Flame & Flutter with Dart: اولین بازی موبایل دوبعدی خود را بسازید

Flame & Flutter with Dart : Build your First 2D Mobile Game

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره: توسعه بازی از پایه آموزش طراحی و کدنویسی یک بازی موبایل دو بعدی، با استفاده از رویکرد معماری کامل با UML از فلاتر و دارت برای نوشتن یک بازی دو بعدی کامل در بالای موتور شعله استفاده کنید. بدون نیاز به تجربه قبلی ایجاد از ابتدا، یک بازی بر اساس بازی یکپارچهسازی با سیستمعامل معروف ATARI: سیارک ها. تشخیص برخورد، فیزیک ذرات، حرکت مستقل فریم، اختلاف منظر، طراحی صدا و سایر موضوعات پیشرفته در توسعه بازی را بیاموزید. اصول اولیه طراحی و کدنویسی که برای همه موتورهای بازی دو بعدی اعمال می شود. مانند یک معمار نرم افزار فکر کنید. مراحل کامل طراحی، معماری و کدنویسی بازی را طی کنید. یاد بگیرید که چگونه یک بار بنویسید و از یک پایگاه کد در iOS، Android و وب استفاده کنید. یک پایه محکم برای طراحی بازی و ساخت بازی ایجاد کنید که به شما قدرت می دهد تا بازی های خود را بسازید. یاد بگیرید چگونه با استفاده از الگوهای طراحی به طور عملی و موثر از برنامه نویسی شی گرا استفاده کنید. برخی از دانش فلاتر/دارت مفید است اما به شدت مورد نیاز نیست. ما هر آنچه را که باید بدانید را به شما آموزش خواهیم داد. دسترسی به کامپیوتر. سیستم عامل مک، ویندوز یا لینوکس به همان اندازه خوب است. همه ابزارها مستقل از سیستم عامل هستند. شما باید به یک دستگاه تلفن همراه دسترسی داشته باشید، اما این کاملا ضروری نیست زیرا ابتدا کد خود را بر روی یک شبیه ساز/شبیه ساز توسعه می دهیم.

آیا تا به حال رویای ایجاد بازی موبایل خود را داشته اید؟

آیا تا به حال خواسته اید بازی موبایل خود را کدنویسی کنید؟

اگر پاسخ بله است، این دوره برای شما مناسب است.


می توانید کدنویسی یک بازی موبایل دو بعدی را از ابتدا یاد بگیرید.

به دوره سقوط بازی دوبعدی Flame Engine خوش آمدید که در آن نحوه طراحی و کدنویسی یک بازی موبایل کامل را در کمتر از 6 ساعت خواهید آموخت.


علاقه‌مندان به بازی‌های زیادی هستند که دوست دارند یاد بگیرند که چگونه بازی‌های موبایلی بنویسند، اما لزوماً زمانی برای اختصاص دادن به آن ندارند.

بسیاری از موتورهای بازی دارای منحنی یادگیری شیب دار هستند، بنابراین ایجاد یک بازی کامل موبایل زمان و تلاش قابل توجهی را می طلبد.

ما این دوره را برای همه کدنویسانی که می‌خواهند با استفاده از موتور بازی دوبعدی بازی موبایل خود را ایجاد کنند، ایجاد کرده‌ایم، و مهمتر از آن، ما این دوره را ایجاد کرده‌ایم تا شما را در کمتر از 6 ساعت از 0 به قهرمان برسانیم.

ما 6 ساعت سخنرانی اصلی ارائه کرده‌ایم، اما همچنین بیش از 5 ساعت اضافی مواد اضافی از جمله تمرین‌های کدنویسی و توضیحات اضافی ارائه کرده‌ایم.



چرا موتور شعله

The Flame Engine یک موتور بازی مینیمالیستی دو بعدی است که در بالای چارچوب Flutter اجرا می شود. بنابراین سبک وزن با ردپایی کوچک است.

این برای بازی های موبایل مناسب است.



مزایای The Flutter Framework

شما با یک پایه کد کار می کنید اما چندین پلتفرم را به کار می گیرید. اساساً یک بار بنویسید و در iOS و Android نصب کنید. این یک مزیت بزرگ است زیرا در زمان و تلاش شما صرفه جویی می کند.

و این برای بازی‌های موبایل عالی است زیرا ما به رابط کاربری گرافیکی سیستم‌عامل خاص تکیه نمی‌کنیم، زیرا اساساً صفحه را در اختیار می‌گیریم و رابط کاربری گرافیکی خود را از ابتدا ایجاد می‌کنیم.



