این بهروزرسانی جدید و جدید دوره Blender 3.2 (نسخه 3.0) حاوی اطلاعات ارزشمندی برای هر کسی است که به دنبال ساخت محیطهای سه بعدی است. اگر با Blender تازه کار هستید، تمام اصول اولیه را توضیح میدهد، آموزش همه چیز از چمن گرفته تا ایجاد ساختمان، از ابتدا. اگر از Blender 2.81 استفاده کردهاید، این دوره آموزشی کاملاً جدید تمام ویژگیهای جدید Blender 3.2 را که میتوانید برای ایجاد محیطهای سه بعدی شگفتانگیز استفاده کنید، برجسته میکند.
محیط های سه بعدی زیبا ایجاد کنید
ایجاد محیطهای سهبعدی اکنون بیش از هر زمان دیگری محبوبتر شده است، با تعداد فزایندهای از افراد که بر مهارت کاردستی سه بعدی تسلط دارند. چه به تازگی شروع به کار کرده باشید و چه در حال حاضر کاملاً با تجربه هستید، ایجاد محیط های سه بعدی می تواند یک کاردستی زمان بر و پیچیده باشد. در طول 15 سالی که این محیطها را ایجاد کردم، با چالشهای زیادی روبرو شدم و بر آن غلبه کردم. با کشف زیبایی و لذت صنایع دستی سه بعدی، اکنون چیزی جز به اشتراک گذاشتن اشتیاق و تجربیاتم با دیگران دوست ندارم. امیدوارم این دوره شما را در مسیر طراحی محیط رویایی خود به طور کامل به صورت سه بعدی قرار دهد.
همه چیز را از A تا Z یاد بگیرید
زمانی که مدلسازی سه بعدی را شروع کردم، تنها منبع آموزشی که داشتم یک کتاب چاپ شده در مورد مدلسازی تصادفی بود. برای من، یادگیری اصول اولیه کافی بود، اما بدون راهنمایی، گم شدن آسان است. امروزه منابع یادگیری آنلاین زیادی وجود دارد که مسیر سریع تری را برای موفقیت در این زمینه ارائه می دهد. با این حال، همه یک A تا Z کامل را در کاردستی سه بعدی ارائه نمی دهند. به همین دلیل است که این دوره آموزشی محیط سه بعدی به طور ویژه طراحی شده است تا همه چیزهایی را که برای ایجاد محیط های خیره کننده باید بدانید را پوشش دهد.
راهنمای گام به گام
هر چیزی را که برای ایجاد محیط های سه بعدی خود نیاز دارید، کشف کنید. حتی اگر قبلاً Blender را لمس نکرده اید، این دوره راهنمایی های گام به گام را ارائه می دهد تا به شما در زمینه اصول اولیه کمک کند تا بتوانید با استفاده از نرم افزار احساس راحتی کنید.
با بیش از 30 ساعت محتوای ویدیویی، این دوره شما را از مبتدی کامل تا مهارت میبرد.
بهتر از همه، کاملاً بهروز است. من اولین نسخه این دوره را در سال 2015 توسعه دادم و به طور مداوم محتوا را به روز و بهبود می بخشم. در سال 2020، نسخه 2.0 رابط کاربری جدید Blender 2.8 را پوشش داد، اما آخرین به روز رسانی Blender 3.2 به این معنی بود که زمان یک بازسازی اساسی دیگر فرا رسیده است. نسخه 3.0 دارای مطالب دوره کاملاً به روز شده است که در Blender 3.2 ضبط شده است، بنابراین می توانید به راحتی آن را دنبال کنید.
در این دوره چه چیزی یاد خواهید گرفت؟
· اصول اولیه Blender، فقط کافی است این دوره را دنبال کنید (به طور کامل با کتاب راهنما مستند شده است)
· ایجاد چمن (گره های هندسی)
· ایجاد درخت (گره های هندسه)
· ساختن یک منظره ویران شده
· ترکیب مواد جابجا شده
· ایجاد صحنه رودخانه
· ایجاد یک آسمان رویه ای با ابرها
· کار با ساختارهای اسکن شده عکس
و خیلی بیشتر!
چه چیزی در این دوره گنجانده شده است؟
مثل همیشه، من دوره ای پر از محتوا ارائه می دهم، این بار بزرگتر از همیشه. این دوره از محتوای رایگان پلتفرم Polyhaven CC0 استفاده میکند، که من آن را با Greg Zahl در سال 2018 شروع کردم تا بافتها، مدلها و HDRi را برای همه فراهم کنم. به سادگی بروید و دارایی هایی را که دوست دارید انتخاب کنید. مجموعهای از بافتها و مدلهای 4K در این دوره گنجانده شده است، اما میتوانید تا 16K را از پلتفرم Polyhaven دانلود کنید.
همچنین محتوای انحصاری را که در Polyhaven پیدا نمیکنید دریافت خواهید کرد:
· صخره های اسکن شده عکس، پوست درختان، تیرهای چوبی، گیاهان، خرابه ها و یک قلعه
· مرجع عکس (مناظر، ساختمانها، گلها)
· 125 صفحه مستندات برای فصل مقدماتی
· همه فایل های صحنه Blender (Blender 3.2).
