آموزش مبانی طراحی گرافیک: تایپوگرافی

Graphic Design Foundations: Typography

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره: تایپوگرافی خوب می تواند قدرت فوق العاده ای به طراحی و پیام شما بیافزاید، خواه یک پروژه چاپی یا مبتنی بر صفحه، یک گرافیک ثابت یا متحرک، یک گرافیک سه بعدی یا دو بعدی باشد. این دوره شیوه های خوب تایپوگرافی را توضیح می دهد، به طوری که می توانید یک "چشم" برای تایپ ایجاد کنید و نحوه استفاده موثر از آن را درک کنید. مربی Ina Saltz طبقه بندی نوع (سریف در مقابل sans serif، نوع نمایش در مقابل نوع نوشتار)، نحوه اندازه گیری، اندازه و سازماندهی نوع و چگونگی تأثیر فاصله گذاری و تراز بر طراحی شما را توضیح می دهد. او همچنین نحوه استفاده از کرنینگ، ردیابی، پیشرو و طول خط را توضیح می دهد و تاریخچه و روندهای فعلی در تایپوگرافی را پوشش می دهد. این دوره اصول خوانایی، خوانایی و سازگاری را آموزش می‌دهد و اینکه چگونه باید هنگام انتخاب و طراحی با نوع در نظر گرفته شود.

سرفصل ها و درس ها

معرفی Introduction

  • نظریه نسبیت تایپوگرافیک The theory of typographic relativity

  • بیشترین بهره را از این دوره ببرید Getting the most out of this course

  • به دنیای شگفت انگیز نوع خوش آمدید Welcome to the wonderful world of type

  • چرا تایپوگرافی خوب مهم است Why good typography matters

  • قدرت نوع: مبتنی بر چاپ و مبتنی بر صفحه نمایش The power of type: Print-based and screen-based

  • تبدیل شدن به یک "کارآگاه نوع" خوب Becoming a good "type detective"

1. تمایز تایپوگرافی 1. Typographic Differentiation

  • راهنمای انتخاب و ترکیب حروف چاپی Guidelines for choosing and combining typefaces

  • نوع نمایش در مقابل نوع متن Display type vs. text type

  • تاریخچه تایپ Type history

  • با استفاده از موارد Using cases

  • طبقه بندی نوع Type classification

  • دسته بندی انواع دیگر Other type categories

  • Serif در مقابل sans serif Serif vs. sans serif

  • نوع نمایش و برند Display type and branding

2. زبان نوع 2. The Language of Type

  • اصطلاحات نوع بر اساس عملکرد Terminology of type based on function

  • رنگ و وزن تن: تمرینات Color and tonal weight: Exercises

  • اندازه و اندازه گیری نوع Size and measurements of type

  • خانواده های نوع: عرض، وزن و شیب Type families: Widths, weights, and slopes

  • آناتومی: قطعات و اشکال نوع Anatomy: Parts and shapes of type

3. فاصله و تراز 3. Spacing and Alignment

  • ملاحظات ویژه: نوع مبتنی بر صفحه نمایش Special considerations: Screen-based type

  • سایر روش های تایپوگرافی خوب Other good typographic practices

  • ردیابی و هدایت Tracking and leading

  • خط خطی و توجیه Hyphenation and justification

  • جفت کرنینگ و کرنینگ Kerning and kerning pairs

  • تورفتگی ها، برون رفتگی ها و علائم نگارشی آویزان Indents, outdents, and hanging punctuation

  • تغییرات در تراز Variations on alignment

4. لمس کردن روی Type Design 4. Touching on Type Design

  • اجزا و اشکال مرتبط: شباهت های خانوادگی Related parts and shapes: Family resemblances