فرمت دوره خراب

این یک دوره تصادفی است. بنابراین ما تمام کرک‌ها را از رویکرد معمول حذف می‌کنیم و با دقت لیزری، روی اصولی که برای همه موتورهای دوبعدی اعمال می‌شود، تمرکز کرده و منطقه‌بندی می‌کنیم. ما اصول لازم را توضیح می دهیم مانند:


  1. حلقه بازی

  2. رندر مؤلفه

  3. Spritesheet Animation

  4. مکانیک بازی

  5. ارتباطات بین مؤلفه ای و پیام رسانی

  6. قابلیت همکاری و ترکیب کامپوننت

  7. تشخیص برخورد

  8. فیزیک ذرات

  9. ریاضی برای توسعه دهندگان بازی مانند:

    1. ریاضی بردار

    2. کنترل سرعت

    3. کنترل چرخشی

    4. تشخیص برخورد

    5. تشخیص مرز

  10. بازی Parallax برای ایجاد حرکت پس زمینه پیچیده

  11. طراحی صدا - برای افزودن صداها، جلوه های صوتی و موسیقی به بازی شما.

  12. همه APIهای مورد نیاز نیز کاوش خواهند شد.



روی مبانی تمرکز کنید

ما 3 ساعت اول را با تمرکز بر اصول با نمونه کد و نمونه‌های معماری صرف خواهیم کرد.



رویکرد معماری

رویکرد ما برای آموزش مطالب با اکثر دوره ها کمی متفاوت است. ما از رویکرد معماری استفاده می کنیم. این بدان معنی است که در حین آموزش موتور شعله به شما مقداری مهندسی نرم افزار نیز آموزش خواهیم داد.

ما از نمودارهای UML برای نشان دادن زمینه کاری که انجام می دهیم استفاده خواهیم کرد. همه اینها برای این است که به شما دیدگاه بهتری از اینکه چگونه همه چیز با هم تناسب دارد، ارائه دهد.

به عبارت دیگر ما فقط با کد کار نمی کنیم. هدف اصلی در اینجا این است که به شما یاد دهیم که مانند یک معمار نرم افزار فکر کنید. ما نمی خواهیم شما فقط این بازی را کدنویسی کنید. ما از شما می خواهیم که فرآیند طراحی و معماری آن را به صورت حرفه ای طی کنید.



استفاده از مطالعات موردی

بخشی از نحوه آموزش ما در این دوره حول محور مطالعات موردی عملی است. هر مطالعه موردی یک راه حل کامل برای یک عنصر معین از کدگذاری بازی دو بعدی مانند کنترل جوی استیک یا تشخیص برخورد به شما نشان می دهد.



بازی که ما توسعه خواهیم داد

ما از ابتدا با استفاده از رویکرد معماری خود، یک بازی مبتنی بر بازی قدیمی معروف ATARI: Asteroids توسعه خواهیم داد.

این یک بازی عالی برای یادگیری همه اصول است.



چرا این بازی خاص

این یک بازی عالی برای یادگیری یک موتور بازی دو بعدی به دلایل زیر است:


  1. مکانیک‌های بازی فوق‌العاده‌ای مانند:

    دارد
    1. کنترل سفینه فضایی

    2. انفجار سفینه فضایی

    3. ردیابی امتیاز و زندگی بازیکنان

    4. شلیک گلوله

    5. حرکت/چرخش و تقسیم سیارک

    6. نمایش جایزه گاه به گاه UFO

    7. تولید سطح بازی قطعی از یک فایل JSON

  2. این ما را به کاوش و درک کامل سوق می دهد:

    1. کنترل جوی استیک

    2. به روز رسانی و رندر حلقه بازی

    3. پاسخ تماس های مؤلفه تایمر

    4. ریاضی بردار

    5. تشخیص برخورد

    6. فیزیک ذرات

    7. رندر مستقل با نرخ تازه سازی

    8. طراحی صدا و موسیقی بازی

    9. جلوه های اختلاف منظر برای پس زمینه

این بازی همچنین برای بازی در تلفن و همچنین تبلت عالی است.



فرضیات

ما فرض می‌کنیم که شما تجربه کدنویسی دارید و همچنین فرض می‌کنیم که فلاتر/دارت را می‌شناسید و با آن کار کرده‌اید.


اما اگر با فلاتر کار نکرده اید، نگران نباشید!


این دوره برای کمک به شما در راه اندازی و درک کامل عناصر زبان به دلیل رویکرد معماری طراحی شده است.


