آموزش Intro to Voice Overs 101 - راهنمای کامل مبتدیان برای روایت صدا با استفاده از Librivox و Audacity

Intro to Voice Overs 101 - A complete newbie's guide to voice narration using Librivox and Audacity

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره:

خلاصه مقدماتی

این کلاس تفاوت بین صداگذاری و صداگذاری را توضیح می‌دهد، انواع مختلف الگوهای میکروفون، نحوه پیدا کردن مکان مناسب برای ضبط، نحوه حذف صدای دهان و تهیه فیلمنامه را مورد بررسی قرار می‌دهد. برای خواندن.

دوره کلی INTRO TO VOICE OVERS، تکنیک های ضبط و ویرایش را با استفاده از نرم افزار ویرایش رایگان Audacity و سایت/پروژه Librivox (که در آن اسکریپت خود را پیدا کرده و محصول خود را آپلود می کنیم) پوشش می دهد. (از 9/12/18 - کلاس‌های زیر هنوز در حال تولید هستند)


من کی هستم؟

سلام - من ارین لیلیس هستم و یک صداپیشه هستم! در حال حاضر من بازیگر اصلی پادکستی به نام CONGERIA (فصل 1) هستم، یک صداپیشه در پادکست ترسناک محبوب NoSleep و همچنین صداپیشگی پادکست خودم SubverCity Transmit هستم. بعلاوه من به عنوان صدای سخنگوی تعدادی از برندها در تبلیغات رادیویی و ویدیوهای توضیح دهنده وب آنها شنیده می شوم و در تعداد انگشت شماری از بازی های ویدئویی مانند SEEKING DAWN، STIFLED، FATHER IO، DARK ROMANCE 5: CURSE OF شنیده می شوم. BLUEBEARD، A HERO'S CALL و عناوین آینده بیشتر.

بسیاری از مردم از من پرسیده‌اند که چگونه می‌توانند صداپیشگی را شروع کنند، بنابراین فکر کردم که در این کلاس مقدماتی در مورد اینکه چگونه خودم را در این مسیر شروع کردم و فکر می‌کنم روشی عالی برای فرو بردن انگشت شماست آموزش دهم. در آب تا ببینید که آیا آن را دوست دارید یا نه.

مقدمه پروژه

اول از همه، اعتراف می‌کنم که کاملاً سرد وارد این موضوع نشدم. من در تمام عمرم برای جعل شخصیت‌ها و سرگرم کردن دوستانم «صدا می‌کردم» و در مدرسه فیلمسازی ذوق کار در صدا را پیدا کردم. پس از آن نزد یک طراح صدا برنده جایزه اسکار کارآموزی کردم و کلاس های بیشتری را در زمینه طراحی صدا و تولید رادیو گذراندم. بنابراین من یک پرش تحصیل کرده به این فرآیند انجام دادم، اما در این کلاس ما فقط با اصول اولیه شروع می کنیم.

هدف من این است که مزه آنچه را که معمولاً در صداپیشگی دخیل است به شما نشان دهم تا بتوانید تعیین کنید که آیا این چیزی است که می‌خواهید بیشتر دنبال کنید یا خیر.

این کار را با تکمیل یک پروژه روایت کوچک برای Librivox انجام خواهیم داد - سایتی برای کتاب‌های صوتی رایگان کار که در مالکیت عمومی است. و ما این پروژه را با استفاده از Audacity - یک ویرایشگر صوتی منبع باز رایگان، ضبط و ویرایش خواهیم کرد.

تمام چیزی که برای این پروژه نیاز دارید این خواهد بود:

  • یک میکروفون
  • یک اتاق ساکت
  • یک کامپیوتر (کامپیوتر یا MAC)
  • روشی برای خواندن اسکریپت شما (چاپ شده یا روی دستگاه تبلت/تلفن)

و از آنجایی که این یکی از اولین تلاش‌های شماست، نمی‌خواهیم یک میکروفون شیک را به زحمت بیاندازیم. ما با چیزی که احتمالاً از قبل در دسترس دارید کار خواهیم کرد - میکروفون روی تلفن، رایانه لوحی یا میکروفونی که با رایانه شما ارائه شده است. اغلب این میکروفون نیست که تفاوت ایجاد می‌کند، بلکه مکانی است که ضبط می‌کنید.

بنابراین - بیایید شروع کنیم!


