آموزش با Scratch 2.0 کدگذاری را شروع کنید

Start Coding with Scratch 2.0

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیویی برای نمایش وجود ندارد.
توضیحات دوره: یادگیری رمزگذاری یک مهارت اساسی در زندگی است و Scratch یادگیری مفاهیم پشت تفکر محاسباتی ، تفکر خلاق و برنامه نویسی را با یک زبان برنامه نویسی گرافیکی به راحتی آسان می کند. یادگیری رمزگذاری یک مهارت زندگی اساسی در قرن 21 است. در این دوره ، شروع کدگذاری با Scratch 2.0 ، نه تنها محیط برنامه نویسی Scratch شگفت انگیز و رایگان را خواهید آموخت ، بلکه می توانید ایده های جالب تفکر محاسباتی و همچنین مفاهیم زبان برنامه نویسی را یاد بگیرید. ابتدا ، رابط کاربری جذاب Scratch را کشف خواهید کرد. در مرحله بعدی ، نحوه ایجاد هنر برداری و بیت مپ را در ویرایشگر رنگ Scratch کشف خواهید کرد. سرانجام ، شما با بلوک های کد پازلی بسیار مفید Scratch که یادگیری نحوه برنامه نویسی را سرگرم کننده و آسان می کند ، هنر خود را متحرک و تعاملی می کنید. پس از پایان این دوره ، مفاهیم اساسی کدگذاری را می دانید و مهارت های برنامه نویسی اساسی دارید که می توانید از آنها به عنوان سکوی پرتاب برای یادگیری زبان های برنامه نویسی پیشرفته استفاده کنید.

سرفصل ها و درس ها

بررسی اجمالی دوره Course Overview

  • بررسی اجمالی دوره Course Overview

مقدمه Introduction

  • مقدمه Introduction

  • برخی از مشکلات در یادگیری کدگذاری Some Problems with Learning to Code

  • پیوستن به انجمن خراش Joining the Scratch Community

  • کاوش در وب سایت خراش Exploring the Scratch Website

  • چهار نسخه از خراش The Four Versions of Scratch

  • بارگیری ویرایشگر آفلاین برای ویندوز و مک Downloading the Offline Editor for Windows and Mac

  • کارهایی که می توانید با خراش انجام دهید Things You Can Do with Scratch

  • اولین پروژه ما در خراش Our First Project in Scratch

  • رئیس بودن Being the Boss

  • مفاهیم برنامه نویسی Programming Concepts

  • خلاصه Summary

رابط خراش 2.0 The Scratch 2.0 Interface

  • مقدمه Introduction

  • همه دنیا یک مرحله است All the World's a Stage

  • نوار منو The Menu Bar

  • مرحله The Stage

  • سیستم مختصات The Coordinate System

  • پس زمینه ها Backdrops

  • پنجره روحانی The Sprites Pane

  • کدام راه بالا است؟ Which Way Is Up?

  • صفحه برای تلفن های موبایل The Sounds Pane

  • پنجره بلوک و صفحه اسکریپت ها The Blocks Palette and Scripts Pane

  • کوله پشتی پاپ آپ The Backpack Pop-up

  • خلاصه Summary

مونتاژ بازیگران Sprites Assembling Actor Sprites

  • مقدمه Introduction

  • تفاوت بین وکتور و Raster Graphics The Difference Between Vector and Raster Graphics

  • ویرایشگر Bitmap پنجره رنگ The Paint Window Bitmap Editor

  • بیایید یک لاک پشت Bitmap بکشیم Let's Draw a Bitmap Turtle

  • ویرایشگر پنجره رنگ The Paint Window Vector Editor

  • بیایید یک لاک پشت بردار بکشیم Let's Draw a Vector Turtle

  • تبدیل بین قالب های برداری و Raster Converting Between Vector and Raster Formats

