید، در غیر این صورت نمی توانید .
...جاذبه های محبوب را برای نمایش اطلاعات بیشتر شناسایی کنید
...لباس های فروشگاه های آنلاین را امتحان کنید
... فیلترهای خنده دار را روی صورت افراد اعمال کنید
همه این چیزهایی که به نظر می رسد آینده است روز به روز بیشتر به واقعیت تبدیل می شود. برای همگام شدن با دنیای فناوری که به سرعت در حال تغییر است، باید دائما در حال یادگیری فناوری های جدید باشید. واقعیت افزوده یکی از آن فناوریهای بسیار پرطرفدار است که بهویژه بازار تلفن همراه را در اختیار گرفته است.
این دوره به شما معرفی کاملی از واقعیت افزوده با اندروید می دهد و زمانی که آن را دنبال می کنید، پیشرفته تر می شود. من آن را به گونه ای طراحی کردم که برای بررسی آن فقط به دانش اولیه درباره توسعه Android با Kotlin نیاز دارید.
هر خط کدی که بی اهمیت نباشد توضیح داده خواهد شد!
با این دوره چه چیزی بدست می آورید؟
این دوره حاوی کد منبع کامل برای هر درس است، بنابراین لازم نیست نگران مواجه شدن با خطا و عدم امکان ادامه آن قسمت از دوره باشید. شما فقط می توانید از GitHub من بازدید کنید و درس مربوطه را انتخاب کنید تا کد منبع را دریافت کنید که می توانید به راحتی با آن ادامه دهید.
شما یک برگه تقلب کامل برای تمام اصطلاحات مهم AR جدید ذکر شده در این دوره دریافت خواهید کرد. البته، من در دوره آموزشی آنها را با جزئیات توضیح خواهم داد، اما اگر دوباره با آنها روبرو شدید و می خواهید سریع منظور آنها را جستجو کنید، می توانید به راحتی با این برگه تقلب این کار را انجام دهید.
همچنین، بعد از هر بخش، آزمونی دریافت خواهید کرد تا آنچه را که اخیراً آموختهاید تقویت کنید.
البته، تمام گرافیک های سه بعدی، بافت ها و لینک های وب سایتی که در این دوره استفاده می کنم را دریافت خواهید کرد. با این حال، در انتخاب موارد خود آزاد باشید.
در این دوره با هم چه خواهیم ساخت؟
در قسمت اول، نحوه راهاندازی Android Studio را یاد میگیرید تا برای استفاده از واقعیت افزوده آماده باشید. همچنین به شما نشان خواهم داد که چگونه می توانید به راحتی برنامه های واقعیت افزوده خود را در شبیه ساز Android خود آزمایش کنید، بنابراین همیشه آن کابل آزاردهنده را برای رفع اشکال USB نداشته باشید.
در بخش دوم، تمام اصول اولیه واقعیت افزوده را خواهید فهمید. ما یک برنامه واقعی خواهیم ساخت که با آن می توانید مدل های سه بعدی مبلمان را در خانه خود امتحان کنید. البته، میتوانید از مدلهای خودتان در اینجا استفاده کنید و همچنین تصمیم بگیرید که چند مدل را در آن برنامه قرار دهید. در این برنامه شما یاد خواهید گرفت که چگونه اشیاء سه بعدی را در صحنه AR قرار دهید، آنها را حرکت دهید، بچرخانید، اندازه آنها را تغییر دهید و آنها را حذف کنید. و این کافی نیست! همچنین خواهید آموخت که چگونه می توانید به راحتی از صحنه AR خود عکس و فیلم بگیرید. علاوه بر این، با اصطلاحات خاص سه بعدی مانند WorldSpace، LocalSpace، Vector3، Quaternions و موارد دیگر آشنا خواهید شد.
بخش سوم یک برنامه جالب را پوشش می دهد که یک فیلتر میوه خنده دار را روی چهره هایی که دوربین تلفن شما تشخیص می دهد اعمال می کند. این بسیار شبیه اسنپ چت یا اینستاگرام است. در اینجا می توانید از فیلتر و گرافیک خود استفاده کنید.
در قسمت چهارم، همه طرفداران پوکمون می توانند هیجان زده شوند! ما تصاویر از پیش تعریف شده زندگی واقعی را شناسایی خواهیم کرد که به طور خودکار در برنامه شناسایی می شوند تا به پوکمون های متحرک جالبی روی آن ها پخش شود! در مثالم، من مدل را روی جلد کتابها میریزم، اما شما میتوانید هر سطحی را انتخاب کنید که خاصیت خاصی داشته باشد و در نتیجه قابل تشخیص باشد. شما میتوانید کتاب را جابهجا کنید و پوکمون شخصی خود را در خانه خود حمل کنید.