VOICE OVER چیست؟

صداگذاری برای پخش یا تبلیغات - معمولاً صدایی است که از یک تصویر متحرک عبور می کند و در نقاط 15 تا 30 ثانیه ای برای رادیو تطبیق داده می شود. بنابراین به تبلیغات تجاری جدیدترین داروها و سلب مسئولیت های قانونی با سرعت بالا در پایان فکر کنید. یا صدای بدنام یکشنبه SUNDAY SUNDAY کامیون هیولا. صدای تریلر «in a world» که شما را برای یک فیلم هیجان زده می کند. این صداها اساساً ارائه دهندگان اطلاعات بدون پیکر هستند - آنها واقعاً به شخصیت خاصی وابسته نیستند. آنها فقط صدای واضحی هستند که اطلاعات را ارائه می دهند. مواردی که در این دسته قرار می گیرند عبارتند از:

  • ویدیوهای توضیح دهنده
  • تریلرهای فیلم
  • مطالب آموزشی
  • ارائه
  • گوینده جوایز

سخنگو - مانند صداپیشگی - یک سخنگو ممکن است صدای دیگری در تصویر باشد، اما من یک گلوله جداگانه به آن می‌دهم زیرا این نوع صدا معمولاً با یک کاراکتر/شخصیت مرتبط است. به جک از تبلیغات Jack in the Box یا Flo for Progressive Insurance فکر کنید. شما همان صداها را در تبلیغات رادیویی خواهید شنید و آن صداها با مارک های خاص مرتبط می شوند.

پادکست - صدای پادکست معمولاً یک شخص واقعی است که در مورد یک موضوع خاص آگاه است. لازم نیست شما یک متخصص بازیگری آوازی باشید، اما یادگیری صحبت کردن با میکروفون به درستی و با وضوح بیشتر (با اُم و تیک های کلامی کمتر) یک امتیاز است.

دی جی های رادیویی - پخش کنندگان رادیو تمایل دارند بسیار واضح، با اشتیاق و در دوره های زمانی کاملاً اختصاصی صحبت کنند. آنها معمولاً با میکروفون به خوبی تمرین می‌شوند، آنها از لحظه‌های "هوای مرده" از نظر مذهبی اجتناب می‌کنند، زیرا به آن فکر کنید - اگر صفحه را می‌چرخانید و به دنبال ایستگاهی می‌گردید و چیزی نمی‌شنوید - به فکر چرخاندن شماره‌گیر ادامه می‌دهید. هیچ سیگنالی وجود ندارد بنابراین پخش زنده رادیویی اساساً یک اشتباه بزرگ است.

DJ Drops - این نوع خاص از سبک صدای کوتاه، مشتاق یا سکسی است که برای اعلام یک DJ زنده یا هیاهوی جمعیت استفاده می‌شود و معمولاً با صدای بسیار زیادی ترکیب می‌شود.

پست صوتی/خدمت‌گوش خودکار/IVR - از پیام اصلی منشی تلفنی «سلام، ما در خانه نیستیم، پیام بگذارید» تا یک پست صوتی تجاری مانند «به Acme Tire Irons و پیام‌های شما رسیده‌اید» متغیر است. تماس برای ما مهم است بعد از بوق پیغام دقیق بگذارید.» مرحله بعدی بعد از این، صدای Attendant خودکار یا صدای تلفن گویا (Interactive Voice Attendant) است - اینها مواردی هستند مانند "به Acme Corporate خوش آمدید، 1 را برای حساب های پرداختنی، 2 برای تولید، 3 برای رسیدن به Jen در حساب ها و غیره فشار دهید. ” سبک اینجا دلپذیر است، با لبخند در صدای شما و سرعت آهسته برای وضوح. بعد از اینکه مسیر خودم را با Librivox شروع کردم، شروع به انجام پست صوتی کردم. من آن را برای یک مبتدی با یک میکروفون OK بیشتر بخشنده‌تر دیدم، زیرا کیفیت صدای یک تماس تلفنی از نظر طراحی ضعیف است و بنابراین کمی بخشنده‌تر است.

ASMR -   این یک سبک نسبتاً جدید از روایت است که به طور کلی شامل زمزمه کردن بسیار نزدیک به میکروفون به نوعی اغوا کننده است. هدف، احساس سوزن سوزن شدنی است که ممکن است با دمیدن شخصی در گوش شما ایجاد شود. اینها معمولاً از سرآستین/بداهه یا سبک ایفای نقش هستند. باز هم به دنبال صحبت کردن با سرعت آهسته و یک سبک صحبت آرام کنترل شده هستید.

