لطفا جهت اطلاع از آخرین دوره ها و اخبار سایت در
کانال تلگرام
عضو شوید.
آموزش ایجاد محیط های بازی در مایا و فتوشاپ
Creating Game Environments in Maya and Photoshop
نکته:
آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره:
این دوره یک راهنمای عملی برای ساخت ساختمان های سه بعدی است که می تواند برای پر کردن محیط بازی های ویدیویی مورد استفاده قرار گیرد. نویسنده آدام کرسپی کار خود را با یک پمپ بنزین گرفته شده از یک عکس آغاز می کند - اندازه گیری ها و ابعاد بازیابی با تکنیک های مسدود کردن و برنامه ریزی مدولار در Adobe Photoshop - و سپس با مدلسازی چند ضلعی و تکنیک های پیشرفته بافت ، ساختمان را دوباره در مایا ایجاد می کند. این دوره نحوه مدلسازی عناصری مانند دیوارها ، درها و سقف ها ، از جمله انباشته شدن UV ها بر روی یک ورق بافت را نشان می دهد ، و همچنین شبیه سازی جزئیات دنیای واقعی مانند خاک ، ساییدگی و آلودگی را با استفاده از انسداد محیط و پخت طبیعی در نور روشن می کند. گردش کار از پلی به بالا فصل آخر نحوه صادرات مدل به موتور بازی Unity برای پاکسازی و رندر نهایی را نشان می دهد.
موضوعات شامل:
تجزیه و تحلیل هنر مفهومی برای کانتورها ، بافت و جزئیات سایه li>
جلوگیری از شکل اصلی ساختمان li>
مدل سازی عناصر مدولار li>
برنامه ریزی برای انسداد و انباشته شدن بافت li>
ایجاد عناصر کم شمارش li>
برنامه ریزی یک صفحه بافت li>
انباشته شدن UV ها li>
انتقال نقشه ها li>
انسداد پخت و نقشه های معمولی li>
جزئیات طراحی در اندازه مناسب li>
رنگ آمیزی لایه های خاک و سایش li>
افزودن چراغ و تصفیه مواد li>
سرفصل ها و درس ها
مقدمه
Introduction
خوش آمدی
Welcome
با استفاده از پرونده های تمرینی
Using the exercise files
آنچه باید قبل از تماشای این دوره بدانید
What you should know before watching this course
تنظیم گردش کار
Setting up the workflow
1. آناتومی یک مدل کم پلی
1. Anatomy of a Low-Poly Model
شناسایی خطوط اصلی و سایه ها در هنر مفهوم
Identifying key contours and shadows in concept art
تجزیه و تحلیل هنر مفهوم برای امکانات بافت
Analyzing concept art for texture possibilities
اضافه کردن جزئیات درک شده از طریق بافت
Adding perceived detail through texture
محدودیت نقشه های عادی
The limitations of normal maps
تجزیه و تحلیل هنر مفهوم برای جزئیات اصلی سایه
Analyzing concept art for key shadow details
جزئیات سایه را به عنوان تولید یا رنگ مشخص کنید
Identifying shadow details as generated or painted
2. برنامه ریزی و مسدود کردن ماژولار
2. Modular Planning and Blocking
ماژول چیست؟
What is a module?
مرور کلی ابزارهای اسنپ و تکنیک های مدل سازی دقیق
Overview of the snap tools and precision modeling techniques
مسدود کردن شکل اصلی ساختمان
Blocking out the basic form of a building
طراحی عناصر مدولار
Designing modular elements
روند تکرار شونده: مونتاژ و پارگی
The iterative process: Assembly and teardown
برنامه ریزی برای انسداد و انباشت بافت
Planning for occlusion and texture stacking
3. مدل سازی عناصر ساختمان در جزئیات بالا
3. Modeling Building Elements in High Detail
اضافه کردن عناصر پایه
Adding foundation elements
مدل سازی درب گاراژ رول بالا
Modeling a high-poly roll-up garage door
بهبود جزئیات ساختمان
Improving building details
ساخت یک جزیره و سایبان
Building an island and a canopy
ساخت درب های با جزئیات بالا
Constructing high-detail doors
4- عناصر کم تعداد پلی
4. Low-Poly-Count Elements
اضافه کردن عناصر درب
Adding door elements
ساخت سقف
Building a roof
مدل سازی دیوارهای کم نور
Modeling light-tight walls
اضافه کردن عناصر متفرقه مانند تهویه هوا ، علائم و مراحل
Adding miscellaneous elements such as air conditioners, signs, and steps