در نهایت، در قسمت آخر این دوره، به سفینه های فضایی جنگ ستارگان اجازه می دهید در اطراف خانه شما پرواز کنند! هدف آن برنامه این است که به شما بیاموزد که چگونه مدل های سه بعدی را در صحنه AR متحرک کنید و اجازه دهید آنها در اطراف شما پرواز کنند. در این بخش آخر، شما درک عمیق تری از محاسبات سه بعدی با بردارها و کواترنیون ها خواهید داشت تا رفتار حرکتی خود را پیاده سازی کنید.
و این کافی نیست! همچنین یک بخش جایزه دریافت خواهید کرد که در آن به شما نشان میدهم که چگونه میتوانیم مدلهای سه بعدی را به صورت پویا از راه دور از Google Firebase بارگیری کنیم. میتوانید هر URL که به یک مدل سهبعدی منتهی میشود را انتخاب کنید و آن را در زمان اجرا در برنامه خود دانلود کنید تا نشان داده شود. من برای آن از Firebase استفاده می کنم زیرا در دنیای اندروید بسیار محبوب است، اما از منابع خود استفاده کنید.
بیایید دیگر منتظر نمانیم و با هم به دنیای واقعیت افزوده شیرجه بزنیم!
سرفصل ها و درس ها
معرفی
Introduction
با این دوره چه چیزی بدست خواهید آورد؟
What Will You Get With This Course?
چگونه از این دوره استفاده کنیم؟ (مهم!)
How to Use This Course? (IMPORTANT!)
معرفی
Introduction
با این دوره چه چیزی بدست خواهید آورد؟
What Will You Get With This Course?
چگونه از این دوره استفاده کنیم؟ (مهم!)
How to Use This Course? (IMPORTANT!)
راه اندازی پروژه
Project Setup
ایجاد پروژه AR ما
Creating Our AR Project
اجرای برنامه های AR در شبیه ساز
Running AR Apps in the Emulator
راه اندازی پروژه
Project Setup
ایجاد پروژه AR ما
Creating Our AR Project
اجرای برنامه های AR در شبیه ساز
Running AR Apps in the Emulator
برنامه مبلمان را امتحان کنید
Try-Out-Furniture App
ایجاد Layout
Creating the Layout
درست کردن صفحه پایین ما
Making Our BottomSheet Work
واردات مدل مبلمان سه بعدی
Importing 3D Furniture Models
نمایش مدل ها در RecyclerView
Showing Models in the RecyclerView
انتخاب مدل ها از RecyclerView
Selecting Models from the RecyclerView
بارگیری مدل ها از منابع برنامه
Loading Models from App Resources
اضافه کردن مدلها به صحنه AR ما
Adding Models to Our AR Scene
مدل های تخم ریزی با دو ضربه زدن
Spawning Models by Double Tapping
ViewNodes را بسازید که همیشه به کاربر نگاه کند
Make ViewNodes Always Look at the User
عکس گرفتن از صحنه AR ما
Taking Photos of Our AR Scene
ذخیره عکس ها در API 29+
Saving Photos in API 29+
درخواست مجوز ذخیره سازی خارجی
Requesting External Storage Permission
ضبط ویدیوهای صحنه AR ما (قسمت 1)
Recording Videos of Our AR Scene (Part 1)
ضبط ویدیوهای صحنه AR ما (قسمت 2)
Recording Videos of Our AR Scene (Part 2)
ضبط ویدیوهای صحنه AR ما (قسمت 3)
Recording Videos of Our AR Scene (Part 3)
رفع اشکال - تصاویر و ویدیوها در گالری در سطح API <28 ظاهر نمی شوند
BUG FIX - Images and Videos don't appear in Gallery on API Level < 28
چگونه این برنامه را بهبود بخشیم؟
How to Improve This App?
مبانی واقعیت افزوده
Augmented Reality Basics
برنامه مبلمان را امتحان کنید
Try-Out-Furniture App
ایجاد Layout
Creating the Layout
درست کردن صفحه پایین ما
Making Our BottomSheet Work
واردات مدل مبلمان سه بعدی
Importing 3D Furniture Models
نمایش مدل ها در RecyclerView
Showing Models in the RecyclerView
انتخاب مدل ها از RecyclerView
Selecting Models from the RecyclerView
بارگیری مدل ها از منابع برنامه
Loading Models from App Resources
اضافه کردن مدلها به صحنه AR ما
Adding Models to Our AR Scene
مدل های تخم ریزی با دو ضربه زدن
Spawning Models by Double Tapping
ViewNodes را بسازید که همیشه به کاربر نگاه کند
Make ViewNodes Always Look at the User
عکس گرفتن از صحنه AR ما
Taking Photos of Our AR Scene
ذخیره عکس ها در API 29+
Saving Photos in API 29+
درخواست مجوز ذخیره سازی خارجی
Requesting External Storage Permission
ضبط ویدیوهای صحنه AR ما (قسمت 1)
Recording Videos of Our AR Scene (Part 1)
ضبط ویدیوهای صحنه AR ما (قسمت 2)
Recording Videos of Our AR Scene (Part 2)
ضبط ویدیوهای صحنه AR ما (قسمت 3)
Recording Videos of Our AR Scene (Part 3)
رفع اشکال - تصاویر و ویدیوها در گالری در سطح API <28 ظاهر نمی شوند
BUG FIX - Images and Videos don't appear in Gallery on API Level < 28
چگونه این برنامه را بهبود بخشیم؟
How to Improve This App?
