آموزش مایا nCloth 2012

Learning Maya nCloth 2012

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره: نگاهی عمیق به nCloth ، مجموعه ابزار مایا برای شبیه سازی پارچه مش با وضوح بالا برای کاراکترها و انیمیشن های سه بعدی بیندازید. نویسنده آرون اف راس نقش های "بازیگران" مختلف را در شبیه سازی nCloth از جمله حلال هسته ، اشیا objects nCloth ، برخورد غیر فعال و محدودیت های n توضیح می دهد. دوره با شبیه سازی های اساسی مانند پرچم ها و طناب ها شروع می شود ، سپس به ساخت یک لباس ساده ادامه می یابد ، تا اینکه در نهایت انیمیشن و جلوه های ویژه مانند افتادن برگ ها و پارچه پارگی یکپارچه می شود. آرون همچنین تکنیک های بهینه سازی عملکرد مانند تنظیمات nCloth و هسته ، اشیا pro پروکسی ، لایه های برخورد ، تغییر شکل دهنده بسته بندی و موارد دیگر را پوشش می دهد.
موضوعات شامل:
  • درک هسته حل کننده
  • تصویب کنوانسیون مقیاس
  • تنظیم ویژگی های nCloth و nRigid
  • ایجاد و تحریک محدودیت های n
  • ویرایش عضویت و نفوذ محدودیت
  • صاف کردن nCloth با سطوح تقسیم
  • ذخیره سازی و دستکاری داده های شبیه سازی با nCache
  • بهبود کیفیت و کارایی شبیه سازی
  • لباس پوشیدن یک شخصیت متحرک
  • نقاشی ویژگی های پویا مانند چسبندگی
  • شبیه سازی بسیاری از اشیا such مانند ریزش برگ

سرفصل ها و درس ها

مقدمه Introduction

  • خوش آمدی Welcome

  • آنچه باید قبل از تماشای این دوره بدانید What you should know before watching this course