صداگذاری چیست؟

راوی - راوی معمولاً صدایی است که با یک داستان مرتبط است. این کسی است که در حال خواندن دستورالعمل های صحنه در یک نمایشنامه یا صدای خدای دانای کل در یک رمان تخیلی است. یک مثال عالی از آن، شخصیت اما تامپسون در فیلم عجیب‌تر از داستانی است که به مخاطب می‌گوید شخصیت ویل فرل در طول روزش چه می‌کند. یک راوی معمولاً دانش درونی معتبری از داستانی دارد که در جریان است و معمولاً می تواند سبک شخصیتی «عاقلانه» داشته باشد. آنها معمولاً صدایی هستند که شما احساس می کنید می توانید به آن اعتماد کنید و سرعت آن معمولاً کندتر از صحبت کردن معمولی است به طوری که کلمات نویسنده را می توان به وضوح درک کرد.

  • کتابهای صوتی
  • داستان های پادکست
  • پخش راوی
  • روایت فیلم برای نابینایان

درام صوتی/رادیو پخش می‌شود - ورود به این فضا برای صدا عمل می‌کند. اگر در حال حاضر یک بازیگر هستید و می خواهید به صدا بپرید - پس این واقعاً همان چیزی است که قبلاً با استفاده از صدای خود برای بیان واقعی احساسات خود می دانید زیرا بدن خود را برای تکیه بر آن ندارید. این شامل صداهای صوتی ظریف، آه، خنده و اساساً یک تخیل واقعا عالی است زیرا احتمالاً این کار را به تنهایی در تاریکی انجام خواهید داد و فقط باید کل صحنه اطراف خود را تصور کنید. من این را به عنوان اولین مرحله توصیه نمی کنم مگر اینکه قبلاً تجربه بازیگری داشته باشید. من برای این کار تلاش می کنم زیرا کمی سخت تر از آن چیزی است که شما فکر می کنید. اما اساساً، اگر در اینجا در نقش راوی نیستید، وظیفه شما این است که یک شخصیت در یک نمایش نامرئی باشید. کتاب‌های صوتی داستانی نیز در این دسته قرار می‌گیرند، اگر یک کتاب یا داستان کامل را به‌عنوان راوی انحصاری انجام دهید و از شما خواسته شود که برای همه شخصیت‌های کتاب صداگذاری کنید. این واقعاً به طیف گسترده ای از سبک های مختلف نیاز دارد تا هر شخصیت در داستان بتواند قابل تشخیص و تشخیص باشد بدون اینکه خواننده بتواند بخشی را ببیند که می گوید "هری گفت" یا "هرمیون نگاه کرد و رون و گفت: ". شخصا، راوی کتاب صوتی مورد علاقه من جیم دیل و به طور خاص کار او در مجموعه هری پاتر است - من واقعا آنها را توصیه می کنم. برد او بسیار شگفت انگیز است.

انیمیشن - صداپیشگی انیمیشن فقط همین است - صداپیشگی متحرک. قطعاً با یک شخصیت داستانی مرتبط است و معمولاً در یک الگوی گفتاری است که سریع‌تر و سریع‌تر از صدای عادی انسان است. آن را مانند یک کاریکاتور آوازی در نظر بگیرید - ویژگی‌های یک صدا اغراق‌آمیز است - ممکن است صدای بیشتری (نمایش دادن)، لب زدن (نشان دادن)، لحن‌های پایین‌تر یا بالاتر (نشان دادن) و سایر موارد غیرعادی کلامی مانند لهجه‌ها داشته باشید. معمولاً در یک انیمیشن صدای بیش از حد، قبل از ایجاد انیمیشن، کمی در خلق شخصیت نقش دارید، بنابراین خلاقیت شما در صدا در هنگام شروع نقاشی در نظر گرفته می شود. یک مثال عالی در اینجا رابین ویلیامز در نقش جن در علاءالدین است - تبلیغات رابین به شخصیت ترسیم شده جن تبدیل شد. اگر کسی مثل جری ساینفلد صداپیشگی او را می کرد، یک جن کاملاً متفاوت بود.

