Maya Practical - تسلط بر مدل سازی سه بعدی حیوانات و شخصیت

Maya Practical - 3D Animal and Character Modeling Mastery

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره: در مدل‌سازی سه بعدی حیوانات با مایا استاد شوید: مجسمه‌سازی، بافت، و جان بخشیدن به موجودات زنده از کرگدن تا ببر مهارت‌های مدل‌سازی اساسی: ساختن مدل‌های سه‌بعدی پیچیده با شروع شکل‌های اولیه، اصلاح جزئیات مانند اندام، سر و دم را بیاموزید. نقشه‌برداری بافت و ویرایش UV: در هنر استفاده از بافت‌ها بر روی مدل‌ها، با استفاده از تکنیک‌های نقشه‌برداری UV برای اطمینان از قرار دادن بافت دقیق، تسلط پیدا کنید. تکنیک‌های رندر پیشرفته: ابزارها و تکنیک‌های رندر پیشرفته را برای دستیابی به بافت‌ها و افکت‌های نورپردازی واقعی برای مدل‌های خود کاوش کنید. ادغام فتوشاپ: درک نحوه ادغام فتوشاپ در گردش کار خود برای تنظیمات بافت و ویرایش تصویر برای افزایش واقع گرایی مدل یادگیری مبتنی بر پروژه: در پروژه های عملی با تمرکز بر ایجاد مدل های دقیق از حیوانات مانند کرگدن، گورخر و ببر، با استفاده از تکنیک های آموخته شده شرکت کنید. پیش نیازها: آشنایی اولیه با مایا: آشنایی با رابط کاربری مایا و ناوبری اولیه. آشنایی با مفاهیم مدل سازی سه بعدی: درک مفاهیم اساسی مدل سازی سه بعدی مانند چندضلعی ها، راس ها، لبه ها و وجه ها. مهارت های اولیه بافت: برخی از تجربه ها در زمینه نقشه برداری بافت و ویرایش UV مفید خواهد بود. دسترسی به نرم افزار Maya: از دسترسی به نرم افزار Autodesk Maya برای تمرینات عملی اطمینان حاصل کنید. مهارت های ویرایش تصویر: آشنایی اولیه با نرم افزارهای ویرایش تصویر مانند فتوشاپ برای تنظیمات بافت توصیه می شود.

مقدمه دوره: به دوره مایا Practical - 3D Modeling خوش آمدید، جایی که با استفاده از Autodesk Maya سفری همه جانبه به دنیای مدلسازی سه بعدی خواهید داشت. در طول این دوره، تکنیک‌ها و روش‌های ضروری برای ایجاد مدل‌های سه‌بعدی دقیق از حیوانات، به‌ویژه تمرکز بر کرگدن‌ها، گورخرها و ببرها را خواهید آموخت. چه مبتدی باشید و چه به دنبال افزایش مهارت‌های خود در مایا هستید، این دوره تجربه عملی در مدل‌سازی، بافت‌سازی و اصلاح خلاقیت‌های خود را برای دستیابی به نتایج واقعی به شما ارائه می‌دهد. در پایان دوره، شما تخصص لازم برای ایجاد مدل‌های حیوانی واقعی را به‌طور مستقل و با استفاده از روش‌های استاندارد صنعتی در مدل‌سازی سه‌بعدی به دست خواهید آورد.

بخش 1: MAYA عملی - مدلسازی سه بعدی کرگدن

در این بخش، دانش‌آموزان به اصول مدل‌سازی سه‌بعدی با استفاده از مایا می‌پردازند و به طور خاص بر روی ایجاد یک مدل دقیق از کرگدن تمرکز می‌کنند. با مقدمه ای بر راینو و ایجاد شکل اولیه، زبان آموزان از طریق ساختن قسمت های مختلف کرگدن مانند پاها، دم، سر و شاخ پیشرفت می کنند. آنها همچنین تکنیک هایی را برای صاف کردن سطوح و مدیریت نرمال ها یاد خواهند گرفت. به‌علاوه، این بخش فرآیندهای بافت‌سازی، از جمله نقشه‌برداری UV، کاربرد بافت، و اصلاح بافت‌ها با استفاده از ابزارهای خارجی مانند فتوشاپ را پوشش می‌دهد.

