آموزش کرگدن: T-Splines

Rhino: T-Splines

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره: برای مدل سازی سطح انعطاف پذیر T-Splines ، پلاگین Rhino را ملاقات کنید. T-Splines که توسط Autodesk طراحی شده و برای طراحانی مانند شما ساخته شده است ، به شما امکان می دهد اشکال ارگانیک بسیار پیچیده را بسیار سریعتر از آنچه تنها با Rhino امکان پذیر است ، مدل کنید. در این دوره مقدماتی ، ژان گوروسپ یک نمای کلی از نحوه کار T-Splines ارائه می دهد. Jean ابزارهای اساسی برای کار با مش ، ایجاد و ویرایش یک مدل از ابتدا ، تبدیل مدل به NURBS و پالایش کار شما در Rhino را پوشش می دهد. فصل 4 روی نمونه پروژه ای متشکل از یک هواپیمای مدل متمرکز است ، اما شما به راحتی می توانید دارایی های خود را دنبال کنید.
موضوعات شامل:
  • تنظیم رابط T-Splines و گزینه ها
  • استفاده از ابزارهای T-Splines: ترجمه ، چرخش ، مقیاس و موارد دیگر
  • انتخاب نقاط ، لبه ها و چهره ها
  • ایجاد بدوی ها
  • اکسترودر در T-Splines
  • درج نقاط و لبه ها
  • تقسیم ، جوشکاری ، لغزش و کپی هندسه
  • تبدیل مشهای تمام شده به سطوح NURBS

سرفصل ها و درس ها

مقدمه Introduction

  • خوش آمدی Welcome

  • آنچه باید قبل از تماشای این دوره بدانید What you should know before watching this course

  • با استفاده از پرونده های تمرینی Using the exercise files

  • T-Splines چیست؟ What is T-Splines?

1. رفتن به UI و گزینه ها 1. Going over the UI & Options

  • رابط Rhino را تنظیم کنید Setting up the Rhino interface

  • نوار ابزار و حوض را تنظیم کنید Setting up the toolbar & dock

  • گزینه های T-Splines The T-Splines options

  • حوض The dock

  • نمای متن HUD Text viewport HUD

2. دستورات 2. Commands

  • ابزار ترجمه در T-Splines Translate tool in T-Splines

  • چرخش ابزار در T-Splines Rotate tool in T-Splines

  • ابزار مقیاس در T-Splines Scale tool in T-Splines

  • محوری در T-Splines تنظیم کنید Set pivot in T-Splines

  • انتخاب نقاط (عمودی با نام مستعار) در T-Splines Selecting points (aka vertices) in T-Splines

  • انتخاب لبه ها در T-Splines Selecting edges in T-Splines

  • انتخاب چهره ها در T-Splines Selecting faces in T-Splines

  • اشیاء را در T-Splines انتخاب کنید Select objects in T-Splines

  • نحوه دسترسی به ابزارها با کلیدهای داغ How to access the tools with hot keys

  • ضربه محکم و ناگهانی Retopo در T-Splines Retopo snap in T-Splines

  • دستکاری نرم در T-Splines تغییر می کند Soft manipulation toggle in T-Splines

3. مدل های اولیه طراحی 3. Model Basic Designs

  • مروری بر نوار ابزار T-Splines An overview of the T-Splines toolbar

  • تبدیل مش و NURBS به T-Splines Converting meshes and NURBS to T-Splines

  • ایجاد اولیه در T-Splines Creating primitives in T-Splines

  • نحوه استفاده از ابزار لوله در T-Splines How to use the pipe tool in T-Splines

  • با استفاده از ابزار append در T-Splines Using the append tool in T-Splines

  • دستور loft در T-Splines The loft command in T-Splines

  • ضامن صاف در T-Splines Smooth toggle in T-Splines

  • در T-Splines اکسترود کنید Extrude in T-Splines

  • خط و لبه خارج از منحنی Extrude line and edge from curve

  • گزینه های تقارن در T-Splines Symmetry options in T-Splines

  • ابزار تقارن در T-Splines Symmetry tools in T-Splines

  • ضخیم در T-Splines Thicken in T-Splines

  • ایجاد اسپلین در T-Splines Crease in T-Splines

  • قرار دادن فرمان point در T-Splines Insert point command in T-Splines

  • لبه های موجود در T-Splines را وارد کنید Insert edge in T-Splines

  • تقسیم در T-Splines Subdivide in T-Splines

  • نقاط جوشکاری در T-Splines Weld points in T-Splines

  • لبه جوشکاری در تیپ های T Weld edge in T-Splines

  • فرمان Bridge در T-Splines Bridge command in T-Splines

  • مطابقت سطح در T-Splines Match surface in T-Splines

  • مجموعه های انتخابی در T-Splines Selection sets in T-Splines

  • تلنگر نرمال در T-Splines Flip normals in T-Splines

  • صورت های تکراری در T-Splines Duplicate faces in T-Splines

4. ساختن یک صفحه اسباب بازی (نسخه ی نمایشی) 4. Building a Toy Plane (Demo)

  • وارد کردن مرجع تصویر Importing the image reference

  • ساخت بدنه هواپیما Building the body of the plane

  • برقراری تقارن با بدن Establishing symmetry to the body

  • باله های عقب را بکشید Pulling the rear fins

  • کشیدن بالها Pulling the wings

  • ساختن پاها Building the legs

  • پل زدن به پاها Bridging the legs

  • اضافه کردن لبه ها به بدن Adding edges to the body

  • تشکیل پروانه موتور Forming the engine propeller

  • تشکیل لاستیک Forming the tires

  • تبدیل بدن به NURB Converting the body to a NURB

  • تقسیم بدنه و موتور Splitting the body & engine

  • پر کردن لبه ها Filleting the edges

  • ساخت موتورها Building the engines

  • شکل دادن به کابین خلبان Shaping the cockpit

  • کار روی کابین خلبان Working on the cockpit

نتیجه Conclusion

  • مراحل بعدی Next steps

نمایش نظرات

آموزش کرگدن: T-Splines
جزییات دوره
4h 6m
60
Linkedin (لینکدین) Linkedin (لینکدین)
(آخرین آپدیت)
47,609
- از 5
ندارد
دارد
دارد
Jean Gorospe
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Jean Gorospe Jean Gorospe

ژان گوروسپ در صنعت طراحی در 13 سال گذشته در طیف گسترده ای از شرکت ها از جمله جواهرات ، بازی های ویدیویی و استودیوهای ساخت کار کرده است. مهارت های وی شامل همه چیز از مدل سازی شخصیت با کیفیت بالا ، مدل سازی CAD برای نمونه سازی جواهرات و مجسمه سازی دیجیتال برای تولید CNC است. او زندگی می کند و در حال حاضر برای دیوید وب به عنوان طراح ارشد CAD در شهر نیویورک کار می کند.