  • فیلم های متحرک
  • کارتون برای تلویزیون
  • کارت تبریک متحرک
  • ویدئوهای وب

Machinima، دوبله طرفداران و دوبله حرفه ای - این اساساً یک صدای انیمیشن است اما برای شخصیتی است که قبل از مشارکت شما در توسعه شخصیت وجود دارد. برای Machinima شخصی فیلم‌های موجود را گرفته و آن‌ها را به صورت داستانی به دلخواه خود ویرایش کرده است و شما بعد از این واقعیت به صدا در می‌آیید، بنابراین ممکن است مجبور شوید سریع‌تر از حد معمول صحبت کنید تا فیلمنامه متناسب با زمان تعیین شده باشد. برای مثال در مورد دوبله های انگلیسی انیمیشن ژاپنی نیز همینطور است. صحنه‌ها برای زبان ژاپنی و انتخاب شخصیت‌های بازیگر اصلی وجود دارند و بریده می‌شوند و شما بعد از این واقعیت وارد صحنه می‌شوید و سعی می‌کنید یک شخصیت را مطابقت دهید و آن ترجمه انگلیسی را در فضاهای تنگ‌تر فشرده کنید. از Fan and Pro Dubbing برای ویدیوهای اکشن زنده نیز استفاده می شود.

رمان تصویری - این ژانر مانند ترکیبی بین انیمیشن کارتونی، روایت داستان و صداپیشگی بازی های ویدیویی است. سبک روایت ممکن است ترکیبی بین راوی و بازیگری شخصیت باشد، اما در سبک بازی ویدیویی "قابل خواندن" است. این مانند یک بازی ویدیویی است که فقط صحنه های بریده شده را در خود دارد.

صداپیشگی بازی های ویدیویی - صداهای بازی های ویدیویی شبیه به انیمیشن هستند، زیرا معمولاً همزمان با انیمیشن/خلق شخصیت ها درگیر تولید خواهید بود. اما در بازی‌های ویدیویی، شخصیت‌های شما معمولاً به این سرعت صحبت نمی‌کنند زیرا اطلاعات مورد نیاز گیمر را ارائه می‌کنند. آنها با داستان های قوی از عشق و از دست دادن خشونت آمیز بسیار دراماتیک تر هستند و خود را بسیار جدی می گیرند. بازیگری در بازی‌های ویدیویی همچنین شامل جلساتی است که در آن فقط غرغر می‌کنید، جیغ می‌زنید، فریادهای رزمی می‌کنید و دیگر «صداهای انسانی» عمومی مانند نفس‌های سنگین، خمیازه کشیدن، کشش‌ها و واکنش به درد ایجاد می‌کنید. دستورالعمل‌هایی مانند "انجام یک جغجغه مرگ" و "واکنش به برخورد تیر به شانه" طبیعی است.

بنابراین این بخش بیشتر آنچه را که در بخش‌های انتخاب بازیگران صداپیشگان می‌بینید را پوشش می‌دهد و اکنون ایده‌ای در مورد جایگاه‌های مختلفی دارید که می‌توانید در صورت تمایل به آن‌ها وارد شوید.

برای این کلاس و این پروژه، ما روی سبک روایت کار خواهیم کرد. ما شعری را از دامنه عمومی برای ضبط انتخاب خواهیم کرد و سبک شخصیتی را انتخاب خواهیم کرد که متناسب با قطعه باشد.

یافتن یک مکان آرام برای ضبط

خوب اکنون - قبل از اینکه پروژه خود را انتخاب کنیم و تنظیم کنیم، فکر می کنم باید فضایی را برای ضبط انتخاب کنیم. موارد خاصی وجود دارد که می‌توانید پس از ضبط صدا، آن را اصلاح کنید، اما بهترین راه برای دریافت صدای تمیز - شروع با صدای تمیز است.

مکث کنید و واقعاً به صدای اطراف خود گوش دهید. به عنوان مثال، من ابتدا ضبط را در آشپزخانه خود شروع کردم، زیرا کامپیوتر من در آنجا بود، اما منطقه ضبط وحشتناکی بود زیرا:

  • یخچال زمزمه کرد
  • فن لپ تاپ من دائماً می چرخید
  • و صدای من از دیوارهای دور اتاق طنین انداز شد

قسمتی را ضبط می‌کردم، متوجه می‌شدم که چیزی را از دست داده‌ام و دوباره ضبط می‌کردم تا متوجه شدم صدای آن متفاوت است زیرا این بار موتور یخچال در حال استراحت بود، بنابراین باید از نو شروع کنم و کل پروژه را دوباره ضبط کنم. . من باید تمام روایت های داستانم را سه یا چهار بار انجام داده باشم زیرا سعی کردم یک صدای ضبط شده یکپارچه داشته باشم. اشتباهات من را مرتکب نشوید - من آنها را برای شما ساختم زیرا عجله داشتم. در واقع یک فضای آرام پیدا کنید.