بخش 2: MAYA عملی - مدل سازی سه بعدی گورخر

با تکیه بر مهارت‌های اساسی بخش قبل، این بخش از دوره، دانش‌آموزان را از طریق مدل‌سازی سه‌بعدی گورخر با استفاده از مایا راهنمایی می‌کند. با تنظیم تصاویر مرجع شروع می شود و به مدل سازی قسمت های مختلف مانند پاها، گردن، سر و دم گورخر ادامه می دهد. این بخش بر تکنیک‌های مدل‌سازی چهارپایه با وضوح پایین تأکید می‌کند و یادگیرندگان را با روش‌های بافت‌سازی خاص مدل‌های چهارپایه آشنا می‌کند. دانش‌آموزان نقشه‌برداری UV، تنظیم ویرایشگرهای UV، و ایجاد بافت‌های نهایی برای افزایش واقع‌گرایی مدل گورخر را خواهند آموخت.

بخش 3: MAYA عملی - مدلسازی سه بعدی ببر

در بخش آخر، دانش‌آموزان مهارت‌های مایا خود را با انجام مدل‌سازی سه‌بعدی ببر ارتقا می‌دهند. با شروع با استوانه پایه و قرار دادن حلقه های لبه برای جزئیات، زبان آموزان از طریق مدل سازی پاها، سر و دم ببر پیشرفت می کنند. تکنیک‌هایی برای دستیابی به سطوح صاف و بهینه‌سازی توپولوژی مدل بررسی می‌شوند. این بخش با درس های جامع در مورد استفاده از بافت ها در مدل ببر، از جمله نقشه برداری UV و فرآیندهای تخصیص بافت برای دستیابی به رندرهای واقعی در مایا، به پایان می رسد.

این دوره برای تجهیز زبان‌آموزان به مهارت‌های عملی در مدل‌سازی سه بعدی با استفاده از مایا، تمرکز بر ایجاد مدل‌های واقعی حیوانات و تسلط بر تکنیک‌های ضروری در بافت‌سازی و جزئیات سطح طراحی شده است.

نتیجه‌گیری دوره: در طول سفر خود، مهارت‌های اساسی و تکنیک‌های پیشرفته را در مایا به دست خواهید آورد، که به طور خاص برای ایجاد مدل‌های پیچیده حیوانات طراحی شده است. از مدل سازی شکل قوی کرگدن گرفته تا شکار ظرافت گورخر و ظرافت شدید یک ببر، پیچیدگی های مدل سازی سه بعدی، نقشه برداری اشعه ماوراء بنفش و کاربرد بافت را کشف خواهید کرد. با داشتن این مهارت‌ها، آماده خواهید بود تا پروژه‌های خود را، چه در توسعه بازی، انیمیشن، یا جلوه‌های بصری، آغاز کنید، و مجهز به دانشی برای زنده کردن دیدگاه‌های خلاقانه خود در قلمرو دیجیتال هستید.


