آموزش مقدمه ای بر Character Rigging در مایا

Introduction to Character Rigging in Maya

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره: در این سری از آموزش ها، پایه محکمی در فرآیند تقلب شخصیت به دست خواهید آورد. نرم افزار مورد نیاز: Autodesk Maya 2014. در این سری از آموزش ها، شما پایه محکمی در فرآیند تقلب شخصیت به دست خواهید آورد. ما ابتدا با یادگیری نحوه ایجاد اسکلتی که تمیز است و به خوبی تغییر شکل می دهد، شروع می کنیم. سپس شخصیت خود را به اسکلت خود متصل می کنیم و برخی از تکنیک های نقاشی وزن را پوشش می دهیم که باعث صرفه جویی در زمان می شود. پس از آن، کنترل‌هایی را تنظیم می‌کنیم که کاربر پسند باشند. در طول مسیر، ما همچنین یاد خواهیم گرفت که چگونه Rotate Order یک شی کنترلی می تواند به جلوگیری از درون یابی قفل Gimbal، نحوه صادرات وزن پوست با استفاده از MEL، و همچنین نحوه آینه سازی Blend Shapes و استفاده از اهداف Blend Shape برای اصلاح تغییر شکل ها کمک کند. در پایان این مجموعه آموزش، درک لازم برای جعل شخصیت های خود را خواهید داشت. نرم افزار مورد نیاز: Autodesk Maya 2014.

سرفصل ها و درس ها

معرفی و بررسی اجمالی پروژه Introduction and Project Overview

  • معرفی و بررسی اجمالی پروژه Introduction and Project Overview

مقدمه ای بر Character Rigging در مایا Introduction to Character Rigging in Maya

  • شروع از روی اسکلت Starting on the Skeleton

  • اتمام زنجیره مفصل پای چپ Finishing the Left Leg Joint Chain

  • اضافه کردن یک استخوان لگن و آینه کردن زنجیره پا Adding a Hip Bone and Mirroring the Leg Chain

  • اضافه کردن مفاصل برای ستون فقرات، گردن و سر Adding Joints for the Spine, Neck, and Head

  • راه اندازی مفاصل برای چشم Setting up Joints for the Eyes

  • ایجاد یک زنجیره مشترک برای بازوی چپ Creating a Joint Chain for the Left Arm

  • ساختن مفاصل برای دست چپ Building Joints for the Left Hand

  • انعکاس زنجیر بازوی ما و تقلب دم Mirroring Our Arm Chain and Rigging the Tail

  • پوست انداختن شخصیت Skinning the Character

  • تکنیک های نقاشی با وزن Weight Painting Techniques

  • استفاده از ویرایشگر مؤلفه و صادرات وزن پوست Utilizing the Component Editor and Exporting Skin Weights

  • سینماتیک معکوس و سازماندهی دکل ما با گروه ها Inverse Kinematics and Organizing Our Rig with Groups

  • ایجاد استخوان های معکوس پا Creating Reverse Foot Bones

  • راه اندازی کنترل های پا Setting up the Foot Controls

  • انتخاب یک ترتیب چرخشی برای کنترل های خود Choosing a Rotate Order for Your Controls

  • ایجاد ویژگی های سفارشی Creating Custom Attributes

  • استفاده از کلیدهای رانده برای خودکار کردن حرکت Utilizing Driven Keys to Automate Movement

  • تقلب زانو Rigging the Knees

  • ایجاد کنترل های نیم تنه Creating Torso Controls

  • ایجاد کنترل مرکز ثقل Establishing a Center-of-gravity Control

  • اضافه کردن کنترل برای گردن و سر Adding Controls for the Neck and Head

  • کنترل های چشم The Eye Controls

  • کنترل بازوی ساختمان Building Arm Controls

  • راه اندازی کنترل های آرنج Setting up Elbow Controls

  • شروع در کنترل های انگشت Starting on the Finger Controls

  • اتمام کنترل های انگشت Finishing the Finger Controls

  • تنظیم Tail Controls Setting up Tail Controls

  • نهایی کردن دکل ما Finalizing Our Rig

  • استفاده از Blend Shape Deformer برای اصلاح تغییر شکل ها Utilizing the Blend Shape Deformer to Correct Deformations

  • آینه سازی یک شکل ترکیبی Mirroring a Blend Shape

  • تکمیل تغییر شکل های اصلاحی ما Finishing Our Corrective Deformations

نمایش نظرات

آموزش مقدمه ای بر Character Rigging در مایا
جزییات دوره
4h 19m
32
Pluralsight (پلورال سایت) Pluralsight (پلورال سایت)
(آخرین آپدیت)
15
4.9 از 5
دارد
دارد
دارد
Delano Athias
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Delano Athias Delano Athias

دلانو با اشتیاق به عنوان نویسنده انیمیشن در Pluralsight فعالیت می کند. دلانو با شروع کار خود در استودیوهای انیمیشن مانند شیلو ، علاقه شدیدی به استعدادهای خود پیدا کرده است. زمینه انیمیشن و تقلب وی به وی کمک می کند تا آموزش و ایجاد برخی از پربیننده ترین آموزشها را درباره Pluralsight ارائه دهد. چند مورد از پروژه های مورد علاقه وی که در آن سهیم بوده است عبارتند از: تعامل شخصیت در مایا و در نرم افزاری ، تقلب صورت انسان در مایا ، تقلب موجودات دریایی در مایا ، و تقلب و متحرک سازی وسایل نقلیه. دلانو کتابخانه آموزش Pluralsight را با دانش حاصل از ارادت پرشور خود به هنر انیمیشن جمع کرده است. او الهام خود را از فیلم ها و سایر اشکال هنری می گیرد که مشت مشتی را به سمت مخاطب بسته است. چه بخواهید انیمیشن های ظریف صورت را برای حلقه دموی خود بسازید و چه یک دانشمند دیوانه را از یک منجنیق در یک فیلم سینمایی راه اندازی کنید ، دلانو پشت سر شما را گرفت.