من به اتاق خوابم نقل مکان کردم، اما همسایه طبقه بالا من یک سیستم AC در حال اجرا بود که باعث ایجاد یک صدای چرخشی خوب می شد. سپس شروع به ضبط با یک پتو روی سرم کردم که خیلی بهتر بود... بالش ها و پتوها برای میرایی صدا عالی هستند اما در برخی موارد خیلی خیس به نظر می رسید... مثل اینکه داشتم زیر پتو ضبط می کردم. اگر بالش‌هایم حرکت می‌کردند و مجبور بودم خطوط اشتباه را دوباره ضبط کنم، دوباره برداشت‌های من ناسازگار بود.

سرانجام، من کاری را انجام دادم که اکثر هنرمندان ضبط خانگی انجام می‌دهند - به یک کمد نقل مکان کردم.

من چند تخته تخم مرغ ارزان از آمازون خریدم و آن را برش دادم و به دیوار میخ زدم، فهمیدم چگونه میکروفونم را به صورتم نزدیک کنم و لپ تاپ پر سر و صدایم را بیرون از اتاق نگه دارم و از مقداری از آن استفاده کردم. لباس های کمد موجود برای افزودن رطوبت بیشتر.

نکته مهم بعدی یک فیلتر POP است. من یک "واقعی" خریدم که با میکروفون من "رفت" اما صادقانه بگویم این یکی که از نایلون درست کردم و یک حلقه گلدوزی کوچک خیلی بهتر کار می کند! این کار برای از بین بردن صداهای اضافی از صداهای انفجاری است که دهان شما هنگام گفتن جملاتی مانند "Pop out at Partys" و "Bob the Builder" (ص و B - انفجارهای کوچک) ایجاد می کند.

اگر می‌خواهید عمیقاً در ساخت غرفه‌های صدا و عایق صدا غوطه‌ور شوید، ویدیوهای مایک دلگادیو را در YouTube واقعاً توصیه می‌کنم. او با نام کانال "".

استفاده می شود

برای این پروژه BEGINNER این کاری است که باید انجام دهید:

  • یک فضای آرام پیدا کنید (واقعا گوش کنید) (یک کمد را امتحان کنید، ماشین خود را امتحان کنید)
  • جلوگیری از پژواک (قلعه بالش درست کنید، یک پتو روی سر خود قرار دهید)
  • هیدرات

از بین بردن سر و صدای دهان

شما تا به حال به چیزی مانند NPR گوش می دهید و می شنوید که با کسی مصاحبه می شود و می توانید آن صداهای کوچک خشخاش و خش خش را در دهان او بشنوید؟ صادقانه بگویم - کمی بد و حواس پرت کننده است. و اگر آب ننوشی در ضبط هایت برایت اتفاق می افتد. اما اگر در حین ضبط آب بنوشید کار نمی کند (البته کمک می کند). واقعاً فقط زمانی کار می کند که 1-2 ساعت قبل از ضبط آب بنوشید. در یک خرج کردن، یک سیب سبز کمک می کند. من شخصاً دندان های حساسی دارم و از گاز زدن سیب متنفرم، بنابراین در ابتدا جعبه های آب سیب را برای ضبط در دسترس داشتم. اکنون فقط سعی می کنم کمی از قبل برنامه ریزی کنم و در واقع آب لعنتی را بنوشم.

میکروفون ها

میکروفن‌های خوب - نمی‌خواهم شما بیرون بروید و یک میکروفون شیک برای این کلاس بخرید (مگر اینکه قبلاً یک میکروفون داشته باشید) - برای این، ما فقط به چیزی نیاز داریم که بتوانید صدای خود را به صورت نسبتاً ضبط کنید. سبک مناسب تلفن های هوشمند برای این کار عالی هستند. هدست های بازی میکروفونی که با کامپیوتر خود گرفتید. میکروفون داخلی لپ‌تاپ شما GRRREAAAT نخواهد بود، اما اگر بتوانید بفهمید که واقعاً در کجای دستگاه شما قرار دارد و بتوانید در حین ضبط کردن، طرفداران رایانه‌تان کار نکنند، قابل انجام است.