سرفصل ها و درس ها

MAYA Practical - مدلسازی سه بعدی کرگدن MAYA Practical - 3D Modeling of Rhino

  • آشنایی با راینو Introduction to Rhino

  • شروع کار با شکل پایه Getting Started with Base Shape

  • کار روی کرگدن پشت پا Working on Back Leg Rhino

  • کار روی کرگدن پشت پا ادامه دارد Working on Back Leg Rhino Continues

  • ایجاد دم Creating Tail

  • ایجاد پای جلویی Creating the Front Leg

  • اطلاعات بیشتر در مورد پای جلو More on Front Leg

  • ایجاد سر Creating the Head

  • ایجاد شاخ کرگدن Creating Horn of the Rhino

  • نرمال های صاف و متوسط Smooth and Average Normals

  • معرفی تکسچرینگ Introduction of Texturing

  • استفاده از Planner UV Applying Planner UV

  • Applying Planner UV ادامه دارد Applying Planner UV Continues

  • تخصیص بافت Assigning Texture

  • بیشتر در مورد اختصاص بافت More on Assigning Texture

  • کار بر روی قسمت پشتی Rhino Working on Back part of Rhino

  • تنظیم تصویر در فتوشاپ Adjusting Image in Photoshop

  • کار در قسمت جلویی راینو Working on Front Side of Rhino

MAYA Practical - مدلسازی سه بعدی گورخر MAYA Practical - 3D Modeling of Zebra

  • مقدمه مدلسازی چهارپایه با رزولوشن پایین Introduction Low Res Quadrapet Modeling

  • تنظیم تصویر Setting Up Image

  • ایجاد قسمت پشت پا Creating the Back Leg Portion

  • ایجاد قسمت پشت پا ادامه دارد Creating the Back Leg Portion Continues

  • ایجاد دم گورخر Creating tail of Zebra

  • ایجاد پای جلویی گورخر Creating the front leg of Zebra

  • اطلاعات بیشتر در مورد پای جلویی گورخر More on Front Leg of Zebra

  • ایجاد گردن گورخر Creating Neck of the Zebra

  • ایجاد گردن گورخر ادامه دارد Creating Neck of the Zebra Continues

  • ایجاد سر پایه گورخر Creating the Base Head of Zebra

  • ایجاد گوش Creating the Ear

  • مقدمه ای بر Texturing Quadra Pet Low Res Introduction to Texturing Quadra Pet Low Res

  • ایجاد عکس فوری از UV Creating Snapshot of UV

  • تنظیم ویرایشگر UV نقشه تصویر Adjusting UV Editor Map the Image

  • ایجاد بافت نهایی گورخر Creating Final Texture of Zebra

  • ایجاد بافت نهایی گورخر ادامه دارد Creating Final Texture of Zebra Continues

MAYA Practical - مدلسازی سه بعدی ببر MAYA Practical - 3D Modeling of Tiger

  • آشنایی با Tiger Base Introduction to Tiger Base

  • ایجاد سیلندر پایه Creating Base Cylinder

  • ایجاد پای پشت ببر Creating Back Leg of the Tiger

  • حلقه لبه را درج کنید Insert Edge Loop

  • ایجاد پای جلویی Creating the Front Leg

  • ایجاد پای جلو ادامه دارد Creating the Front Leg Continues

  • ایجاد سر ببر Creating the Head of Tiger

  • ایجاد دم ببر Creating Tail of Tiger

  • ببر صاف Tiger Smooth

  • مقدمه ای بر بافت ببر Introduction to Tiger Texture

  • اختصاص نقشه UV Assigning the UV map

  • تخصیص بافت به مدل Assigning the Texture to Model

  • تخصیص بافت به مدل ادامه دارد Assigning the Texture to Model Continues

نمایش نظرات

Maya Practical - تسلط بر مدل سازی سه بعدی حیوانات و شخصیت
جزییات دوره
6 hours
47
Udemy (یودمی) Udemy (یودمی)
(آخرین آپدیت)
1,049
4.8 از 5
ندارد
دارد
دارد
EDU CBA
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

EDU CBA EDU CBA

مهارت های دنیای واقعی را بصورت آنلاین بیاموزید EDUCBA یک ارائه دهنده جهانی آموزش مبتنی بر مهارت است که نیازهای اعضا را در بیش از 100 کشور برطرف می کند. ما بزرگترین شرکت فناوری پیشرفته در آسیا با نمونه کارهای 5498+ دوره آنلاین ، 205+ مسیر یادگیری ، 150+ برنامه شغل محور (JOPs) و 50+ بسته دوره حرفه ای شغلی هستیم که توسط متخصصان برجسته صنعت آماده شده است. برنامه های آموزشی ما برنامه های مبتنی بر مهارت شغلی است که توسط صنعت در سراسر امور مالی ، فناوری ، تجارت ، طراحی ، داده و فناوری جدید و آینده مورد نیاز صنعت است.