مبانی واقعیت افزوده
Augmented Reality Basics
اعمال فیلترهای شبیه به اسنپ چت بر روی صورت شما - برنامه چهره های تقویت شده
Applying Snapchat-like Filters on Your Face - Augmented Faces App
راه اندازی قطعه AR
Setting up the AR Fragment
وارد کردن مدل چهره و بافت
Importing Face Model and Texture
بارگذاری مدل و بافت
Loading Model and Texture
تشخیص چهره ها و اعمال فیلتر
Detecting Faces and Applying the Filter
مبانی چهره های تقویت شده
Augmented Faces Basics
اعمال فیلترهای شبیه به اسنپ چت بر روی صورت شما - برنامه چهره های تقویت شده
Applying Snapchat-like Filters on Your Face - Augmented Faces App
راه اندازی قطعه AR
Setting up the AR Fragment
وارد کردن مدل چهره و بافت
Importing Face Model and Texture
بارگذاری مدل و بافت
Loading Model and Texture
تشخیص چهره ها و اعمال فیلتر
Detecting Faces and Applying the Filter
مبانی چهره های تقویت شده
Augmented Faces Basics
احضار پوکمون در کتاب های ما! - برنامه تصاویر افزوده
Summoning Pokémon on Our Books! - Augmented Images App
اجازه دادن به کاربر برای انتخاب تصویر برای اسکن
Letting the User Choose an Image for the Scan
ابزار arcoreimg
The arcoreimg Tool
استفاده از پایگاه داده تصویر از پیش ساخته شده
Using a Pre-Created Image Database
وارد کردن مدل پوکمون
Importing the Pokémon Model
ایجاد کلاس گره سفارشی ما
Creating Our Custom Node Class
متحرک سازی پوکمون ها
Animating the Pokémon
اسکن محیط برای تصاویر شما
Scanning the Environment for Your Images
مبانی تصاویر افزوده شده
Augmented Images Basics
احضار پوکمون در کتاب های ما! - برنامه تصاویر افزوده
Summoning Pokémon on Our Books! - Augmented Images App
اجازه دادن به کاربر برای انتخاب تصویر برای اسکن
Letting the User Choose an Image for the Scan
ابزار arcoreimg
The arcoreimg Tool
استفاده از پایگاه داده تصویر از پیش ساخته شده
Using a Pre-Created Image Database
وارد کردن مدل پوکمون
Importing the Pokémon Model
ایجاد کلاس گره سفارشی ما
Creating Our Custom Node Class
متحرک سازی پوکمون ها
Animating the Pokémon
اسکن محیط برای تصاویر شما
Scanning the Environment for Your Images
مبانی تصاویر افزوده شده
Augmented Images Basics
اجازه دهید سفینه های فضایی جنگ ستارگان در خانه شما پرواز کنند! - متحرک سازی مدل های سه بعدی
Let Star Wars Spaceships Fly Through Your House! - Animating 3D Models
ایجاد گره متحرک سفارشی خودمان
Creating Our Own Custom Animated Node
واردات مدل های جنگ ستارگان
Importing the Star Wars Models
ایجاد کلاس سفینه فضایی
Creating the Spaceship Class
بارگیری و افزودن سفینه های فضایی به صحنه AR ما
Loading and Adding Spaceships to Our AR Scene
اجازه دادن به سفینه های فضایی در اطراف کاربر پرواز کنند
Letting Spaceships Fly Around the User
مبانی انیمیشن شی
Object Animation Basics
اجازه دهید سفینه های فضایی جنگ ستارگان در خانه شما پرواز کنند! - متحرک سازی مدل های سه بعدی
Let Star Wars Spaceships Fly Through Your House! - Animating 3D Models
ایجاد گره متحرک سفارشی خودمان
Creating Our Own Custom Animated Node
واردات مدل های جنگ ستارگان
Importing the Star Wars Models
ایجاد کلاس سفینه فضایی
Creating the Spaceship Class
بارگیری و افزودن سفینه های فضایی به صحنه AR ما
Loading and Adding Spaceships to Our AR Scene
اجازه دادن به سفینه های فضایی در اطراف کاربر پرواز کنند
Letting Spaceships Fly Around the User
مبانی انیمیشن شی
Object Animation Basics
جایزه
BONUS
بارگیری مدل های سه بعدی در زمان اجرا از فضای ذخیره سازی Firebase
Loading 3D Models at Runtime from Firebase Storage
جایزه
BONUS
بارگیری مدل های سه بعدی در زمان اجرا از فضای ذخیره سازی Firebase
Loading 3D Models at Runtime from Firebase Storage
نمایش نظرات