همه جهته - این صدا را در یک کره بزرگ می گیرد تا همه چیز را دریافت کند. صدای شما و همچنین هر چیزی که در پشت میکروفون، زیر آن، روی آن، و غیره قرار دارد. بنابراین برای مواردی مانند محیط 360 درجه خوب است اما برای روایت خوب نیست زیرا تمام نویزهای اطراف را می گیرد.

کاردیوئید - کاردیوئید شبیه قلب است... زیرا شکل قلب است. اما مثل یک قلب وارونه آن چیزی را که درست در جلوی آن قرار دارد به صورت جهت دار انتخاب می کند، اما همچنین مقداری از آنچه را که در اطراف نقطه مورد نظر تعیین شده می گذرد، انتخاب می کند. برای روایت عالی است، اما کمی از فضای اطراف شما را نیز اشغال می‌کند، بنابراین بهتر است از آن در یک محیط کنترل‌شده نویز استفاده کنید.

Hyper Cardioid/Supercardioid - این‌ها مانند میکروفون‌های لطیف‌تری هستند که در مصاحبه‌ها به یقه‌های قلاب‌شده می‌بینید و میکروفون‌های «بوم» شاتگان روی میله‌ها در فیلمبرداری تلویزیون یا فیلم. آنها در یک الگوی قلب نیز انتخاب می شوند، اما یک الگوی بسیار جهت دارتر و بسیار کمی از صدای اطراف را دریافت می کنند. اینها می توانند برای روایت نیز عالی باشند.

BiDirectional - این میکروفن صدا را از جلو و پشت دریافت می‌کند، بنابراین میکروفون خوبی برای چیزی شبیه به مصاحبه نشستن پشت میز است. مصاحبه‌کننده را از جلو و مصاحبه‌شونده را از پشت می‌گیرد و هیچ چیز از راست و چپ نیست.

انواع میکروفون ها داستان کاملاً متفاوتی هستند و باز هم جزئیات بیشتری از آنچه در این کلاس نیاز داریم.

بنابراین بیایید فرض کنیم که میکروفون لپ‌تاپ داخلی شما احتمالاً همه‌جهت است و بنابراین نویز زیادی دریافت می‌کند. در حالی که میکروفون تلفن هوشمند/هدست بازی/میکروفون رایانه شخصی شما کمی قابل کنترل خواهد بود زیرا می توانید آن را به فضایی آرام و دور از رایانه ببرید.

میکروفون BLUE YETI یک میکروفون USB شروع کننده عالی است، زیرا می توانید بین الگوهای مختلف دریافت سوئیچ کنید. اگر در حال انجام یک مصاحبه 2 نفره هستید، می توانید در حالت استریو کار کنید. روایات؟ از الگوی کاردیوئید استفاده کنید. آیا نیاز به دریافت صدای کافی شاپ دارید؟ از همه جهته استفاده کنید.



آماده کردن اسکریپت خود برای خواندن

اکنون می‌خواهم ترفند خود را برای آماده‌سازی اسکریپت‌هایم به شما نشان دهم تا بتوانم به جای چاپ کاغذ، آنها را از دستگاهم بخوانم. در صورت تمایل می توانید این کار را روی کاغذ انجام دهید، اما به خاطر داشته باشید که صدای کاغذ شما ممکن است در صدا گرفته شود و همچنین برای خواندن آن به منبع نور نیاز دارید. با خواندن اسکریپت خود از یک دستگاه، هم بی صدا و هم خود روشن می شود.

من دریافته‌ام که ساده‌ترین روش برای من این است که اسکریپت خود را در Google Docs آماده کنم، زیرا این چیزی است که می‌توانم با استفاده از Google Docs یا برنامه Google Drive آن را در چندین دستگاه باز کنم.

اگر قبلاً یک حساب Google ندارید، ساختن آن بسیار ساده است. همچنین می‌توانید از چیزی معادل استفاده کنید که برای شما و دستگاه‌هایتان مانند Apple Notes یا Evernote کار می‌کند - نکته کلیدی این است که می‌توانید هم از رایانه خود و هم از دستگاهی که از آن مطالعه می‌کنید به آن دسترسی داشته باشید.

برای دنبال کردن من، با رفتن به   شروع کنید و پس از ورود به سیستم باید علامت بعلاوه بزرگ را ببینید که به شما امکان می‌دهد یک سند خالی جدید ایجاد کنید.

