آموزش اصول اسکریپت نویسی Blender Python

Blender Python Scripting Fundamentals

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
توضیحات دوره:

این دوره پایتون را از پایه به شما آموزش می‌دهد.
هیچ دانش قبلی در مورد Blender و پایتون لازم نیست.

با بحث در مورد همه ابزارها و ابزارهایی که Blender ارائه می دهد، آهسته شروع خواهیم کرد. به این ترتیب، دقیقاً می‌دانید چه چیزی در دسترس است و چگونه از آن استفاده کنید.
با استفاده از این ویژگی‌ها، گردش کار ماهری ایجاد می‌کنیم که به ما امکان می‌دهد بسیار کارآمد کار کنیم.

از ابتدا شروع به کدنویسی می کنیم. این دوره بسیار کاربردی است، پس برای نوشتن کد آماده باشید!
اما نترس. ما هر مرحله و مشکل را با هم حل می کنیم.

در طول این دوره، ما 5 اسکریپت را از ابتدا ایجاد خواهیم کرد که موضوعات متعددی از جمله:

  • نمای کلی همه ابزارها و ابزارهایی که Blender ارائه می دهد

  • استفاده بهینه از کنسول و نکات ابزار

  • نگاهی دقیق به نحوه ساختار و گروه بندی کد خود داشته باشید

  • تبدیل و به کارگیری بهترین روش ها در برنامه نویسی/اسکریپت

  • ساختارهای داده در پایتون ( List، Dictionary، Float، String، Int)

  • تولید اشیا از طریق کد

  • ایجاد و اصلاح منحنی ها از طریق کد

  • ایجاد و اختصاص مطالب از طریق کد

  • تصادفی کنترل شده

  • کار با ماژول های موجود برای ایجاد هندسه جالب

  • خواندن و تجسم داده‌ها از فایل‌های csv. و txt. در بلندر با استفاده از Python

  • خیلی خیلی بیشتر

اگر در هر زمانی کاملاً گم شدید، از تماس گرفتن با من نترسید. من بسیار خوشحال خواهم شد که به شما کمک کنم تا از هر مشکلی که با آن برخورد می کنید عبور کنید. شما در این فرآیند تنها نیستید.

بیایید با هم شروع کنیم.

بخش 1: نمای کلی رابط

در این قسمت از دوره ما به ابزارها و ابزارهای اسکریپت که Blender خارج از جعبه ارائه می دهد نگاه خواهیم کرد. همچنین در مورد گردش کار و کارایی صحبت خواهیم کرد.

قسمت 2: ایجاد شی و تصادفی سازی

در این قسمت از دوره به ایجاد هندسه با کد خواهیم پرداخت. ما همچنین به ماژول تصادفی نگاه خواهیم کرد و خواهیم دید که چگونه می توانیم این را در ایجاد هندسه اعمال کنیم.

بخش 3: تصادفی سازی کنترل شده

در این بخش از دوره، رویه گرایی را به سطح بعدی خواهیم رساند. ما کنترل تصادفی سازی و هنر مستقیم را یک راه حل زیبا در دست خواهیم گرفت.

قسمت 4: ایجاد یک موج سینوسی

در این بخش از دوره، هندسه را از ابتدا تولید خواهیم کرد. رئوس و لبه‌ها را به اسکریپت خود اضافه می‌کنیم و کنترل کامل آنچه ایجاد می‌شود را در دست خواهیم گرفت. ماژول ریاضی را نیز اعمال خواهیم کرد.

قسمت 5: خواندن و تجسم داده های واقعی

در این بخش از دوره، داده‌های واقعی را از یک فایل .csv/.txt می‌خوانیم و آن را به صورت سه بعدی تجسم می‌کنیم.
حتماً فایل‌های داده زیر را دانلود کنید تا دقیقاً همان مجموعه داده را دنبال کنید.
البته می‌توانید خودتان نیز ایجاد کنید.

