آموزش تکنیک های VFX: فضای صحنه 01 انیمیشن و شبیه سازی پویا مایا

VFX Techniques: Space Scene 01 Maya Animation and Dynamic Simulation

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره: با لی لانیر به دنیای دیگری سفر کنید و بیاموزید که چگونه یک صحنه فضایی با ظاهری حرفه ای را با مایا متحرک و ارائه دهید. در این دوره ، اولین سری از دو قسمت ، لی دو مدل از پیش ساخته شده ، یک سفینه فضایی و یک سیارک را در اختیارتان قرار می دهد که برای ایجاد یک جلسه تقریباً از دست رفته در مدار اطراف یک سیاره بیگانه ، آنها را با فرمت کلیدی تنظیم می کنید. همچنین می توانید دوربین اضافه کنید ، صحنه خود را روشن کرده و لایه های رندر و پاس های رندر ذهنی را تنظیم کنید تا به انیمیشن رنگ و عمق بدهد. در آخر ، لی به شما نشان می دهد که چگونه پرتوی لیزر کشتی را بر روی سیارک متمرکز کنید ، سطح آن را با یک شبیه سازی پویا خرد کرده و ابرهای گرد و غبار فضا را با nParticles لگد بزنید و سپس نتایج خود را ارائه دهید.
موضوعات شامل:
  • متحرک سازی سفینه فضایی و سیارک
  • متحرک سازی دوربین ها برای پیگیری عملکرد
  • تنظیم کلید و چراغ های پر کننده
  • ایجاد لایه هایی برای خورشید ، ستاره ها و سیاره
  • تنظیم لایه های سایه و نور
  • ایجاد تصویری از رندر ذهنی عبور می کند
  • انفجار هندسه در یک شبیه سازی پویا
  • اتصال انتشار دهنده nParticle به بدن
  • ارائه دسته ای لایه های رندر

سرفصل ها و درس ها

مقدمه Introduction

  • خوش آمدی Welcome

  • با استفاده از پرونده های تمرینی Using the exercise files

1. شروع کار 1. Getting Started

  • پیش نمایش پروژه Preview of the project

  • مروری بر پرونده صحنه مایا Overview of the Maya scene file

2. انیمیشن شات 2. Animating the Shot

  • بررسی موارد برگزیده Checking preferences

  • ایجاد مرجع مسیر حرکت Creating the motion path reference

  • کشتی را متحرک کنید Animating the ship

  • تنظیم دقیق با ویرایشگر نمودار Fine-tuning with the Graph Editor

  • در حال مرور انیمیشن ها با Playblast Reviewing animations with Playblast

  • متحرک کردن یک دوربین برای دنبال کردن Animating a camera to follow

  • متحرک سیارک Animating the asteroid

  • نهایی کردن انیمیشن کشتی و دوربین Finalizing the ship and camera animation

3. روشنایی شات 3. Lighting the Shot

  • تنظیم چراغ کلید Setting the key light

  • اضافه کردن چراغ پر Adding a fill light

4- تنظیم لایه های Render 4. Setting Up Render Layers

  • ایجاد لایه هایی برای خورشید ، ستاره ها و سیاره زمین Creating layers for the sun, stars, and planet

  • سفارشی کردن رندرها با استفاده از لایه های اضافی Customizing renders with layer overrides

  • استفاده از نادیده گرفتن مواد Using material overrides

  • تنظیم یک لایه سایه Setting up a shadow layer

  • تنظیم لایه های روشنایی Setting up lighting layers

  • ایجاد پرتوهای ذهنی عبور می کند Creating mental ray render passes

  • آزمایش های انجام شده توسط پرتوهای ذهنی Test rendering mental ray render passes

  • اضافه کردن پاس رنگ نهایی Adding the final color pass

5- هندسه منفجر پویا 5. Dynamically Exploding Geometry

  • خرد کردن سیارک Shattering the asteroid

  • دست متحرک کردن قطعات بزرگ Hand animating large pieces

  • خرد با شمارش زیاد Shattering with a high shard count

  • تبدیل بندها به اجسام سفت و سخت فعال Converting shards into active rigid bodies

  • تنظیم اجسام سفت و سخت و اضافه کردن زمینه ها Adjusting active rigid bodies and adding fields

  • ایجاد انفجار برقی Creating an electric blast

6. اضافه کردن یک شبیه سازی ذرات 6. Adding a Particle Simulation

  • اتصال فرستنده های nPicle به بدن Attaching nParticle emitters to bodies

  • بافت و رندر کردن ذرات Texturing and rendering nParticles

  • لایه های ارائه رندر دسته ای Batch rendering render layers

  • لایه های ارائه رندر دسته ای Batch rendering render layers

نتیجه Conclusion

  • مراحل بعدی Next steps

نمایش نظرات

آموزش تکنیک های VFX: فضای صحنه 01 انیمیشن و شبیه سازی پویا مایا
جزییات دوره
3h 8m
33
Linkedin (لینکدین) Linkedin (لینکدین)
(آخرین آپدیت)
17,587
- از 5
ندارد
دارد
دارد
Lee Lanier
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Lee Lanier Lee Lanier

لی لانر از سال 1994 به عنوان انیمیشن حرفه ای رایانه کار کرده است. در حالی که در Buena Vista Visual Effects در Walt Disney Studios حضور داشت ، وی برای فیلم های بلند سینمایی جلوه های ویدیویی ایجاد کرد. در حالی که در PDI / DreamWorks حضور داشت ، به عنوان انیماتور ارشد در آنتز و شرک خدمت کرد. در طول راه ، لی کارگردانی مجموعه ای از فیلم های کوتاه مستقل ، انیمیشن را انجام داد که برای پخش 200+ جشنواره فیلم ، موزه ها و گالری های هنری در سرتاسر جهان ادامه یافت. آثارش در مکانهایی مانند ساندنس ، اسلمودنس ، SXSW ، جشنواره بین المللی انیمیشن اتاوا ، موزه هنرهای زیبا بوستون و موسسه اسمیتسونیان به نمایش در آمده است. لی به عنوان یک متخصص مشهور جهانی در زمینه جلوه های ویدئویی (VFX) ، چندین کتاب نرم افزاری محبوب بالا را نوشت و در مدرسه گنومون جلوه های دیداری هالیوود تدریس کرد. وی عضو انجمن اثرات ویژوال (VES) ، و مدیر اجرایی جشنواره فیلم کوتاه سد است.