در ضبط صفحه من، ممکن است سند من را با عنوان "VO To Record Today" دیده باشید. من همیشه از یک سند برای پروژه‌هایم استفاده می‌کنم فقط برای اینکه چیزها کمی شلوغ‌تر باشند. اما در این نمونه، ما از صفر شروع می کنیم.

با کلیک بر روی متن عنوان می توان نام سند را تغییر داد. من قصد دارم نام اینجا را به "شعر دو هفته" تغییر دهم زیرا این همان چیزی است که در قسمت دوم این مجموعه روی آن کار خواهیم کرد.

بعد به متن منبعی می‌روم که باید آن را بخوانم و کپی کنم.

با بازگشت به پنجره مرورگرم که Google Doc باز است، سپس در سند خود جای‌گذاری می‌کنم. من می توانم از میانبرهای صفحه کلید مانند Ctrl+C یا Ctrl+V برای کپی و پیست استفاده کنم. یا می‌توانم از منوی ویرایش برای کپی و جای‌گذاری استفاده کنم.

اکنون وقتی در غرفه صوتی خود هستم، از یک دستگاه دستگیره متصل به بازوی جانبی استفاده کرده‌ام که دستگاه من را بالای میکروفون قرار می‌دهد. به این ترتیب وقتی فیلمنامه ام را می خوانم، دهانم همچنان رو به میکروفون است. (بر خلاف اینکه وقتی می‌خوانم آن را در دست بگیرم و وقتی می‌خوانم رو به پایین باشم.) قطعاً نیازی نیست که برای پروژه خود اینقدر شیک باشید، اما هنگام ضبط باید دهان خود را به سمت میکروفون خود نگه دارید.

و در اینجا نحوه باز کردن اسکریپت در دستگاه من است.

برای راه‌اندازی، برنامه Google Drive یا Google Docs را باز می‌کنم، سندم را پیدا می‌کنم و سپس در حین خواندن، می‌توانم به آرامی متن را بچرخانم و از صدای خش‌خش کاغذها در حین مطالعه اجتناب کنم.

پروژه شما

بسیار خوب، شما مکان آرام خود را دارید، می دانید چگونه از صداهای دهان خودداری کنید، میکروفونی را که قرار است استفاده کنید انتخاب کرده اید و راهی برای خواندن فیلمنامه خود دارید.

برای پروژه خود برای این کلاس 101، از شما می‌خواهم یک ضبط آزمایشی در چند "منطقه آرام" احتمالی که استفاده از آنها را در نظر دارید انجام دهید و به آن ضبط‌ها گوش دهید تا ببینید آیا می‌توانید مشکلات احتمالی را شناسایی کنید. با آپلود آن فایل‌های صوتی در سایتی مانند یا Clyp.it، آن قطعه‌های صوتی را در Project Area ارسال کنید و سپس پیوندها را در پست خود قرار دهید.

اگر می توانید، لطفاً تصاویری از "مکان آرام" انتخابی خود در منطقه پروژه نیز ارسال کنید.

اگر جایگزین یا نکته و ترفندی برای خواندن اسکریپت‌ها ترجیح می‌دهید، لطفاً آن‌ها را در منطقه انجمن پست کنید.

و هنگامی که پروژه 1 را تکمیل کردید، می توانید به ویدیوهای بعدی این مجموعه بروید، جایی که ما در مورد نحوه استفاده از Audacity و Librivox یاد خواهیم گرفت.

از تماشای شما متشکرم!

(از 9/12/18 - کلاس های زیر هنوز در حال تولید هستند)

کلی پروژه دانشجویی برای این مجموعه، ضبط و ویرایش روایت «شعر دو هفته‌ای» هفته از پروژه Librivox خواهد بود. در این کلاس اول، پروژه فرعی پیدا کردن یک اتاق آرام برای ضبط و آپلود نمونه های صوتی و عکس از آن فضاها خواهد بود.


سرفصل ها و درس ها

درس ها Lessons

  • 04 صداگذاری چیست؟ 04 What is Voice Acting?

  • 06 از بین بردن صدای دهان 06 Eliminating Mouth Noise

  • 05 یافتن یک مکان آرام برای ضبط 05 Finding A Quiet Place To Record

  • 03 Voice Over چیست؟ 03 What are Voice Overs?

