لطفا جهت اطلاع از آخرین دوره ها و اخبار سایت در
کانال تلگرام
عضو شوید.
آموزش سی شارپ برای مبتدیان مطلق با طراحی بازی
C# For Absolute Beginners with Game Design
نکته:
آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره:
C# برای مبتدیان مطلق با طراحی بازی با در نظر گرفتن افراد مبتدی مطلق طراحی شده است!
تجربه صفر در هر نوع برنامه نویسی را فرض می کند. اگر می خواهید با برنامه نویسی در سی شارپ شروع کنید، مکان مناسب را پیدا کرده اید!
این مرحله 1 است که در آن ما اصول C# را یاد می گیریم و یک پایه برنامه نویسی محکم را قبل از غواصی عمیق در طراحی بازی می سازیم. در این مجموعه به چند نمونه کار اساسی و چند بازی کوچک خواهیم پرداخت. موتورهای بازی مانند Unity از یک باطن C# استفاده میکنند، بنابراین وقتی با Unity در مرحله ۲ شروع میکنیم، میتوانیم به سرعت عمل کنیم! در پایان این دوره یک چالش بازی کوچک سرگرم کننده به عنوان پروژه نهایی ارائه می شود.
برخلاف اکثر دوره های دیگر، این دوره از آخرین نسخه های C# (نسخه 11) و همچنین Visual Studio 2022 (آخرین نسخه حتی در سال 2023) استفاده می کند.
چه بخواهید طراحی بازی سی شارپ را برای: فرصت شغلی، سرگرمی، مکمل برای دانشگاه یا کالج و غیره یاد بگیرید، پس این دوره برای آن عالی است!
میخواهید بازیهای ویدیویی را در Unity توسعه دهید؟ آیا می دانستید که یونیتی از سی شارپ در پشت صحنه استفاده می کند؟ این دوره به شما یک پایه قوی C# برای توسعه بازی در Unity می دهد.
دانش برنامه نویسی سی شارپ یکسان (و بیشتر) را نسبت به یک دانشجوی فارغ التحصیل دانشگاه خواهید آموخت. میدونم چون خودم دانشگاه رفتم! من از سال 2003 توسعه نرم افزار را آموزش می دهم، بنابراین اکنون بیش از 20 سال است!
شما با یادگیری ویژگی های اصلی برنامه نویسی شروع خواهید کرد: متغیرها، روش ها، حلقه ها، شرایط و انواع داده ها. سپس در مورد برنامه نویسی شی گرا (O-O): کلاس ها و اشیاء، وراثت، چندشکلی، انتزاع، کپسوله سازی و غیره و سپس به ویژگی های پیشرفته تر سی شارپ و چارچوب دات نت، مانند: مدیریت فایل، بازگشت، ادامه خواهید داد. ، برخورد با استثناها (خطاها)، بارگذاری بیش از حد روش، اشکال زدایی و بسیاری موارد دیگر!!
در پایان این دوره، شما نه تنها از C#، بلکه مفاهیم برنامه نویسی، دانش برنامه نویسی و شیوه های معمول برنامه نویسی صنعتی در هنگام استفاده از آن در طراحی بازی، پایه ای واقعا محکم خواهید داشت.
همه کد منبع پروژه های نمونه گنجانده شده و آماده دانلود برای شما هستند.
این دوره به گونه ای طراحی شده است که شما را در تمام طول مدت سرگرم نگه دارد. این شامل بسیاری از مثالها و تمرینهای کدنویسی میشود تا بتوانید دانش خود را از همه چیزهایی که آموختهاید آزمایش کنید.
پروژه نهایی راهی عالی برای آزمایش دانش و مهارتهای شما از همه چیزهایی است که با شرکت در این دوره آموختهاید! ما یک بازی کوچک جالب ایجاد خواهیم کرد: A Top Trumps Simulator!
سرفصل ها و درس ها
درس ها
Lessons
6-6. تمرین - یک مکعب بکشید
6-6. EXERCISE - Draw a Cube
2-4. روش اضافه بار
2-4. Method Overloading
7-2. ادامه بیانیه
7-2. The continue Statement
1-3. انواع داده ها
1-3. Data Types
0-2. سی شارپ در طراحی بازی چیست؟ و چرا سی شارپ را یاد بگیریم؟
0-2. What is C# in Game Design? and Why Learn C#?
1-8. EXERCISE - بازی ضرب اعداد
1-8. EXERCISE - The Number Multiplier Game
9-7. نادیده گرفتن روش (چند شکلی)
9-7. Method Overriding (Polymorphism)
9-10. کلاس های چکیده و روش های چکیده
9-10. Abstract Classes and Abstract Methods
2-2. پارامترهای روش
2-2. Method Parameters
4-3. اپراتورهای برابری و نابرابری
4-3. Equality and Inequality Operators
9-9. کلیدواژه مهر و موم شده
9-9. The sealed Keyword
0-1. آیا این دوره برای شما و درباره مربی است؟
0-1. Is This The Course For You and About The Instructor
3. نظرات و تگ های خلاصه XML
3. Comments and XML Summary Tags
6-5. حلقه های Foreach
6-5. Foreach Loops
9-3. روش های شی
9-3. Object Methods
4-4. اپراتورهای مقایسه
4-4. Comparison Operators
19-2. بازگشت و مدیریت فایل (File IO/System.IO)
19-2. Recursion and File Handling (File IO / System.IO)
4-1. اظهارات اگر و دیگری
4-1. If and Else Statements
17-2. انواع مقادیر باطل
17-2. Nullable Value Types
20-2. خلاصه دوره (از اینجا کجا بروم؟)
20-2. Course Summary (Where do I go from here?)
8-1. کنترل استثنا (تلاش، گرفتن، در نهایت)
8-1. Exception Handling (try, catch, finally)
8-3. EXERCISE - Chess - بازی ملکه را پیدا کنید
8-3. EXERCISE - Chess - Find the Queen Game
10-2. راه حل ها، پروژه های متعدد و فضاهای نام
10-2. Solutions, Multiple Projects and Namespaces
17-3. اپراتورهای تلفیقی پوچ
17-3. The null-coalescing Operators
9-13. رابط ها
9-13. Interfaces
14-3. پارامترهای روش - عبور از طریق مرجع (کلید واژه ref)
14-3. Method Parameters - Passing by Reference (The ref Keyword)
4-5. عملگرهای بولی
4-5. Boolean Operators
1-6. کار با اعداد
1-6. Working with Numbers
5. آرایه ها
5. Arrays
16-4. انواع ناشناس
16-4. Anonymous Types
16-3. کلمه کلیدی var و نوع استنتاج
16-3. The var Keyword and Type Inference
16-1. شیء نوع داده - Boxing و Unboxing
16-1. The object Data Type - Boxing and Unboxing
2-1. مواد و روش ها
2-1. Methods
9-4. اصلاح کننده های دسترسی (عمومی، خصوصی و غیره)
9-4. Access Modifiers (public, private, etc)
13-1. کلمه کلیدی فقط خواندنی
13-1. The readonly Keyword
4-6. EXERCISE - ساخت یک بازی ماشین حساب
4-6. EXERCISE - Building a Calculator Game
15. کلمه کلیدی ساختار
15. The struct Keyword
4-8. اپراتورهای مشروط
4-8. Conditional Operators
9-8. وراثت چند سطحی
9-8. Multilevel Inheritance
11-3. محلی ها و خودکار ویندوز
11-3. Locals and Autos Windows
نمایش نظرات