لطفا جهت اطلاع از آخرین دوره ها و اخبار سایت در
کانال تلگرام
عضو شوید.
گرافیک کامپیوتر (برای آزمون های مهندسی، BCA و UGC-NET)
دانلود Computer Graphics ( For Engineering, BCA & UGC-NET Exams)
نکته:
آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره:
آموزش مبانی گرافیک کامپیوتری مبانی گرافیک کامپیوتری الگوریتم های ترسیم خط و دایره تبدیل هندسی با استفاده از ماتریس پروجکشن تبدیل سه بعدی به دوبعدی نحوه عملکرد الگوریتم های برش
سلام، به دوره گرافیک کامپیوتری برای مهندسی، لیسانس برنامه های کاربردی کامپیوتر و آزمون های مختلف ورودی خوش آمدید
این دوره در مورد مبانی گرافیک کامپیوتری است که در آن نه تنها مفاهیم نظری را یاد می گیریم، بلکه بسیاری از مسائل عددی را نیز حل می کنیم و نحوه پیاده سازی الگوریتم های مختلف گرافیک کامپیوتری را با استفاده از زبان c می بینیم. p>
در اینجا در این دوره، من فرض کرده ام که دانش آموز ممکن است چیزی در مورد گرافیک کامپیوتری نداند، بنابراین این دوره را به گونه ای طراحی کردم که می خواهیم از ابتدایی شروع کنیم و اینجا در این دوره ژئوجبرای سه بعدی و سایر هوشمندی ها از ابزارهایی برای ایجاد محتوای معنادار استفاده می شود، بنابراین به چند سخنرانی نگاهی بیندازید، امیدوارم این دوره را دوست داشته باشید
در اینجا در این دوره، من فرض کرده ام که دانش آموز ممکن است چیزی در مورد گرافیک کامپیوتری نداند، بنابراین این دوره را به گونه ای طراحی کردم که می خواهیم از ابتدایی شروع کنیم و اینجا در این دوره ژئوجبرای سه بعدی و سایر هوشمندی ها از ابزارهایی برای ایجاد محتوای معنادار استفاده می شود، بنابراین به چند سخنرانی نگاهی بیندازید، امیدوارم این دوره را دوست داشته باشید
من بسیار مطمئن هستم که از این دوره لذت خواهید برد و تجربه یادگیری فوق العاده ای خواهید داشت، متشکرم.
سرفصل ها و درس ها
قبل از شروع
Before We Start
1.1 گرافیک کامپیوتری چیست
1.1 What is Computer Graphics
کاربرد گرافیک کامپیوتری (چرا ما گرافیک کامپیوتری مطالعه می کنیم)
Application Of Computer Graphics( Why we study Computer Graphics)
محتوا
Content
مفاهیم اساسی
Essential Concepts
پیکسل
Pixel
قطعنامه
Resolution
نسبت تصویر
Aspect Ratio
DPI و PPI
DPI & PPI
قاب ها
Frames
اشباع
Saturation
کنتراست
Contrast
شطرنجی سازی
Rasterization
اثر مستعار
Aliasing Effect
کوتاه کردن
Foreshortning
حمله بیش از حد
Overstrike
سوسو زدن
Flickering
نیمه تونینگ
Halftoning
پریشان کردن
Dithering
پلاتر
Plotter
فن آوری های نمایش
Display Technologies
نمایش دستگاه ها
Display Devices
مانیتورهای CRT و CRT رنگی
CRT & Color CRT Monitors
صفحه نمایش اسکن شطرنجی
Raster Scan Display
نمایش اسکن تصادفی
Random Scan Display
مقایسه بین اسکن شطرنجی و نمایش اسکن تصادفی
Comparison between Raster Scan and Random Scan Display
نمایش لوله ذخیره سازی مستقیم
Direct View Storage Tube Display
نمایشگر پلاسما
Plasma Display
نمایشگر LED
LED Display
نمایشگر LCD
LCD Display
بخش باقی مانده نمایشگر LED
LED Display Remaining Part
پردازنده نمایشگر و کنترل کننده ویدیو
Display Processor and Video Controller
دستگاه های ورودی
Input Devices
مقدمه ای بر دستگاه های ورودی مختلف
Introduction To Various Input Devices
سیستم مختصات
Coordinate System
مقدمه ای بر سیستم مختصات
Introduction To Coordinate System
نمایندگی هماهنگی
Coordinate Representation
نرم افزار گرافیک
Graphics Software
نرم افزار گرافیک
Graphics Software
استانداردهای گرافیک
Graphics Standards
استانداردهای گرافیک
Graphics Standards
الگوریتم های ترسیمی
Drawing Algorithms
مقدمه ای بر خروجی های گرافیکی اولیه
Introduction To Graphics Output Primitives
الگوریتم ترسیم خط DDA
DDA Line Drawing Algorithm
الگوریتم ترسیم خط برزنهام
Bresenham's Line Drawing Algorithm
مسئله عددی I
Numerical Problem I
بیایید خط DDA را کد کنیم
Let's Code DDA Line
بیایید خط برسنهام را کد کنیم
Let's Code Bresenham's Line
الگوریتم تولید دایره وسط
Midpoint Circle Generating Algorithm
الگوریتم تولید دایره برزنهام
Bresenham's Circle Generating Algorithm
مسئله عددی II
Numerical Problem II
بیایید دایره نقطه میانی را کدگذاری کنیم
Let's Code Midpoint Circle
بیایید دایره برزنهام را کد کنیم
Let's Code Bresenham's Circle
دگرگونی هندسی
Geometric Transformation
مقدمه ای بر تبدیل هندسی
Introduction To Geometric Transformation
نمایش نظرات