بخش 6: ایجاد مواد و تصادفی سازی

در این بخش از دوره، با نگاهی به مواد، زمینه های بیشتری را پوشش خواهیم داد. ما آنها را با استفاده از کد ایجاد می کنیم و رنگ آنها را تصادفی می کنیم. ما کنترل کامل این فرآیند را در دست خواهیم گرفت


سرفصل ها و درس ها

درس ها Lessons

  • افزودن برچسب ها Adding Labels

  • خواندن و تجسم داده های واقعی: مقدمه Read and Visualize Real Data: Introduction

  • ایجاد موج سینوسی Creating a sine wave

  • تمیز کردن صحنه با استفاده از کد Cleaning up a scene using Code

  • تصادفی سازی رنگ کنترل شده Controlled Color Randomization

  • ایجاد اشیا با کد Creating Objects with Code

  • افزودن تیک Adding Ticks

  • نمای کلی رابط: کنسول یکپارچه Interface Overview: Integrated Console

  • ایده هایی برای ساخت در بالای این پروژه Ideas to build on top of this project

  • ایجاد نمودار میله ای Creating the bar chart

  • تصادفی سازی کنترل شده: مقدمه Controlled Randomization: Introduction

  • نمای کلی رابط: مقدمه Interface Overview: Introduction

  • ایجاد موج سینوسی: مقدمه Creating a sine wave: Introduction

  • نمای کلی رابط: فضای کاری اسکریپت Interface Overview: Scripting Workspace

  • تصادفی سازی کنترل شده (ایجاد حصار) Controlled Randomization ( Creating a Fence )

  • ایجاد و تصادفی سازی مواد Creating and Randomizing Materials

  • بررسی اجمالی Overview

  • نمای کلی رابط: کنسول سیستم Interface Overview: System Console

  • برچسب زدن کنه ها Labeling the ticks

  • خواندن داده ها ( .csv ) Reading the data ( .csv )

  • خواندن داده ها (txt.) Reading the data ( .txt )

  • نمای کلی رابط: ویرایشگر متن Interface Overview: Text Editor

  • نمای کلی رابط: پنل اطلاعات Interface Overview: Info Panel

نمایش نظرات

نظری ارسال نشده است.

آموزش اصول اسکریپت نویسی Blender Python
خرید اشتراک و دانلود خرید تکی و دانلود | 160,000 تومان (5 روز مهلت دانلود) زمان تقریبی آماده سازی لینک دانلود این دوره آموزشی حدود 5 تا 24 ساعت می باشد.
جزییات دوره
2h 40m
23
Skillshare (اسکیل شیر) skillshare-small
14 شهریور 1399 (آخرین آپدیت رو دریافت می‌کنید، حتی اگر این تاریخ بروز نباشد.)
344
4 از 5
دارد
دارد
دارد

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Simon Van Den Hende Simon Van Den Hende

توسعه دهنده خط لوله

Skillshare (اسکیل شیر)

اسکیل‌شر یک پلتفرم آموزشی آنلاین است که به میلیون‌ها افراد در سراسر جهان امکان یادگیری مهارت‌های جدید را فراهم می‌کند. این پلتفرم با ارائه دوره‌های متنوع در زمینه‌هایی از جمله هنر و طراحی، فناوری، کسب و کار، و زندگی موفق، به کاربران خود این امکان را می‌دهد تا به صورت آنلاین به یادگیری بپردازند.

یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد سکیل‌شر، ارائه دوره‌های تدریس شده توسط صاحبان مهارت‌ها و افراد موفق در زمینه‌های مختلف است. این امر باعث می‌شود که کاربران از تجربیات و دانش عملی افرادی که در حوزه‌های مورد نظرشان موفق عمل کرده‌اند، بهره‌مند شوند و بهترین اطلاعات را برای بهبود مهارت‌های خود دریافت کنند. به این ترتیب، سکیل‌شر نه تنها یک پلتفرم آموزشی است، بلکه یک جامعه آموزشی است که افراد را به اشتراک گذاری دانش و تجربیات تشویق می‌کند و به آنها کمک می‌کند تا در مسیر پیشرفت و موفقیت خود ادامه دهند.