  • 01 با معلم خود آشنا شوید 01 Meet Your Teacher

  • 09 پروژه شما 09 Your Project

  • 08 آماده کردن اسکریپت برای خواندن 08 Prepping Your Script For Reading

  • 02 مقدمه ای بر پروژه 02 Introduction to the Project

  • 07 میکروفون 07 Microphones

نمایش نظرات

آموزش Intro to Voice Overs 101 - راهنمای کامل مبتدیان برای روایت صدا با استفاده از Librivox و Audacity
جزییات دوره
31m
9
Skillshare (اسکیل شیر) Skillshare (اسکیل شیر)
(آخرین آپدیت)
5,224
4 از 5
ندارد
دارد
دارد
Erin Lillis
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Erin Lillis Erin Lillis

جیل از همه تجارت

سلام، من ارین هستم.

"learn learning class classes teach education how to online learning collaborative learning" "یادگیری یادگیری کلاس آموزش نحوه یادگیری آنلاین یادگیری مشارکتی" Audio Post Engineering Commercial Radio Domain Specific Languages Film Production General Relativity Menu Costing Menu Engineering Pylons Radio Advertising Radio Editing Speech Acoustics Windows Movie Maker Audio Editing Creative Casting Call Auditions Voice Over Coffee Roasting Spokesperson Intonation Human Hair Extensions Podcasting Tires Grunt Audio Arm Knitting Hybrid App Development Mac Screen Recording 360 Video Stitch Insurance Trusts Telephone Special FX Ebook Niche Ideas Voice A Podcast Japanese Book Making Actor Training Newfie Print Book Production Quilt Binding By Machine Gaming Site Tablet Screen Recording Choosing A Genre Moving Pictures Audio Actor Recording Techniques Narration Wedding Dj Heel Toe Technique Free Voice Change Voice Mic Change Accounts Payable Holding Periods Animated Movie Making Newbie Domain Flipping Telephony Corporate Identity Mac Numbers Youtube For Newbie Close Reading Dubbing Mixer English Narrator Light Novel Sterling Truck Parts Blind Blake Car Title Loan Time And Attendance Inclined Planes Body Casting Interactive Fiction Brother Scan And Cut Blind Tasting High Speed C++ Type Cast C Type Cast Refrigeration Arm Wrestling Xero Job Costing Aladdin Casting Prints In Resin Book Trailer Gaming Video Editor Narrator Iron Bryan Narration Script Goldwing Trailer Hitch Free Editing Method Retaining Walls Gaming Room Gaming Fort Machining Evernote Basics Flight Attendant Site Engineering Jim Rohn Mens Clothes Heart Shape Pillow Embroidery Tulle مهندسی پست صوتی رادیو تجاری زبان‌های خاص دامنه تولید فیلم نسبیت عام قیمت‌گذاری منو مهندسی منو ستون‌ها تبلیغات رادیویی ویرایش رادیویی آکوستیک گفتار فیلم‌ساز ویندوز ویرایش صوتی خلاقانه پخش بیش از حد صدا برشته کردن قهوه سخنگوی حرف زدن اکستنشن موی انسان پادکست لاستیک صوتی بازو بافندگی توسعه برنامه ترکیبی ضبط صفحه نمایش مک دوخت ویدیوی 360 بیمه Trusts EbookVoice کتاب سازی ژاپنی آموزش بازیگر تولید کتاب چاپی صحافی با ماشین سایت بازی ضبط تبلت انتخاب ژانر تصاویر متحرک بازیگر صوتی تکنیک های ضبط روایت دیجی عروسی HeelFreeeeeice تغییر تغییر میکروفون صوتی حساب‌های پرداختنی دوره‌های نگهداری ساخت فیلم انیمیشن تازه وارد چرخش دامنه تلفن هویت شرکتی شماره‌های مک یوتیوب برای تازه‌کار نزدیک خواندن میکسر دوبله راوی انگلیسی NovelsBlindterling بلیک کالیفرنیا r وام عنوان زمان و حضور هواپیماهای شیبدار ریخته گری بدن داستان های تعاملی اسکن و برش برادر چشیدن کور سرعت بالا بازیگران نوع C++ بازیگران نوع C یخچال کشتی بازو هزینه یابی شغل Xero علاءالدین چاپ های ریخته گری در رزین تریلر کتاب ویرایشگر ویدیوی بازی راوی آیرون برایان اسکریپت روایت تریلر گلدوینگ روش ویرایش رایگان دیوارهای حائل اتاق بازی قلعه بازی ماشین‌کاری اصول اولیه Evernote خدمه پرواز مهندسی سایت Mens Jimoth Rohn بالش شکل قلب تیل گلدوزی