  • جایی که تایپ شروع می شود: علامت دست Where type begins: The mark of the hand

  • طراحی یک تایپ فیس Designing a typeface

5. خوانایی و خوانایی 5. Legibility and Readability

  • مکروهات تایپی Typographic abominations

  • باز کردن پاراگراف ها و رها کردن کلاه ها Opening paragraphs and drop caps

  • کشف کنید که سلسله مراتب چگونه کار می کند Discover how hierarchy works

  • نکات خوانایی بیشتر More legibility tips

  • سلسله مراتب سیستماتیک: برندسازی Systematized hierarchy: Branding

  • خوانایی و خوانایی: تفاوت ها Legibility and readability: Differences

6. ترکیب تایپوگرافی 6. Typographic Composition

  • شبکه: ساختاری برای نوع حاوی The grid: A structure for containing type

  • کنتراست و مقیاس Contrast and scale

  • نیروهای متضاد تایپوگرافی Opposing forces of typography

7. تفکر با تایپ 7. Thinking with Type

  • تاثیر عاطفی نوع The emotional impact of type

  • تایپوگرافی رسا Expressive typography

  • نوع سه بعدی Three-dimensional type

8. کاربردهای تخصصی 8. Specialized Uses

  • کاراکترهای خبره و نمادهای الفبایی Expert characters and analphabetic symbols

  • کار با اعداد Working with numbers

  • استفاده از تایپوگرافی برای پیمایش محتوا Using typography to navigate content

  • تایپوگرافی در حرکت Typography in motion

  • برندسازی با استفاده از تایپوگرافی Branding using typography

  • تایپوگرافی محیطی Environmental typography

افکار نهایی Final Thoughts

  • توسعه "چشم" تایپوگرافی شما Developing your typographic "eye"

  • ساخت کتابخانه نوع شما Building your type library

  • مدیریت فونت های خود Managing your fonts

  • بعدش چی؟ What's next?

  • قانون شکنی Breaking the rules

نمایش نظرات

آموزش مبانی طراحی گرافیک: تایپوگرافی
جزییات دوره
3h 10m
52
Linkedin (لینکدین) Linkedin (لینکدین)
(آخرین آپدیت)
23,241
- از 5
دارد
دارد
دارد
Ina Saltz
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Ina Saltz Ina Saltz

اینا سالتز مدیر هنری ، نویسنده ، عکاس و استاد برجسته در کالج شهر سیتی نیویورک است. زمینه های تخصص وی تایپوگرافی و طراحی انتشار سرمقاله است. وی بیش از پنجاه مقاله در زمینه طراحی و تایپوگرافی نوشته است ، به پنج کتاب استیون هلر کمک کرده است ، و پانزده مقاله را برای بایگانی طراحی گرافیک فائیدون تألیف کرده است. اینا به عنوان مدیر طراحی در مجله تایم (نسخه های بین المللی) ، مجله ارزش ، مجله گلف و دیگران فعالیت داشت. او یکی از اولین کارگردانان هنری بود که در پروژه Teletext از Time Inc روی رایانه کار کرد. اینا غالباً درمورد موضوعات مربوط به طراحی مجله و تایپوگرافی سخنرانی می کرد و به ریاست ، هماهنگی و داوری بی شماری از مسابقات طراحی و تایپوگرافی پرداخت. او عضو هیئت مدیره دو دوره ای از باشگاه مدیران نوع است. اینا نویسنده سری کتاب های Body Type درباره خال کوبی های تایپوگرافی و همچنین ملزومات تایپوگرافی: 100 اصل طراحی برای کار با نوع است. او یکی از نویسندگان تایپوگرافی Referenced است: یک راهنمای جامع ویژوال در زمینه زبان ، تاریخ و عملکرد تایپوگرافی ، به عنوان یکی از بهترین یازده کتاب مرجع سال 2012 در تمام موضوع توسط انجمن کتابخانه های آمریکا نامگذاری شده است. اینا به همراه همسرش در نیویورک زندگی می کند. او هیچ حیوان خانگی و خال کوبی ندارد ، اما دارای حروف شکل مورد علاقه (رکودیم ، بیکام اسکریپت ، و فرانکلین گوتیک شماره 2) و شخصیت های مورد علاقه (و ، س ، Z و R) است.