بنابراین در واقعیت تنها چیزی که نیاز دارید تجربه با هر زبان شی گرا مانند جاوا، سوئیفت، سی شارپ، سی پلاس پلاس یا TypeScript است و شما خوب خواهید بود!


تمرین کامل می‌کند

برای هر مطالعه موردی، تعدادی تمرین کدگذاری در اختیار شما قرار داده ایم.

ما همچنین ویدیوهای راه حل را برای توضیح خود راه حل، همراه با کد و برخی از مواد PDF نیز ارائه می دهیم.


سرفصل ها و درس ها

مقدمه Introduction

  • موتور شعله چیست؟ What is the Flame Engine?

  • آنچه را دوره پوشش می دهد What The Course Covers

  • مفهوم در مقابل کد Concept vs. Code

  • مروری سریع بر Visual Studio IDE Quick overview of Visual Studio IDE

  • مسابقه مقدمه Introduction Quiz

راه اندازی Setup

  • تنظیم محیط Setting Up Your Environment

  • راه اندازی ویندوز Windows Setup

  • راه اندازی macOS macOS Setup

  • راه اندازی لینوکس Linux Setup

  • تست محیط فلاتر خود با ویژوال استودیو Testing Your Flutter Environment with Visual Studio

مبانی بازی دو بعدی با موتور بازی شعله 2D Game Basics with Flame Game Engine

  • حلقه بازی - سلاح مخفی موتور شعله The Game Loop - Flame Engine's Secret Weapon

  • بازی Instantiation - Flutter چگونه بازی‌های Flame را اجرا می‌کند؟ Game Instantiation - How does Flutter Run Flame Games?

  • اجرای بازی - Flutter چگونه بازی های Flame را اجرا و اجرا می کند؟ Game Execution - How does Flutter execute and run Flame Games?

  • تولید اولین پروژه شعله ما Generating Our First Flame Project

  • اجرای اولین کد حلقه بازی مینیمالیستی ما Running Our First Minimalist Game-Loop Code

  • افزودن روش‌های قلاب کد بازی حلقه صریح Adding Explicit Game-Loop Code Hook Methods

  • "جزئیات بازی" در موتور شعله چیست؟ What are "Game Components" In the Flame Engine?

  • آزمون مبانی بازی دوبعدی 2D Game Basics Quiz

آموزش در مورد موتور بازی شعله - مطالعات موردی Learning About Flame Game Engine - Case Studies

  • مطالعات موردی: مقدمه Case-Studies: Introduction

  • نحوه اجرای کد منبع سخنرانی ارائه شده How to Run The Provided Lecture Source Code

مطالعه موردی شماره 1 - ملزومات موتور شعله Case Study #1 - Flame Engine Essentials

  • مطالعه موردی شماره 1 - مقدمه Case Study #1 - Introduction

  • مؤلفه موقعیت Position Component

  • نسخه نمایشی کد "مربع". "Squares" Code Demo

  • "مربع" - نمودار UML معماری "Squares" - Architectural UML Diagram

  • کدگذاری "مربع" Coding "Squares"

  • اهمیت بردارها در توسعه بازی: سرعت، چرخش. و نقاط لنگر Importance of Vectors in Game Development: Velocity, Rotation. and Anchor points

  • مسابقه ملزومات موتور شعله شماره 1 Flame Engine Essentials Quiz #1

  • افزودن Vector Dynamics به کد "Squares". Adding Vector Dynamics to "Squares" code

  • مفهوم Composability Component The concept of Component Composability

  • ترکیب‌پذیری معماری: نمودار UML برای افزودن نوار سلامت به "Squares" Architecting Composability: UML Diagram for Adding a Health Bar to "Squares"

  • ترکیب پذیری: کدگذاری نوار سلامت برای شخصیت های بازی Composability: Coding a Health Bar for Game characters

  • مسابقه ملزومات موتور شعله شماره 2 Flame Engine Essentials Quiz #2

  • مطالعه موردی شماره 1 - تمرینات Case Study #1 - Exercises

  • مطالعه موردی شماره 1 - راه حل تمرین شماره 1 Case Study #1 - Solution to Exercise #1

  • مطالعه موردی شماره 1 - راه حل تمرینات شماره 2 و 3 Case Study #1 - Solution to Exercises #2 and #3

  • مطالعه موردی شماره 1 - راه حل تمرین شماره 4 Case Study #1 - Solution to Exercise #4