  • جعبه های دوار و مرکز نقطه Rotating Bounding Boxes and the Center Point

  • بازیگران به لباس احتیاج دارند Actors Need Costumes

  • انیمیشن Flipbook Flipbook Animation

  • ابزار بردار نوع The Vector Type Tool

  • خلاصه Summary

ایجاد مجموعه های صحنه Creating Stage Sets

  • مقدمه Introduction

  • پس زمینه ها Backdrops

  • مشکل با خطوط در ویرایشگر رنگ Scratch The Trouble with Lines in the Scratch Paint Editor

  • طراحی الکترونیکی Drawing Electronically

  • با استفاده از یک تصویر اسکن شده Using a Scanned Image

  • آماده سازی اسکن خود در Adobe Photoshop Preparing Your Scan in Adobe Photoshop

  • نقاشی در خراش Painting in Scratch

  • کار با Gradients Bitmap Working with Bitmap Gradients

  • خلاصه Summary

بازیگران Sprite فیلمنامه ها را دنبال می کنند Sprite Actors Follow Scripts

  • مقدمه Introduction

  • نقاشی ایموجی Emoji Painting

  • مسدود کردن دسته ها Block Categories

  • اشکال بلوک Block Shapes

  • برنامه ها کد پشته ها را دنبال می کنند Programs Follow Code Stacks

  • اجرای کد در همان زمان Running Code at the Same Time

  • سیگنال های پخش Broadcasting Signals

  • ارسال در Clones Send in the Clones

  • حرکت لاک پشت Sprite در فاصله کوتاه Moving the Turtle Sprite a Short Distance

  • حرکت لاک پشت Sprite در یک مسافت بیشتر Moving the Turtle Sprite a Longer Distance

  • راه حل پیچ و خم لاک پشت Solution to the Turtle Maze

  • بلوک های سفارشی Custom Blocks

  • خلاصه Summary

موارد کد پشت صحنه Backstage Code Stuff

  • مقدمه Introduction

  • نگاهی به تفکر محاسباتی A Look at Computational Thinking

  • گرافیک لاک پشت یک مربع ترسیم می کند A Turtle Graphic Draws a Square

  • خودت تکرار نکن Don't Repeat Yourself

  • یک راه حل ممکن One Possible Solution

  • چرخش توپ های رنگی Spinning Balls of Color

  • انیمیشن تندرست خط هنر Animated Bouncing Line Art

  • حالت توربو Turbo Mode

  • فراکتال Fractals

  • عملکرد چرخان رنگ Color Spinner Function

  • از یک ماهی بخواهید که تصمیم بگیرد Ask a Fish to Decide

  • دستگاه موسیقی مریخی The Martian Music Machine

  • بررسی مفهوم Concept Review

  • خلاصه Summary

زمان نمایش و خلاصه Showtime and Summary

  • مقدمه Introduction

  • انتشار پروژه خود در وب سایت خراش Publishing Your Project on the Scratch Website

  • پروژه خراش خود را در وب سایت خود قرار دهید Embedding Your Scratch Project on Your Website

  • پروژه های موجود را رمیکس کنید Remixing Existing Projects

  • ضربه محکم و ناگهانی! Snap!

  • خلاصه Summary

نمایش نظرات

آموزش با Scratch 2.0 کدگذاری را شروع کنید
جزییات دوره
3h 6m
78
Pluralsight (پلورال سایت) Pluralsight (پلورال سایت)
(آخرین آپدیت)
-
از 5
دارد
دارد
دارد
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Mario Duilio Macari Mario Duilio Macari

ماریو Macari بیش از ده سال به عنوان یک رمزگذار متخصص در HTML5 ، CSS3 ، Javascript و سایر زبانهای سمت مشتری و سرور صرف کرده است. او همچنین یک هنرمند برنده جایزه است و دارای BFA در تصویرگری است. وی در پروژه هایی برای شرکت هایی مانند دیزنی ، اپل کامپیوتر ، مایکروسافت و کمیک دی سی کار کرده است. وی در حال حاضر در دو کالج جنوب شرقی ویسکانسین به تدریس در زمینه کدگذاری ، طراحی ، UX/UI و محصولات Adobe می پردازد. ماریو Macari دارای امتیاز "A +" با Better Business Bureau است.