نمای کلی فصل
فصل 1: مقدمه دوره
مقدمه کوتاهی که در هر فصل خواهید آموخت. همچنین توضیحی در مورد گردش کار و سازماندهی، انگیزه و الهام و سوالات مربوط به دوره. (اکنون موجود است)
فصل 2: اصول اولیه مخلوط کن
این فصل به شما اصول Blender را می آموزد. اگر در Blender تازه کار هستید، این فصل با معرفی سریع رابط کاربری و viewport و برخی از ابزارهای پرکاربرد به شما کمک می کند تا در مسیر درست قرار بگیرید. ما همچنین یک صحنه ساده میز/صندلی می سازیم و یک صحنه تاس با گره های هندسی می سازیم. این فصل با 125 صفحه مستند ارائه می شود. (اکنون موجود است)
فصل 3: ایجاد یک صحنه چمن
در این فصل با ساخت رشته های چمن شروع می کنیم. ما رشته ها را در گره های هندسه بسته بندی می کنیم و با سیستم گره های هندسی یک صحنه چمن ساده اما واقعی می سازیم. ما از مدلهای پراکسی برای افزایش سرعت نمای و اضافه کردن تغییرات با مدلسازی برخی گلها استفاده میکنیم. در پایان این فصل، ما چمن را متحرک می کنیم تا بتوانید صحنه را در حال حرکت رندر کنید. (اکنون موجود است)
فصل 4: ایجاد یک صحنه مسیر جنگل
موضوع بزرگ در فصل 4 ایجاد درخت است. ما از پوست اسکن عکس در ترکیب با شاخه های تولید شده استفاده می کنیم. ما شاخه ها را با گره های هندسی روی شاخه ها اضافه می کنیم و یک انیمیشن ارائه می دهیم. ما الگوی چمن را با افزودن یک مسیر مولد ارتقا می دهیم تا بتوانید به سادگی با ترسیم یک مسیر صحنه را تنظیم کنید. (اکنون موجود است)
فصل 5: ایجاد یک صحنه ویران شده
در این فصل از الگوی چمن و درختان فصل قبل استفاده می کنیم و بیشتر زمان را بر روی ساختار خرابه می گذرانیم. ما یک گره مواد اولیه برای ترکیب مواد آجر و گچ میسازیم. همچنین تعدادی آجر را مدلسازی میکنیم و با گرههای Geometry روی سازه پراکنده میکنیم. (اکنون موجود است)
فصل 6: صحنه رودخانه خانه های کشاورزی
این دوره با تعداد زیادی سنگ اسکن شده همراه است، این فصل صحنه نهایی برای ترکیب همه سنگ ها برای ایجاد یک صحنه رودخانه است. ابتدا زمین را شکل می دهیم تا بستر رودخانه داشته باشیم. بیشتر سخنرانی ها مربوط به ایجاد خانه مزرعه است. ، این ساختار اصلی صحنه است. در پایان فصل، رودخانه را با سنگ ها پراکنده می کنیم و رودخانه را زنده می کنیم. (اکنون موجود است)
فصل 7: صحنه قلعه غروب آفتاب
این بار از یک قلعه اسکن عکس استفاده می کنیم و ساختار را با زمین ترکیب می کنیم. ما آسمانی را با ابرهای حجمی می سازیم و از نورگیر نیشیتا برای ترکیب آسمان برای ایجاد غروب خورشید استفاده می کنیم. (اکنون موجود است)
فصل 8: صحنه خرابه کوه
این چشم انداز بزرگ همه بهترین ها را از تمام فصل ها ترکیب می کند. ما از چمن، درختان و مسیر برای ایجاد یک مسیر کوهستانی استفاده می کنیم. ما صحنه را با سازههای خرابه اسکن شده پر میکنیم و آسمان را با کوههای دوردست ترکیب میکنیم. صحنه محیطی فوقالعاده. تمام محتواها و بافت ها از Texture/HDRI Haven می آیند و در دوره گنجانده شده اند. (اکنون موجود است)
فصل 9: صحنه شهری قرون وسطی
این فصل به خودی خود به عنوان یک دوره دیده می شود. این فصل شامل گردش کار کامل برای مدلسازی یک صحنه خیابانی قرون وسطایی است. این صحنه قرون وسطایی بر اساس صحنه اصلی 2014 است و برای این نسخه جدید 3.0 دوره طراحی مجدد شده است. (برنامه ریزی در 1 مارس 2023)
درباره من
اسم من راب تویتل است و در 16 سال گذشته طراح محیط بوده ام. من علاقه زیادی به قرن هفدهم هلند دارم و عمدتاً روی معماری قرون وسطایی تمرکز می کنم. من به همراه گرگ زال از بنیانگذاران پلی هاون هستم. من دوست دارم نقاشی های محیطی قدیمی را مطالعه کنم و از آنها به عنوان الهام بخش کارم استفاده کنم. ممکن است من را از فیلم بلندر باز Tears of Steel یا دوره قبلی محیط زیست برای Blender 2.81 بشناسید.
یکی از بنیانگذاران پلی هاون
CG Obaid (Obaidur Rahman)هنرمند سه بعدی و YouTuber - youtube.com/c/cgobaid
نمایش نظرات