مطالعه موردی شماره 2 - مولفه جوی استیک Case Study #2 - Joystick Component

  • آناتومی قطعه جوی استیک شعله The anatomy of the Flame Joystick Component

  • قطعه جوی استیک - نمودار UML معماری Joystick Component - Architectural UML Diagram

  • کدنویسی تجربه جوی استیک Coding the Joystick Experience

  • تیراندازی گلوله - مسئله زاویه چرخش Shooting Bullets - The Issue of Angle of Rotation

  • تیراندازی گلوله - نمودار UML Shooting Bullets - UML Diagram

  • تیراندازی گلوله - کدگذاری راه حل برای زاویه صحیح گلوله Shooting Bullets - Coding the Solution for correct Bullets angle

  • مسابقه کامپوننت جوی استیک Joystick Component Quiz

  • مطالعه موردی شماره 2 - تمرینات Case Study #2 - Exercises

  • مطالعه موردی شماره 2 - راه حل تمرینات شماره 1 و 2 Case Study #2 - Solution to Exercises #1 and #2

مطالعه موردی شماره 3 - صدا در بازی ها Case Study #3 - Sound in Games

  • استفاده از صدا در موتور شعله Using Sound in flame Engine

  • برنامه نویسی صدا Fxs و موسیقی Coding Sound Fxs and Music

  • صدا در مسابقه بازی Sound in Games Quiz

  • مطالعه موردی شماره 3 - تمرینات Case Study #3 - Exercises

  • مطالعه موردی شماره 3 - راه حل تمرینات شماره 1 و 2 Case Study #3 - Solution to Exercises #1 and #2

مطالعه موردی شماره 4 - تشخیص برخورد Case Study #4 - Collision Detection

  • تشخیص برخورد در بازی ها Collsion Detection in games

  • آزمون تشخیص برخورد شماره 1 Collision Detection Quiz #1

  • تشخیص مرز صفحه و رندر HitBox Screen Boundary Detection and HitBox Rendering

  • تشخیص برخورد - نمودار UML Collision Detection - UML Diagram

  • تشخیص برخورد کدگذاری Coding Collision Detection

  • آزمون تشخیص برخورد شماره 2 Collision Detection Quiz #2

  • مطالعه موردی شماره 4 - تمرینات Case Study #4 - Exercises

  • مطالعه موردی شماره 4 - راه حل های تمرین - راه حل برای تمرین شماره 1 Case Study #4 - Exercise Solutions - Solution to Exercise #1

  • مطالعه موردی شماره 4 - راه حل های تمرین - راه حل برای تمرین شماره 2 Case Study #4 - Exercise Solutions - Solution to Exercise #2

مطالعه موردی شماره 5 - استفاده از تایمر در بازی ها Case Study #5 - Using Timers in Games

  • تایمر چیست و چگونه از آنها استفاده کنیم؟ What are Timers and how do we utilize them?

  • زمان آن برای مسابقه تایمر شماره 1 است Its time for Timers Quiz #1

  • کدنویسی با کلاس های کاربردی تایمر Coding with Timer Utility Classes

  • کدنویسی با اجزای تایمر Coding with Timer Components

  • زمان آن برای مسابقه تایمر شماره 2 است Its time for Timers Quiz #2

  • مطالعه موردی شماره 5 - تمرینات Case Study #5 - Exercises

  • مطالعه موردی شماره 5 - راه حل های تمرین - راه حل برای تمرین شماره 1 Case Study #5 - Exercise Solutions - Solution to Exercise #1

  • مطالعه موردی شماره 5 - راه حل های تمرین - راه حل برای تمرین شماره 2 Case Study #5 - Exercise Solutions - Solution to Exercise #2

مطالعه موردی شماره 6 - اختلاف منظر Case Study #6 - Parallax

  • Parralax چیست؟ What is Parralax?

  • کدگذاری Parallax Coding Parallax

  • کدنویسی بیشتر Parallax Coding more Parallax

  • مسابقه پارال Parral Quiz

  • مطالعه موردی شماره 6 - تمرینات Case Study #6 - Exercises

  • مطالعه موردی شماره 6 - راه حل های تمرین - راه حل تمرین های شماره 1 و 2 Case Study #6 - Exercise Solutions - Solution to Exercises #1 and #2

  • مطالعه موردی شماره 6 - راه حل های تمرین - راه حل برای تمرین شماره 3 Case Study #6 - Exercise Solutions - Solution to Exercise #3