  • با استفاده از پرونده های تمرینی Using the exercise files

1. مبانی مبانی Cloth 1. nCloth Basics

  • درک حل کننده هسته ای Understanding the Nucleus solver

  • تنظیم تنظیمات برگزیده انیمیشن Setting animation preferences

  • تصویب یک کنوانسیون مقیاس Adopting a scale convention

  • ساخت نخستین چند ضلعی Building polygon primitives

  • انجماد تبدیل می شود Freezing transforms

  • ایجاد واسطه های منفعل Creating passive colliders

  • ایجاد nCloth Creating nCloth

  • تنظیم مقیاس فضایی هسته Setting Nucleus Space Scale

  • انتخاب از پیش تعیین شده nCloth Choosing an nCloth preset

  • تنظیم ویژگی های nCloth و nRigid Adjusting nCloth and nRigid attributes

2. شبیه سازی Dynamic nCloth 2. Simulating Dynamic nCloth

  • برنامه ریزی و تهیه Planning and preparing

  • بیرون کشیدن صحنه Laying out the scene

  • تعریف مواد Defining materials

  • ساخت یک شبیه سازی Constructing a simulation

  • ایجاد تبدیل nConstraints Creating transform nConstraints

  • ویرایش عضویت در محدودیت Editing constraint membership

  • تنظیم قدرت رها کردن Adjusting strength drop-off

  • اضافه کردن باد هسته ای Adding Nucleus wind

  • با استفاده از پخش تعاملی Using interactive playback

3. کارگردانی nCloth 3. Directing nCloth

  • تنظیم ویژگی های حل کننده Tuning solver attributes

  • بررسی شبیه سازی با Playblast Checking the simulation with a Playblast

  • کنترل ضخامت برخورد Controlling collision thickness

  • تنظیم ویژگی های پویا Adjusting dynamic properties

  • صاف کردن nCloth با سطوح زیربخش Smoothing nCloth with subdivision surfaces

  • تنظیم حالت اولیه Setting the initial state

  • ایجاد یک nCache Creating an nCache

  • مؤلفه محدود کننده به جزء Constraining component to component

4- بهینه سازی عملکرد 4. Optimizing Performance

  • کپی کردن nCloth Duplicating nCloth

  • اختصاص حل کننده های هسته ای Assigning Nucleus solvers

  • با استفاده از لایه های برخورد Using collision layers

  • بهینه سازی تنظیمات کیفیت nCloth Optimizing nCloth quality settings

  • نمایش گره ها در ویرایشگر Attribute Displaying nodes in the Attribute Editor

  • مش ورودی یا خروجی را نمایش می دهید Displaying the input or output mesh

  • کار با تاریخ ساخت و ساز Working with construction history

  • اکسترود کردن nCloth Extruding nCloth

  • افزایش راندمان با اشیاء برخورد پراکسی Increasing efficiency with proxy collision objects

  • مدل سازی پوشاک nCloth Modeling nCloth garments

5. ادغام nCloth با انیمیشن 5. Integrating nCloth with Animation

  • جوش مرزهای مجاور Welding adjacent borders

  • ایجاد یک نقطه به سطح nConstraint Creating a point-to-surface nConstraint

  • ایجاد زمینه نیرویی nConstraint Creating a force field nConstraint

  • پانسمان یک شخصیت متحرک Dressing an animated character

  • پارچه ضخیم را با یک تغییر شکل بسته بندی شبیه سازی کنید Simulating thick cloth with a wrap deformer

  • ویژگی های نقاشی توسط vertex Painting attributes by vertex

  • ویژگی های نقاشی با بافت Painting attributes by texture

  • ویژگی های انیمیشن nConstraint Animating nConstraint attributes

  • کار با nCaches Working with nCaches

  • وزن کش کش Painting cache weights

6. شبیه سازی جلوه های ویژه 6. Simulating Special Effects

  • شبیه سازی بسیاری از اشیاء Simulating many objects

  • تنظیم آسانسور و کشیدن Adjusting lift and drag

  • اعمال سایه باد Applying wind shadow

  • اتصال nCloth به قسمتها Connecting nCloth to fields

  • شبیه سازی سفتی Simulating rigidity

  • زمان مقیاس گذاری با nCache Scaling time with nCache

  • چرخاندن اشیاء با ورودی مش جذب Warping objects with Input Mesh Attract

  • اشک آور nCloth Tearing nCloth

نتیجه Conclusion

  • خداحافظ Goodbye

نمایش نظرات

آموزش مایا nCloth 2012
جزییات دوره
3h 26m
59
Linkedin (لینکدین) Linkedin (لینکدین)
(آخرین آپدیت)
62,869
- از 5
ندارد
دارد
دارد
Aaron F. Ross
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Aaron F. Ross Aaron F. Ross

کارشناس 3 بعدی، تهیه کننده ویدئو، و معلم

آرون اف. راس یک متخصص سه بعدی، تهیه کننده ویدئو، نویسنده و معلم است.

آرون ویدیوهای انتزاعی و رایانه ایجاد می کند. انیمیشن آثار او در جشنواره‌ها و مکان‌های معتبری مانند SIGGRAPH، ISEA، Berlin Interfilm، Geneva Videoweek و Exploratorium به نمایش درآمده است. در طول سال ها او به صورت حرفه ای در نقش های مختلفی از جمله کارگردان، تدوینگر، فیلمبردار، مدل ساز کامپیوتری سه بعدی، انیماتور و طراح صدا کار کرده است. آرون در انیمیشن های سه بعدی متخصص است و سه کتاب در این زمینه نوشته یا با هم نوشته است. در سال 1999 تدریس در سطح دانشگاه را آغاز کرد و در سال 2007 شروع به تدریس دوره های توسعه حرفه ای شتاب در مایا و 3ds Max کرد. او در حال حاضر یک وب سایت آموزشی برای هنرمندان سه بعدی، digitalartsguild.com دارد. آرون دارای مدرک کارشناسی ارشد هنرهای زیبا در رشته فیلم/ویدئو از موسسه هنرهای کالیفرنیا و لیسانس هنرهای زیبا از دانشکده انستیتو هنر شیکاگو است.