5. Unwapping عناصر
5. Unwrapping the Elements
نقشه برداری انواع طرح ریزی UV
Mapping UV projection types
UV های متحرک و دوخت
Moving and sewing UVs
برنامه ریزی یک ورق بافت
Planning a texture sheet
UV های جمع شده
Stacking UVs
6. انتقال نقشه ها
6. Transferring Maps
مروری بر انسداد محیط
Overview of ambient occlusion
بررسی اجمالی گفتگوی انتقال نقشه و پخت
Overview of the Transfer Map dialog and baking
پخت انسداد با استفاده از گفتگوی Batch Bake
Baking occlusion using the Batch Bake dialog
استفاده از انسداد به عنوان پایه ای برای خاک
Using occlusion as a foundation for dirt
پخت یک نقشه معمولی با استفاده از گفتگوی انتقال نقشه
Baking a normal map using the Transfer Map dialog
7. برنامه ریزی و ساخت ورق های بافت
7. Planning and Constructing Texture Sheets
ارزیابی اندازه عناصر روی یک ورق بافت
Assessing the size of elements on a texture sheet
رسم جزئیات در اندازه مناسب
Drawing detail at the right size
با استفاده از بافت های کاشی کاری و غیر کاشی کاری
Using tiling and non-tiling textures
لایه های نقاشی از خاک و سایش
Painting layers of dirt and wear
بافت نقاشی های خاص و شفاف
Painting specular and transparent textures
8. وارد کردن به ویرایشگر بازی و تست
8. Importing into the Game Editor and Testing
تمیز کردن ، صادرات و واردات مدل
Cleaning up, exporting, and importing the model
وارد کردن بافت و علامت گذاری آنها برای استفاده
Importing textures and marking them for use
اضافه کردن چراغ برای آزمایش صاف کردن و بافت
Adding lights to test smoothing and textures
لینکدین: شبکه اجتماعی حرفهای برای ارتباط و کارآفرینی
لینکدین به عنوان یکی از بزرگترین شبکههای اجتماعی حرفهای، به میلیونها افراد در سراسر جهان این امکان را میدهد تا ارتباط برقرار کنند، اطلاعات حرفهای خود را به اشتراک بگذارند و فرصتهای شغلی را کشف کنند. این شبکه اجتماعی به کاربران امکان میدهد تا رزومه حرفهای خود را آپدیت کنند، با همکاران، دوستان و همکاران آینده ارتباط برقرار کنند، به انجمنها و گروههای حرفهای ملحق شوند و از مقالات و مطالب مرتبط با حوزه کاری خود بهرهمند شوند.
لینکدین همچنین به کارفرمایان امکان میدهد تا به دنبال نیروهای با تجربه و مهارت مورد نیاز خود بگردند و ارتباط برقرار کنند. این شبکه حرفهای به عنوان یک پلتفرم کلیدی برای بهبود دسترسی به فرصتهای شغلی و گسترش شبکه حرفهای خود، نقش مهمی را ایفا میکند. از این رو، لینکدین به عنوان یکی از مهمترین ابزارهای کارآفرینی و توسعه حرفهای در دنیای امروز مورد توجه قرار دارد.
آدام کرپسی یک مربی و مربی مشهور در برنامه های سه بعدی برای تصاویر مبتنی بر رایانه است.
وی از سال 2000 به تدریس در سطح دانشگاه پرداخته و از سال 1993 نیز در زمینه طراحی تجسم و انیمیشن مشغول به کار بوده است. وی در انستیتوی هنر کالیفرنیا - اورنج کانتی و انستیتوی فناوری دیجی پن تدریس کرده است ، و هم اکنون تدریس در موسسه هنر سیاتل آدام در کنفرانس ها و مدارس متعددی از جمله دانشگاه اتودسک ، دانشگاه ایالتی مونتانا ، دانشگاه اوکلاهما و SIGGRAPH سخنرانی کرده است. آدم همچنین یک ارزیابی کننده صدور گواهینامه Autodesk و یک مربی مجوز Autodesk در 3ds Max است.
آدام دارای لیسانس معماری از دانشگاه کالیفرنیای جنوبی و فوق لیسانس آموزش و پرورش از دانشگاه آگروسی است. وی نوشت: دستیابی به نامرئی: تجسم معماری در 3ds Max (انتشارات Fairchild) و کتاب کار Autodesk برای تجسم طراحی برای مسابقه دهقانان خورشیدی. او همچنین در طراحی امتحانات و مواد آموزشی Autodesk کمک کرده است.
در حالی که او به هیچ یک از ده ها برنامه کاربردی که به آن مسلط نیست ، تا به ابرو نمی خورد ، آدم از پخت نان ، دوچرخه کوهستان ، گشت و گذار و تعقیب سه دختر و دو حیوان خانگی خود لذت می برد.
نمایش نظرات