مطالعه موردی شماره 7- سیستم ذرات Case Study #7- Particle System

  • مقدمه ای بر سیستم ذرات در شعله Introduction to Particle System in Flame

  • آزمون سیستم های ذرات شماره 1 Particle Systems Quiz #1

  • ایجاد شبیه سازی ذرات ساده Creating Simple Particle Simulations

  • آزمون سیستم های ذرات شماره 2 Particle Systems Quiz #2

  • کدگذاری شبیه سازی جریان ذرات Coding a Particle Stream Simulation

  • طراحی شبیه سازی ذرات "انفجار". Designing an "explosion" Particle Simulation

  • کدگذاری شبیه سازی انفجار ذرات Coding a Particle Explosion Simulation

  • طراحی شبیه سازی ذرات "آتش بازی". Designing A "fireworks" Particle Simulation

  • کدگذاری شبیه سازی ذرات "آتش بازی". Coding a "fireworks" Particle Simulation

  • آزمون سیستم های ذرات شماره 2 Particle Systems Quiz #2

  • کار با SpriteSheet "explosion" ذرات شبیه سازی Working with SpriteSheet "explosion" Particle Simulation

  • مطالعه موردی شماره 7 - تمرینات Case Study #7 - Exercises

  • مطالعه موردی شماره 7 - راه حل تمرین شماره 1 Case Study #7 - Solution to Exercise #1

  • مطالعه موردی شماره 7 - راه حل تمرین شماره 2 - بخش شماره 1 Case Study #7 - Solution to Exercise #2 - Segment #1

  • مطالعه موردی شماره 7 - راه حل تمرین شماره 2 - بخش شماره 2 Case Study #7 - Solution to Exercise #2 - Segment #2

  • مطالعه موردی شماره 7 - راه حل تمرین شماره 2 - بخش شماره 3 Case Study #7 - Solution to Exercise #2 - Segment #3

  • مطالعه موردی شماره 7 - راه حل تمرین شماره 2 - بخش شماره 4 Case Study #7 - Solution to Exercise #2 - Segment #4

  • مطالعه موردی شماره 7 - راه حل تمرین شماره 2 - بخش شماره 5 Case Study #7 - Solution to Exercise #2 - Segment #5

  • مطالعه موردی شماره 7 - راه حل تمرین شماره 2 - بخش شماره 6 Case Study #7 - Solution to Exercise #2 - Segment #6

  • مطالعه موردی شماره 7 - راه حل تمرین شماره 2 - بخش شماره 7 Case Study #7 - Solution to Exercise #2 - Segment #7

  • مطالعه موردی شماره 7 - راه حل تمرین شماره 2 - بخش شماره 8 Case Study #7 - Solution to Exercise #2 - Segment #8

مطالعه موردی # - معماری و کدگذاری بازی سیارک ها Case Study # - Architecting and Coding the Asteroids Game

  • مقدمه ای بر رویکرد ما Introduction To Our Approach

  • معماری سطح بالا برای بازی ما Top Level Architecture for Our Game

  • الگوهای طراحی که استفاده می کنیم - الگوی روش کارخانه Design Patterns We Use - Factory Method Pattern

  • الگوهای طراحی که استفاده می کنیم - الگوی فرمان Design Patterns We Use - Command Pattern

  • قرار دادن همه چیز در کنار هم - از نظر معماری Putting It All Together - Architectually Speaking

  • استفاده از JSON و سریال سازی در معماری ما Using JSON and Serialization in Our Architecture

  • ایجاد سطوح برای بازی ما قسمت شماره 1 Generating Levels for Our Game Part #1

  • ایجاد سطوح برای بازی ما قسمت شماره 2 Generating Levels for Our Game Part #2

  • قرار دادن همه چیز در کنار هم: معماری به کد قسمت شماره 1 Putting It all Together: Architecture to Code Part #1

  • قرار دادن همه چیز در کنار هم: معماری به کد قسمت شماره 2 Putting It all Together: Architecture to Code Part #2

  • استقرار بازی خود در یک دستگاه تلفن همراه Deploying Your Game to a Mobile Device

از اینجا کجا میری؟ Where Do You Go From Here?

  • افکار نهایی Final Thoughts

نمایش نظرات

Flame & Flutter with Dart: اولین بازی موبایل دوبعدی خود را بسازید
جزییات دوره
11 hours
93
Udemy (یودمی) Udemy (یودمی)
(آخرین آپدیت)
1,409
4.4 از 5
دارد
دارد
دارد
Piotr Paweska
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Piotr Paweska Piotr Paweska

مهندس نرم افزار